Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

Het statische IP adres lijkt te werken. Wat nu nog een issue is, is de HDD. Deze is na inslapen van de Paradigm niet te vinden. Enige optie is dan HDD losmaken van de router en opnieuw erin steken. Dan zit hij hem vrijwel direct.

Het programma van seagate om de sleep modus, van de HDD, aan te passen werkt niet. Iemand nog een idee ?

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Klopt niet, zeker als je normaal zacht speelt maakt het woofer membraan maar zeer kleine uitslagen, onder de drempel waarde om de ophanging goed los te spelen. Vandaar de vrij gebruikelijke methode 10Hz gedurende 24 uur met redelijke konusuitwijking.

Groetjes Walter

Markus2

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 18:32:28
Klopt niet, zeker als je normaal zacht speelt maakt het woofer membraan maar zeer kleine uitslagen, onder de drempel waarde om de ophanging goed los te spelen. Vandaar de vrij gebruikelijke methode 10Hz gedurende 24 uur met redelijke konusuitwijking.

Groetjes Walter

Ik vermoed dat "als" het al zo is, geneuzel in de marge betreft. De omgevingstemperatuur is dan van grotere invloed en zelfs die niet noemenswaardig.
Wil je de drempelwaarde eens iets duidelijker omschrijven?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 18:32:28
...Vandaar de vrij gebruikelijke methode 10Hz gedurende 24 uur met redelijke konusuitwijking.

Nu loop ik al best een poosje mee maar hier heb ik echt nog nooit gehoord...

Heb je hier linkjes naar, moet geen probleem zijn lijkt mij als het vrij gebruikelijk is, toch?

Contour

#5079
Gaat om de methode, niet het exacte aantal hertz en aantal uren, goede uitleg staat hier:

https://thestateofsound.net/2014/02/07/breaking-in-your-new-speakers/

Ik vind zelf 10Hz een mooie waarde voor woofers, met name omdat dit nauwelijks hoorbaar geluid geeft zelfs bij grote konusuitwijking. Gewoon test cd in cd-speler op repeat.

Het verbaast me trouwens ten zeerste dat dit jou onbekend is. Blijkbaar heb je nog genoeg te leren!  :laugh:

Gr. Walter

Markus2

#5080
Dit vond ik dan weer via Audioholics;

An alternate approach referred to in the literature is the use of broad band noise. However, this approach is inefficient when compared to the sine- wave-at-free-air-resonance approach.

Break in, however, isn't necessarily a discrete step, purpose built in to the driver or loudspeaker system manufacture process. Does that mean loudspeaker systems produced by a manufacturer that doesn't break in the drivers require breaking in by the consumer? No, not necessarily.

Quite often, spider break in occurs when the driver is tested, before and/or after placement in the cabinet for which it's intended. Driver testing by signal stimulus at some point (or points) in the manufacturing process - if done at levels sufficient to break in the spider - generally makes further break in unnecessary. Hence, a finished system will not - in so far as its drivers are concerned - require further break in by a consumer once taken home from the dealer.


:D

Groet, Mark

Met meetgegevens

http://www.audioholics.com/loudspeaker-design/speaker-break-in-fact-or-fiction
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

i2Paq

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 18:30:56
Het statische IP adres lijkt te werken. Wat nu nog een issue is, is de HDD. Deze is na inslapen van de Paradigm niet te vinden. Enige optie is dan HDD losmaken van de router en opnieuw erin steken. Dan zit hij hem vrijwel direct.

Het programma van seagate om de sleep modus, van de HDD, aan te passen werkt niet. Iemand nog een idee ?

Gr. Hans

De Paradigum stuurt dus geen soort van wake-on-lan signaal naar je HDD.
Staat er niets over in de handleiding of misschien via Google?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Contour

#5082
Hallo Mark, mijn link geeft duidelijk aan dat er een minimale konusuitwijking nodig is om de spider echt goed los te spelen.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 19:59:23
Gaat om de methode, niet het exacte aantal hertz en aantal uren, goede uitleg staat hier:

https://thestateofsound.net/2014/02/07/breaking-in-your-new-speakers/

Ik vind zelf 10Hz een mooie waarde voor woofers, met name omdat dit nauwelijks hoorbaar geluid geeft zelfs bij grote konusuitwijking. Gewoon test cd in cd-speler op repeat.

Het verbaast me trouwens ten zeerste dat dit jou onbekend is.

Tja, zo kan ik ook recensies vinden waarbij van grote verschillen tussen snoertjes word gerept...

Waarom verbaast het je zo dat juist ik hier sceptisch tegenover sta? Onbekend was en ben ik niet met deze verhalen maar echt bewijs ben ik nog niet tegengekomen... Wat trouwens niet wil zeggen dat ik denk het wel eens te hebben meegemaakt.

Wat ik mijzelf maar blijf afvragen is waarom artikelen als deze wel worden gelezen en voor waar aangenomen maar echt wetenschappelijk onderzoek van iemand als Toole geen blik waardig wordt gegund.

Waarom is dat?

Markus2

Science kills nice hobby's.

;D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: i2Paq op mei 17, 2017, 20:01:46
De Paradigum stuurt dus geen soort van wake-on-lan signaal naar je HDD.
Staat er niets over in de handleiding of misschien via Google?

Nog niet kunnen vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#5086
Probeer je nu weer om jezelf eruit te kletsen? google eens en je zult vele websites, ook van luidsprekerfabrikanten, vinden die je hetzelfde vertellen. In plaats van alles altijd tot in den einde ter discussie te stellen zou je ook gewoon eens wat kunnen aannemen van anderen... Is ook wel zo fair tegenover de mensen die je waardevolle tips geven.

Groetjes Walter


Sirius666

#5087
Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 20:03:04
Hallo Mark, mijn link geeft duidelijk aan dat er een minimale konusuitwijking nodig is om de spider echt goed los te spelen.

Ik heb in een andere link gelezen dat jouw link een hoax betreft dus dan wint Mark :P :D

CitaatDoes the length of the breaking-in period vary depending on the speaker model? Do loudspeakers of different sizes require more breaking-in?

No, in and of itself, loudspeaker size has no effect on the length of the breaking-in period. When it comes to the electromechanical capabilities of the loudspeakers in question, what counts is the type and level of the signal being applied and the breadth of the dynamic range to which the loudspeaker is exposed. Here in our facilities, where we use professional techniques, it only takes 12 hours to break in a speaker. However, it is hard to estimate exactly how long it will take a non-professional to break in a set of speakers using a given musical signal. I would say that most speakers probably require around 50 hours on average.

The breaking-in period is also influenced by a speaker's power requirements. A larger speaker may require more power to get its woofers to properly produce sound.

Heb je frank2 deze link al gestuurd? Het was verdomme een 0 teveel!! :D

chansig

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 20:12:31
In plaats van alles altijd tot in den einde ter discussie te stellen zou je ook gewoon eens wat kunnen aannemen van anderen... Is ook wel zo fair tegenover de mensen die je waardevolle tips geven.

Groetjes Walter

:D

Gr. Hans



Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 20:12:31
Probeer je nu weer om jezelf eruit te kletsen? google eens en je zult vele websites, ook van luidsprekerfabrikanten, vinden die je hetzelfde vertellen. In plaats van alles altijd tot in den einde ter discussie te stellen zou je ook gewoon eens wat kunnen aannemen van anderen... Is ook wel zo fair tegenover de mensen die je waardevolle tips geven.

Ik probeer me ergens uit te kletsen? Tot zover ben jij de kletsmajoor. Of praatjesmaker, zo je wilt.

Nogmaals meningen interesseren mij echt geen reet. De mening van een speakerfabrikantje, een recensent. Of die van jou. Of je moet je mening kunnen onderbouwen met wetenschap. Tot zover heb ik jou dat echt nog nooit zien doen...

Ohja, welke waardevolle tip heb ik van jou gekregen? Wel even je grote bek afmaken graag...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Markus2 op mei 17, 2017, 20:10:33
Science kills nice hobby's.

Juist niet.

Althans voor mij.

;)

Contour

#5091
Hier wat metingen:

http://www.gr-research.com/myths.htm

Nu tevreden? Of moet ik minimaal 10 websites met metingen sturen anders is het niet betrouwbaar?  :laugh:

Markus2

Citaat van: Baardmannetje op mei 17, 2017, 20:21:21
Juist niet.

Althans voor mij.

;)

Nou ja. De verschilmistiek is verdwenen, maar daar is iets veel ineressanters voor in de plaats gekomen (mijn mening).

Voor mij dus ook niet.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 20:22:49
Hier wat metingen:

http://www.gr-research.com/myths.htm

Nu tevreden? Of moet ik minimaal 10 websites met metingen sturen anders is het niet betrouwbaar?  :laugh:

Nu nog de vertaalslag zien te maken naar hoorbare verschillen in performance.

Ik weet niet...

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

#5094
Lagere Fs betekent doorgaans lager -3dB punt dacht ik...

chansig

Obviously, as a woofer is played over a given time period the suspension compliance changes. This objective data showing changes in the T/S parameters as the suspension loosens up does not prove noted subjective differences in the perceived output, or how a speaker sounds, but does prove that there is something more taking place than getting used to the sound.

Oke de cijfertjes veranderen maar schijnbaar zijn ze er ook niet helemaal van overtuigd dat het ook hoorbaar is. Tenminste zo lees ik mn de laatste zin.

Nu kunnen knappe jongens vast wel aangeven of de cijfermatige veranderingen ook hoorbaar zijn. Ik heb werkelijk geen idee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op mei 17, 2017, 20:22:49
Hier wat metingen:

http://www.gr-research.com/myths.htm

Nu tevreden? Of moet ik minimaal 10 websites met metingen sturen anders is het niet betrouwbaar?  :laugh:

Kolere... Wil je dat ik 10 links ga zoeken waarbij 'iemand' verschil hoort tussen snoertjes?

Kom nou eens met wetenschappelijk onderzoek. Of desnoods met een fabrikant, en dan niet zo'n vaag esoterisch bedrijfje, die dit onderbouwd.

Tot zover heb ik dus nog niets van waarde zien posten...

Ohja! Welke waardevolle tip had jij mij nu gegeven?

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Markus2 op mei 17, 2017, 20:24:03
Nou ja. De verschilmistiek is verdwenen, maar daar is iets veel ineressanters voor in de plaats gekomen (mijn mening).

Betere weergave!

Je zou het iedereen binnen!

;D

chansig

Als iemand tussentijds nog een ideetje heeft voor mijn HDD...dan hoor ik het natuurlijk graag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#5099
GR research is een fabrikant, maken o.a. units voor de Rythmik audio subwoofers. Daar is echt niks esoterisch aan.

Wat wel esoterisch is, is jouw reactie, deze getuigd van weinig kennis over de hier besproken materie. In plaats van je in rare bochten te wringen ga je beter je kennis wat bijspijkeren.

De nuttige tip is dat je het inspelen enorm kan versnellen door een speaker 24 uur te laten wapperen op 10Hz.

Groetjes Walter