HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: Markus2 op april 18, 2017, 19:49:03
Vormt dat voor jou een toetssteen (zo ja, van wat precies?) of eerder een constatering?Waarom zou er negatiefs te vinden moeten zijn?

Groet, Mark
Nee, een constatering die ik heel voorzichtig enigszins extrapoleer naar de tegel gebruikers. De tweede vraag ga ik maar niet op in. Ik ga ervan uit dat je mijn tekst prima zelf kunt ontcijferen als je de twee posts ervoor ook gelezen hebt.

Groeten...

Markus2

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 19:56:23
Nee joh die Sony versterkers waren van vóór mijn gehakt-tijd. Bovendien kregen de gutmenschen op hififorum overal rode vlekken als je daarover durfde te beginnen.
Het zou zomaar kunnen dat ik er weleens snoeihard ingegaan ben.  :-[
Citaat
Idioot natuurlijk want ze hoefden het alleen maar eens te proberen. Je hebt trouwens best kans dat een tegel die Zonie's wél laat zingen.
Maar, sorry, kan het niet laten; Als het verschil zó groot is, dan rolt dat er bij een ABX toch gewoon uit? Wellicht niet voor iedereen en niet voor iedereen even sterk, maar een consistente 15-20% score moet toch haalbaar zijn?
Of het verschil tussen wel en niet zingen is gewoonweg niet zo groot als het binnen de context doet vermoeden, dat kan natuurlijk ook nog?
Citaat
De gehakt tweaks zijn tegenwoordig schoon en weer te verwijderen. In 1 set speakers heb ik ze ooit laten zitten (de nieuwe eigenaar mailde me later dat ze als high end klonken, heel bijzonder voor tamelijk kleine speakers)
Vind je dat bijzonder? Waarom dan?
Citaat
en de versterkers die ik de afgelopen maanden heb gekocht en weer verkocht waren hier te kort om ze te tweaken. In de Caspian zitten er wel 3 dus daarvan kunnen we de garantie vergeten. Gelukkig is hij gebouwd als een Noord Koreaanse tank.
Je bent toch gelukkig met dat ding? Lekker "volkurken" dat ding!

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Kwabbernoot op april 18, 2017, 20:03:40
Nee, een constatering die ik heel voorzichtig enigszins extrapoleer naar de tegel gebruikers. De tweede vraag ga ik maar niet op in. Ik ga ervan uit dat je mijn tekst prima zelf kunt ontcijferen als je de twee posts ervoor ook gelezen hebt.

Groeten...

Ah, toch. De tweede was ook een beetje flauw van mij; Het is al goed.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 18, 2017, 20:04:29
... Als het verschil zó groot is, dan rolt dat er bij een ABX toch gewoon uit? Wellicht niet voor iedereen en niet voor iedereen even sterk, maar een consistente 15-20% score moet toch haalbaar zijn?...

ABX geloof ik niet in omdat de slechtste versterker die ik ooit in huis heb gehad dan pure, onversneden high end zou moeten zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 20:09:06
ABX geloof ik niet in omdat de slechtste versterker die ik ooit in huis heb gehad dan pure, onversneden high end zou moeten zijn.
Mijn Sony is the highest end.  :tounge2:

Markus2

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 20:09:06
ABX geloof ik niet in omdat de slechtste versterker die ik ooit in huis heb gehad dan pure, onversneden high end zou moeten zijn.

Wellicht zou je kunnen stellen dat voor de (objectieve?) menselijke waarneming, de drempel van high-end weergave simpelweg vlot genomen is.

Jij zal je er niet in kunnen vinden. Maar ik vind je zin hierboven ietwat typisch.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: cccp op april 18, 2017, 20:17:15
Mijn Sony is the highest end.  :tounge2:

Hij zou in jouw wereld exact hetzelfde moeten klinken. In mijn wereld klinkt hij iets minder ruk!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 20:25:19
Hij zou in jouw wereld exact hetzelfde moeten klinken. In mijn wereld klinkt hij iets minder ruk!

Je bedoelt dat in de 'echte wereld' alle versterkers hetzelfde klinken, mits ze niet clippen (vervormende buizenversterkers daargelaten) en dat in jouw wereld alle versterkers verschillend klinken.  ::)

HuubF

Citaat van: cccp op april 18, 2017, 20:42:26
Je bedoelt dat in de 'echte wereld' alle versterkers hetzelfde klinken, mits ze niet clippen (vervormende buizenversterkers daargelaten) en dat in jouw wereld alle versterkers verschillend klinken.  ::)

Er bestaat geen 'echte wereld'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Markus2

Op deze manier is begrip voor elkaars wijze van hobbyvoering nog een ver van mijn bed show.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: cccp op april 18, 2017, 21:31:55
Niet in jouw wereld.  :tongue2:

Wat is echt... duizenden bedrijven die allemaal apparaten maken die hetzelfde doen en hetzelfde klinken. Mensen als zombies die elkaar napraten en gezamenlijk bedenken dat bedrijven een company sound hebben, tot hilariteit van de producenten. Al die hifi-bladen en recensie-sites die het nog knap druk hebben met op elkaar afstemmen. Mijn in alle opzichten betrouwbare waarneming die mij veilig door het verkeer loodst, veilig voedsel doet selecteren, de prachtigste kunstwerken doet mooi vinden en eigenlijk maar 1 ding fout doet: volgens cccp klinken alle 25 versterkers die ik in mijn leven in huis heb gehad allemaal 100% hetzelfde.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 21:56:31
Wat is echt... duizenden bedrijven die allemaal apparaten maken die hetzelfde doen en hetzelfde klinken. Mensen als zombies die elkaar napraten en gezamenlijk bedenken dat bedrijven een company sound hebben,
Ja, is het niet belachelijk?  ;)

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 21:56:31
Mijn in alle opzichten betrouwbare waarneming
Hier gaat het fout.

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 21:56:31
volgens cccp klinken alle 25 versterkers die ik in mijn leven in huis heb gehad allemaal 100% hetzelfde.
Ik weet niet welke soorten versterkers je allemaal gehad hebt en of die technisch in orde waren, maar als ze genoeg stroom kunnen leveren voor jouw speakers, dan ja. 

Markus2

Huub,

Je haalt er nu wel een heleboel zaken bij die geen enkele correlatie met, zelfs je eigen ideeën hebben.

En dat er een complete industrie rondom hifi ontstaan is, is toch geen argument. Zo ook bij auto's, duurzame energie, anti-rimpel zalverij, etc...

Het geeft wel aan dat een hoop mensen met liefde en passie aan bepaalde zaken werken en demarkt zich laat leiden door de afnemer.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 18, 2017, 22:09:30
Huub,

Je haalt er nu wel een heleboel zaken bij die geen enkele correlatie met, zelfs je eigen ideeën hebben.

En dat er een complete industrie rondom hifi ontstaan is, is toch geen argument. Zo ook bij auto's, duurzame energie, anti-rimpel zalverij, etc...

Het geeft wel aan dat een hoop mensen met liefde en passie aan bepaalde zaken werken en demarkt zich laat leiden door de afnemer.

Groet, Mark

Je begrijpt het punt niet. Als ik serieus zou geloven dat alle versterkers (en dacs) hetzelfde klinken zou ik me belazerd voelen. En ik zou overal complotten zien. Want wie weet wat er nog meer mis is. Hopelijk is Elvis dan wel dood, trouwens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 22:20:09
Je begrijpt het punt niet. Als ik serieus zou geloven dat alle versterkers (en dacs) hetzelfde klinken zou ik me belazerd voelen. En ik zou overal complotten zien. Want wie weet wat er nog meer mis is. Hopelijk is Elvis dan wel dood, trouwens.

Dan had ik toch goed door dat je de posting een beetje in het belachelijke trok, om juist jouw kijk te benadrukken. Dank voor de uitleg, is daar in ieder geval zekerheid over. ;D

Ik zelf zie niet overal complotten, wel verbanden, maar die bereiken meestal niet dat niveau.
Elvis is dood, maar een mythe sterft slecht.

Waarom zou je he belazerd voelen en door wie of wat precies?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 21:56:31
Wat is echt... duizenden bedrijven die allemaal apparaten maken die hetzelfde doen en hetzelfde klinken. Mensen als zombies die elkaar napraten en gezamenlijk bedenken dat bedrijven een company sound hebben, tot hilariteit van de producenten. Al die hifi-bladen en recensie-sites die het nog knap druk hebben met op elkaar afstemmen. Mijn in alle opzichten betrouwbare waarneming die mij veilig door het verkeer loodst, veilig voedsel doet selecteren, de prachtigste kunstwerken doet mooi vinden en eigenlijk maar 1 ding fout doet: volgens cccp klinken alle 25 versterkers die ik in mijn leven in huis heb gehad allemaal 100% hetzelfde.

Je bent denk ik nogal idealistisch. Dat vind ik een positieve eigenschap, maar wat je hier boven omschrijft is (helaas) gewoon de werkelijkheid; hetgeen overblijft na desillusie..
Gr. Martijn

cccp

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 22:20:09
Als ik serieus zou geloven dat alle versterkers (en dacs) hetzelfde klinken zou ik me belazerd voelen.
Dat voelde ik mij ook toen bleek dat ik blind geen verschil kon horen tussen mijn dure aangesmeerde Siltech kabels en stukje Gamma-draad, tussen een Sony en Musical Fidelity versterker, tussen cd-speler van 1650 euro en cheap ass JVC dvd-speler. Ik beeldde mij in verschillen te horen, gevoed door mooie praatjes van audioboeren (die zelfs verschillen hoorden tussen audio racks), recensenten en personen op fora die elkaar maar wat napraten. De menselijke geest is zwak. Maar treur niet, ik heb het licht gezien!  :pompom: Van hifi-verkopers heb ik geen hoge pet meer op. Ik zou zelfs willen stellen dat de meesten gewoon charlatans zijn.


Markus2

Nou, de bedrijven zelf reppen meestal niet over een companysound, hooguit gehint naar. Companysound is iets wat een eigenarending is en daar gecreeërd wordt (naar mijn idee).

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Raphie

Citaat van: cccp op april 18, 2017, 22:38:30
Dat voelde ik mij ook toen bleek dat ik blind geen verschil kon horen tussen mijn dure aangesmeerde Siltech kabels en stukje Gamma-draad, tussen een Sony en Musical Fidelity versterker, tussen cd-speler van 1650 euro en cheap ass JVC dvd-speler. Ik beeldde mij in verschillen te horen, gevoed door mooie praatjes van audioboeren (die zelfs verschillen hoorden tussen audio racks), recensenten en personen op fora die elkaar maar wat napraten. De menselijke geest is zwak. Maar treur niet, ik heb het licht gezien!  :pompom:
kijk! Weer iemand de eindstreep heeft gehaald.  :clapping: de anderen zijn nog niet zo ver in hun reis en durven de confrontatie nog niet aan. Ze dompelen zich nog liever een keer onder in de illusie.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Markus2 op april 18, 2017, 22:41:00
Nou, de bedrijven zelf reppen meestal niet over een companysound, hooguit gehint naar. Companysound is iets wat een eigenarending is en daar gecreeërd wordt (naar mijn idee).

Groet, Mark
klopt, de meest vreemde verhalen doen de ronde en worden door schapen nageblaat.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 22:41:13
kijk! Weer iemand de eindstreep heeft gehaald.  :clapping: de anderen zijn nog niet zo ver in hun reis en durven de confrontatie nog niet aan. Ze dompelen zich nog liever een keer onder in de illusie.

Iedereen heeft zijn eigen waarheid, jij ook. En die is weer anders dan die van cccp.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: MAW op april 18, 2017, 22:32:43
Je bent denk ik nogal idealistisch. Dat vind ik een positieve eigenschap, maar wat je hier boven omschrijft is (helaas) gewoon de werkelijkheid; hetgeen overblijft na desillusie..

Hoi, fijn dat je weer terug bent.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot


HuubF

Citaat van: Markus2 op april 18, 2017, 22:41:00
Nou, de bedrijven zelf reppen meestal niet over een companysound, hooguit gehint naar. Companysound is iets wat een eigenarending is en daar gecreeërd wordt (naar mijn idee).

Je bedoelt dat Marantz warm klink, Naim p.r.a.t. heeft, Krellll extreem strak is in het laag, Accuphase verfijnd en gedetailleerd, 47Labs muzikaal, Audio Note ehhhh als Audio Note, Classé lekker klinkt, Arcam gedegen maar een beetje saai en Sony niet?

Geloven dat we dat verzinnen vind ik één van de lastigst te accepteren aspecten van jullie complot-theorie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)