HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Ik stuur hem wel op. Je mag het geld eerste overmaken naar mijn buitenlandse rekening in Nigeria. Die is van mijn broer die daar nog woont en heeft het geld hard nodig voor een school die hij daar aan het bouwen is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op juli 16, 2013, 07:56:54
(mp style aan:)Tejmig....dit duurt allemaal te lang. Wil je hem kopen ja of nee...zo niet ga dan iemand anders zijn tijd verdoen. (mp style uit)

Gr Hans

Ik merk geen verschil, Hans.   :angel:

Groeten...

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

HUUB!

Ik heb een heuze DAC!   :ph34r:  8)  ::)  :P   :laugh:

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op juli 16, 2013, 23:02:06
HUUB!

Ik heb een heuze DAC!   :ph34r:  8)  ::)  :P   :laugh:

Groeten...

Now we're talking business!

Welke? Hoe klinkt ie?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Tja, compleet ruk maar ontzettend muzikaal.  :laugh:

Groeten...

HuubF

#2756
Weer een half jaartje verder...

Inmiddels weer een beetje uitgekeken op de oh-zo-muzikale Harbeth M30's. Het gaat zoals het gaat. Alle versterkers en speakers zijn vervangen door 1 setje: de actieve Adam Compact Mk3. Wel nog met de wonder-dac van PS-Audio die ook als voorversterker fungeert.

Reden? Tsja, ik heb jaren actieve speakers gehad (AVI, Adam, T&A) en die bevielen eigenlijk prima. Soms waren ze een beetje down to earth dus zo ben ik aan Gehakt en Harbeth geraakt. Dat was Muzikaal. Dat is ook wel zo, maar af en toe wil je toch even knallen. Wel, dat lukt met de Adams.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz


Pinda13

" no loss of fine detail "

Martijn M

Dutch & Dutch

chansig

Een huisbezoek dan maar weer...ergens in April ? Neem ik Baardmans ook mee.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op maart  1, 2014, 09:25:41
Vertel eens wat meer  :coffee:!

Het laatste half jaar luisterde ik steeds minder muziek. Voor mij altijd het sein dat het tijd wordt voor wat nieuws. De combi van Cyrus versterkers met Harbeth M30 was op zich wel goed want als ik ervoor ging zitten kon ik het niet echt op fouten betrappen. Wel vond ik de resolutie nog steeds een beetje tegenvallen en is er een duidelijke grens in het laag.

Verwisselen van versterkers heeft weinig zin omdat de Cyrussen gedetailleerd en krachtig zat zijn. Eens iets proberen van Naim rekt de grenzen van de M30 m.i. niet op. 

Maar weer eens wat anders dus. Omdat de WAF veranderingen gemakkelijker accepteert als er sprake is van een vermindering van het aantal apparaten viel mijn begerig oog andermaal op actieve speakers. Hiervan heb ik er een flink aantal gehad: AVI, Adam A3 en T&A. Dat was in de periode voordat ik erachter kwam dat een DAC belangrijk is als je streamt vanaf een Mac Mini.

En er stond hier stomtoevallig een setje actieve Adam's te koop.  8)

Nu staat er een combinatie die beter is dan toen: de Mac Mini, de PS Audio DAC en de Adam Compact MK3. Met als kabels eenvoudige pro-audio microfoon kabels (mijn dure HiFi XLR's ruisten).

Het resultaat: ik luister al de hele ochtend keihard muziek. Het lijkt wel een disco hier. Mijn vriendin zit de komende 10 dagen op Aruba dus ik heb alle gelegenheid om mijn merkwaardige hifi-hobby uit te oefenen.

Wat is beter? Meer resolutie, lekkere bas, meer plezier.

Wat is minder? De gelaagdheid in het middenbereik is voor een deel verdwenen. Daar heb ik iets aan kunnen doen door de Adam's van de PS Audio stroomverbeteraar af te halen. Het stond me bij dat ze dat niet echt lekker vinden. Alleen de digitalia staat er nu nog op. Het laag is iets te enthousiast en vliegt wel eens een ietsiepietsie uit de bocht. Gelukkig is de akoestiek hier veel beter dan in het oude huis.

Wat gaat er komen? Dat mijn teerbeminde blij is met een afname van het aantal apparaten zal ze weten ook. Als alle overbodige spullen zijn verkocht gaat de nietige Adam Compact MK3 vervangen worden door iets waarmee ik mijn middentonen weer terugkrijg:

De Adam SX3-V



Of de Genelec 8060-A

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Weer een goed verhaal. Gelukkig dat de trein niet gestopt is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Of een Pencil van adam of colum pakken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martijn M

Mooi verhaal, Huub. Ik ben benieuwd waar de karavaan zal neerstrijken  8) .
Dutch & Dutch

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#2768
 Van audio markt .de:
   
Gerätebeschreibung

ADAM Professional Audio / Column MK3 (Gebrauchtgerät)
   
   
Produktgruppe:   Lautsprecher, Kopfhörer
Weitere Infos:   ADAM Professional Audio Homepage
Funktion:   einwandfrei
Optik:   kleine Kratzer
Zubehör:   komplett ohne OVP
Farbe:   Walnuss
Neupreis:   5500 EUR
Alter:   1 Jahre + 4 Monate
Herst.-Garantie:   
Händl.-Gewährl.:   
Serien-Nr:   
Preis:   2.750,00 EUR


Deze lijkt mij interessanter
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Adam is idd bijna net zo goed als Genelec.  Uiterlijk wel veel lelijker.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Oke...tsja...daar kan ik weinig tegen inbrengen. Maar Huub is Harbeths gewend dus die kan wel wat hebben. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: AbZ op maart  1, 2014, 14:26:17
Adam is idd bijna net zo goed als Genelec.  Uiterlijk wel veel lelijker.

De huis-sound van Adams heb ik al vaak gehoord dus dat geluid kan ik wel dromen. Hoe anders klinken de Genelecs?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)