Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rusher

Het prettige aan het dit forum is dat we in de Markt sectie altijd noemen wat mooi en minder mooi aan het product is, zelfs met foto's erbij, gewoon heel open en eerlijk.

Zo kan ik me voorstellen dat je op dezelfde wijze iemand gelukkig maakt met een speciale uitgave waarbij de koper wordt ingelicht en begrijpt dat de stem op niet alle nummers even goed is gemasterd en dus schel klinkt.

Ik haat oneerlijkheid, mijn post was niet bedoeld om te kunnen misleiden, maar om toch nog een zinvol doel te kunnen geven aan de LP. Nu gebeurt met de LP niet veel, denk ik.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september  1, 2014, 21:53:18
Precies Bas... Maarja, wij zijn allebei de liefste jongetjes van de klas, vrees ik... ;)
Wat dat betreft wel ja, en Max. Maar dat is voor de rest lekker vaag. Zelf mogen mensen altijd eerst thuis testen als ze iets van me overnemen, niet dat dat nou zo vaak gebeurt. ;D

On topic maar weer. Geen lp's aan het kopen, komt wel weer. :turn:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Citaat van: Rusher op september  1, 2014, 22:06:17
Het prettige aan het dit forum is dat we in de Markt sectie altijd noemen wat mooi en minder mooi aan het product is, zelfs met foto's erbij, gewoon heel open en eerlijk.

Zo kan ik me voorstellen dat je op dezelfde wijze iemand gelukkig maakt met een speciale uitgave waarbij de koper wordt ingelicht en begrijpt dat de stem op niet alle nummers even goed is gemasterd en dus schel klinkt.

Ik haat oneerlijkheid, mijn post was niet bedoeld om te kunnen misleiden, maar om toch nog een zinvol doel te kunnen geven aan de LP. Nu gebeurt met de LP niet veel, denk ik.

Tja, daar heb je gelijk in... Misschien toch een poging wagen op de Internet-markt in alle openheid.

Rusher

Om gehoorzaam te zijn aan Bas... [emoji2], en terecht [emoji106], ik heb deze pas gekocht:
Kensington- Rivals op rood vinyl

Rusher


LABO

Citaat van: garmtz op september  1, 2014, 22:11:08
Tja, daar heb je gelijk in... Misschien toch een poging wagen op de Internet-markt in alle openheid.
Zou het gewoon doen, en realiseer je dat niet iedereen zo'n goed gehoor heeft (anders had Music On Vinyl ook geen markt meer).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Rusher

#2581
Citaat van: LABO op september  1, 2014, 22:32:11
Zou het gewoon doen, en realiseer je dat niet iedereen zo'n goed gehoor heeft (anders had Music On Vinyl ook geen markt meer).

Een verborgen tip dus! Is Music on Vinyl over het algemeen slecht?
Mijn platencollectie is twee vuisten dik, dus ben beginnend platenliefhebber; althans ik hoop ook van platen te gaan houden. De in mijn vorige posts getoonde LP's zijn mijn eerste van Music on Vinyl. Ik heb ze nog maar een keer laten draaien. Kensington vond ik niet onaardig, redelijk groots. Anouk leek wat bleekjes, timide, geknepen.

LABO

#2582
Citaat van: Rusher op september  1, 2014, 22:49:15
Een verborgen tip dus! Is Music on Vinyl over het algemeen slecht?
Mijn platencollectie is twee vuisten dik, dus ben beginnend platenliefhebber; althans ik hoop ook van platen te gaan houden. De in mijn vorige posts getoonde LP's zijn mijn eerste van Music on Vinyl. Ik heb ze nog maar een keer laten draaien. Kensington vond ik niet onaardig, redelijk groots. Anouk leek wat bleekjes, timide, geknepen.
Music On Vinyl heeft bij velen hier op het forum (waaronder ik) geen goede naam. Blader dit topic maar eens door. Maar ook op de site van Tros Radar kun je er iets over lezen zie https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=55&t=81487


Mijn advies is: Laat deze LP's links liggen
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

advr

#2583
Pas nog 2 stuks Music on Vinyl mono heruitgaves van Miles Davis gekocht. Klinken gewoon goed.

Edit: lees net van radar.
Klinkt niet echt geweldig. Dus laat ik ze ook maar zitten voortaan.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

garmtz

De herkomst van de geluidsbron (master tape) die ze bij Music On Vinyl gebruiken, is vaak compleet onduidelijk. Dat maakt het voor mij een 'no-go'. Het is echter best wel eens zo dat ze een digitale high-res file als bron gebruiken en dan zou de LP beter KUNNEN klinken dan de CD (tenzij er een high-res download is, dan heeft daar een LP van persen geen enkele zin: je kunt immers beter het high-res origineel afspelen).

Bij zo'n Kensington hebben ze denk ik wel degelijk een 24bit/96kHz studio tape gebruikt, dus bij nieuwe releases zal het wel o.k. zijn, maar vooral bij oudere heruitgaves heb ik sterke bedenkingen...

Rusher


garmtz

Graag gedaan! Bij aankooptwijfel gewoon eerst hier vragen!

Aanwinsten:






LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Glenn-N

Citaat van: garmtz op september  2, 2014, 16:34:22
Graag gedaan! Bij aankooptwijfel gewoon eerst hier vragen!

Aanwinsten:




Heerlijke plaat, die KoC.



Bama

Had hem al maar nu in betere kwaliteit besteld.

advr

Citaat van: Bama op september  3, 2014, 16:31:56
Had hem al maar nu in betere kwaliteit besteld.

hahaha, heb ik ook en ook in diverse uitvoeringen, zelfs in DVD-A (niet om aan te horen overigens) ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bama

Kreeg vandaag een plaat binnen waar de hoes licht van beschadigd was, wel vreemd want de krimpfolie eromheen mankeerde niets dus is in de fabriek beschadigd geseald. Beetje jammer wel.

lynch1979

Citaat van: Bama op september  6, 2014, 11:23:49
Kreeg vandaag een plaat binnen waar de hoes licht van beschadigd was, wel vreemd want de krimpfolie eromheen mankeerde niets dus is in de fabriek beschadigd geseald. Beetje jammer wel.

Weet niet waar je hem hebt gekocht, maar ik zou een nieuwe vragen.

Arden

En binnen!



The Beatles  in Mono 2014!

Remasters van de originele tapes, gemasterd bij Abbey Road met behulp van de instellingen en aanwijzingen van de technici van weleer,  en geperst op fantastisch mooi vinyl. Gisteren uitgekomen, nu al bijna uitverkocht...

Vanochtend nog een leuk stukje over op de radio (Radio 1 of hoe het dan tegenwoordig ook mag heten), draaitafel geïnstalleerd, en vergelijken maar.
Dat verschil was dus niet leuk meer, vooral het verschil in dynamiek en sprankeling werd meerdere malen geopperd tijdens dit Radio item. Ben ik nu eindelijk niet meer als ware het een roepende in de woestijn?

Ben weer een happy camper...

Edit, ook vriend Fremer heeft hem: http://www.analogplanet.com/content/beatles-mono-box-arrives
Luister voor de grap ook eens naar zijn verhaal over echt mono!

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bama


Kilroy


mountainstar

SR6012 - OPPO 203 - Rega RP1- LG OLEDC855 - B&W 684 Home cinema package

Bas Akkerman

Citaat van: Arden op september  6, 2014, 14:04:27
En binnen!



The Beatles  in Mono 2014!

Remasters van de originele tapes, gemasterd bij Abbey Road met behulp van de instellingen en aanwijzingen van de technici van weleer,  en geperst op fantastisch mooi vinyl. Gisteren uitgekomen, nu al bijna uitverkocht...

Vanochtend nog een leuk stukje over op de radio (Radio 1 of hoe het dan tegenwoordig ook mag heten), draaitafel geïnstalleerd, en vergelijken maar.
Dat verschil was dus niet leuk meer, vooral het verschil in dynamiek en sprankeling werd meerdere malen geopperd tijdens dit Radio item. Ben ik nu eindelijk niet meer als ware het een roepende in de woestijn?

Ben weer een happy camper...

Edit, ook vriend Fremer heeft hem: http://www.analogplanet.com/content/beatles-mono-box-arrives
Luister voor de grap ook eens naar zijn verhaal over echt mono!
Mooi!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten