CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

De tuning voor de Titans heeft zeer goed uitgepakt. Mike was zeer positief over het resultaat.  A.s. weekend ga ik er naar toe (Hausmesse) en zal je wel even een update geven.

De laatste tuning voor de Advance Acoustic MAA is ook positief. De getunde MAA 406 (laatste versie)  speelde op een hoger niveau als de  MAA 1000 in de studio.  Daar was Mike niet zo blij mee en heeft nog snel de MAA 1000 laten updaten voor de Hausmesse.

Lars Mette (Hollywood Zuhause/Areadvd) heeft zelf nu ook een complete Titan set staan ter vervanging van zijn dure Isophon set.



Citaat van: RvD op december  1, 2013, 19:02:34
Dat vermoeden had ik ook al, als je naam Tom is dan heb ik jouw oude center speaker.  ;)

Ik had hiervoor al een C3 center speaker maar had ik verkocht omdat ik wilde overstappen naar Quadral. Dit is helaas toen fout uitgepakt omdat ik de Vulkans niet goed klinkend kreeg in de huiskamer te veel bass en druk op de oren wat erg vermoeiend was om naar te luisteren. Gelukkig kwam ik toen jouw oude C4 tegen om de Phonar set weer compleet te maken.

Je bent nu zelf bij Mike geweest en weet nu hoe Quadral klinkt dat geluid blijft toch door je hoofd spoken.  ;D Ze zijn nu met een tuning bezig voor de Orkan en Altan aktive speakers mijn hoop is eigenlijk een beetje als dat klaar is dat ze ook een tuning kunnen maken voor de normale Orkan en Altan want mijn eigen versterking wil ik behouden omdat dit meer dan goed bevalt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

Getunede MAA406?
Wat is daar aan gedaan dan, en wat kost zoiets ongeveer?

Ik was voorzichtig rond aan het kijken voor iets anders.
Ook ivm volgens jaar de X-One aan te sluiten.
Dit omdat ik op de MPP506DA wat aansluitingen mis  :-\

Maar dit is niet zeker hoor  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Klopt.

De 2e tuning van zowel de MAA 1000 , de 706 en de MAA 406 speelt op een heel hoog niveau.

Hier op de pagina's 1-4 kan je wat lezen over Advance. Het gaat wel om de MAA 706 (mono) maar voor de MAA 406  is deze gelijkwaardig.


http://www.cinemike-lounge.de/CINEMIKE-LOUNGE/zwei-tage-bei-cinemike;session=0c5750e5f643f65317e2f73fec626b0fcab5f12f&focus=CMTOI_de_dtag_hosting_hpcreator_widget_Download_12143437&path=download.action&frame=CMTOI_de_dtag_hosting_hpcreator_widget_Download_12143437&view=raw?id=95750


Citaat van: treky22 op december  4, 2013, 11:23:21
Getunede MAA406?
Wat is daar aan gedaan dan, en wat kost zoiets ongeveer?

Ik was voorzichtig rond aan het kijken voor iets anders.
Ook ivm volgens jaar de X-One aan te sluiten.
Dit omdat ik op de MPP506DA wat aansluitingen mis  :-\

Maar dit is niet zeker hoor  ::)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik



Bij: 0:50 sec  en   1:03 sec van dit filmpje zie je ook wat beelden van de tuning. FF op pauze

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Timh

Leuk filmpje.

Hoe zit het met garantie als je zulke modificaties laat uitvoeren ?

vik

Citaat van: Timh op december  5, 2013, 12:38:09
Leuk filmpje.

Hoe zit het met garantie als je zulke modificaties laat uitvoeren ?

De garantie loopt via hun zelf. Zelfs buiten de garantie periode kan je gewoon terecht.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Timh

Ah dat is wel handig, en zij kunnen dan support geven zolang dat het nodig is ? Verlengen zij dan garantie of geven zij bv gewoon 2 jaar ? Of plakken zij daar geen termijn op ?

vik

Citaat van: Timh op december  5, 2013, 19:19:54
Ah dat is wel handig, en zij kunnen dan support geven zolang dat het nodig is ? Verlengen zij dan garantie of geven zij bv gewoon 2 jaar ? Of plakken zij daar geen termijn op ?

Ze geven dezelfde garantie als de fabrikant en mocht er daarbuiten iets kapot gaan komt daar ook wel een nette oplossing voor.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De Hausmesse was weer erg geslaagd. Ten op zichte van de laatste editie een behoorlijke vooruitgang.


Iedere keer denk je nu kan het niet beter en dit is het, en dan toch zijn er weer verbeteringen te halen. CM zegt zelf : alles kan altijd beter.


De hoogte punten van deze show:


- De verbeteringen/aanpassingen op de Quadral Aurum speakers.

- De laatste tuning op de Advance Acoustic MAA versterkers.

- Getunde JVC beamers samen met het Infitec 3D systeem.

- Getunde Sony 4K beamers.


JVC was zelf ook aanwezig voor de demo met het Infitec 3D systeem en ook met een RedRay 4k player (wat 4k demo's) op een 4k e-shift2  JVC beamer.


De upgrade van de Aurum speakers is een behoorlijke verbetering. Onder andere de lineaire weergave is verbeterd en de match met de Titan Center zit nu echt strak op 1 lijn. Wat er ook uitsprong was de verbetering in het hoog. Veel meer rust. De komplete match in het surround heeft een vooruitgang gekregen. (incl. de Vulkan R die opgesteld staan voor surround)

Een goede vriend van Mike heeft zelf een komplete Wilson Audio set staan met Sasha modellen en bijhorende center en de beste man was bijzonder stil tijdens de luistersessie. ;-)

Het was een behoorlijk klus geweest en ze hebben enkel de midrange en tweeter verbeterd, voor het laag waren er ook nog opties maar tijd en ruimte gebrek  was hier een probleem.

Onder andere de  Blu ray :"Katzenjammer- A Kiss before you go" werd gebruik als test schijf. Er staat hier een nummer op waarvrij wel alles wordt weergegeven door de center speaker en klonk schitterend op de Titan center.

Tja en dan de Advance Acoustic MAA 1000 (stufe 2) ... die hoort gewoon thuis in de top 5 beste versterkers wereld wijd..period klaar en dikke punt. Die speelt op zo een achterlijk hoog niveau dat is gewoon niet te beschrijven en gaat nergens meer over.



Erg leuk was ook de 3D demo met het Infitec 3D systeem (samen met 2 getunde JVC beamers) de laatste keer heb ik dit al ervaren maar dit keer stonden er getunde JVC projectoren. 3D zal nooit mijn ding worden maar deze ervaring is wel heel erg bijzonder en zou het geen straf vinden om hier verplicht naar te moeten kijken.


Met de Sony 4K beamers had ik al kennis gemaakt en weer erg leuk om de verschillen mee te maken. De getunde Sony VW1000ES is werkelijk een plaatje. De Sony VPL-VW500ES ook absoluut geen straf.

De Sim2 C3X1080 CM blijft ondanks dat hij geen 4K is tot op heden nog steeds een schitterende beamer om naar te kijken. Deze werd meegenomen in de vergelijkingen met de nieuwe beamers.


Als laatste (ik ging daarna naar huis) heb ik nog een demo meegekregen van een RedRay 4k player op een JVC beamer met 4k e-shift2. Ook erg mooi.  De demo van deze Red player op een Sony VW1000ES beamer heb ik niet meer meegekregen.

Kortom een geslaagde dag.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Jammer dat ze niet wat dichterbij zitten. Had het graag mee willen maken. Ik wacht nog steeds op een offerte van de jongens voor verschillende componenten :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HTip

Leuk om te lezen, vik! Vorige keer vroegen we ons nog af of het beter kon en waren we het over eens dat het hoog soms wat overstuurd klonk, maar dat is nu dus ook nog opgelost. Die Michael is niet snel tevreden blijkt maar weer.

Als het kan ga ik volgende keer weer mee...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Citaat van: HTip op december  9, 2013, 11:39:58
Leuk om te lezen, vik! Vorige keer vroegen we ons nog af of het beter kon en waren we het over eens dat het hoog soms wat overstuurd klonk, maar dat is nu dus ook nog opgelost. Die Michael is niet snel tevreden blijkt maar weer.

Als het kan ga ik volgende keer weer mee...

Philip het is echt zonder te overdrijven een mega verschil met de laatste keer dat jij er was. De Quadrals hebben een totaal ander karakter gekregen en dit samen met de stufe 2 tuning van de MAA 1000 klonk echt fantastisch. De center is er ook behoorlijk op vooruit gegaan. Er was ook nog een aanpassing te doen voor het laag maar er was te weinig ruimte op de filters, en daarbij ook tijd gebrek.

Maar ik vind het laag van de Vulkan R en Titan in deze staat al onovertroffen. Ik heb zelf nog nooit een speaker gehoord die zo strak kan spelen als deze speakers. De kickbass zoals hun het noemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: Masterkale op december  9, 2013, 10:48:34
Jammer dat ze niet wat dichterbij zitten. Had het graag mee willen maken. Ik wacht nog steeds op een offerte van de jongens voor verschillende componenten :-)

Spannend  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Stassen kan de Av8801 en mm 8077 leveren voor 3400 euro totaal.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

RvD

Lijkt me een mooie prijs, vraag ook H&C Hifi even sponsor van dit forum welke prijs hun op dit moment hebben.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Citaat van: Masterkale op december 10, 2013, 18:34:20
Stassen kan de Av8801 en mm 8077 leveren voor 3400 euro totaal.


Dit is wel heel scherp zeg.

Maar ik zou Marcel even benaderen zoals RVD al aangaf en kijken wat hij kan betekenen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: vik op december  9, 2013, 11:48:09
Philip het is echt zonder te overdrijven een mega verschil met de laatste keer dat jij er was. De Quadrals hebben een totaal ander karakter gekregen en dit samen met de stufe 2 tuning van de MAA 1000 klonk echt fantastisch. De center is er ook behoorlijk op vooruit gegaan. Er was ook nog een aanpassing te doen voor het laag maar er was te weinig ruimte op de filters, en daarbij ook tijd gebrek.

Maar ik vind het laag van de Vulkan R en Titan in deze staat al onovertroffen. Ik heb zelf nog nooit een speaker gehoord die zo strak kan spelen als deze speakers. De kickbass zoals hun het noemen.
Als jij dat zo zegt dan geloof ik dat meteen, want als iemand de set van Mike heeft horen groeien dan ben jij dat wel. Ik laat me volgende keer ook graag onderdomdompelen in het nieuwe geluid!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Masterkale

Ik ben toch voor de marantz av8801 en mm8077 gegaan. Eerst even zonder tuning totdat mijn spaarpotje weer gevuld is :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Mooie keuze gefeliciteerd.  ;)



Citaat van: Masterkale op december 17, 2013, 11:18:55
Ik ben toch voor de marantz av8801 en mm8077 gegaan. Eerst even zonder tuning totdat mijn spaarpotje weer gevuld is :-)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MaxBoost

#1244
Hi Vik(tor),
Na een paar maanden afwezigheid de laatste nieuwe 15 paginas van dit topic weer eens zitten doorlezen. Wat een fantastisch nieuw spul heb je aangeschaft. Je maakt me nieuwsgierig naar de Marantz MM en de getunede Denon. Ik zie die Vulkans er ook nog wel komen (ongetuned zijn ze al superb)  :colgate:. De Vulkans zijn de beste hifi keuze die ik ooit gemaakt heb en nog steeds raken ze me na 6 jaar in het hart. Ik heb de UD7007 van Marantz en ben benieuwd naar het verschil met een CM versie. Ik ga dit jaar nog wel een keer die kant uit!

Oh ja: de nieuwe Blu-Ray van Muse - Live At Rome Stadium is echt waaaanzinnig, zowel beeld als geluid. Zelf op mijn oude setje...

vik

Sorry ik ben een tijdje off line geweest zoals je hebt gemerkt.

Ik zou je graag een keer willen laten luisteren maar vanwege een relatie breuk is het allemaal even flink onrustig geweest waarbij ook sprake is van een huis wat is verkocht.

Dus momenteel even geen huis meer maar je kan natuurlijk altijd zelf een keertje op en neer zoals je zelf al aangeeft.  ;)



Citaat van: MaxBoost op januari  4, 2014, 12:35:33
Hi Vik(tor),
Na een paar maanden afwezigheid de laatste nieuwe 15 paginas van dit topic weer eens zitten doorlezen. Wat een fantastisch nieuw spul heb je aangeschaft. Je maakt me nieuwsgierig naar de Marantz MM en de getunede Denon. Ik zie die Vulkans er ook nog wel komen (ongetuned zijn ze al superb)  :colgate:. De Vulkans zijn de beste hifi keuze die ik ooit gemaakt heb en nog steeds raken ze me na 6 jaar in het hart. Ik heb de UD7007 van Marantz en ben benieuwd naar het verschil met een CM versie. Ik ga dit jaar nog wel een keer die kant uit!

Oh ja: de nieuwe Blu-Ray van Muse - Live At Rome Stadium is echt waaaanzinnig, zowel beeld als geluid. Zelf op mijn oude setje...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#1246
 :) En we trappen gelijk weer af met een mooie review van Hollywood zuhause :






De uitslagen van deze test zijn puur zijn eigen bevindingen dus zijn mening. Zoals hij al aangeeft niet blind gaan kopen naar aanleiding van deze test. Elke situatie is anders en daarbij komt er natuurlijk ook smaak bij kijken.

Er is geen aandacht besteed aan room EQ vanwege zijn aangepaste ruimte, en alles "The purist way"

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Daar staat mijn Integra op een mooie plaats. Zo snel gekeken gewoon standaard de beste Pre tot zo'n €4000,- ....niet slecht. Geen nieuws voor mij trouwens. :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Vooral de (weer) lage score van nb de top Anthem in stereo is op zijn minst opvallend te noemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Mooi vergelijk.
Opmerkelijk voor mij was dat LM bij de Marantz AV8801 hoornluidsprekers als evt goed match aanstipte.
Dat kan ik bevestigen. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)