probleem met DVD2800

Gestart door tweaker, september 26, 2003, 11:45:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tweaker

Hoi,

Heb een probleem met het afdraaien van voornamelijk wat oudere CDs. Zodar je de CD in de speler stopt gaat deze behoorlijk trillen (de CD-speler), de CD speelt nog wel af maar met behoorlijk wat bijgeluiden. En het lijkt me ook niet erg goed voor het loopwerk. Dit zijn vooral CD van Polygram/Polydoor (philips) waarbij rond het midden gat geen randjes zitten op ca 0,5 en 1 cm vanaf het gat (zijn daar dus helemaal vlak). Meeste CD van nu hebben daar randjes zitten.

Nu begreep ik dat er pas op het internet en in een audio blad hierover wat geschreven is, heeft iemand dat ook gelezen. Ben benieuw naar het artikel en blad waarin het gestaan heeft. Schijnt trouwens een ontwerpt/productie fout te zijn.

Zijn er meer mensen die hiervan last hebben?

Verder nog altijd last van het probleem van een witte zweem over het hele beeld als ik de DVD speler via RGB-SCART op de TV aansluit. S-Video gaat wel goed.

Alex
Denon AVC-A11SR | Denon DVD 2800 | B&W DM603S3 | B&W LCR60S3 | B&W DM601S3

Cinematic

Hoi,

Ik heb ook de dvd2800 maar dat probleem met oude cd's heb ik niet , ik zal eens kijken of ik iets van Polygram/Polydoor heb om te testen.

Wat ook kan zijn is dat het gaatje niet precies in het midden is of dat er een stickertje opzit aan een kant waardoor het gewicht niet goed verdeelt is en gaat slingeren.

CitaatVerder nog altijd last van het probleem van een witte zweem over het hele beeld als ik de DVD speler via RGB-SCART op de TV aansluit. S-Video gaat wel goed.

Staat RGB wel geselecteerd als uitgangs signaal in het menu van de dvdspeler?


mvg.

tweaker

Hoi,

Gat van de probleem CDs zit gewoon in het midden en stickers op een CD.... ik krijg al rillingen als ik zoiets hoor/zie.

Als het nu om 1 of 2 CDs zou gaan zou ik wel geleoven dat het om onbalans van de CDs ging maar door alleen al naar de CDs in mijn verzameling (200+) te kijken of ze plat of randjes hebben en/of van polygram/polydor zijn kon er er zo 15 uithalen die allemaal het probleem gaven. Waren op een enkele na ook allemaal ouder CDs (10+jaar). De nieuwew CDs met de randjes gaven allen geen probleem.

Daarbij geven de Cds die in de DVD2800 problemen geven geen problemen in mijn oude Denon CD-speler. En dan nog dat artikel waar ik naar op zoek ben. Hier stond iets in over het aandruk mechanische waar een fout in zit. Oplossing was in ieder geval de hele drive unit vervangen.  

Ga morgen in ieder geval langs de dealer, als ze me een leuke inruil prijs kunnen bieden probeer ik hem om te ruilen voor een DVD2900 (nadat ik natuurlijk geprobeerd heb of deze niet dit probleem heeft).

Voor de witte zweem is de dealer zelf al langs geweest, ze zouden bij de importeur van Denon navragen of die van dit probleem afwisten (daarna niets meer van ze gehoord). Geprobeerd op twee TV (nieuwe Sony & oude Philips), 3 verschillende SCART kabels, etc, etc. Lijkt me nog een reden om speler snel in te ruilen.

Alex
Denon AVC-A11SR | Denon DVD 2800 | B&W DM603S3 | B&W LCR60S3 | B&W DM601S3