HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddy135

Citaat van: Lodewijk op april  3, 2017, 11:13:42
En ´n roodbenige harige uit de YabYum....

:D   :D

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Even mijn topicje terug...

Er komen een paar leuke nieuwe topic-technische ontwikkelingen aan. De Guru's klinken zó goed dat ik heel voorzichtig ga zijn met een eventuele vervanging. Pas als er iets naast staat dat beter blijkt te zijn moeten ze weg. Dat heb ik nog niet eerder gehad in de afgelopen 40 jaar! Het kan uiteraard ongetwijfeld beter.

Maar ook voor een heel ander geluid ben ik misschien nog te porren. Daarom komen er wat luisterbezoekjes bij mannen die zweren bij alles-in-één. Verder komen er  bezoekjes over en weer bij iemand die stomtoevallig (afgezien van bron, kabels en voodoo) dezelfde configuratie (versterker plus speakers) heeft. Dan kunnen we mooi van elkaar leren.

En ik moet van de week nog even tijd maken om de Audiolamp op te halen. Is 300 kilometer rijden. :blink:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Huub, wat is volgens jou "het verhaal" bij de "audiolamp"? Wat hoop je dat het jou gaat brengen?
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april  4, 2017, 07:43:46
Huub, wat is volgens jou "het verhaal" bij de "audiolamp"? Wat hoop je dat het jou gaat brengen?

Ik verwacht wat meer echtheid. Van tegels en krukjes weet ik al 8 jaar dat het werkt en iedereen out there is lyrisch over die lamp.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 08:10:07
Ik verwacht wat meer echtheid. Van tegels en krukjes weet ik al 8 jaar dat het werkt en iedereen out there is lyrisch over die lamp.
ok, en hoe verwacht je dan dat dat tot stand komt? Help de lamp door zijn warme uitstraling mee aan de mood in de kamer? Of geloof je ook doordat de lamp in je electriciteitsnetwerk hangt, er natuurkundig "iets" met de set gebeurt? Zoals je dat ook beleeft bij kurk?
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april  4, 2017, 08:16:46
ok, en hoe verwacht je dan dat dat tot stand komt? Help de lamp door zijn warme uitstraling mee aan de mood in de kamer? Of geloof je ook doordat de lamp in je electriciteitsnetwerk hangt, er natuurkundig "iets" met de set gebeurt? Zoals je dat ook beleeft bij kurk?

Geen idee hoe dat tot stand komt. Het lijkt me logischer dat het de menselijke bedrading beïnvloedt dan dat het iets elektronisch doet. Aan de andere kant moeten mijn kurkjes vastgeplakt worden aan de trafo's. Maar misschien wel omdat ze dan lekker warm worden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Ok, dus de lamp en kurk stellen verwachtingen, waardoor je deze dus gaat horen.
Zou dat dan niet met iedere (kooldraad) lamp voor jou moeten werken?
Sterker nog, kan je niet gewoon een reeds aanwezige lamp in je huis autonoom deze eigenschap toedichten? Of is de zegen van een paar charlatans op het andere forum essentieel voor een volledige beleving?
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april  4, 2017, 09:05:06
Ok, dus de lamp en kurk stellen verwachtingen, waardoor je deze dus gaat horen.
Zou dat dan niet met iedere (kooldraad) lamp voor jou moeten werken?
Sterker nog, kan je niet gewoon een reeds aanwezige lamp in je huis autonoom deze eigenschap toedichten? Of is de zegen van een paar charlatans op het andere forum essentieel voor een volledige beleving?

Tsja, je bent voor een dergelijke beleving natuurlijk wel afhankelijk van zaken die je niet zelf bepaalt. Een charlatan kan dan zeker een tijdje helpen.

Waar ik me dan aan vasthou is dat na alle hypes die ik de afgelopen 15 jaar op diverse fora voorbij heb zien komen alleen deze heeft overleefd.

Voor mij zou dat aanleiding zijn om eens iemand met zo'n lamp uit te nodigen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De mensen achter deze lamp, kurkjes, snot en tegels geven zelf aan dat het gebeuren zich niet in het elektrische domein plaats vindt. Dat dit dus alle deuren voor subjectiviteit open zet is logisch.

Zelf meen ik deze zaken ook te ervaren, maar vind ik ze inmiddels niet meer van meerwaarde. De lamp ken ik niet...maar zal ik vast wel eens gaan zien/horen bij bv Huub.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Cyrus·

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 07:33:03
En ik moet van de week nog even tijd maken om de Audiolamp op te halen. Is 300 kilometer rijden. :blink:

Ondertussen is mij duidelijk wat de "audiolamp" is, na doorlezen van het betreffende topic op het AF-forum. Ik durf niet te zeggen of zo'n lamp al dan niet iets met je audio zou doen, maar ik vind het wel een mooie lamp om in huis te hebben, gewoon als onderdeel van de inrichting. Dus alleen al in dat opzicht lijkt mij die 300km rijden geen vergeefse moeite.


(bron)


Groeten,
Edwin

Kjelt

Dat is een koolstofdraadlam, ontworpen begin 1900 of is het zo'n nieuwe ledfilament lamp?


chansig

Een echte koolstof...schijnen erg lastig te vinden te zijn. Ze worden, als ik het goed heb begrepen, ook niet meer gemaakt.

Het ziet er in ieder geval prachtig uit. Dus wat betreft kan ik me voorstellen dat een lichtje als dit al iets doet met je gevoel. Alles uit, donker en dan alleen dit lampje.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Wel goed dimmen dan zeker niet vol op 230V draaien anders is ie na een paar jaar uitgebrand.

De echte oude van die grootte zijn wel zeldzaam maar ze worden wat kleiner nog steeds gemaakt
https://www.nasmaak.com/label-51-kooldraadlamp-bulb-carbon-wire.html

Kwabbernoot

Die dingen worden toch nog gewoon gemaakt? Ik kom er in ieder geval genoeg tegen op het internet.

Groeten...

Kjelt

Ja ook met die grote bol gewoon voor 14 euro te koop
https://www.degloeilampenwinkel.nl/kooldraadlamp/e27-decoratieve-globelamp-spiraal-vorm-230v-40w-125mm-32-anchors-helder

Houten voetje laten maken, dimmer er op, klaar voor 40 euro.
Niet dat het wat doet voor het geluid maar wel voor de temperatuur in de kamer, 40W kacheltje er bij  ;D

Raphie

Citaat van: Kjelt op april  4, 2017, 12:04:29
Ja ook met die grote bol gewoon voor 14 euro te koop
https://www.degloeilampenwinkel.nl/kooldraadlamp/e27-decoratieve-globelamp-spiraal-vorm-230v-40w-125mm-32-anchors-helder

Houten voetje laten maken, dimmer er op, klaar voor 40 euro.
Niet dat het wat doet voor het geluid maar wel voor de temperatuur in de kamer, 40W kacheltje er bij  ;D
warme sound toch? :)
JBL PRX Power!

chansig

Net nog even op AF gelezen....ik begrijp toch echt dat de echte kooldraadlampen zeer schaars zijn. Maar goed....ik zie het onderscheid toch niet. Het schijnt te meten te zijn...dat dan weer wel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Het is niet alleen een lamp maar ook een dimmer, een tegel en een´printje´.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Former member 78


HuubF

Citaat van: ArjanR1 op april  4, 2017, 14:18:56
Wat kost zo'n lamp, als ik vragen mag?

Laat ik nou eens een mogelijk taboe doorbreken. Ik geloof in wat die mannen doen en ben bereid daarvoor wat te betalen. De huidige versie kost 300 euro. Voor een lamp veel geld maar voor een verbeteraar van mijn 1000-euro-per-component setje een schijntje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot


HuubF

Na een onzettend leuk middag-luisterbezoekje van Sirius666 zijn de Elacs 244.3 en Russell K100's van eigenaar verwisseld. Hij blij, ik (vooralsnog) ook blij. Zo gemakkelijk kan het gaan.

Kijken of de Guru's deze tamelijk grote tegenstander aankunnen.  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 07:33:03
De Guru's klinken zó goed dat ik heel voorzichtig ga zijn met een eventuele vervanging. Pas als er iets naast staat dat beter blijkt te zijn moeten ze weg. Dat heb ik nog niet eerder gehad in de afgelopen 40 jaar! Het kan uiteraard ongetwijfeld beter.


:D :D :D

Mooie speakers hoor Huub...veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.