Capture Error on Initialization

Gestart door Fransvis, december 3, 2004, 09:11:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fransvis

Hi,

Ik heb een DV video camera van Sony. Ik haal altijd probleemloos mijn beelden binnen op de pc via Firewire. Ik gebruik Roxio Media Creator.

Sinds gisteren krijg ik een melding 'Error on Initialization' en kan dan niet verder. Ik heb inmiddels Roxio eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar zelfde probleem. Pinacle 9 gesintalleerd en ook daar wordt de camera niet geinitialiseerd.

Toen maar de DV camera van mijn zus geleend...een Sony DCR-TRV14E waarmee ik ook al regelmatig beelden heb binnengehaald. Zelfde probleem. Mijn conclusie is dus dat ik ergens op de pc een probleem heb (dacht eerst dat het aan de camera lag). Overigens ook al de Support Forum van Roxio geraadpleegd, maar daar ben ik niet verder gekomen.

Wie weet wat er aan de hand is ? Wie weet hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

Thanks, Frans

Oracle

Kabeltje stuk? Heb ik eens gehad, en toen kon ik ook niets meer...

Of anders de fire-wire kaart.

Maar goed, dat zijn logische stappen.. :)

Groet,
Mark

Fransvis

Het gekke is...als ik de camera koppel aan de pc en hem aanzet, dan wordt ie probleemloos herkend door de pc (ook die van mijn zus). Als ik Capture van Roxio opstart wordt de camera zelfs weergegeven als Sony DV. Dus tot zover gaat het probleemloos en dit doet mij niet vermoeden dat er een kabelbreuk is of dat er een probleem is met de kaart. Overigens is de kaart pas 6 maanden oud (niet dat het niet kapot zou kunnen gaan  ;))


Oracle

Heb je hier al eens gekeken? Wordt gesuggereerd dat je iets met de firewall moet doen, en iets met protected..

Groet,
Mark

Fransvis

Yep...dat was ik ook al tegengekomen. Maar goed...ik heb voorheen niets met firewall instellingen gewijzigd....en toen werkte het allemaal ok.

Net even geprobeerd met S-VHS kabeltje...wederom...camera wordt goed herkend...maar dezelfde foutmelding bij Capture (Roxio en Pinnacle).

Ik denk dat het tijd wordt om Windows er eens af te gooien en opnieuw te installeren.....

Fransvis

Nou...uiteindelijk maar de stoute schoenen aangetrokken...Windows XP eraf gegooid en alles opnieuw geinstalleerd. Wel even een klus....maar het werkt in ieder geval wel weer. Vreemd, het lijkt er dus op dat er misschien een of meer bestanden beschadigd zijn geworden.

Oracle

Misschien een Firwire probleem? Ik weet dat SP2 er iets mee doet, en er een issue mee had, misschien dat M$ via de windowsupdate een foutieve update bij je heeft geinstalleerd...  ???

Maar blij dat het weer werkt. Daarnaast is het sowieso goed om Windows af en toe opnieuw te installeren..

Groet,
Mark

Fransvis

Dat is zo. SP2 had ik er toch al een tijdje opstaan en ik was wel van plan om het weer erop te zetten.