HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted member

Citaat van: Ruud- op januari 28, 2008, 18:50:32
Ik vermoed van niet, het is net wat ik altijd beweer...een goede set, van de bron tot de speaker en al wat er tussenzit, heeft geen voorkeur.
Een set met voorkeuren is geen goede set >:D

Op zich helemaal waar en voor mij persoonlijk ook een uitgangspunt maar voor anderen hoeft dit niet het geval te zijn of iets dat wordt nagestreefd.

Volgens mij was het hr. Sassen die het een keer had over MyFi en HiFi. Helaas gebruikte hij deze termen zeer denigrerend maar hij had op zich wel een punt. HiFi is optimaal natuurgetrouw en zou dus alle muzieksoorten even goed moeten kunnen weergeven waar in het geval van MyFi een door de eigenaar op persoonlijke voorkeur getunede set is neergezet. Het kan in mijn ogen dus best zo zijn dat iemand (vind dat hij) een goede set heeft terwijl niet alle soorten muziek even goed worden weergegeven. Sterker nog, in mijn ogen bestaat een 100% HiFi set niet omdat die ideaal is en ideale dingen simpelweg niet bestaan!  ;)

Feit blijft dat iedereen anders luistert, naar verschillende dingen in muziek waardoor compromissen vaak worden gesloten. En dat gebeurt in mijn ogen zowel gedwongen als niet. Gedwongen vanwege bugetten die ten slotte vaak van toepassing zijn en ongedwongen omdat componenten nou eenmaal verschillend mixen en matchen (ook het ideale component bestaat niet) en het aantal opties simpelweg oneindig is waardoor ook de luisteraar zelf in feite nooit weet hoe het ècht hoort te klinken (want wie weet dat nou eigenlijk echt?) Een verkeerde keuze of een keuze op basis van te weinig feiten is dus snel gemaakt. Het is lijkt mij ook niet voor niets zo dat de mensen die met een beperkt budget een echt mooie set weten te bouwen of te adviseren al jaren beroepsmatig met deze hobby bezig zijn.

Het gemak waar Jacco (net als S. Sassen permanent bannen trouwens!  :-X) dus praat over "triviale fouten" die hij direct zou herkennen, alsof hij de absolute waarheid in pacht heeft lijkt mij erg kortzichtig.

tiptop

#1376
daar sla je de spijker op zijn kop Eisse. :)

Het is de toon die de muziek maakt. Het bepaalde manier van uiten en denigrerende tegen iemand met een andere mening is hetgeen wat een ban oplevert en wat de meeste mensen irriteerd. Niet een andere mening hebben.

Neverywhere geeft ook wel zinvolle vragen, waarvan ik hoop dat ze oprecht gesteld zijn.

@Nerverywhere. :)
In mijn ogen (oren) is het de belangrijk dat de hele set een voor mij zo natuurlijk geluid maakt. En er zullen sets bestaan die totaal van elkaar verschillen die mij hetzelfde gevoel kunnen geven.

Echter, alle onderdelen in die set  zijn daarin belangrijk. Ook de gekozen kabels daarin. En per set kan het zijn dat  een andere soort kabel dat bewerkstelligd. Kabel (en apparatuur) waarheden zijn daarom denk ik nooit absoluut, maar puur persoonsafhankelijk.
Daarnaast ben ik zelf in staat om tussen verschillende interlinks uit dezelfde prijsklasse verschillen te horen. En daarbij geldt wel een beetje wat Frank bedoeld...In de duurdere klasse vind ik de verschillen makkelijker dan in de goedkopere, al zijn ze er in mijn oren wel. Of er absoluut gezien 'beste' kabels zijn betwijfel ik. Dat zou dan een kabel moeten zijn die in alle sets die je mooi vind klinken ingematched kunnen worden en hetzelfde resultaat geven.

Dat heb ik nog niet meegemaakt. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op januari 28, 2008, 19:56:53
Iedereen die met respect discussieert, (ook al is de discussie verhit) laat een ander in waarde. Dat is de basisregel die wij op het htforum hebben, en als je je daar niet aanhoudt, zelfs naar verschillende waarschuwingen, dan mag je even afkoelen.


Je bevestigd alleen mijn verhaal, ik gaf al aan dat ik me kon vinden in de ban ;)

Maar geef ook aan dat ik het jammer vind dat het zo gaat, tegengas is noodzakelijk! In postieve zin dan ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1378
Citaat van: Antoine op januari 28, 2008, 20:07:15
Op zich helemaal waar en voor mij persoonlijk ook een uitgangspunt maar voor anderen hoeft dit niet het geval te zijn of iets dat wordt nagestreefd.

Volgens mij was het hr. Sassen die het een keer had over MyFi en HiFi. Helaas gebruikte hij deze termen zeer denigrerend maar hij had op zich wel een punt. HiFi is optimaal natuurgetrouw en zou dus alle muzieksoorten even goed moeten kunnen weergeven waar in het geval van MyFi een door de eigenaar op persoonlijke voorkeur getunede set is neergezet. Het kan in mijn ogen dus best zo zijn dat iemand (vind dat hij) een goede set heeft terwijl niet alle soorten muziek even goed worden weergegeven. Sterker nog, in mijn ogen bestaat een 100% HiFi set niet omdat die ideaal is en ideale dingen simpelweg niet bestaan!  ;)

Feit blijft dat iedereen anders luistert, naar verschillende dingen in muziek waardoor compromissen vaak worden gesloten. En dat gebeurt in mijn ogen zowel gedwongen als niet. Gedwongen vanwege bugetten die ten slotte vaak van toepassing zijn en ongedwongen omdat componenten nou eenmaal verschillend mixen en matchen (ook het ideale component bestaat niet) en het aantal opties simpelweg oneindig is waardoor ook de luisteraar zelf in feite nooit weet hoe het ècht hoort te klinken (want wie weet dat nou eigenlijk echt?) Een verkeerde keuze of een keuze op basis van te weinig feiten is dus snel gemaakt. Het is lijkt mij ook niet voor niets zo dat de mensen die met een beperkt budget een echt mooie set weten te bouwen of te adviseren al jaren beroepsmatig met deze hobby bezig zijn.

Het gemak waar Jacco (net als S. Sassen permanent bannen trouwens!  :-X) dus praat over "triviale fouten" die hij direct zou herkennen, alsof hij de absolute waarheid in pacht heeft lijkt mij erg kortzichtig.

Goed verhaal, maar de laatste alinea mag wat mij betreft een nuancering. Ik snap je beweegredenen, maar ik geloof als ergens een probleem aanwezig is je de oorzaak moet aanpakken, bij de bron.
Het probleem is niet Jacco zelf, maar zijn taalgebruik en een bepaalde denkwijze over de anders gelovigen.

Let wel, dit soort mensen (met respect, wist zo snel geen ander woord) houden de anders denkenden wel scherp! En daar profiteren we van.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Ik niet, en dat is eigenlijk al duidelijk in dit intermezzo. Wij zijn het namelijk niet helemaal met elkaar eens, en ondanks dat feit hoef ik er geen scheldwoorden, denigrerende verwijzingen of andere elementen bij te halen, om de discussie voor te zetten. ;). Discussieren is geen probleem, graag en veel zelfs, maar dan wel waarbij iedereen elkaar in waarde laat. Je hoeft niet te gaan schelden om je punt te maken... En in iedere discussie is het best prettig als je zelf ook probeert om te kijken of de andere gelijk/ geen gelijk heeft.

Citaat van: Blue-Eyes op januari 28, 2008, 20:11:19
Maar geef ook aan dat ik het jammer vind dat het zo gaat, tegengas is noodzakelijk! In postieve zin dan ;)

blue-eyes

#1380
Ik denk dat we het wel eens zijn Bjorn ;)

Gebruik van scheldwoorden etc. is domweg niet toegestaan!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ruud-

Citaat van: frank2 op januari 28, 2008, 20:03:18
Ik ben ervan overtuigt dat iedereen het verschil kan horen als zij maar naar een set luisteren die deze verschillen ook weergeven.

Daar ben ik niet van overtuigd, we luisteren (c.q. interpreteren wat we horen) tenslotte allemaal anders.
Misschien als je sommige op de verschillen wijst, hoewel dat dan weer autosuggestie kan zijn (of degene er niet voor uit wil komen dat hij het echt niet hoort...om "erbij" te horen)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

neverywhere

#1382
Citaat van: tiptop op januari 28, 2008, 20:09:24




Neverywhere geeft ook wel zinvolle vragen, waarvan ik hoop dat ze oprecht gesteld zijn.

@Nerverywhere. :)

Wees gerust, ik ben hier tamelijk oprecht .

Al wordt er hier wel meer aan getwijfeld....ach ja went wel..

Dank voor u poging tot uitleg overigens....maar helemaal duidelijk is het me allemaal nog niet
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

chansig

Lastig verhaal toch allemaal. Ik denk dat een mogelijk antwoord in waarom dit loopt zoals het loopt zit in begrip voor elkaar. Hiervoor is in de basis respect van en ook voor de andere nodig (en of zijn/haar denkwijze). Wanneer deze categorisch ontkent wordt, door het niet aangaan van de discussie hierover dan heb je al snel een probleem met elkaar. Waar 2 vechten hebben 2 schuld, zeker in een medium als dit. Maar dat is mijn bescheiden mening zonder partij te kiezen in deze.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tiptop

Het verschil kunnen horen schijnt niet bij ieder mens ingebakken te zijn. Er is nl. een bepaald deel in de hersenen die bij mensen die wel verschil horen anders is ontwikkeld dan bij de mensen die dat niet doen.
(Ooit gelezen uit een duits onderzoek)

Het kan dus zijn dat je van muziek houdt, audio-apparatuur er mooi vind uitzien maar nuances tussen verschillende opstellingen toch niet kan waarnemen al doe je zo je best.
Dat kan nadelig zijn maar is mi meer een voordeel.

De mensen die het wel zeggen te horen zijn daarmee niet meteen beter, maar anders en beide groepen hebben vanuit hun punt gelijk.

Nu alleen nog accepteren van elkaar en voila 8) ;D :P (met dat laatste was wat geloof ik ;D )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Citaat van: Ruud- op januari 28, 2008, 20:19:24
Daar ben ik niet van overtuigd, we luisteren (c.q. interpreteren wat we horen) tenslotte allemaal anders.
Misschien als je sommige op de verschillen wijst, hoewel dat dan weer autosuggestie kan zijn (of degene er niet voor uit wil komen dat hij het echt niet hoort...om "erbij" te horen)

Daar zeg je een mogelijk waar woord. Ik heb bv de Furutech verschillende malen mogen testen in verschillende situaties.maar ook bij mij thuis en juist daar waar ik er wat aan zou moeten hebben (thuis) hoorde ik geen verschil. Moet ik dan gaan twijfelen aan mijn set...of is er iets anders aan het handje.. ???

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: tiptop op januari 28, 2008, 20:26:11
Het verschil kunnen horen schijnt niet bij ieder mens ingebakken te zijn. Er is nl. een bepaald deel in de hersenen die bij mensen die wel verschil horen anders is ontwikkeld dan bij de mensen die dat niet doen.
(Ooit gelezen uit een duits onderzoek)

en is dat gedeelte van de hersenen trainbaar of is het gewoon genetisch bepaald, net zoals mijn mooie blauwe ogen (volgens mijn vrouw). Wanneer het laatste het geval is, dan kan je helemaal suf testen maar dat heeft dus geen zin en is er eindelijk een argument dat alle verschillen tussen kabels/dacs/versterkers/cd spelers wetenschappelijk verklaarbaar zou maken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

neverywhere

Als ik alle berichten nog eens terug lees blijkt toch wel dat dat een berkenhouten plankje de toon op een forum wel kan veranderen! ;D


Oh ja...geen grapjes had ik beloofd....
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

tiptop

Misschien zijn de eigenschappen van je set zodanig dat ze gelijk zijn aan die van de furutech en daarom in jouw set lijken geen verandering te geven. (Misschien dus ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: neverywhere op januari 28, 2008, 20:31:21
Als ik alle berichten nog eens terug lees blijkt toch wel dat dat een berkenhouten plankje de toon op een forum wel kan veranderen! ;D


Oh ja...geen grapjes had ik beloofd....
;D
Deze is dan wel weer leuk ;D

Zie je wel dat het scheelt ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

#1390
Citaat van: neverywhere op januari 28, 2008, 20:31:21
Als ik alle berichten nog eens terug lees blijkt toch wel dat dat een berkenhouten plankje de toon op een forum wel kan veranderen! ;D


Oh ja...geen grapjes had ik beloofd....

Van dit soort grapjes kan je er wat mij betreft nooit genoeg van maken...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Citaat van: Blue-Eyes op januari 28, 2008, 20:14:33
Goed verhaal, maar de laatste alinea mag wat mij betreft een nuancering. Ik snap je beweegredenen, maar ik geloof als ergens een probleem aanwezig is je de oorzaak moet aanpakken, bij de bron.
Het probleem is niet Jacco zelf, maar zijn taalgebruik en een bepaalde denkwijze over de anders gelovigen.

Let wel, dit soort mensen (met respect, wist zo snel geen ander woord) houden de anders denkenden wel scherp! En daar profiteren we van.

Ik weet niet hoe ik het volgende kan zeggen zonder persoonlijk naar/over Jacco te worden dus als ik te ver ga dan lees ik dat wel.

Los bezien vanuit zijn intenties die ik niet ken is in mijn ogen het probleem of de kern van het probleem in dit geval juist wel de persoon achter Jacco. In mijn ogen staat hij in dit type discussie aan de uiterste kant van het spectrum. Op een haast extremistische manier lijkt hij volledig overtuigd van zijn eigen gelijk en wil hij persé niet respecteren wat anderen (al dan niet denken) te horen. Ik ben bang dat dit een onderdeel is van zijn persoonlijkheid. Voor mij en jou en 99% van de andere bezoekers van dit forum is het tenslotte zo klaar als een klontje dat je zèlf moet luisteren en vergelijken (met stip nr. 1 van de gegeven adviezen op dit forum) Waarom hij dan nodig is om de zaken op scherp te stellen ontgaat mij. Natuurlijk is het goed als de discussie blijft bestaan en dat die vooral óók gevoed en gevoerd wordt door mensen buiten een bepaalde harde kern van dit forum. Het is ook belangrijk dat iedereen eerlijk blijft naar anderen maar vooral naar zichzelf over wat men hoort en die ervaringen blijft delen dan houden we mekaar scherp genoeg. In mijn ogen zijn dit type discussies hier op dit forum overbodig.

blue-eyes

Je gaat niet te ver hoor. Ik kan je goed begrijpen. Wellicht dat mijn gedachtes utopisch zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

op eigen verzoek verwijderd.

Wellicht,

Ligt het aan mij maar ik vind het nooit erg netjes om over iemand te praten die zelf niet kan reageren.
De regels alhier lijken mij toch bekend dus met die ban zou het toch gewoon weer moeten gaan over Huub's setje ?

gegroet, Eelco

Audiofiel

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 28, 2008, 20:56:01
De regels alhier lijken mij toch bekend dus met die ban zou het toch gewoon weer moeten gaan over Huub's setje ?

Daar zou het eigenlijk sowieso alleen over moeten gaan... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Ruud-

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 28, 2008, 20:56:01

Het zou toch gewoon weer moeten gaan over Huub's setje ?

gegroet, Eelco

Eelco stel je voor dat de karavaan ooit stopt :'( ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Ruud- op januari 28, 2008, 21:03:32
Eelco stel je voor dat de karavaan ooit stopt :'( ;)

Ruud,

Wil je mij geloven wanneer ik zeg dat ik daar weinig bang voor ben  ;D

gegroet, Eelco

sultankat

Citaat van: HuubF op januari 28, 2008, 17:10:41
Zeg heren, kijken we wel een beetje uit? Zo dadelijk gaat er nog een slot op dit topic. ;D

Modest Huub for moderator!!!;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Tjeb

Citaat van: tiptop op januari 27, 2008, 23:33:04
Mischien dat jullie op het hififorum meer steun krijgen voor deze geweldige grollen en grappen :-X :P
Kom op zeg wat is er nu zo erg aan wat grollen, het leven is te kort en te kostbaar om altijd maar bloedserieus te blijven ;)


Citaat van: tiptop op januari 27, 2008, 23:33:04
Hier iets minder gewenst. Laten jullie aub de mensen in hun waarde die er wel iets positiefs inzien. Kom ik iemand zoals jullie in het echt tegen durven ze meestal niet zulke opmerkingen te maken. Heel raar.  :-X
Beetje zielige personen vaak die dit dan anoniem via het internet wel doen. ::)

Ben je 2 meter 10 en weeg je 120 kilo dan? Je hebt naar jouw idee het psychoprofiel al klaar natuurlijk, laat ik je dit zeggen dat ik in werkelijkheid niets anders ben als op het forum en eigelijk ben ik in werkelijkheid nog een grotere hufter ;D
Ik ben het wel met je eens dat sommige mensen zich veilig voelen achter hun pc  ;)

Mvg Tjeb

oud_account_1

Citaat van: Tjeb op januari 28, 2008, 23:03:54
laat ik je dit zeggen dat ik in werkelijkheid niets anders ben als op het forum en eigelijk ben ik in werkelijkheid nog een grotere hufter ;D
Aha, daarom heb jij nog geen ban aan je broek, de mods zijn gewoon bangerikken  :o ^-^ ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values