HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sirius666

Ken je het programma jplay? Je lacht je rot, lees dit maar eens:

https://www.alpha-audio.nl/2017/01/video-jplay-voor-windows/

Het einde is te zot voor woorden. Ten 1e wordt het progje gerecenseerd op een hoofdtelefoon en ten 2e is de ingebouwde mini player niet hoorbaar beter dan foobar?

HuubF

Citaat van: Contour op mei 10, 2017, 19:39:15
Hallo Huub,

Ik volg het niet meer helemaal, klinkt de Naim nu inmiddels wel goed met klassiek?

Het is ook lastig... zonder dac vind ik klassiek erg matig. Met Chord Hugo verliest de Naim zijn charmes (men noemt het prat) een beetje bij pop maar klassiek is prachtig.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666


MAW

Citaat van: HuubF op mei 10, 2017, 19:37:53
Fidelizer.

Als je je (audi player) buffersize groot genoeg hebt dat je processor ver genoeg vooruit kan werken zodat er geen 'gaten' ontstaan en je het signaal direct output naar je DAC, voegt Fidilizer niets toe.

Fidilizer over die situatie:
Citaat
Originally, the concept of "bit-perfect" is about bypassing "OS mixer" to send data to audio device directly. Bit isn't perfect before because OS mixer will resample all incoming audio data to the same frequency from different applications.

All digital audio problems can't be solved by simply bypassing OS mixer. Fidelizer puts great effort to reduce software implementation issues in digital audio and we recommend to use Fidelizer with bit-perfect audio applications.

Het enige dat ik lees is "wij zijn heel goed! koop ons product!".
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 10, 2017, 20:37:04
Als je je (audi player) buffersize groot genoeg hebt dat je processor ver genoeg vooruit kan werken zodat er geen 'gaten' ontstaan en je het signaal direct output naar je DAC, voegt Fidilizer niets toe.

Fidilizer over die situatie:
Het enige dat ik lees is "wij zijn heel goed! koop ons product!".

Nee het is gratis.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Tenzij je Fidrlizer Plus / Pro wil om het nóg beter te maken... Nog niet geprobeerd maar daar zullen vast de nodige pop-ups bij komen kijken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HuubF

Citaat van: paaj op mei 10, 2017, 20:48:19
Tenzij je Fidrlizer Plus / Pro wil om het nóg beter te maken... Big niet geprobeerd maar dat zullen vast de nodige pop-ups bij komen kijken.

Nee geen popups. Baat het niet dan schaadt het niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Heb helaas geen Windows streamer anders had ik het geprobeerd. Eerder tests in OSX met Bitperfect, pure Music(?) etc deden me niets, al heb ik Bitperfect toen wel gekocht omdat het zo weinig kostte en van iTunes en automatisch samplerate schakelende speler maakte. Voor de gemoedsrust dus :)

Ik ben eigenlijk sinds nét voor de plaatsing van mijn pathos van inzicht veranderd. De downgrade van Supernait maar tijdelijke Chinese T-amp was zo verwaarloosbaar dat ik wel even met m'n oren stond te klapperen. Versterker van een paar tientjes klink ook echt lekker. De pathos was een soort droomversterker en al aanbetaald  maar anders...

DAC tests in het verleden was toch vaak volume verschil, versterkers doen dus voor mij eigenlijk ook weinig. Speakers een voet verplaatsen wil wel veel verschil maken, net als andere speakers, een subje, of een lekker biertje of drie ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HuubF

Citaat van: paaj op mei 10, 2017, 20:57:17
Heb helaas geen Windows streamer anders had ik het geprobeerd. Eerder tests in OSX met Bitperfect, pure Music(?) etc deden me niets, al heb ik Bitperfect toen wel gekocht omdat het zo weinig kostte en van iTunes en automatisch samplerate schakelende speler maakte. Voor de gemoedsrust dus :)

Ik ben eigenlijk sinds nét voor de plaatsing van mijn pathos van inzicht veranderd. De downgrade van Supernait maar tijdelijke Chinese T-amp was zo verwaarloosbaar dat ik wel even met m'n oren stond te klapperen. Versterker van een paar tientjes klink ook echt lekker. De pathos was een soort droomversterker en al aanbetaald  maar anders...

DAC tests in het verleden was toch vaak volume verschil, versterkers doen dus voor mij eigenlijk ook weinig. Speakers een voet verplaatsen wil wel veel verschil maken, net als andere speakers, een subje, of een lekker biertje of drie ;)

Joh, ik zou je tegels kunnen aanbevelen of je kunnen wijzen op die prachtige Chord dacs maar ik geef je helemaal gelijk!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 10, 2017, 21:08:01
Joh, ik zou je tegels kunnen aanbevelen of je kunnen wijzen op die prachtige Chord dacs maar ik geef je helemaal gelijk!

Als je nu de hele tijd gaat zitten meebuigen vind ik er geen ene "perswangen" meer aan!

:D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

Citaat van: MAW op mei 10, 2017, 20:37:04
Als je je (audi player) buffersize groot genoeg hebt dat je processor ver genoeg vooruit kan werken zodat er geen 'gaten' ontstaan en je het signaal direct output naar je DAC, voegt Fidilizer niets toe.

Fidilizer over die situatie:
Het enige dat ik lees is "wij zijn heel goed! koop ons product!".

Marketing en een zgn kant en klare oplossing trekken luilakken over de streep.

Stel een kleine audio-pc samen:

http://headphoneaddict.com/howto-run-bit-perfect-foobar-tutorial/

Pas wat processen aan en klaar. Geen enkele reden om >€2000 aan een streamer uit te geven. Gekkenwerk. Kan je nagaan als je het geld dat je vervolgens overhoudt aan je speakerbudget toevoegt....dan krijg je bij een set mooie speakers waarschijnlijk een muzikale beleving die je niet hoeft op te wekken middels andere producten.

HuubF

De gedachte dat je met alleen goede speakers altijd een topgeluid hebt vind ik onzin. Lees nog even terug. Als je dat niet onderschrijft prima maar hoeft niet steeds te worden herhaald.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Niet door mij hoor ;) Mijn punt is in dit geval dat de basis zo sterk als mogelijk dient te zijn. In zowel speakers als versterking zit m.i. rek gezien jouw wensen mbt een m.i. prijzige streamer. De gezochte tastbaarheid kan ook worden gezocht in speakers. Je mist tov de Russell's (gewone soft dome) en Elac's (Jet5 tweeter, loopt tot 50khz door dacht ik) toch wat in het hoog? Ik zou dan eerder een speaker zoeken waarvan iig de sound van de tweeter in jouw woonkamer bevalt.

Ik ben enkel benieuwd hoe je de karavaan verder ziet gaan en het interesseert mij niets of iemand op een forum iets van mij aanneemt ja/nee. Tis maar digitaal  ;)

paaj

Volgens mij is de strekking dat de digitale kant van je systeem niet de 'zwakke' plek is waar geld tegenaan moet worden gegooid. Leuk om te hobbyen in de huidige situatie, ook vermakelijk, maar het zet weinig zoden aan de dijk.
Denk eerder richting:
Een streaming systeem met een goeie app (toch even Roon testen op de NUC? Optimaal maken kan later), een paar etentjes met de vriendin, meubel weg (/anders), vloerstaanders erin :D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HuubF

Kijk aan deze reacties heb ik wat.  ;)

Er zijn op dit moment 2 opties: Naim houden (als hij niet wordt verkocht), geen straf (maar boven budget en iPad nodig), of gaan experimenteren met Roon. Geen andere streamers.

Na bijna een week voornamelijk muziek te hebben beluisterd, naast het werk, moet ik zeggen dat de prikkel om grote dingen te wijzigen op dit moment niet groot is. Ik heb mooie dingen gehoord en ga pas met Roon beginnen als er iets is verkocht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Je hebt bij Roon natuurlijk slechts twee weken gratis proberen dus dat snap ik wel. Ik denk wel dat je met de NUC en Chord combi al een hele fatsoenlijke indruk kunt krijgen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HuubF

Citaat van: paaj op mei 10, 2017, 22:51:11
Je hebt bij Roon natuurlijk slechts twee weken gratis proberen dus dat snap ik wel. Ik denk wel dat je met de NUC en Chord combi al een hele fatsoenlijke indruk kunt krijgen.

Op dat ienie-mienie NUC'je wordt het een drama. Ik moet dan eerst een wat steviger computertje hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Het werkte prima op een 1.8GHz C2D MacMini, als server/speler met iets van 1000 eigen albums. Ik heb een iets andere instelling met betrekking tot de invloed van de digitale kant maar toch... de grootste eisen komen van het verwerken van de library data, geef het een dag om je muziek te verwerken en alles is prima. Zo zwaar is het spelen van muziek niet, dat konden we vijftien jaar geleden ook al makkelijk. Die eerste MP3 stickjes hadden écht nul rekenkracht.

Misschien dat de DSP mogelijkheden wat te zwaar zijn, anders is daar ook leuk klankmatig mee te spelen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

djoeri

Kun je de naim als roon cliënt gebruiken? Sommigen zeggen dat de streaming programma's ook van invloed zijn op het geluid.

Groet Djoeri

Lion of Judah

Citaat van: MAW op mei 10, 2017, 20:37:04
Als je je (audi player) buffersize groot genoeg hebt dat je processor ver genoeg vooruit kan werken zodat er geen 'gaten' ontstaan en je het signaal direct output naar je DAC, voegt Fidilizer niets toe.

Fidilizer over die situatie:
Het enige dat ik lees is "wij zijn heel goed! koop ons product!".
Heb je er al ervaring mee en/of geluisterd naar met en zonder? Bij mij is het vrij eenvoudig hoorbaar.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: djoeri Unlink=topic=55806.msg3051253#msg3051253 date=1494480497
Kun je de naim als roon cliënt gebruiken? Sommigen zeggen dat de streaming programma's ook van invloed zijn op het geluid.

Groet Djoeri

Dat geloof ik ook! Maar deze Naim doet geen Roon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 10, 2017, 22:58:34
Op dat ienie-mienie NUC'je wordt het een drama. Ik moet dan eerst een wat steviger computertje hebben.

'Wordt' een drama, of 'is' een drama omdat je hier al praktijkervaring mee hebt?

Je hebt Roon enkel op de Discovery gehad. De Essentials variant is zo goed als gelijk aan de volledige implementatie zonder noemenswaardige verschillen voor jouw gebruik. Wat voor hardware denk je dat daar in zit?

Hier, de Discovery revisited met een verbeterde 2e ervaring:

https://audio-creative.nl/interessant/elac-discovery-ds-s101-g-audiostreamerserver/

Neemt niet weg dat dit programma veel te zwaar en onoverzichtelijk is voor jouw gebruik. Waarom je jezelf die lijdensweg weer aan wil doen is mij een raadsel ;)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei 11, 2017, 11:18:41
'Wordt' een drama, of 'is' een drama omdat je hier al praktijkervaring mee hebt?

Je hebt Roon enkel op de Discovery gehad. De Essentials variant is zo goed als gelijk aan de volledige implementatie zonder noemenswaardige verschillen voor jouw gebruik. Wat voor hardware denk je dat daar in zit?

Hier, de Discovery revisited met een verbeterde 2e ervaring:

https://audio-creative.nl/interessant/elac-discovery-ds-s101-g-audiostreamerserver/

Neemt niet weg dat dit programma veel te zwaar en onoverzichtelijk is voor jouw gebruik. Waarom je jezelf die lijdensweg weer aan wil doen is mij een raadsel ;)

Je raakt soms de rode draad een beetje kwijt.

Ik was niet enthousiast over de geluidskwaliteit van de Discovery maar wel over Roon Essentials. Dus wilde ik Roon zelf hebben. Totdat ik een implementatie van Roon hoorde op net zo'n set als bij mij. Dat klonk matig. Dus kocht ik de streamer waar ook weer wat mee is.

Begrijp je?  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)