HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markus2

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 10:47:34
En om keuzes te maken op basis van gevoel is al helemaal geen intelligentie nodig..

Mja, maar "gevoel" word gevormd door allerlei andere zaken (zowel (persoonlijk) rationele als irrationele ervaringen uit het verleden, etc).
Dat kan zomaar maken dat er mensen in de rondte wandelen die in het geheel niet geïnteresseerd zijn in de "objectiverende zijde" van dit alles (om maar iets te noemen). En ik kan mij dat best voorstellen, eerlijk gezegd.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 20:57:36
Uiteraard, ik heb pas 2 keer een intelligentietest gedaan en kwam uit op een IQ van 218.

Hoeveel talen spreek je dan? Mensen met een iq hoge dan 180 leren over het algemeen praten als ze een paar maanden oud zijn, spreken meerdere talen als ze 3 zijn en ronden een of meerdere master studies af voor ze 15 zijn.

Hoe zit dat bij jou? Of was 218 een typefout en moest het 118 zijn, of 108, of 81?
Gr. Martijn

Markus2

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 21:22:10
Hoeveel talen spreek je dan? Mensen met een iq hoge dan 180 leren over het algemeen praten als ze een paar maanden oud zijn, spreken meerdere talen als ze 3 zijn en ronden een of meerdere master studies af voor ze 15 zijn.

Hoe zit dat bij jou? Of was 218 een typefout en moest het 118 zijn, of 108, of 81?

Jawel, maar dat moet ook van meerdere kanten gestimuleerd worden. Mijn opleidingen sluiten bijvoorbeeld niet aan bij mijn I.Q., of andersom. Kijk maar.  :D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 21:12:07
Ik probeer er tenminste nog een geintje van te maken. Ik denk trouwens dat het interessanter is om te lezen over dingen die veranderen dan over dingen die altijd hetzelfde blijven. Altijd.

Goeie eigenschap.

;)

Maar over veranderen. Jij bent in 15 jaar weinig veranderd in je beleving van deze hobby. Hans bijvoorbeeld wel. Laat staan ikkuh... Toch vind ik Hans niet interessanter dan jou. Meestal.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: Baardmannetje op april  6, 2017, 21:25:38
Goeie eigenschap.

;)

Maar over veranderen. Jij bent in 15 jaar weinig veranderd in je beleving van deze hobby. Hans bijvoorbeeld wel. Laat staan ikkuh... Toch vind ik Hans niet interessanter dan jou. Meestal.

Hier ook. Ach, het had zeker wat, maar ik ben erg blij met de rust die het mij bracht in ieder geval (en ik wilde nota bene verschillen waarnemen en ze waren er &^%$##^niet).

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.


Markus2

Citaat van: chansig op april  6, 2017, 21:28:34
Hmm...Ik vind mezelf wel altijd even.interessant.

Gr. Hans

Jij bent gewoon je eigen studie-object?!

:blink:

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 21:22:10
Hoeveel talen spreek je dan? Mensen met een iq hoge dan 180 leren over het algemeen praten als ze een paar maanden oud zijn, spreken meerdere talen als ze 3 zijn en ronden een of meerdere master studies af voor ze 15 zijn.

Hoe zit dat bij jou? Of was 218 een typefout en moest het 118 zijn, of 108, of 81?

Je bent iets te serieus. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Markus2 op april  6, 2017, 21:29:42
Hier ook. Ach, het had zeker wat, maar ik ben erg blij met de rust die het mij bracht in ieder geval (en ik wilde nota bene verschillen waarnemen en ze waren er &^%$##^niet).

Bij mij heeft het helemaal geen rust gebracht, juist niet. Ik had graag gehad dat verschillen bestonden uit een andere snoertjes, desnoods een versterker! Verschillen worden in mijn beleving gemaakt door akoestiek. Allerlei plausibele zaken die spelen het ontwerp van een speaker. Zaken die lang niet zo makkelijk te tackelen zijn dan een een snoertje wisselen.

Het wordt er meer kennis niet makkelijker op. Helemaal niet.

:hmmm:

Markus2

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 20:46:44
Ok voor wie nog geïnteresseerd is: de Audioquest kabels hebben me in ieder geval weer even geleerd dat kabels ook een verbetering kunnen zijn. Stom dat ik een tijdje heb gedacht dat dat onzin was, dat krijg je als je teveel naar anderen luistert. Gelukkig heb ik maar een paar meter nodig.
Even een vraag beneden jouw niveau; Als je dit exact andersom stelt, tot welke conclusie kom je dan? 
Zou er ongeveer zo uit moeten zien:

Ok voor wie nog geïnteresseerd is: De Audioquest kabels hebben me in ieder geval weer even geleerd dat kabels geen verbetering kunnen zijn. Stom dat ik een tijdje heb gedacht dat dat waarheid was, dat krijg je als je teveel naar kabelsluistert.
:D
Citaat
De Russell's gingen daardoor wat beter klinken maar de Guru's ook: wat meer resolutie en wat strakker laag. Er is nog steeds geen reden om ze te vervangen dus.
Ook hierdoor zou je kunnen stellen dat je juist op zoek moet naar betere luidsprekers.

Groet, Mark


Ik ben je een beetje aan het plagen... ;)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Baardmannetje op april  6, 2017, 21:37:56
Bij mij heeft het helemaal geen rust gebracht, juist niet. Ik had graag gehad dat verschillen bestonden uit een andere snoertjes, desnoods een versterker! Verschillen worden in mijn beleving gemaakt door akoestiek. Allerlei plausibele zaken die spelen het ontwerp van een speaker. Zaken die lang niet zo makkelijk te tackelen zijn dan een een snoertje wisselen.

Het wordt er meer kennis niet makkelijker op. Helemaal niet.

:hmmm:

Jawel, maar de "ongrijpbare en onbeheersbare audiofiele onrust" heeft plaats gemaakt voor "grijpbare rationele".
Daarnaast gaven al mijn wisselingen, met wat dan ook, nooit blijvend effect. Bij, bijvoorbeeld "akoestisch geflikflooi" is dat echter wel het geval.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Knor

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 17:49:45
Natuurlijk niet. Het is weer een gebrek aan object/subject scheiding.
Terwijl zon tegel alleen subjectief iets doet.

Er gebeurt niets in het objectieve domein en van alles in het subjectieve domein.
Dus er zijn geen uitspraken te doen over condities los van de persoon die het beleeft.

Dus de tegel zorgt voor die beleving onder condities zoals jij dat in staat bent te geloven.
De enige reden dat bepalingen over condities door iemand anders ook voor jou gelden is als je domweg gelooft wat een ander zegt. Dan geloof jij het zelf ook.. en dan werkt dat..

"Whatever suits you" dus..

Nou, het is nog veel simpeler dan dat!
Alles wat de (muziek)beleving maar kan vergroten / versterken is legitiem. Ik doe het persoonlijk uitsluitend voor die beleving.
Behoorlijk rechte metingen in diverse domeinen blijken een vanzelfsprekend gevolg te zijn,  wanneer de muzikale beleving en de muzikale realiteit (zoals je die beleeft, uiteraard!) behoorlijk overeenstemmen / overlappen...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Contour

Goed punt Huub, altijd dat eeuwige nagepraat van mensen die hun eigen oren niet durven te geloven, het is om moe van te worden. Anderzijds het is hun gemis en als zij met een set blijven zitten die op zijn best 'wel OK' klinkt, lekker zo laten toch.

Groetjes Walter

Markus2

Citaat van: Contour op april  6, 2017, 21:47:26
Goed punt Huub, altijd dat eeuwige nagepraat van mensen die hun eigen oren niet durven te geloven, het is om moe van te worden. Anderzijds het is hun gemis en als zij met een set blijven zitten die op zijn best 'wel OK' klinkt, lekker zo laten toch.

Groetjes Walter

Ik wil niet vervelend zijn, maar uiteindelijk is dit toch exact hetzelfde?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april  6, 2017, 21:42:04
Even een vraag beneden jouw niveau; Als je dit exact andersom stelt, tot welke conclusie kom je dan? 
Zou er ongeveer zo uit moeten zien:

Ok voor wie nog geïnteresseerd is: De Audioquest kabels hebben me in ieder geval weer even geleerd dat kabels geen verbetering kunnen zijn. Stom dat ik een tijdje heb gedacht dat dat waarheid was, dat krijg je als je teveel naar kabelsluistert.
:DOok hierdoor zou je kunnen stellen dat je juist op zoek moet naar betere luidsprekers.

Groet, Mark

Ik ben je een beetje aan het plagen... ;)

Oef, waar te beginnen... Ik heb nog niet het gevoel dat ik de grens van de Guru's heb bereikt. Als een verandering van kabeltje al een verbetering oplevert... Verders had ik me écht voorgenomen (lees maar 5.438 pagina's terug) om deze keer geen aandacht aan kabels meer te besteden. Daarom had ik de goedkoopste 5-sterren WhatHifi Audioquest gescoord van een 10tje per meter. Maar my gawd een écht goede kabel maakt toch wel uit.

Het is heel eenvoudig: leen er één bij een hifi-winkel en verbaas je. Of verbaas je niet, maar dan had je het waarschijnlijk niet gedaan. Dus iedereen die het doet verbaast zich. En bij iedereen die het niet doet wordt het beeld bevestigd dat hij hier te maken heeft met idioten. Daarom wordt er niet zoveel over geschreven. Begrijp je het nog?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Contour op april  6, 2017, 21:47:26
Goed punt Huub, altijd dat eeuwige nagepraat van mensen die hun eigen oren niet durven te geloven, het is om moe van te worden. Anderzijds het is hun gemis en als zij met een set blijven zitten die op zijn best 'wel OK' klinkt, lekker zo laten toch.

Groetjes Walter

Ik denk niet dat jij iets mist in je set...ik ben wel verbaasd te lezen dat jij denkt dat ik dat gevoel wel zou moeten hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Markus2 op april  6, 2017, 21:46:45
Jawel, maar de "ongrijpbare en onbeheersbare audiofiele onrust" heeft plaats gemaakt voor "grijpbare rationele".
Daarnaast gaven al mijn wisselingen, met wat dan ook, nooit blijvend effect. Bij, bijvoorbeeld "akoestisch geflikflooi" is dat echter wel het geval.

Meet je dat akoestisch 'geflikflooi' ik allemaal? En interpreteer je die data vervolgens wel juist..? Punt is natuurlijk dat bij akoestisch 'geflikflooi' dezelfde valkuilen kunnen verschijnen als met, bijvoorbeeld, snoertjes... je hangt een akoestische maatregel in de hoek, en je denkt...

:dontgetit:

Markus2

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 21:53:54
Oef, waar te beginnen... Ik heb nog niet het gevoel dat ik de grens van de Guru's heb bereikt. Als een verandering van kabeltje al een verbetering oplevert... Verders had ik me écht voorgenomen (lees maar 5.438 pagina's terug) om deze keer geen aandacht aan kabels meer te besteden. Daarom had ik de goedkoopste 5-sterren WhatHifi Audioquest gescoord van een 10tje per meter. Maar my gawd een écht goede kabel maakt toch wel uit.

Het is heel eenvoudig: leen er één bij een hifi-winkel en verbaas je. Of verbaas je niet, maar dan had je het waarschijnlijk niet gedaan. Dus iedereen die het doet verbaast zich. En bij iedereen die het niet doet wordt het beeld bevestigd dat hij hier te maken heeft met idioten. Daarom wordt er niet zoveel overgeschreven. Begrijp je het nog?

Ik ben bang dat een kabel, welke dan ook, mij niet zal gaan verbazen. Ik heb het (veel) gedaan en (mijn) voortschrijdend inzicht heeft mij een ander pad doen kiezen.
Jij neemt verschillen in -en tussen van alles en nog wat waar. En waar jij die toeschrijft aan de producten, doe ik dat aan het brein en diens merites.

Het maakt ook niet uit; Ik begrijp je enthousiasme en opwinding uitstekend en uiteindelijk draait het om waarbij jij je lekker voelt.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Beste Hans,

Weet je wat het is, als je zelf wel verschillen hoort tussen kabels, tweaks, condenstoren en versterkers, en dan gaat iemand glashard beweren dat die verschillen er niet zijn, of nooit hoorbaar, dan kan ik die persoon moeilijk serieus meer nemen. Als je bijv. geen verschillen hoort tussen versterkers, hoe kan je dan ooit een optimale match vinden tussen speaker en eindtrap? dan blijft het suboptimaal, maar zelf zal je dat dan niet als gemis ervaren, anderen mogelijk wel, die zeggen dan uit beleefdheid dat het 'wel OK' klinkt. 

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op april  6, 2017, 21:47:26
Goed punt Huub, altijd dat eeuwige nagepraat van mensen die hun eigen oren niet durven te geloven, het is om moe van te worden. Anderzijds het is hun gemis en als zij met een set blijven zitten die op zijn best 'wel OK' klinkt, lekker zo laten toch.

Zo die is weer lekker denigrerend... Vind je jezelf nu een geile, grote jongen?

Markus2

Citaat van: Baardmannetje op april  6, 2017, 21:59:46
Meet je dat akoestisch 'geflikflooi' ik allemaal? En interpreteer je die data vervolgens wel juist..? Punt is natuurlijk dat bij akoestisch 'geflikflooi' dezelfde valkuilen kunnen verschijnen als met, bijvoorbeeld, snoertjes... je hangt een akoestische maatregel in de hoek, en je denkt...

:dontgetit:

Op dat niveau is de akoestiek hier nog helemaal niet. Daarnaast kan het best meetbaar zijn, maar ook daadwerkelijk waarneembaar? (vanaf een bepaald niveau c.q. overschrijding van het optimum v.w.b. de menselijk waarneming).

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: Contour op april  6, 2017, 22:06:55
Beste Hans,

Weet je wat het is, als je zelf wel verschillen hoort tussen kabels, tweaks, condenstoren en versterkers, en dan gaat iemand glashard beweren dat die verschillen er niet zijn, of nooit hoorbaar, dan kan ik die persoon moeilijk serieus meer nemen. Als je bijv. geen verschillen hoort tussen versterkers, hoe kan je dan ooit een optimale match vinden tussen speaker en eindtrap? dan blijft het suboptimaal, maar zelf zal je dat dan niet als gemis ervaren, anderen mogelijk wel, die zeggen dan uit beleefdheid dat het 'wel OK' klinkt. 

Prima dat je dat op die manier ervaart. Maar je ziet toch wel dat je precies, maar dan ook precies hetzelfde doet als degene waarvan jij vindt dat die wat schijnen te missen.

Match bestaat voor mij inderdaad niet (buiten de technische match om dan)....mijn inziens gewoon smaak. Vind ik daarom dat jij wat mist ? Waarom zou ik ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Markus2 op april  6, 2017, 22:03:21
Ik ben bang dat een kabel, welke dan ook, mij niet zal gaan verbazen. Ik heb het (veel) gedaan en (mijn) voortschrijdend inzicht heeft mij een ander pad doen kiezen.
Jij neemt verschillen in -en tussen van alles en nog wat waar. En waar jij die toeschrijft aan de producten, doe ik dat aan het brein en diens merites.

Het maakt ook niet uit; Ik begrijp je enthousiasme en opwinding uitstekend en uiteindelijk draait het om waarbij jij je lekker voelt.

Groet, Mark

Er zijn zoveel mensen die deze dure eindeloze sequentie van zinloze handelingen richting niets willen doorbreken. Jou is dat gelukt. Ik ben ook ooit gestopt bij het 1e kind. En 15 jaar geleden weer begonnen. Wel met af en toe een jaartje er tussenuit.

Ik vind het gewoon fascinerend. En de laatste zoektocht is tot nu toe redelijk vlot verlopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)