iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Voor een telefoon is 8MP ideaal.
Vergeet niet dat "grotere" pixels vaak beter overweg kunnen met ruis en vooral dynamisch bereik.
Als ik kijk wat de 6Plus doet met video en foto's in het schemer dan kan ik alleen maar zeggen "WOW".

Heb ook een 24MP camera telefoon gehad een tijdje terug, zodra je ook maar binnen fotografeerde begon je al ruis te zien, en bij normale buitenverlichting in een stad was het een kleurloze foto met ruis. De iPhones hebben misschien "maar" 8MP maar vergeet niet dat 8MP genoeg is om een A2 vanaf te drukken... en de meeste mensen.... wel komen niet veel verder dan facebook of instagram.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Citaat van: LittleNinja op november  5, 2014, 23:06:34
@Dirkjanboon,

Ik verbaasde me er ook over (8MP), maar inderdaad blijkt dat de 5s en ook de 6 er toch weer uitkomen als één van de besten wanneer het gaat om de camera tests.

Dit staat uiteraard los van de klachten die je hebt gehad met jouw iPhone.

Wat heb je nu?
Toch test bijv. de LG G2 en G3 bijv. ook heel goed. Prima bouwkwaliteit en top hardware, scherm en batterijduur. En dat voor de helft dan de iPhone. Ook extra geheugen kost geen vermogen.
Dus links of rechts om, de prijs blijft natuurlijk gewoon een ding. Dat je een premium gevoel wilt ala, maar meer dan emotie is het niet, want je krijgt er niks bijzonders voor terug. Het enige echte argument in 't voordeel van de iPhone is gewoon of je iOS fijn vind, wat uiteraard heel valide is.

Laatst de 6 in m'n handen gehad, maar vind dit absoluut de lelijkste tot nu toe. Ronde randjes en niks bijzonders. Ik heb geen moment het gevoel dat ik iets bijzonders in m'n handen heb. Maargoed, dat blijft persoonlijk natuurlijk. Wel is die heel licht, dat viel me wel op.

Ik kan me dus gewoon heel goed voorstellen dat als je de hoofdprijs betaald dat je wat kritischer bent en ook het beste verwacht.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

Ondanks dat de iPhone wat betreft de specs absoluut niet mee kan komen met de andere merken, halen ze met die mindere specs dezelfde of op sommige vlakken zelfs betere prestaties. Overall is de iPhone wel een heel stabiel product. Wat betreft de prijs zal niemand het ontkennen... Die ligt hoog.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

En hier gaan we verder over de iPhone...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

papaleo

#529


4K/30fps opnames maken met een/de iPhone 6 (voor nog geen 6€) is nu mogelijk met de Pro Cam2 app.
Heb alwel de app binnen gehaald maar nog niet uitgeprobeerd....,dus weet nog niet hoe de opnames er uit zien.

"De app ProCam 2 heeft een update gekregen die het maken van video op de 4k-resolutie van 4096x2160 pixels mogelijk maakt. Om die feature te gebruiken is minimaal een iPhone 5s nodig en met de iPhone 6-modellen kan op een hogere framerate opgenomen worden."

Edit,
Aangezien ik niet wist dat mijn bericht 'per ongeluk' was verwijderd/verplaast...,plaats ik nogmaals (met minder paniek  :P. ) mijn 'on topic' bericht terug..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

VlisChris

#530
Voordat er overstuur gereageerd wordt is het handig om te weten dat LN zoals aangekondigd het topic afgesplitst heeft tot twee topics zodat dit niet te ver offtopic zou geraken ;)
Wellicht staat je post hierin

edit. ja dus.
edit: als mensen posts kwijt denken te zijn kun je ook even in je profiel kijken of ze nog zichtbaar zijn in je postgeschiedenis ;) Scheelt je een bak frustratie voor niets ;) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#531
Klopt. Het was dus wel aangekondigd.

Jij zat dus nog wel gewoon on topic. Heel goed en had ik even gemist.
Bedankt voor je begrip.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

Gisteren een Samsung Galaxy s4 gekregen, nou da's toch wel een feestje t.o.v. De iPhone 5s van mijn vrouw, beter scherm, veel betere camera, stukken sneller.
JBL PRX Power!

papaleo

Citaat van: Raphie op november 16, 2014, 18:45:45
Gisteren een Samsung Galaxy s4 gekregen, nou da's toch wel een feestje t.o.v. De iPhone 5s van mijn vrouw, beter scherm, veel betere camera, stukken sneller.

Fijn...,maar je zit in het verkeerde topic.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

FDLARRY

Dat maakt Raphie niet zoveel uit, die heeft gewoon zin in een pittige discussie.  :hehe:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Raphie

#535
Ook beter als de 6 zie ik nu
http://www.phonearena.com/phones/compare/Apple-iPhone-6,Samsung-Galaxy-S4/phones/8346,7597

Ik heb hem gekregen omdat m'n blackberry uit elkaar viel, zou zelf nooit een smartphone kopen, maar man wat een scherm... En dat voor de helft van de prijs zo'n beetje
JBL PRX Power!

LittleNinja

Inderdaad. Net nu we de discussie achter de rug hadden over het feit dat specificaties niet zo heel veel zeggen over de prestaties van een telefoon komt Raphie langs om aan te tonen dat de ene telefoon beter is dan de andere.... aan de hand van specificaties.

Overigens heeft hij ongetwijfeld zijn audiovisuele apparatuur niet alleen gekocht aan de hand van specificaties. ;)

Maar het mag zeker gezegd worden. Het display van de Samsungs is altijd best mooi met de AMOLED technologie. Veel (niet alle) van mijn kennissen die een Samsung hadden of over gestapt waren naar een Samsung, zijn er toch weer vanaf gestapt vanwege probleempjes of bloatware. Ach, ieder zijn keuzes en ieder zijn geluk.

Veel plezier met het toestel Raphie. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

Citaat van: LittleNinja op november 17, 2014, 00:43:25
Inderdaad. Net nu we de discussie achter de rug hadden over het feit dat specificaties niet zo heel veel zeggen over de prestaties van een telefoon komt Raphie langs om aan te tonen dat de ene telefoon beter is dan de andere.... aan de hand van specificaties.

Overigens heeft hij ongetwijfeld zijn audiovisuele apparatuur niet alleen gekocht aan de hand van specificaties. ;)

Maar het mag zeker gezegd worden. Het display van de Samsungs is altijd best mooi met de AMOLED technologie. Veel (niet alle) van mijn kennissen die een Samsung hadden of over gestapt waren naar een Samsung, zijn er toch weer vanaf gestapt vanwege probleempjes of bloatware. Ach, ieder zijn keuzes en ieder zijn geluk.

Veel plezier met het toestel Raphie. 8)
wat voor probleempjes of bloatware? vanuit kaal OS of advertize laden apps net als op de itunes store?
Ben behalve reclame in apps nog niks tegengekomen? Niet anders als IOS, alleen sneller?
JBL PRX Power!

LittleNinja

Als ik het heb over probleempjes gaat het vooral om app's die zich afsluiten, niet altijd werken, vastlopers.

Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat de iPhones geen problemen hebben. Ik heb er zat gehad om te weten dat er ook problemen mee zijn, al vind ik de iPhones meestal net even wat stabieler.

Het zijn maar voorkeuren. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

Citaat van: LittleNinja op november 17, 2014, 13:32:43
Als ik het heb over probleempjes gaat het vooral om app's die zich afsluiten, niet altijd werken, vastlopers.

Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat de iPhones geen problemen hebben. Ik heb er zat gehad om te weten dat er ook problemen mee zijn, al vind ik de iPhones meestal net even wat stabieler.

Het zijn maar voorkeuren. ;)
Ja Tapatalk op IOS loopt idd minder stabiel als op Android
voorkeur lijkt me idd een meer acurate omschrijving.
JBL PRX Power!

LittleNinja

Citaat van: Raphie op november 17, 2014, 13:41:08
Ja Tapatalk op IOS loopt idd minder stabiel als op Android
voorkeur lijkt me idd een meer acurate omschrijving.

Dat is goed hoor.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Citaat van: Raphie op november 16, 2014, 18:55:47
Ik heb hem gekregen omdat m'n blackberry uit elkaar viel, zou zelf nooit een smartphone kopen, maar man wat een scherm... En dat voor de helft van de prijs zo'n beetje

je hebt hem gerkregen, maar je bent blij dat hij de helft zo goedkoop is? als ik iets kreeg zou ik blij zijn met het duurste, want dan "win" je toch het meeste?

Raphie

Citaat van: Gaeje op november 18, 2014, 23:38:42
je hebt hem gerkregen, maar je bent blij dat hij de helft zo goedkoop is? als ik iets kreeg zou ik blij zijn met het duurste, want dan "win" je toch het meeste?
Nee, mijn insteek is meer dat je bij SAMSUNG in dit geval veel meer features voor minder krijgt. Nogmaals ik hou me nooit zo bezig met phones, maar als ik de specs hierboven zo vergelijk en m'n IOS8 ervaring op iphone en iPad, dan moet je wel érg Applegeil zijn om zo'n 6 te kopen. Voor een hoger bedrag ook nog.
JBL PRX Power!

LittleNinja

Dan moet je eens kijken naar de OnePlus One... Of de Oppo Find 7 met QHD scherm... Ook veel meer telefoon voor je geld. Zeker als je in eerste instantie alleen naar specs kijkt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rusher

De hele discussie rondom de iPhone versus Samsung/LG/enz voor wat betreft de vraag welke beter/slechter is en welke meer/minder features heeft, vergelijk ik voor mij zelf met auto's of audio.

iPhone = BMW
Samsung = Toyota

BMW is in beginsel veel duurder en heeft bovendien veel minder opties voor veel meer geld. BMW is niet betrouwbaarder dan Toyota. En toch is het rijden met BMW superieur aan dat van Toyota, of zelfs aan dat van Audi of Mercedes; telkenmale lees ik op Autoweek of hoor in de filmpjes van Autoweek dat de dynamiek van BMW door andere merken niet bereikt wordt. Als je echt van autorijden houdt, dan houd je van BMW. Niet voor niets is de leus: BMW maakt rijden geweldig.

Idem met de Apple iPhone: het is de dynamiek die het werken met de iPhone van Apple, of welk ander Apple device dan ook, zo heerlijk maakt.

Rijd ik BMW? Nee, Renault, want ik kan BMW niet betalen.

Heb ik een iPhone? Ja, een 5S, want dat zit bij het abonnement van mijn werkgever.

En het vergelijk met audio? Ja, dat gaat ook op. Een Anthem met alle toeters of bellen die 7 speakers kan aansturen en ook een subwoofer en roomcorrectie heeft en weet ik veel wat nog meer....Of toch maar een Unison Research Secondo....? Welke is beter qua specs? Welke is betrouwbaarder? Welke klinkt (dynamiek) het mooiste? Waar komt muziek uit?

Uiteindelijk draait het om smaak en de vraag: wat wil ik doen met een smartphone? Wat verwacht ik van mijn auto? Welke klank wil ik bereiken met de versterker? Allemaal persoonlijk.

Ben ik blij met de iPhone 5S? Ja, ik wil niets anders. Nou ja, niets anders..... Misschien verloopt over een jaar het abonnement bij mijn werkgever en mag ik de 6 uitkiezen..... Zonder twijfel!!!

J.A.F._Doorhof

Tja, het is een kwestie van smaak.

Onze zoon is een paar weken geleden geswitched van een iPhone4 naar een Samsung met groter scherm en de eerste dagen was alles beter aan de Samsung.... nu een paar weken later is de eerste liefde over en hoor ik regelmatig gemopper over dingen die hij wel op zijn iPhone kon maar niet op zijn Samsung, en het meest frappante... zijn iPhone liep soepeler dan de Samsung.

Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding bij smartphones... in wel OS zit je qua apps.
Ik wil niet eens naar Android omdat veel van de apps die ik gebruik simpelweg niet beschikbaar zijn.

Daarnaast vind ik de foto en videokwaliteit van de iPhone6 Plus absoluut waanzinnig voor een smartphone en dat doe ik er toch wel het meeste mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Ik snap het wel, je bent blij met het OS en dat blijft een persoonlijke keuze.
BMW <> TOYOTA snap ik dan weer niet, de componenten in een SAMSUNG zijn hoogwaardiger meer premium odm's dan Apple.
JBL PRX Power!

Rusher


Citaat van: Raphie op november 19, 2014, 10:04:20
BMW <> TOYOTA snap ik dan weer niet, de componenten in een SAMSUNG zijn hoogwaardiger meer premium odm's dan Apple.

Daarom schreef ik juist dat BMW niet betrouwbaarder is.

Het gaat om het rijden met.... Net zoals de omgang met een telefoon. Hoe loopt het?

efsix

Misschien moet Raphie zijn telefoon maar eens laten kalibreren bij Frank.
Worden de kleuren net zo mooi en echt als bij een iPhone. >:D

Ik zie het als dezelfde afstelling bij TV's in de winkel.
Veel teveel kleur/contrast e.d. omdat de klanten die tv mooier vinden naast een kleurechte afstelling.
Eenmaal thuis gaat het toch wel opvallen dat het gras wel heel erg groen is. :alien:

Ernst Jan

Apple is toch van trendsetter naar trendvolger gedevalueerd in mijn optiek.