HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op januari 15, 2017, 13:06:20
En wat doet een poort aan de achterkant als de speakers in een meubel staan?

Hangt maar helemaal af van de ruimte achter de speaker. En of die afgesloten is of ergens open. En zo nog wel wat parameters.

Wat onverlet laat dat een speakers niet in een meubel horen...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2017, 13:11:13
Je heb gelijk Baardmannetje maar iets te gemakkelijk en te vanzelfsprekend

Nee hoor.

Mag ik vragen hoe jij aan de wijsheid bent gekomen die je beschrijft (linkje naar literatuur of artikel)? Het strookt namelijk geenszins met wat ik heb gelezen en begrepen.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 17:12:56
Hangt maar helemaal af van de ruimte achter de speaker. En of die afgesloten is of ergens open. En zo nog wel wat parameters.

Wat onverlet laat dat een speakers niet in een meubel horen...

Bij mij staan ze in een meubel en dat gaat prima hoor. Gewoon gruwelijk compromis met huisgenoot. Maar een poort aan de achterkant kan dan niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


MAW

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 17:23:00
Waarom twijfel je?

he, slechte woordkeuze denk ik. beter had ik gezegd 'weet het niet'. Ik moet hem nog horen nl. (post al aangepast)
Gr. Martijn

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: MAW op januari 15, 2017, 19:35:06
he, slechte woordkeuze denk ik. beter had ik gezegd 'weet het niet'. Ik moet hem nog horen nl. (post al aangepast)

Ah okay.

Ik vind ze net wat lekkerder in het midden dan de KII. Maar dat zou ook zo maar de akoestiek geweest kunnen zijn...

Zou ik eigenlijk ook meer logisch vinden.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op januari 15, 2017, 19:41:44
60 cm

Dan maakt geen klap uit of die poort de voorkant of achterkant zit.

Nogmaals lage tonen, zeg tot 120Hz, stralen helemaal rond. Dus ook al heb je een gesloten speaker dan nóg is het laag in die regionen aan de voorkant zo goed als even luid als aan de achterkant.

R

Citaat van: HuubF op januari 15, 2017, 18:51:11
Bij mij staan ze in een meubel en dat gaat prima hoor. Gewoon gruwelijk compromis met huisgenoot. Maar een poort aan de achterkant kan dan niet.

Ik heb sinds vorige maand Genelec's in een meubel gestopt (iets minder diep). Daar zit het gat ook aan de achterkant ;). Gaat echt helemaal prima, maar ik ga nog wel wat experimenten met bekleding van de binnenkant doen.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 19:55:13
Dan maakt geen klap uit of die poort de voorkant of achterkant zit.

Nogmaals lage tonen, zeg tot 120Hz, stralen helemaal rond. Dus ook al heb je een gesloten speaker dan nóg is het laag in die regionen aan de voorkant zo goed als even luid als aan de achterkant.

Mag je vinden maar ik heb meer problemen gehad met poorten aan de achterkant dan aan de voorkant. Zo heeft iedereen zijn dingetje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Sorry hoor... maar ik verkondig hier geen meninkje.

Succes met je zoektocht, ik ben nu echt wel helemaal klaar met alle fora.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 20:11:42
Sorry hoor... maar ik verkondig hier geen meninkje.

Succes met je zoektocht, ik ben nu echt wel helemaal klaar met alle fora.

Is er wat aan de hand dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ach...

Weet je, ik heb moeite met een wereld waarin de mening boven het feit wordt gesteld. Het gebeurt overal. Hier dus ook. En ik wil daar bij wegblijven.

Zoals ik schreef, veel plezier met je zoektocht. Ik zal soms wat meelezen. Misschien.

evilniek

Citaat van: HuubF op januari 15, 2017, 20:06:38
Mag je vinden maar ik heb meer problemen gehad met poorten aan de achterkant dan aan de voorkant. Zo heeft iedereen zijn dingetje.

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 20:11:42
Sorry hoor... maar ik verkondig hier geen meninkje.

Succes met je zoektocht, ik ben nu echt wel helemaal klaar met alle fora.


Baardmannetje heeft graag gelijk denk ik, zijn probleem toch?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 20:24:30
Ach...

Weet je, ik heb moeite met een wereld waarin de mening boven het feit wordt gesteld. Het gebeurt overal. Hier dus ook. En ik wil daar bij wegblijven.

Zoals ik schreef, veel plezier met je zoektocht. Ik zal soms wat meelezen. Misschien.

Het Is ook soms zo verwarrend bij jou. Wel tweaks, geen tweaks, geen tegels, wel tegels. Voor mij is hifi voodoo en ik meet niks. Ik heb wel veel gebruikerservaring. Meer pretendeer ik niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 20:24:30
Ach...

Weet je, ik heb moeite met een wereld waarin de mening boven het feit wordt gesteld. Het gebeurt overal. Hier dus ook. En ik wil daar bij wegblijven.

Zoals ik schreef, veel plezier met je zoektocht. Ik zal soms wat meelezen. Misschien.

Begrijp nu pas wat je bedoelt. Dat ben ik heus wel met je eens. Maar dat geldt helaas niet voor hifi.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 17:12:56
Hangt maar helemaal af van de ruimte achter de speaker. En of die afgesloten is of ergens open. En zo nog wel wat parameters.

Wat onverlet laat dat een speakers niet in een meubel horen...

Welke streamer raadde jij laatst aan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: evilniek op januari 15, 2017, 20:26:51


Baardmannetje heeft graag gelijk denk ik, zijn probleem toch?

En mijn vrouw zegt altijd: Denken moet je aan een paard overlaten. Wat ze daar nu precies mee bedoelt weet ik niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Nu dat er ook allemaal lekker uit is de nadronk van een paar dagen nadenken:

Ik ga hier en daar luisteren, de Kii's vind ik te duur, de Phantoms vallen af wegens te verwachten WAF issues. Meest voor de hand liggend is de mooie (en foeilelijke) Adam S3XH want die past precies in het zelf gemaakte wandmeubel (hoe toevallig). Overigens kan ik het meubel gemakkelijk aanpassen maar dat vereist onderhandelennnn. Na die aanschaf kan de volgende stap komen: de komst van een echte streamer, waarschijnlijk van Naim.

Naim komt binnenkort met veel nieuwe opties. Wel met versterker ingebouwd. Kan alles ondersteboven gooien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Leuk Huub....gaat vast allemaal wel goed komen met al die ervaringen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roeleken

Citaat van: chansig op januari 15, 2017, 22:20:31
En mijn vrouw zegt altijd: Denken moet je aan een paard overlaten. Wat ze daar nu precies mee bedoelt weet ik niet.

Gr. Hans
een paard heeft een groter hoofd....   ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Dilemma: een fantastische streaming-oplossing doet altijd maar een deel van wat een (mini-) PC kan, dus bijvoorbeeld geen iTunes, youtube (gebruik ik voor concerten) en uitzending gemist. Een computer wil ik dus wel in de hifi/tv muur houden.

Dus ik wil beide: computer voor de flexibiliteit plus streamer voor het mooie geluid. Maar die Naim dozen hebben geen usb-b om de NUC of Mac Mini op aan te sluiten. En over aansluiten van een computer met toslink heeft niemand het meer.

Waarom vindt Naim usb-b eigenlijk niet nodig??
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirk

aan een USB ingang op een streamer heb je in niets...als je er specifiek mee wil doen wat jij nu in je hoofd hebt, een Mac of NUC erop aansluiten.

die USB ingangen zijn (op streamers) in 99% vd gevallen namelijk bedoeld voor het uitlezen van een geheugens/opslagmedia waarop de muziek gebruiksklaar opgeslagen staat, niet om ermee te  doen wat jij nu wil...dus lees je ff in op de mogelijkheden van USB-inputs op streamers, maar ik ken iig geen enkel model waarmee dit kan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea