HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruud-

Citaat van: FrankB op februari 16, 2007, 17:42:24
Bij voldoende eigen mening maakt dat niet uit...
Daar zeg je wat :-X
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

garmtz

Wat wil je precies zeggen -Ruud-?

HuubF

Ruud denkt dat wij elkaar allemaal maar iets aanpraten, denk ik. ;)

Garmt, de cd-speler die jij bij mij zo 'lekker vond klinken' was een nederige Sony X222ES van 1991, hoor!

Dat is zowiezo mijn probleem. Ik wil eigenlijk dát geluid, maar dan beter. Ik ben al op zoek naar 'nieuwe' oude Sony's. Het is niet verstandig om al te oude apparaten te zoeken maar ik wil ook geen sacd-speler. Een XA 50 ES lijkt me wel wat, maar die boef wil nog 500 euro voor dat ding hebben. :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 16, 2007, 21:06:39

Een XA 50 ES lijkt me wel wat, maar die boef wil nog 500 euro voor dat ding hebben. :(

Absoluut geen rare prijs voor een XA 50. Eerder normaal. Heb ook een tijdje lopen azen op zo'n speler maar helaas 500 euro heb ik niet.

Over dat aanpraten, de een is daar gevoeliger voor dan de ander. Ligt er ook aan hoe onzeker je je voelt op een bepaald gebied en dan zijn er altijd wel mensen die je hierbij willen helpen  ;) Of dit voor Huub geld, ik denk van niet. Die is meer van de "andere" kant en ook daar willen mensen je wel mee helpen  ;)

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

#154
Citaat van: HuubF op februari 16, 2007, 21:06:39
Ruud denkt dat wij elkaar allemaal maar iets aanpraten, denk ik. ;)

Garmt, de cd-speler die jij bij mij zo 'lekker vond klinken' was een nederige Sony X222ES van 1991, hoor!

hehehe, heb hier nog een X33ES staan 8)

heb je al overwogen je Sony te laten modificeren?

voor sony's bestaan mooie mods geloof ik? (swarovski ed)
misschien jack van dijk eens vragen...

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: chansig op februari 16, 2007, 22:29:50
Absoluut geen rare prijs voor een XA 50. Eerder normaal. Heb ook een tijdje lopen azen op zo'n speler maar helaas 500 euro heb ik niet.

Ik heb op dit moment een XA50 op de korrel, met teruggeef-mogelijkheid. Vandaag ga ik het regelen.

Mijn probleem is, dat ik steeds weer terugkeer naar het geluid van de X222ES. Hij klinkt gewoon het lekkerst, maar inderdaad wel wat schrillig in het hoog. Dat 'bruine' vind ik juist een voordeel. De modernere cd-spelers die ik heb gehad klinken audiofieler, maar dat heldere, lichte geluid vind ik gewoon niet mooi.

Eerst maar eens een experiment met een über-sony dus. Volgens de verkoper had de X222ES ooit 85 punten in Audio, en de XA50 100. Dat klinkt in ieder geval al goed. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Ben je niet zo geconditioneerd door het geluid dat je moeite hebt het los te laten? Dit is geen waardeoordeel overigens, gewoon een vraag ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

frank2

Er zijn tegenwoordig ook wel cd spelers te vinden die niet dat "digitale" geluid hebben, zoals de opus of de bow, en 2e hands wel betaalbaar. Maar het is wel goed zoeken en luisteren.

nb: ik heb je antwoord gegeven over de stroomvoorziening in mijn topic.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: FrankB op februari 17, 2007, 09:44:39
Ben je niet zo geconditioneerd door het geluid dat je moeite hebt het los te laten? Dit is geen waardeoordeel overigens, gewoon een vraag ;)

Gewoon een vraag mijnerzijds: waarom heb jij eventueel moeite met het idee dat Huub tevreden zou kunnen zijn met een "gewone" Sony cd speler.

De conditionering lijkt me overigens wel mee te vallen gezien de vele wisselingen van componenten in de afgelopen jaren... ;D

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 09:43:06

Mijn probleem is, dat ik steeds weer terugkeer naar het geluid van de X222ES. Hij klinkt gewoon het lekkerst, maar inderdaad wel wat schrillig in het hoog. Dat 'bruine' vind ik juist een voordeel. De modernere cd-spelers die ik heb gehad klinken audiofieler, maar dat heldere, lichte geluid vind ik gewoon niet mooi.

misschien vind je de Classé cdp-10 dan ook wel erg mooi 8)

succes vandaag met die 50ES, hoop dat het hem is voor je!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: FrankB op februari 17, 2007, 09:44:39
Ben je niet zo geconditioneerd door het geluid dat je moeite hebt het los te laten? Dit is geen waardeoordeel overigens, gewoon een vraag ;)

Waarom zou ik iets loslaten? Ik heb een redelijk beeld van het geluid dat ik uiteindelijk wil hebben, inclusief de punten waarop ik eventueel compromissen toesta. Het blijft tenslotte een budget-setje.

De Sony-weg is volstrekt logisch. Als ik na 2 jaar tóch weer val voor de X222ES heeft het zin om dat pad wat verder op te gaan. Ik heb hier nog nooit een écht goede Sony gehad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 09:57:45
Gewoon een vraag mijnerzijds: waarom heb jij eventueel moeite met het idee dat Huub tevreden zou kunnen zijn met een "gewone" Sony cd speler.

Daarom is het ook gewoon een vraag. Mogelijk is hij gewoon tevreden met de Sony, dan moet hij het gewoon laten zoals het is en het geld investeren in akoetische aanpassingen en vooral veel nieuwe cd's.

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 09:57:45
De conditionering lijkt me overigens wel mee te vallen gezien de vele wisselingen van componenten in de afgelopen jaren... ;D

Dat bedacht ik me ook toen ik het bericht plaatste, maar wilde het toch vragen :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

chansig

http://www.soundevolution.nl/

Hier kan je eventueel de XA-50 nog wat laten modificeren voor een aardig bedrag...Staat ook een beschrijving op deze site van gemodificeerde Sony XA-50.

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankB

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:05:48
Waarom zou ik iets loslaten? Ik heb een redelijk beeld van het geluid dat ik uiteindelijk wil hebben, inclusief de punten waarop ik eventueel compromissen toesta. Het blijft tenslotte een budget-setje.

De Sony-weg is volstrekt logisch. Als ik na 2 jaar tóch weer val voor de X222ES heeft het zin om dat pad wat verder op te gaan.

Een budget setje is het zeker niet, met Lavardin en Focal. Soms is het erg moeilijk voor mensen om een ander geluid te accepteren, men zit "vast" in het vertrouwde geluid en zoekt binnen die beperkte mogelijkheden naar optimalisatie. Terwijl veel grotere winst te behalen valt door een ander pad te kiezen. Maar dat hoeft in jouw geval natuurlijk helemaal niet op te gaan.

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:05:48
Ik heb hier nog nooit een écht goede Sony gehad.

:-X  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

chansig

#166
Citaat van: FrankB op februari 17, 2007, 10:09:29
Daarom is het ook gewoon een vraag. Mogelijk is hij gewoon tevreden met de Sony, dan moet hij het gewoon laten zoals het is en het geld investeren in akoetische aanpassingen en vooral veel nieuwe cd's.


Is eigenlijk geen antwoord op mijn suggestieve vraag.  ;) Ik stelde hem omdat ik het idee krijg dat Huub niet tevreden kan/mag zijn met een Sony. Dit omdat er vanuit alle kanten cd spelers aangeboden worden en luistersessies. Maar Huub duidelijk aangeeft erg gecharmeerd te zijn van het Sony geluid...en dit hem eigenlijk afgeraden wordt.

Zie jouw bovenstaande bericht waarin de smiley's mijn vermoeden wederom sterker maken  :) ::)

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankB

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 10:14:18
Is eigenlijk geen antwoord op mijn suggestieve vraag.  ;) Ik stelde hem omdat ik het idee krijg dat Huub niet tevreden kan/mag zijn met een Sony. Dit omdat er vanuit alle kanten cd spelers aangeboden worden en luistersessies. Maar Huub duidelijk aangeeft erg gecharmeerd te zijn van het Sony geluid...en dit hem eigenlijk afgeraden wordt.

Ik antwoord ook niet op suggestieve vragen ;)

Hoeveel bronnen heeft Huub gehoord? Volgens mij alleen een Densen, om vervolgens onmiddellijk de conclusie te trekken dat de Sony zijn ding is. Dat lijkt mij prematuur. Het zou goed kunnen dat na diverse bronnen gehoord te hebben Huub bij deze conclusie blijft. Prima, schaf een betere Sony aan en geniet. Maar als je meteen de andere Sony aanschaft zal denk ik altijd de vraag blijven knagen of er toch niet beter is dan Sony...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 10:10:25
Hier kan je eventueel de XA-50 nog wat laten modificeren voor een aardig bedrag...Staat ook een beschrijving op deze site van gemodificeerde Sony XA-50.

Heb je het zelf al gelezen?  ;D

'Daar komt bij dat de CDPXA50ES digitale uitgangsstage ook niet tot de fraaisten behoort. Concluderend: we hebben een fantastisch loopwerk met enorme potentie, maar in de huidige electronische omgeving en ontwerp werkt het niet ideaal als loopwerk.'

Soundevolution bouwt de speler dus om tot loopwerk.  ;D ;D ;D ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:17:01
Heb je het zelf al gelezen?  ;D

'Daar komt bij dat de CDPXA50ES digitale uitgangsstage ook niet tot de fraaisten behoort. Concluderend: we hebben een fantastisch loopwerk met enorme potentie, maar in de huidige electronische omgeving en ontwerp werkt het niet ideaal als loopwerk.'

Soundevolution bouwt de speler dus om tot loopwerk.  ;D ;D ;D ;D


:-X Ik zeg niets mee.. ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: FrankB op februari 17, 2007, 10:16:39
Hoeveel bronnen heeft Huub gehoord?

Tjoebs in alle versies, Philips 963 met en zonder vM, Cambridge Audio 640, Sony XA940 vM, Sony X222ES (2 stuks), Densen, verschillende Dac's, Marantz SA7001KI en 6000OSE, AVI cd-speler.

Geen echte klasse-apparaten dus, maar wel voldoende om me een beeld te vormen van de mogelijkheden lijkt me.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: FrankB op februari 17, 2007, 10:16:39
Ik antwoord ook niet op suggestieve vragen ;)

Hoeveel bronnen heeft Huub gehoord? Volgens mij alleen een Densen, om vervolgens onmiddellijk de conclusie te trekken dat de Sony zijn ding is. Dat lijkt mij prematuur. Het zou goed kunnen dat na diverse bronnen gehoord te hebben Huub bij deze conclusie blijft. Prima, schaf een betere Sony aan en geniet. Maar als je meteen de andere Sony aanschaft zal denk ik altijd de vraag blijven knagen of er toch niet beter is dan Sony...

Er is ws altijd wel iets beter...dat maakt het ook een aardige hobby. Jij hebt, als ik goed tussen de regels lees, aardig wat cd spelers gehoord ( waaronder alles Sony cd speler) om uiteindelijk op de Opus uit te komen. Aangezien de wisselingen van componenten regelamtig is bij Huub en dus de match altijd zoekende is heb je wel gelijk wat betreft het meteen "afschieten" van andere mogelijkheden. Aan de andere kant wordt je zoektocht wel makkelijker als je een bepaald geluid zoekt en als dat dan de Sony is ....waarom verder zoeken ?

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:22:46
Tjoebs in alle versies, Philips 963 met en zonder vM, Cambridge Audio 640, Sony XA940 vM, Sony X222ES (2 stuks), Densen, verschillende Dac's, Marantz SA7001KI en 6000OSE, AVI cd-speler.

Geen echte klasse-apparaten dus, maar wel voldoende om me een beeld te vormen van de mogelijkheden lijkt me.

Maar wel allemaal in andere samenstellingen qua versterkers, kabels, speakers....toch ?

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 10:24:30
Maar wel allemaal in andere samenstellingen qua versterkers, kabels, speakers....toch ?

Valt wel mee. In die tijd heb ik maar 3 speakers gehad. Als een cd-speler een specifiek karakter heeft kan ik dat er ook bij verschillende set-samenstellingen wel uit halen. Mijn eerste Sony X222ES was de enige speler die nog een beetje leven in de Eve's kon pompen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

Hoi chansig,

vind je laatste paar opmerkingen een klein beetje onterecht.
Ik vind het namelijk op zich ook een goed voorstel om eerst wat andere spelers te beluisteren voor Huub weer een nieuwe aankoop doet...  >:D ;)

(Huub's Sony wens komt namelijk een tikje impulsief op me over, maar ach als het perongeluk geen grote verbetering is kan ie terug begrijp ik?)
Ik bedoel trouwens niet te zeggen dat de sony geen goede keus zou zijn hoor
---

@HuubF:

die AVI cd speler heb ik eens de sterren van de hemel horen spelen :o

(ik was erg onder de indruk, maar misschien heb ik een nieuwere versie beluisterd dan jij in huis had oid?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...