HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: dre73 op oktober 28, 2010, 19:01:50
stap op je fiets zou ik zeggen! :D

Naar Woerden...pfff 40 km..trappen voor een versterker.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Jij hebt toch geen Xavians en ML en zo'n super dac en je heet geen Huub..Dus wat voor zin heeft het behalve dat ik het beloofd heb. ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

aha,je vind het te ver :D
dan doen we het bij huub,want dat was bere gezellig ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: dre73 op oktober 28, 2010, 18:52:03
weinig leven en gebrek aan diepte en breedte info,wat het geheel niet erg muzikaal deed overkomen.
en zeker op de grote speakers duidelijk sap te kort.......
de kleine speakers vond ik trouwens ook erg goed spelen!(ook in combinatie met de ucd)
maar de grote speakers waren op alle fronten meer volwassen.

Ben ik met jullie eens. Maar......  als ik met de Trionfa's verder ga moet ik een mega-versterker kopen en ben ik mijn gehakt-groeipad kwijt. Ik vond de Perreaux indrukwekkend klinken maar wel als (fraaie) hifi. Mogelijkheden om hier nog iets aan te doen zouden er niet meer zijn omdat er geen componenten meer te verwisselen zouden zijn.

Dus: verder met de monitoren en de UcD's gaan gemodificeerd worden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: dre73 op oktober 28, 2010, 20:14:18
aha,je vind het te ver :D

Nee hoor......nieuwe jaar..dan gaat het gebeuren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op oktober 28, 2010, 20:01:19
Tool (ieder willekeurig album van hen) en Rammstein (in ieder geval reise reise) zijn goed opgenomen. Guano Apes doet het overigens ook wel aardig.. Maar we bedoelen dus hetzelfde: Als de opname goed is dan is het audiofiel.

Gr Hans

Niets aan te merken op Tool.
Niet op de recordings zowel als op de muzikale genialiteit van dit viertal. 8)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

net ff op you tube naar tool geluisterd; not my cup of tea.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

dre73

CitaatMogelijkheden om hier nog iets aan te doen zouden er niet meer zijn omdat er geen componenten meer te verwisselen zouden zijn.


wie heeft je dat verteld?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Wijx wondere wereld

iedereen aan de perreaux! Zijn alleen zo lastig te vinden
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: dre73 op oktober 28, 2010, 20:41:35
wie heeft je dat verteld?

Huh? Dat heb ik zelf bedacht. Na aanschaf van een eindversterker kan ik alleen nog wat rommelen met kabeltjes. Er zijn dan namelijk geen componenten meer die (voor een te behappen bedrag) beter zouden kunnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

zeg nooit nooit, ik zie/ hoor soms prijzen bij mijn dealer tsja soms is 2e hands wel erg voordelig of demo model....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: frank2 op oktober 28, 2010, 20:38:40
net ff op you tube naar tool geluisterd; not my cup of tea.
Het is misschien niet je genre, waarin deze jongens m.i. top notch zijn...... :)

Over muziek wordt niet getwist toch :lookaround: .... hoop ik. :)
TOOL is vooral een mega beleving 'LIVE' .... 8)

Excuses voor de interupt, Huub.

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

het begint wel heel mooi.... en nee over muziek valt niet te twisten. Ik hoop dat ik niet de versterker 3/4 moet open zetten met rammstein en tool want dat overleef ik niet. (mijn speakers wel) maar ook mijn vrouw zal het pand verlaten samen met de honden en wie moet er dan koffie zetten ???  ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

1 nummer Dire Straits is ook wel voldoende anders heb je niemand om de koffie aan te schenken...behalve jezelf.. :D

Nee hoor ik kan de Dire Straits wel hebben..Het is geen referentie voor mij. Dat zijn de cd's van Dead can Dance, Antonio Forcione, Nick Cave, Faithless en sinds kort The XX voor mij.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

1 ding is zeker, ik zal wel nieuwe muziek leren kennen want wat jij opnoemt, daar ken ik niets van
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

Led Zeppelin of Metalica maken ook mooie ballads, maar wil niet zeggen dat je dan 'fan' van hun muziek bent. ::)

@Chansig

Heb je Tool wel eens 'levend' meegemaakt, Hans?
If not, be prepared. :worship:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: frank2 op oktober 28, 2010, 21:07:19
1 ding is zeker, ik zal wel nieuwe muziek leren kennen want wat jij opnoemt, daar ken ik niets van

Als je nieuwe muziek wilt leren kennen moet je een abonnement op Spotify nemen! Weliswaar MP3 maar erg leuk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Frank, ik neem wel een mooi stapeltje mee..."hard" is een klein gedeelte van wat ik draai. Antonio en Dead can Dance kan ik je echt aanraden.

Tool heb ik nog niet live gezien..wel vaker gehoord en gelezen dat het geweldig moet zijn.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

aMUSEd

Citaat van: HuubF op oktober 28, 2010, 21:16:07
Als je nieuwe muziek wilt leren kennen moet je een abonnement op Spotify nemen! Weliswaar MP3 maar erg leuk.
1e 20 uur is zelfs gratis. Waar blijft toch een service ala spotify met alac/flac  ::)

ivo1986

Citaat van: aMUSEd op oktober 28, 2010, 22:00:24
1e 20 uur is zelfs gratis. Waar blijft toch een service ala spotify met alac/flac  ::)

20 uur per maand is gratis maar is met reclames en mindere geluidskwaliteit.
En volgens mij ook minder muziek.

aMUSEd

Citaat van: ivo1986 op oktober 28, 2010, 22:11:46
20 uur per maand is gratis maar is met reclames en mindere geluidskwaliteit.
Klopt

Citaat van: ivo1986 op oktober 28, 2010, 22:11:46
En volgens mij ook minder muziek.
Nog niets van gemerkt  ;)

roeleken

Moon Safari van Air, als dat geen referentie meer is  :worship:

Jammer dat jullie allemaal zo'n teringend van mij wonen anders had ik ook best eens willen komen luisteren
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls