HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ivo1986

Citaat van: aMUSEd op oktober 28, 2010, 23:14:00
Nog niets van gemerkt  ;)

Ik zocht laatst iets van Jacob Obrecht op bij mijn vader via Sonos met premium account en thuis kan ik die via de gratis service niet terugvinden.

Huub kun jij kijken of je deze kunt terugvinden: Jacob Obrecht - Missa de Sancto Donatiano - Cappella Pratensis?

HuubF

Citaat van: ivo1986 op oktober 29, 2010, 01:04:13
Ik zocht laatst iets van Jacob Obrecht op bij mijn vader via Sonos met premium account en thuis kan ik die via de gratis service niet terugvinden.

Huub kun jij kijken of je deze kunt terugvinden: Jacob Obrecht - Missa de Sancto Donatiano - Cappella Pratensis?


Jacob Obrecht zit wel in Spotify maar Missa de Sancto Donatiano niet.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik vind dat Spotify echt een machtig systeem. Ik heb tussen de 600 en 700 cd's. 

Wie o wie... ;D ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober 29, 2010, 09:21:42
Ik vind dat Spotify echt een machtig systeem. Ik heb tussen de 600 en 700 cd's. 

Wie o wie... ;D ;D

Gr Hans

Denk er wel aan dat je dan je Sony 20ES niet meer gebruikt. Ik wil 'm overigens wel van je overnemen.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op oktober 29, 2010, 09:21:42
Ik vind dat Spotify echt een machtig systeem. Ik heb tussen de 600 en 700 cd's. 

Wie o wie... ;D ;D

Gr Hans
Als je nu de doosjes er nog bij zou hebben.  ::)

Groeten...

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 29, 2010, 10:17:23
Als je nu de doosjes er nog bij zou hebben.  ::)

Groeten...

:D :D :D

Ik heb alle hoesjes nog en niet bijgesneden..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

TheoPrime

Citaat van: roeleken op oktober 29, 2010, 00:56:27
Moon Safari van Air, als dat geen referentie meer is  :worship:

Jammer dat jullie allemaal zo'n teringend van mij wonen anders had ik ook best eens willen komen luisteren
Waar woon je dan roeleken? ;)
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

HuubF

Stardate 64329.5 April 2387...

Luister al een paar dagen uitsluitend naar het target-setje (die met de Xavian XN270's). State of mind: goed. De Mark Levinson 38 voorversterker is ingedaald en zorgt voor een aangename resolutie zonder irritatie. Het geluid kan wat mij betreft technisch nauwelijks beter, hoogstens na grote nieuwe investering die voorlopig niet mogelijk is.

Het wachten is op aanpassing van de eindversterkers, waardoor er nog wat meer leven in het geheel komt. Tot die tijd: lekker luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Wijx wondere wereld

ik heb het geprobeerd te volgen, maar wat gaan ze nou doen met je eindversterkers.

Gaat er alleen een lading magie en kurk in of wordt er ook echt wat gesoldeerd?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: Wijx wondere wereld op oktober 31, 2010, 09:55:06
ik heb het geprobeerd te volgen, maar wat gaan ze nou doen met je eindversterkers.

Gaat er alleen een lading magie en kurk in of wordt er ook echt wat gesoldeerd?

Of het magie is weet ik niet (hoewel het wel magisch klinkt). In ieder geval is het een uiterst sterk suggestiebevorderend middel; ook na 1 jaar werkt het nog. En dat terwijl de meeste hifi-suggesties al na een paar weken zijn uitgewerkt.

Maar inderdaad: er wordt niet of nauwelijks gesoldeerd.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Omdat ik mijn monoblokken wel een paar weekjes kwijt zal zijn heb ik dit weekend de euro's die ik voor verkochte spullen heb gekregen geïnvesteerd in een stevige versterker: een Classé CA-150. Het overkwam me. Een prachtig, fors uitgevallen apparaat.



Zo heb ik er dus eindelijk mijn Classé in huis, een wens die ik eigenlijk al jaren had. Wel heb ik 2 geïntegreerde versterkers van Classé gehad, maar die moesten toch steeds weer het onderspit delven tegen subtieler tegenstanders.

Vreemd genoeg klonk de Classé de eerste dag matig, ik herkende het geluid van de CAP-100 die ik ooit had: wat gecomprimeerd, korrelijk hoog, wat veel bas. Wel lekker maar niet goed genoeg. Na uren experimenteren bleek dit te liggen aan het feit dat ik hem gebalanceerd had aangesloten. Met een gewone interlink plopte alles op z'n plaats.

Van de 5 interlinks die ik heb geprobeerd stak er 1 met kop en schouders bovenuit: de Van den Hul the Second 100% koolstof kabel. Het lijkt er waarempel op dat er iets van de belevenis in de muziek zit waar ik zo lang naar op zoek ben: tastbare stemmen, bepaalde geluiden en instrumenten die ineens opvallend echt klinken.

Hopelijk geen suggestie. Het live cd'tje van de kids, toen ze nog het nooit-beroemd-geworden groepje Monti hadden, klonk in ieder geval akelig echt. Dat is bij alle bezoekjes aan goede sets steeds mijn benchmark geweest omdat ik precies weet hoe ze klinken.

Erg onverwacht eigenlijk. Maar wel lekker.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted member


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op november  8, 2010, 00:32:52
Erg onverwacht eigenlijk. Maar wel lekker.  :o

Maar is het beter dan met de UCD's ?

gegroet, Eelco

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Ondanks dat ik het een raar iets blijf vinden dat het nu plots wel klinkt...uiteraard erg veel plezier ermee. Je UcD versterkers worden beplakt met kurk en besprenkeld met heilige olie ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op november  8, 2010, 10:09:21
Ondanks dat ik het een raar iets blijf vinden dat het nu plots wel klinkt...

Waarom ?

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  8, 2010, 09:25:02
Maar is het beter dan met de UCD's ?

gegroet, Eelco

Ja, ik vind het beter klinken dan de UcD's. Meer rust, lekkerder laag. Maar de UcD's zijn op ook de groei gekocht.

De Classé is wel extreem gevoelig voor de interlink die je gebruikt. Veel gevoeliger dan de UcD's. Raar toch weer. De Van den Hul the Second doet iets wat ik met de UcD's niet voor elkaar heb gekregen: een geluid dat ik herken als GH. De speakers waren wel aangepast maar nu komt dat er duidelijker uit dan met de UcD's. Wel hoorde ik vanochtend dat ik met de Van den Hul's wat sprankeling inlever. Maar als ik me op de muziek richt schuift dat probleem een beetje naar de achtergrond. Fascinerend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op november  8, 2010, 10:09:21
Ondanks dat ik het een raar iets blijf vinden dat het nu plots wel klinkt...uiteraard erg veel plezier ermee. Je UcD versterkers worden beplakt met kurk en besprenkeld met heilige olie ?

Gr Hans

Ja Hans zo werkt het. :bigsmile: Zo zie je maar wat je met wat kabeltjes en een ander versterkertje kan doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op november  8, 2010, 10:35:19
....Maar als ik me op de muziek richt schuift dat probleem een beetje naar de achtergrond. Fascinerend.

Fascinerend inderdaad en ook herkenbaar... Althans ik ervaar ook zoiets als ik hier van versterkers wissel. Ik kom toch altijd weer uit bij mij buizenhokkie. Die doet sommige dingen niet zogoed als een torrenbak maar altijd wel een stuk muzikaler met meer lucht en grotere realiteit in mijn oren  :blink: 8) ;D

gegroet, Eelco

Martijn M

Hey Huub,

Leuk dat je alweer succes hebt met je set!

Hebben je zoons inmiddels al succes met iets anders dan Monti? Monti klonk bij vlagen veelbelovend. De potentie leek aanwezig, maar de muziek was het nét niet. Ik ben benieuwd hoe ze zich de laatste tijd ontwikkeld hebben.
Dutch & Dutch

chansig

Citaat van: HuubF op november  8, 2010, 10:37:42
Ja Hans zo werkt het. :bigsmile: Zo zie je maar wat je met wat kabeltjes en een ander versterkertje kan doen.

Ja schijnbaar.. ;D.

De reden waarom ik het bijzonder blijf vinden is omdat een UcD volgens mij meer dan genoeg power aan boord heeft om ws  iedere willekeurige speaker mee aan te sturen. Ik merk wel dat wanneer er meer watt aanwezig is er meer controle lijkt te zijn (dit verschil meende ik te horen tussen een KT88 buizenversterker met 60 watt en de UcD met 400 watt).

Maar wat Huub beschrijft lijkt een verbetering van een totaal andere orde te zijn en ik ben dan geneigd om deze verandering niet aan de versterker toe te dichten. Ook niet aan de combi versterker kabel.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.