HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Markus2

 ;)
Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 13:29:05
Een DAC van 50 euro of eentje van 2500 euro...  ;D

Laten wij gezamenlijk lachen.

Groet, Mark ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

cccp


Contour

Beetje normale prijs sprongen zijn 50-> 400 -> 1000 -> 2500

Dus ongeveer 3x zo goed volgens de hi-end logica...

:colgate: :colgate: :colgate:

HuubF

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 15:28:23
Beetje normale prijs sprongen zijn 50-> 400 -> 1000 -> 2500

Dus ongeveer 3x zo goed volgens de hi-end logica...

:colgate: :colgate: :colgate:

Een Audioquest Dragonfly zit daar nog tussen: voor een prikkie een erg goede usb dac.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Kjelt


Markus2

Citaat van: Kjelt op mei  4, 2017, 16:39:01
Net als het geluid zelf gaan de prijzen logaritmisch.


Dat lijkt me geen wetmatigheid, als ik Huub's verhaal van de trekkende karavaan erbij neem althans

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Kom op Huub, heb je al wat sappige verhalen over de effecten van je nieuwe audiotegels?

HuubF

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 17:09:33
Kom op Huub, heb je al wat sappige verhalen over de effecten van je nieuwe audiotegels?

Nee nog niet. Ze liggen wel al op Hun plekje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Markus2

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 15:28:23
hi-end logica...

:colgate: :colgate: :colgate:

Deze zaken gaan niet samen, er wordt altijd een passend, verklarend scenario gevonden.
Zo heb ik " mijn high-end periode" ervaren.

Groet, Mark  ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: cccp op mei  4, 2017, 15:20:09
Is die dure dan ook 50x zo goed?  :butbut:

Tsja, zijn jouw speakers 3x zo goed als die van mij?

Ik deel apparatuur in 3 groepen in: valt gelijk af, goed genoeg voor een tijdje en blijvertje. En dat blijvertje kan ook zo maar sneuvelen vanwege smaak of geld.

De Naim ND5-XS valt in 2 categorieën tegelijk. Daarom heb ik zo'n pokkehekel aan apparaten die 2 of meer dingen doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 13:04:11
Ik heb nog een E-MU 0204 USB liggen die voor 50 euro weg mag. En dat is zeker een goede DAC qua geluidskwaliteit. Veel beter wordt het niet op dat gebied.

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 13:24:13
Denk je nou echt dat je hiermee iets bijdraagt?  :nopompom:

Denk jij nou echt dat je het verschil zo overduidelijk hoort dan?

Straks is het gewoon weer de test die niet klopt in plaats van dat je de uitkomst accepteert..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 18:11:13
Denk jij nou echt dat je het verschil zo overduidelijk hoort dan?

Straks is het gewoon weer de test die niet klopt in plaats van dat je de uitkomst accepteert..

Ah we gaan gas geven. Start eerst even een eigen topic alsjeblieft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: Markus2 op mei  4, 2017, 15:20:01
;)
Laten wij gezamenlijk lachen.

Groet, Mark ;D

Laten we eens proberen om ze uit elkaar te houden en dan lachen als het niet lukt op een setje Guru's in onbehandelde ruimte :)
Gr. Martijn

Contour

Een DAC van 50 euro, is wellicht handig om je r**t aan af te vegen als het WC papier op is, verder heeft zo een snuisterij geen praktische toepassing in een hi-end systeem.

MAW

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 17:23:43
Tsja, zijn jouw speakers 3x zo goed als die van mij?

Zo te zien zijn die 6-7 x zo duur als de guru's.

Edit: oh 'goed' ik dacht duur.

Zoveel x zo goed kun je niet zeggen denk ik. Ik denk wel dat de vervorming maarzo eens 10 x zo laag kan zijn trouwens.

Maar de prijs loopt in ieder geval veel harder op dan de kwaliteit naarmate speakers duurder worden naar mijn mening.

Maar speakers leveren in ieder geval veel meer kwaliteitsverschil op dan dac's naarmate je meer uitgeeft. Een dac die evenduur is als de speakers is mi echt waanzin. 10% vd prijs past beter imo.
Gr. Martijn

cccp

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 18:34:02
Zo te zien zijn die 6-7 x zo duur als de guru's.

3 x. Iets meer als je de stands erbij rekent.

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 18:34:02
Een dac die evenduur is als de speakers is mi echt waanzin. 10% vd prijs past beter imo.
Mijn dac was 75 euro op marktplaats (2ehands). Perfect dingetje.

Markus2

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 18:26:47
Een DAC van 50 euro, is wellicht handig om je r**t aan af te vegen als het WC papier op is, verder heeft zo een snuisterij geen praktische toepassing in een hi-end systeem.

Nou..., als ik daarover ga nadenken, kies ik toch voor de optie van als praktische toepassing in een high-end systeem.  :D

Vooruit; Laat het goedkope prul minder goed zijn, wat precies diskwalificeert het apparaatje voor toepassing binnen een "high-end set"?
En wat is eigenlijk de definitie van een "high-end systeem" en op welke criteria steunt dat?

Groet, Mark


Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Voor een greenfield audio setup zou ik mn budget grofweg als volgt verdelen:

Speakers 40%
Akoestiek 30%
Versterking 20%
Dac + kabels 10%
Gr. Martijn

Markus2

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 18:47:28
Voor een greenfield audio setup zou ik mn budget grofweg als volgt verdelen:

Speakers 40%
Akoestiek 30%
Versterking 20%
Dac + kabels 10%

Niet dat dit nu het geval is bij mij, maar zou je akoestiek niet op 1 zetten? Alles wat overbodig blijkt geeft extra budget voor de andere zaken.

Groet, Mark :angel:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Citaat van: Markus2 op mei  4, 2017, 18:51:48
Niet dat dit nu het geval is bij mij, maar zou je akoestiek niet op 1 zetten? Alles wat overbodig blijkt geeft extra budget voor de andere zaken.

Groet, Mark :angel:

Ja, investeren in de akoestiek levert wel snel veel voordeel op. Alleen daar zit een beetje een split. Je kunt voor redelijk weinig geld al leuke dingen doen, en als je het echt goed wilt doen is het ineens knetterduur (dan wordt het ineens een flinke verbouwing)
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 18:26:47
Een DAC van 50 euro, is wellicht handig om je r**t aan af te vegen als het WC papier op is, verder heeft zo een snuisterij geen praktische toepassing in een hi-end systeem.

Ik ben een keertje bij iemand die zweerde bij zo'n dac langsgeweest met mijn Dragonfly. Die kost dus in de goedkoopste uitvoering 100 euro. Dat was een mooi moment voor ons beiden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 18:15:46
Ah we gaan gas geven. Start eerst even een eigen topic alsjeblieft.

Ah, het eerste steentje op weg naar (wederom) een (onterechte) ban is alweer zorgvuldig gelegd zie ik.

Dat gebeurt soms toch zo ingenieus dat je het bijna niet zou opmerken.

chansig

Ws ben ik te dom om het te zien...maar je doelt op een ban voor jezelf ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.