HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:59:32
dat het ding objectief gezien NIKS doet, behalve licht geven. je zou het kunst kunnen noemen en dan is 300 euro prima te doen, een veelvoud ook. Maar het gaat om de werking die het krijgt toegeschreven. die is net als bij homeopathie niet bewezen. en dat zouden ze met audio prularia nou ook eens moeten doen. van mijn part zet je een pallet kurk in je woonkamer, misschien leuk als basstrap, maar ga nou niet zeggen dat je geluid er "echter"van wordt.

Is het kenmerk van iets subjectiefs niet dat je het niet hoeft te bewijzen? Ik beweer dat de lamp het geluid "echter" maakt. En mij weer een stuk gelukkiger. So what?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 18:01:07
Moet hij toch weten. Is echt jouw probleem....wat ik overigens prima vind.

Gr. Hans
dat is mijn probleem niet, moet hij idd zelf weten. alleen wijs het toe aan de kronkel in je eigen hoofd, niet aan een lamp......
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 18:02:23
Is het kenmerk van iets subjectiefs niet dat je het niet hoeft te bewijzen? Ik beweer dat de lamp het geluid "echter" maakt. En mij weer een stuk gelukkiger. So what?
dat is prima, zo lang je maar subjectief blijft, mag je het van mij zo mooi maken als je zelf wilt.
JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Markus2 op april 14, 2017, 16:50:53
Ten dele zou ik denken.
Dat de reacties een specifieke richting aangeven, wil niet zeggen dat diezelfde richting middels kortzichtigheid bepaald is. Daarmee kun je dus niet persé stellen dat Raphie kortzichtig is.Zulks kan je ook enkel als ter kennisgeving aannemen. ;) Zeker. Dat geldt vise versa net zo, natuurlijk. (jaja, het is Huubs' topic ::))Daar ben ik het mee eens. Vrijheid, blijheid.

Lekker vragen stellen; Open vragen, gesloten vragen, sturende vragen, ontkennende vragen, bevestigende vragen, etc...  blijven herhalen en er zit vanzelf iemand klem (theoretisch in ieder geval)

:D

Groet, Mark ;D

Voor de zoveelste keer dat zeikwijf Markus maar even een post beantwoord die wederom niet voor hem is bedoeld. Steek je neus eens enkel in eigen zaakjes man.

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:24:00
Voor mij zijn er 3 dimensies aan dit verhaal:

1. Het placebo effect: dit is natuurlijk prima, wanneer iemand meer geniet met wat gehakt in zijn kamer/set, een ieder is vrij om te ervaren wat hij zelf wel. Zo lang er maar consensus is dat dit NIET objectief te valideren is. En zeker niet een universele (als voor iedereen) uitwerking heeft. Maar neem je dat in ogenschouw, dan vind ik het allemaal prima.

2. De "prijs/kwaliteit": Die is natuurlijk gewoon stuitend en riekt naar oplichting. Maar goed, Jomanda heeft ook miljoenen verdient met healings.

3. De discussie: gebruikers zijn imho nogal bekrompen en staan niet open voor discussie / perspectief. Nogmaals, een placebo is prima, maar ga het nou niet mooier maken dan het is en mensen die er niet gevoelig beinvloedbaar voor zijn, afbranden. En al helemaal geen "quantum" kontverhalen verzinnen over zaken die kant noch wal raken.


HuubF

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 18:03:12
dat is prima, zo lang je maar subjectief blijft, mag je het van mij zo mooi maken als je zelf wilt.

Zullen we dan afspreken dat alle uitspraken subjectief zijn tenzij iemand vindt dat het objectief is? Dat scheelt een hoop papier.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 18:04:26
Zullen we dan afspreken dat alle uitspraken subjectief zijn tenzij iemand vindt dat het objectief is? Dat scheelt een hoop papier.
lijkt me prima, kunnen de sluizen open. mij zal je hierover niet meer horen  :D
JBL PRX Power!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 18:02:31
dat is mijn probleem niet, moet hij idd zelf weten. alleen wijs het toe aan de kronkel in je eigen hoofd, niet aan een lamp......

Dat jij dat denkt is toch echt jouw probleem...zijn toch jouw gedachten, frustratie, ergernissen of wat dan ook ?

Ik ga die lamp ook hier een keer horen..ik ben benieuwd. Als ik het hoor dan koop ik hem misschien ook nog wel. Doe ik met kabels ook.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 18:04:26
Zullen we dan afspreken dat alle uitspraken subjectief zijn tenzij iemand vindt dat het objectief is? Dat scheelt een hoop papier.

Ik snap dat je van het gezeik af wil maar het is toch belachelijk dat mensen hun postgedrag en woordkeuze moeten aanpassen omdat Raphie het niet bevalt?

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 14, 2017, 18:10:43
Ik snap dat je van het gezeik af wil maar het is toch belachelijk dat mensen hun postgedrag en woordkeuze moeten aanpassen omdat Raphie het niet bevalt?

Groeten...

We hebben helemaal niets aangepast, alles wat we op dit forum schrijven is subjectief. Ik denk dat Raphie gezellig een avondje uit gaat en dat hij er juist vanaf wilde.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Dan zien we hem morgen wel weer.  :D

Als je met dat ding naar Hans gaat wil ik dat wel graag meemaken, als ik dan tijd heb en Hans het goed vindt, uiteraard.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 14, 2017, 18:17:36
... als ik dan tijd heb en Hans het goed vindt, uiteraard...

En als ik kan... dat wordt ergens in 2028. Wel januari.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 17:32:49
Hoe placebo's werken is al lang bekend. Deze zorgen voor een fysieke reactie van het lichaam. Het zit dus niet 'tussen de oren'.
Maar de reactie van het lichaam word juist gerealiseerd door wat er tussen de oren zit. Want, waarom zou het lichaam anders reageren op bijvoorbeeld de inname van water op het moment dat het in fictief medicinale vorm binnenkomt?
Citaat
De werking van gehakt is compleet anders dan de sensatie die je voelt als je weer eens een nieuw apparaat uitprobeert. Dus geen placebowerking maar de merkwaardige illusie dat het geluid 'echt' klinkt.

Wil je me eens "jou kijk" geven op het verschil in definitie van 'illusie' en 'placebowerking'? En dan ook nog het liefst in de context waaruit zij komen?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2017, 18:03:25
Voor de zoveelste keer dat zeikwijf Markus maar even een post beantwoord die wederom niet voor hem is bedoeld. Steek je neus eens enkel in eigen zaakjes man.

Op een openbaar forum?

:blink:  :wacko:

Markus2

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2017, 18:03:25
Voor de zoveelste keer dat zeikwijf Markus maar even een post beantwoord die wederom niet voor hem is bedoeld. Steek je neus eens enkel in eigen zaakjes man.



Beste,

Gaat het wel helemaal goed met je, hittepetitje?

Groet, Mark

Edit; Ik moest het even terugkijken en had 't juist.  Waarom wind jij je zo op over een posting die niet van jou afkomstig is?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Siddartha

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, hoe klinken die objectieve meetgegevens eigenlijk?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Contour

Gaat denk ik om het principe Mark, niet je neus in andersmans zaken stoppen.

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 14, 2017, 19:07:41
Maar de reactie van het lichaam word juist gerealiseerd door wat er tussen de oren zit. Want, waarom zou het lichaam anders reageren op bijvoorbeeld de inname van water op het moment dat het in fictief medicinale vorm binnenkomt?

Dat klopt, maar mensen die op placebo's reageren is lang verweten dat er helemaal niets gebeurde en dat het dus alleen tussen de oren zat. Dat is niet zo. Om de één of andere reden maakt het lichaam wel degelijk stoffen aan die de verbetering/genezing bevorderen. Is subtiel anders.

Citaat van: Markus2 op april 14, 2017, 19:07:41
Wil je me eens "jouw kijk" geven op het verschil in definitie van 'illusie' en 'placebowerking'? En dan ook nog het liefst in de context waaruit zij komen?

Bij een illusie zit het tussen de oren, bij placebowerking niet.

Voor wat betreft het verschil tussen 'gehakt' en normale verbeteringen: bij de beste gehakt-sets heb je de bizarre ervaring dat je de artiest in je huiskamer waant. Bij gewone hifi wijzigingen gaat het alleen om zaken als meer hoog en strakker laag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 19:30:30
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, hoe klinken die objectieve meetgegevens eigenlijk?

Welke bedoel je ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Nou, een aantal hier beweren volledig objectief te zijn als het aankomt op audio. Dan ben je dus naar meetgegevens aan het luisteren, of bezig met apparatuur het geluid te meten tijdens het luisteren, omdat het anders niet meer objectief is. Vraag me gewoon af hoe dat klinkt.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Tsjemig...om wat sjeu aan de discussie te geven trek je het even heel groot begrijp ik ? Net zoals Huub deed met het wereldbeeld. Houdt de boel wel lekker op gang.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: Contour op april 14, 2017, 19:30:45
Gaat denk ik om het principe Mark, niet je neus in andersmans zaken stoppen.

Dat vat ik. Maarre; Het is geen privéchat waarop ik inbreek.

Groet, Mark

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 19:31:26
Dat klopt, maar mensen die op placebo's reageren is lang verweten dat er helemaal niets gebeurde en dat het dus alleen tussen de oren zat. Dat is niet zo. Om de één of andere reden maakt het lichaam wel degelijk stoffen aan die de verbetering/genezing bevorderen. Is subtiel anders.
Heb ik niet al eerder aangegeven dat er extensieve onderzoeken gedaan worden naar de werking van placebo's waarbij arts/toediener en patiënt juist daarvan op de hoogte zijn en er bij een groot percentage werking geconstateerd wordt (zelfs voor een langer periode)?
Citaat
Bij een illusie zit het tussen de oren, bij placebowerking niet.

Voor wat betreft het verschil tussen 'gehakt' en normale verbeteringen: bij de beste gehakt-sets heb je de bizarre ervaring dat je de artiest in je huiskamer waant. Bij gewone hifi wijzigingen gaat het alleen om zaken als meer hoog en strakker laag.
Mijn insziens zit het beide tussen de oren, de werking "tussen de oren -of vanuit wat daar tussen zit" zal anders zijn. Het zijn tenslotte de hersenen die bepalen, het lichaam an sich is willoos.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 19:43:02
Que?

Dat je anders denkende over audio een verwrongen wereldbeeld toedichtte oid. Vervolgens schreef ik dat het niet over Noord-Korea ging maar over audio en dat dit betrekkelijk simpel is etc. Si ?

Siddi maakt er ook een beetje een pootje van want objectief luisteren naar muziek is nergens geschreven....maar wordt er wel van gemaakt...fot the art of discussion denk ik dan maar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.