Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

Gisteren weer eens wat muziek kunnen luisteren. Het was kort maar toch. Een plaatje. Had ik het al gezegd ? Die Paradigm is de beste investering die ik heb gedaan in de afgelopen periode. En dat voor 200 euro.

Dus tijd om het visuele een kans te gaan geven. Ik heb dezelfde bekleding gekocht als die op te monitor speaker zit om hiermee de schuine wand te gaan doen. De panelen aan de zijkant neem ik dan ook gelijk mee.

Het gaat dus een grijze boel worden in de mancave. Even genoeg nietsjes scoren en dan wachten tot het doek geleverd wordt. Uiteraard foto's wanneer het eea klaar is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11326
De panelen achter de speakers ga ik met rood, blauw of geel bekleden. En dat vakje boven het raam idem. Moet ook nog een zijpaneel doen. Eens zien of ik daar morgen zin in heb.

De strepen zijn schaduwwerkingsgebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op oktober  8, 2022, 21:06:31
De panelen achter de speakers ga ik met rood, blauw of geel bekleden. En dat vakje boven het raam idem. Moet ook nog een zijpaneel doen. Eens zien of ik daar morgen zin in heb.

De strepen is schaduwwerkingsgebeuren.

Gr. Hans

Misschien is blauw EN geel wel sympathiek?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Misschien wel. Maar beetje symboolgedoe. Dus ik denk dat het rood wordt. Of blauw. Of geel. 😂

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En wat gedaan kon worden is gedaan. Ik ben wel tevreden.

Panelen en stukje boven het raam worden rood. Steekt lekker af.
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De rode stof is besteld. Zoals geschreven: Panelen achter de speakers en het gelige vlak boven het raampje worden rood. In de panelen achter de speaker zit nog geen demping gaat wel komen. In het vlak boven het raampje ook.

Dan nog een latje in het midden. Hieromheen doe ik ook die rode stof. Nu zie je de nietjes zitten en dat vind ik niet heel erg mooi. Dan is het eigenlijk wel gedaan. In ieder geval met het luister gedeelte.

Mogelijk iets aan de constructie doen van het paneel aan het palfond. Misschien heb ik net genoeg stof over om ook dat paneel nog te bekleden.

Daarnaast zit ik te denken om de gordijnrails te verplaatsen. Zodat het gordijn direct achter de luisterstoel komt. Maar daarmee wordt denk ik de kamer optisch kleiner.

Hier en daar nog wat toevoegen van demping. En dan is het volgens wel weer klaar met het uitgeven van geld aan "onnodige" zaken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


chansig

Ow shit...wat zou jij dan kiezen ? Wel belangrijk dat een ieder het mooi vindt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


Ralf67

Klinkt het nu ook anders ?  8)

Roksan

Citaat van: Ralf67 op oktober 12, 2022, 15:26:09
Klinkt het nu ook anders ?  8)

Het heeft vast wat meer kleur gegeven aan de muziek 😃
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Contour

Met zo'n race streep natuurlijk veel sneller laag nu.

chansig

Citaat van: Ralf67 op oktober 12, 2022, 15:26:09
Klinkt het nu ook anders ?  8)

Ik meende afgelopen zondag wel wat verschil te horen. Maar eigenlijk direct de ARC erover laten gaan.

Nu is het wachten (zal er ergens in november worden) op nog wat demping. Dan gaat dat achter de rode panelen. Het kleine rode stukje boven het raam moet nog en stukje van de balk met grijs zag ik vanmiddag.

Dan nog even dubben of ik nog iets van een rode plint langs de zijkanten ga doen. Ik denk wel dat dit mooier is. En dan nog even kijken of ik nog genoeg grijs heb om daar nog iets mee te doen.

Maar het ik vind het er mooier op geworden. Wel wat donkerder. Dus het geluid is ook wat donkerder.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Wat me al even puzzelt: Waarom werkte de Macmini niet op/met de Paradigm ? IK heb er geen antwoord op.

Op de Paradigm zit een digital-in en op de Macmini een digital-out. Dan zou het moeten werken. Dus binnenkort de macmini, tv etc weer aansluiten. Eens zien of ik het BACCH gebeuren toch werkend kan krijgen icm de Paradigm en ARC. Zou wel mooi zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

#11340
Citaat van het net:
All new Mac's (including the Mac Mini) that were built after 2017, no longer support Optical Digital output from their headphone port.

If you need Optical Digital output, you will need to get and use a USB to S/PDIF adapter or DAC.

chansig

Ja klopt. Was even vergeten dat je ook een usb kastje nodig hebt.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De MAC is verkocht. Dus geen weg terug, tenzij ik opnieuw een macmini ga kopen.

Voor de rest genieten. Lekker dat alle soorten muziek hier fijn cq. goed klinken. Van Tool tot Norah Jones..of die vage ambiant shit van Twani...dat is volgens mij wel het uiterste. Eigenlijk een soort van ruis...al dan niet roze. :D

Ow en MU komt op 3-1. Laat Ajax die maar loten in de volgende ronde. Groot feest volgens mij.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Leuk, iemand anders gaat nu experimenteren met BACHH. Hopelijk iemand van dit forum (kwabber?) die zijn ervaringen met ons deelt. Mijn ervaringen waren altijd een beetje dubbel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Nee, Kwabber is het niet.

chansig

Nee de software heb ik op een stickie staan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11346
Weer een gezellige avond gehad met leuke mensen. Dof...het blijft me verbazen hoe je het voor elkaar krijgt ons te verdragen.

Maar heel even muziek geluisterd. De set/ruimte is 1 van de mooiste sets/ruimtes welke ik heb gezien en gehoord. Er is goed over nagedacht en dat is goed te zien en te horen. Wat je dan hoort ? Een uitgebalanceerde set die ik qua weergave erg op die van mij vindt lijken. De laagweergave is indrukwekkend goed, mooie spreiding qua beeld en blablablabla. We kennen het wel. Over een goede weergave is eigenlijk erg weinig te zeggen.

Later op de avond nog een set, maar dan elders gehoord. Ook erg van genoten. Al was dit wat later op de avond. En de alcohol had al rijkelijk gevloeid, dus opa dommelde af en toe weg.

Fred Alain in the boilerroom. Via Youtube. Dat klinkt toch ook wel gewoon goed. Inmiddels ook foto's van geplaatst. Maar ook hier een mooie akoestische wand. Paar simpel uitziende speakers en een Yamaha streamer.

Mooie weergave is volgens mij niet heel erg moeilijk te krijgen.


Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Dat is de set van DofN. Hoe was het om naar zijn set te luisteren?

chansig

De andere set welke ik heb gehoord.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wow, dat is een niet alledaags project, open baffle met dubbel W-frame zo te zien.