HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

roeleken

Man man man, wat ben ik blij dat we hier in huis een aparte ruimte hebben voor de hifi, met vide waar bovenin wel het naaikamertje is (nee, niet zoals jullie nu denken ::) )
Af en toe wat geratel van een naaimachinetje maar ik kan de speakers plaatsen zoals Ik wil  :)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Sirius666

Citaat van: brtrsam op februari 11, 2017, 23:39:08
Dus wel roze  :D

:D :D

Voor in de woonkamer. Dat houdt in dat ik nu wél vantevoren laat zien wat ik graag zou willen, dit wordt vervolgens natuurlijk afgekeurd waarna ik het tóch koop omdat ik dan vind dat ik m'n best heb gedaan iets passends te vinden  :Do

eddy135

Altijd een maat grotere speakers aanwijzen in de folder of de winkel; en dan als 'compromis' toch maar die kleinere nemen!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 11, 2017, 22:17:53
Was niet bijdehand bedoeld of zo hoor. Was eigenlijk ook een soort conclusie voor mijzelf, lees pas net in jouw topic mee.

Is meer dat het mij lastig lijkt om producten te beoordelen op een wellicht niet ideaal geluid terwijl je de Guru's wél perfect kan plaatsen. Daarover gesproken, wat is eigenlijk ideaal voor ze? Op een stand van 60cm hoog? Bereik je die hoogte als je ze op het meubel zet? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze op een optimale plek presteren!

Ik krijg hier de laatste maand onderhand dagelijks gezeur van de dame thuis over hoe bepaalde zaken staan. Voorspelbare vrouwelijke dominantie vind ik dat. Gaat 9vd10x linkeroor in en rechts eruit maar stoort toch steeds meer. Het mag staan maar wel laten blijken dat het niet top is. Jij mag speakers maar die mogen niet 20cm naar boven. Die Guru's misstaan m.i. niet op het meubel.

...

Bijdehand zijn mag hoor!

De beste plek voor de Guru's, gegeven de inrichting, is in het meubel. Laag en plaatsing zijn dan erg goed. Aanvankelijk was het hoog wat mat maar door wat extra schuiven, een andere dac en gewenning is dat nu ook goed.

De Guru's maken er altijd wel muziek van.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Een dagje mogen spelen met de Elac Discovery. Mooi apparaat, gekocht voor een mooi prijsje maar Roon Essentials hoeft voor mij niet. Als je een hypermoderne streamer wil hebben: 775 euro, anders stuur ik 'm terug.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: HuubF op februari 12, 2017, 15:21:24
Een dagje mogen spelen met de Elac Discovery. Mooi apparaat, gekocht voor een mooi prijsje maar Roon Essentials hoeft voor mij niet. Als je een hypermoderne streamer wil hebben: 775 euro, anders stuur ik 'm terug.

Wat beviel je dermate niet dat je na een dag dit besluit neemt?

Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: kermy op februari 12, 2017, 15:42:27
Wat beviel je dermate niet dat je na een dag dit besluit neemt?

Met vriendelijke groet,

Kermy

Ik wilde een apparaat om een computer te vervangen maar ben de hele tijd bezig geweest met computer-gerelateerde dingen voordat het werkte. Het is ook gewoon een computer met Linux. De Roon licensie is niet compleet omdat een aantal onderdelen ontbreken, daarom heet het Essentials. Dat viel me aan de ene kant tegen maar aan de andere kant is deze software al zó uitgebreid dat het me een beetje duizelde. Mijn vriendin heeft al moeite heeft met een afstandsbediening.

Wat betreft geluidskwaliteit: er zit een subtiel verschil in de sound in vergelijking met USB/computer. Een fractie minder sprekend hoog en een fractie meer laag. Tidal op de computer geeft gewoon het geluid dat ik ben gewend dus daar ligt het niet aan. In ieder geval weer Tidal terug, daar had ik geen licensie meer van.

Kortom: hij leverde niet het enorme gebruiksgemak en de fantastische toename in geluidskwaliteit waar ik eigenlijk een beetje op rekende.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Duidelijk.

En wat word de volgende kandidaat, hier draait nu een jaar de Aries mini, en ik mag zeggen dat ik de laptop setup daarvoor nooit gemist heb.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: kermy op februari 12, 2017, 18:09:10
Duidelijk.

En wat word de volgende kandidaat, hier draait nu een jaar de Aries mini, en ik mag zeggen dat ik de laptop setup daarvoor nooit gemist heb.


Met vriendelijke groet,


Ook een optie. Moet ik wel aan de Apple. Kan die met Tidal overweg?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Wat voor gebruikservaring verwacht je van een streamer qua software? Roon is om diep in nummers te duiken en ik vind het er ook druk uitzien. Hoe minimalistisch de layout evt is te maken weet ik niet.

HuubF

Ik moest de Elac nog even proberen zonder dac, dus gewoon met een interlinkje. Dat klinkt verrassend goed! Dus via toslink op de Chord Mojo valt tegen maar dit is qua klank helemaal ok. Wel mis ik de grotere verfijning van Chord. De Elac is nog niet helemaal verloren.

Wat ik van streaming verlang: alle denkbare muziek op phone of tablet op een toegankelijke manier in topkwaliteit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De enige laptop waarop Roon Essentials draaide is vanochtend gecrashed. Het lijkt definitief. Gisteravond nog aan Roon medegedeeld dat 'alles' moest worden gespeeld. Mijn eigen cd's, samen met Tidal minimaal een paar man-eeuwen muziek.

Ergens in het steeds groter wordend digitale universum blijft mijn Roon Essentials account, waar ik alleen nog maar bij kan als ik een compatible tablet koop, voor altijd muziek maken.

Het geluid via de analoge uitgang is trouwens prima. Beetje grof als je net dagenlang naar een Chord hebt geluisterd. Dac aansluiten en gaan zou je zeggen. Maar de combi met de Mojo via toslink vond ik geen goede match.

Nog eens proberen kan niet eens want zonder Roon Essentials kan ik de uitgang niet omzetten naar toslink.

Waar ben ik aan begonnen.  :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Als ik het goed begrijp heb je Roon iig bij lange na niet goed gebruikt. Oude, waarschijnlijk, te trage laptop en geen tablet om het te bedienen. Beetje inlezen was dan misschien beter geweest dan maar wat 'out of the blue' te bestellen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Citaat van: Maro op februari 13, 2017, 07:43:46
Als ik het goed begrijp heb je Roon iig bij lange na niet goed gebruikt. Oude, waarschijnlijk, te trage laptop en geen tablet om het te bedienen. Beetje inlezen was dan misschien beter geweest dan maar wat 'out of the blue' te bestellen.

Laptop was een Sony Vaio i5 van 3 jaar oud. Je moet wel heel intensief inlezen om erachter te komen dat Roon Essentials iets anders is dan Roon. Om de nieren te proeven van moderne ingewikkelde apparaten met 1000 aansluitmogelijkheden moet het wel out of the blue. Dat kon ook wel omdat het een demomodel is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Citaat van: HuubF op februari 13, 2017, 08:59:29
Laptop was een Sony Vaio i5 van 3 jaar oud. Je moet wel heel intensief inlezen om erachter te komen dat Roon Essentials iets anders is dan Roon. Om de nieren te proeven van moderne ingewikkelde apparaten met 1000 aansluitmogelijkheden moet het wel out of the blue. Dat kon ook wel omdat het een demomodel is.

https://community.roonlabs.com/t/what-is-the-roon-essentials-remote/12010

2e hit op Google

Maar ik denk idd dat jij beter af bent met een eenvoudige UPnP oplossing. Succes met je zoektocht.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Citaat van: Maro op februari 13, 2017, 09:06:29
https://community.roonlabs.com/t/what-is-the-roon-essentials-remote/12010

2e hit op Google

Maar ik denk idd dat jij beter af bent met een eenvoudige UPnP oplossing. Succes met je zoektocht.  :thumbs-up:

Dan moet je wel weten dat Essentials überhaupt bestaat. Uit de informatie die ik had dacht ik dat de Elac gewoon Roon deed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Je hebt ook pech gehad met de webshop, deze vermeldt het bijv nl wel: http://www.servi-q.nl/producten/elac/discovery-ds-s101-g-music-server/ Hansaudio rept alleen over Roon.

Maro

Zowiezo veel te duur dingetje. Als je bv een 2ehands SBT koopt en een Roon lifetime abo ben je veel goedkoper uit, de complete Roon ervaring en dezelfde mogelijkheden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Ok, vanochtend geëindigd in chaos, nu weer op de bok om the hifi situation onder controle te krijgen.  :pompom:

De laptop waarop ik met Roon Essentials de Elac aanstuurde is definitief overleden (van mijn vriendin dus interessant gesprek voor de boeg). Mijn laptop kan de Elac niet vinden (alles al geprobeerd) dus de enige andere computer in huis is de HT pc, die ik met de Elac juist had willen vervangen. Je moet toch wat. Roon Essentials geïnstalleerd en alles werkt weer. ;D

Allereerst een paar kabeltjes geprobeerd op de analoge uitgang. Dat helpt inderdaad, de vertrouwde verschillen tussen de kabels zijn dan gelijk hoorbaar. Maar nog steeds niet de verfijning van de Chord Mojo. Dus maar weer toslink ertussen, weer net niet zoals ik het wil. Ook nu verschillende kabeltjes geprobeerd (met verloopstekkertje) en ja hoor! Het wat bedompte geluid met de net aangeschafte Audioquest van 119 euro (alleen via de Elac, niet via de computer) is prima om te toveren tot een iets opener, in mijn oren evenwichtiger geluid. Een zilveren no-name frissig maar een beetje plat, de ouwe Xindak (zeker 12 jaar oud) zoals altijd een beetje ruw maar wel lekker.

Ik begin zelfs een beetje aan Roon Essentials te wennen.  :-[

Dus weer een beetje te snel geweest. Gelukkig op tijd de Elac uit de verkoop gehaald. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Maar het mooiste kabeltje is een katoen-omwonden koperen draadje met bijenwas en lijnzaad. Now we're getting somewhere.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Grappig dat noppenschuim. Ga je de gehele binnenzijde bekleden? Heb zelf net mdf panelen van 100x50x0,6cm bij Praxis gehaald en daar noppenschuim van dezelfde grootte opgeplakt om tegen de achtermuur te zetten...als ik alleen thuis ben :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 13, 2017, 15:42:41
Grappig dat noppenschuim. Ga je de gehele binnenzijde bekleden? Heb zelf net mdf panelen van 100x50x0,6cm bij Praxis gehaald en daar noppenschuim van dezelfde grootte opgeplakt om tegen de achtermuur te zetten...als ik alleen thuis ben :D

Hoi nee na 524.656 mogelijkheden te hebben geprobeerd geeft deze constructie het beste resultaat. Beetje reflectie, beetje dempen. Moet het nog vastplakken. De vriendin vindt het best zolang de speakers maar in de kast staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Volgens mij kun je je vriendin heel gelukkig maken wanneer je die 3 kabels vanaf je tv eens samenbundelt en in een simpel wit plakgootje verticaal van je tv naar beneden laat lopen....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls