Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

Gewoon voor de leuk...is eigenlijk veelal mijn instelling geweest in mijn audiofiele leven.

Laatste 2 jaar meer op kwaliteit gericht.....maar toch af en toe de drang om weer eens wat anders in huis te halen.....en dan met behoud van de aanwezige kwaliteit.

Over een aantal weken een demo met 2 actieve monitoren, incl dsp (welke via een app aan te passen is) en ws spotify functie.

Wanneer dit bevalt (dus sowieso geen kwaliteit verlies tov de huidige situatie) gaan bijna alle apparaten (mogelijk houd ik de Sonos nog en in ieder geval de koptelefoonversterker nog) de deur uit.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 15, 2016, 12:59:43
Gewoon voor de leuk...is eigenlijk veelal mijn instelling geweest in mijn audiofiele leven.

Laatste 2 jaar meer op kwaliteit gericht.....maar toch af en toe de drang om weer eens wat anders in huis te halen.....en dan met behoud van de aanwezige kwaliteit.

Over een aantal weken een demo met 2 actieve monitoren, incl dsp (welke via een app aan te passen is) en ws spotify functie.

Wanneer dit bevalt (dus sowieso geen kwaliteit verlies tov de huidige situatie) gaan bijna alle apparaten (mogelijk houd ik de Sonos nog en in ieder geval de koptelefoonversterker nog) de deur uit.

Gr Hans

Ah ...een combinatie van reetketelgesteente met kabbelend holwater dus....

Fun, gozer ....Is jouw ding!!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

knubbe

Zijn dat de D&D's? Is daar op het net al wat meer info over te vinden eigenlijk?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Citaat van: knubbe op maart 15, 2016, 13:06:14
Zijn dat de D&D's? Is daar op het net al wat meer info over te vinden eigenlijk?

Yep...geen idee of er wat over op het net te vinden is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Ben benieuwd. Ga volgende week waarschijnlijk die kant op dus misschien zie ik ze dan wel.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Vorige week een foto van de speakers gezien. Zien er goed uit. Paar maanden terug ze ook gehoord....het klinkt ook nog eens erg goed.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: knubbe op maart 15, 2016, 13:27:13
Ben benieuwd. Ga volgende week waarschijnlijk die kant op dus misschien zie ik ze dan wel.

Doe ze de groeten!

;D

chansig

#2907
Tenminste 30 dagen geen bericht....oke....thanks voor de warning.

Afgelopen week is in de serre ook een akoestisch spanplafond gekomen. Dit was het oude doek uit de woonkamer welke vakkundig was gesloopt. De scheur zat echter op een dusdanige plek dat er genoeg overbleef om te hergebruiken.

Wederom niet op zoek naar akoestische verbeteringen omdat het eerste doel was: Een mooi strak plafond. Nu zit alleen het doek erin en onderlaag oid.

Goed muziekje draaien dan maar. Mmm....wtf...een klein bultje op de luisterplek ? Wel meen ik een positieve verandering te horen in het mid. Grappig...en toch ook weer niet omdat dat bultje me niet helemaal zint. Zo op het gehoor is het geen heftige bult. Grappige is ook dat op de bank het geluid overall is opgeknapt...alleen zit ik daar nooit als ik muziek ga luisteren. Nou ja....binnenkort komen de mannen van D&D met hun speakers tot die tijd laat ik het maar even zo.

Ik kan ook niet meten. In eerste instantie omdat de mic bij Baardmans is en in 2e instantie omdat het meten nog steeds niet goed werkt.

Toch een vraag. De serre zit achter de set. De serre is 6 x 3 meter. En aan de linkerkant staat een sub op het dressoir. De speakers staan een kleine meter voor de serre doorgang. Is het mogelijk dat het plafond de invloed heeft zoals ik hem ervaar ? En hoe kan dat dan ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2908

Voor de set genomen.


Vanaf de rechter speaker genomen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Al met de gordijnen dicht getest?

chansig

De gordijnen zijn in de voorjaars/zomer/herfst maanden eigenlijk altijd open. Zo ook de afgelopen maanden. Maar zal eens kijken wat het doet met de gordijnen dicht.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zal van de week eens kijken of ik het hele meetspul aan de praat krijg en als dat lukt ik even jouw kant op scheuren.

Meten is weten!  ;D

Het lijkt mijn trouwens erg goed mogelijk dat het anders klikt. En meet.

chansig

Kiek maar....rustig aan.

Van de week toen je er ook even was en we 10 seconden naar Die Antwoord hebben geluisterd had je ook last van een bult op de plek waar je zat. Volgens mij is die daar ook weg...ga ik nog wel even testen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Was dat geen speeltje van C.?

:blink:  >:(

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#2915
Is netjes geworden! Beetje jammer van je kinderen ;-)

Wat zou kunnen is dit: waarschijnlijk dempt het nieuwe plafond behoorlijk breedbandig en meer dan voorheen. Een staande golf waar je plafond niets mee doet is gebleven en die hoor je nu duidelijker.

edit: overbodige zin weggehaald.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Klinkt aannemelijk en inderdaad jammer van die kinderen. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

onderschat de invloed van dat paard op tafel niet..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Ruud-

die hoort in de gang ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Bij buurvrouw Jansen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

geen idee hoe jouw buurvrouw heet... :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Blijft toch iedere keer schrikken om te horen dat de set beter kan. In dit geval dus door een onverwacht positief uitgepakte plafond herstelplaatsingsgebeuren.

Zit ik nu dan aan de top van wat er mogelijk is in deze ruimte, met mijn middelen of kan het nog beterder ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Het kan altijd beter echter op een gegeven moment is de mens zelf en zijn leeftijd de beperkende factor.

Kwabbernoot

Kabels? Zekeringen? Terug naar vinyl? Zomaar een paar ideeën.  ::) Kurkjes van SW?

Groeten...

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op juni  1, 2016, 11:51:21
Kabels? Zekeringen? Terug naar vinyl? Zomaar een paar ideeën.  ::) Kurkjes van SW?

Groeten...

Nee, nee, nee, inderdaad leuke ideeën maar wederom nee.

Citaat van: Kjelt op juni  1, 2016, 11:44:29
Het kan altijd beter echter op een gegeven moment is de mens zelf en zijn leeftijd de beperkende factor.


Je bedoelt qua gehoord...de mens is, wat mij betreft, sowieso de meest beperkende factor.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.