KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WillyP

De prijs van nog geen 200 Euro voor deze Scansonic speakers spreekt me erg aan, maar weet je zeker dat ze net zo goed zijn als de Kharma Elegance S7 luidsprekers?

Groet,

WillyP

koen1985

er komt uit beide geluid dus overeenkomsten zijn er .

Ik denk dat je in de modellen van marten design en magico wel een gelijkwaardige speaker kan vinden .

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

ik heb heel lang deze topic verwaarloosd, en daar schaam ik me nu voor, want dit merk uit ons kikkerland verdient nu echt een opkrikkertje in de audio hemels..

ondertussen heb tal van speakers en spullen over de vloer gehad en opnieuw ben ik verliefd geraakt op mijn oude liefde kharma met de nieuwe

S7S..deze kleine beestje heeft een kunst geflikt in mijn woonkamer welke tot op de dag van vandaag niet was voorgekomen tijdens mijn luistersessies.
geloof me ik heb ondertussen een tal van speakers gehad waaronder ook andere KHARMAS tot ver  in de 28k(oudere types).

maaar deze KLEINE OPDONDER is in staat om een geluid neer te zetten die je haren overeind laat staan en een live beleving die ongekend is..
Hij is duur helaas en voor velen onbereikbaar  en daar val ik ook in de categorie helaas.

maar ik zou geen audiofiel zijn als ik geen dromen had, en dit is mijn volgende droom die ik waar wil gaan maken,,dus   SPAREN <SPAREN <SPAREN...

ben je serieus opzoeknaar een speaker die het anders doet dan andere en een vleugje magie met zich mee heeft welke anderen laten liggen?

dan MOET JE DE NIEUWE KHARMAS HOREN... let wel op ze zijn gevoelig voor versterking en de juiste match kan ze maken en de verkeerde match breken...
ik zal eens wat fotos plaatsen van deze mooie speakers van paar weken terug toen ze naast de martens hier bij mij over de vloer waren.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

tussen door met vivids.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

kharma s7s
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

ik vind de S7 de mooiste die je tot nu hebt gehad

jan-rotterdam

#882
Link naar een review van de S7's



http://www.6moons.com/audioreviews2/kharma/1.html

Citaat


Conclusion. Given the price of the Kharma Elegance S7 and competition at that level, an astute buyer would conscientiously examine the various elements on offer. Disc or files in hand, she would audition the speaker to ascertain its performance capabilities in relation to the listening environment whilst taking an interest in the inherent engineering and technologies. Then, he would examine the build quality and, provided the aesthetics were pleasing (I could not imagine it any other way), go on to enquire as to what further elements the design may offer such as colour options, individualization etc.


In the case of the S7, all these criteria are manifested to an extended level of distinction, from the excellent performance in all the important audio aspects via advanced drivers and meticulous crossover and enclosure design, to the extraordinary industry-leading fit and finish standards and on to the outstandingly attractive appearance further enhanced by a wide variety of optional and personizable elements. In conjunction, all of these principles make up a convincing foundation for one judgment: that indeed, the S7 represents a true and extremely desirable high-end speaker system.


Quality of packing: Well protected in foam inside wooden crates.
Reusability of packing: Long-term.
Ease of unpacking/repacking: Easy task.
Condition of component received: Perfect.
Completeness of delivery: All provided.
Quality of owner's manual: Good quality and well written manual.
Ease of assembly: SDSS stand is simply bolted to the enclosure.
Website comments: Well-designed and comprehensive website.
Warranty: 5 years.                                   
Human or web interactions: Reasonably prompt.
Final comments & suggestions: None at this stage.






Groeten Jan



BJF

Citaat van: maz op april  3, 2015, 10:30:12
(...) uit ons kikkerland verdient nu echt een opkrikkertje in de audio hemels..

(...)
Ik vind hem prachtig, de Grote van Dale waardig.
NAD M10 V2
Elac FS247

Mr.M

In een woord,,waaaanzinnig speaker...
**UNDER CONSTRUCTION**

neptune

zet hier iets neer

koen1985

Ik dacht ongeveer 17.500 euro maar als je 20.000 meeneemt heb je nog wat over voor een setje kabels .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

eddy135

Citaat van: koen1985 op april  4, 2015, 10:09:16
Ik dacht ongeveer 17.500 euro maar als je 20.000 meeneemt heb je nog wat over voor een setje kabels .
En met een beetje geluk blijft er ook nog wat over voor een behoorlijke camera! ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Midcall

Citaat van: koen1985 op april  4, 2015, 10:09:16
Ik dacht ongeveer 17.500 euro maar als je 20.000 meeneemt heb je nog wat over voor een setje kabels .
Oef.... voor dat bedrag zijn wel veel waanzige speakers te koop. Die overigens wél full range zijn, want dat blijft voor mij hét grote kritiekpunt, chronisch gebrek aan laag uit Kharma's, deze S7 is helaas hier geen uitzondering op. Maar de looks zijn mooi in ieder geval.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

sultankat

Citaat van: Midcall op april  5, 2015, 17:53:36
Oef.... voor dat bedrag zijn wel veel waanzige speakers te koop. Die overigens wél full range zijn, want dat blijft voor mij hét grote kritiekpunt, chronisch gebrek aan laag uit Kharma's, deze S7 is helaas hier geen uitzondering op. Maar de looks zijn mooi in ieder geval.

Heb ook kharma's gehad (2.3 met beryllium tweeter), maar gebrek aan laag: dat herken ik niet.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Midcall

Citaat van: sultankat op april  5, 2015, 17:56:32
Heb ook kharma's gehad (2.3 met beryllium tweeter), maar gebrek aan laag: dat herken ik niet.
Als jij 35hz bij -6dB (de S7 gaat wel iets dieper, maar niet veel) geen gebrek aan laag vind, dan snap ik je opmerking. Het is ook maar wat je referentiekader is, maar ik vind als een speaker zoveel geld kost, dan zou ik geen genoegen nemen met het ontbreken van een heel octaaf aan de onderkant. Het is een beetje als aan Aston Martin kopen, maar je kan niet harder dan 165 omdat er maar 4 versnellingen in zitten. Hij zal echt geweldig rijden tot 165km/h, maar....
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

sultankat

Citaat van: Midcall op april  5, 2015, 18:09:49
Als jij 35hz bij -6dB (de S7 gaat wel iets dieper, maar niet veel) geen gebrek aan laag vind, dan snap ik je opmerking. Het is ook maar wat je referentiekader is, maar ik vind als een speaker zoveel geld kost, dan zou ik geen genoegen nemen met het ontbreken van een heel octaaf aan de onderkant. Het is een beetje als aan Aston Martin kopen, maar je kan niet harder dan 165 omdat er maar 4 versnellingen in zitten. Hij zal echt geweldig rijden tot 165km/h, maar....

Ik snap je overwegingen, maar ik luister gewoon ipv ook naar specs te kijken. En ik miste niets in het laag. Maar smaken verschillen, dat blijkt maar weer. Gelukkig maar, zo is er voor alles een markt.
De ruimte waarin ze speelden zal ook een rol hebben gespeeld. Ik heb mijn Sonus Faber Amati Anniversario nu in een veel grotere luisterruimte staan en dat geeft wel heel wat extra lucht/power in de onderste regionen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

eddy135

Sowieso zul je bij een dergelijke uitgave wel van je krukje moeten vallen als het speelt...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bama

Citaat van: Midcall op april  5, 2015, 17:53:36
Oef.... voor dat bedrag zijn wel veel waanzige speakers te koop. Die overigens wél full range zijn, want dat blijft voor mij hét grote kritiekpunt, chronisch gebrek aan laag uit Kharma's, deze S7 is helaas hier geen uitzondering op. Maar de looks zijn mooi in ieder geval.

Ach, toen Garmt mijn nieuwe velodyne kwam inmeten ging hij bij de eerste meting 2x kijken of de sub al niet aan stond. Hij was helemaal verbaasd dat de speakers zo laag gingen, dus bas zit er echt wel in, in mijn geval zelfs te veel.

LABO

Ik heb mijn Velodyne juist weggedaan omdat de Kharma's prima het laag kunnen weergeven.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bama

Citaat van: LABO op april  5, 2015, 22:32:29
Ik heb mijn Velodyne juist weggedaan omdat de Kharma's prima het laag kunnen weergeven.

Gebruik hem alleen voor film

Mr.M

#896
Gebrek aan laag bij kharma????

I k heb de 2.3 weggedaan omdat het laag vol liep in mij kamer..dat was de strakste laag welke ik ooit heb gehoord uit een speaker....

Wat de s7s betreft,  de definitie en diep doorlopend laag van deze speakers in MIJN RUIMTE wasongelofelijk....
Met de s7s mis ik niets in het laag ,,ook al vergelijk ik het met de Martens welke 2 x groter waren..de s7s was strakker ,mooier doortekend in het laag en me kamer liep niet dicht..

Natuurlijk afhankelijk van je kamer, als je de s7 s in een hele grote ruimte zet dan zullen ze wat dunnetjes klinken..
In mijn ruimte is dat de beste match tot op heden...alles proportioneel in balans met de kamer.
Ga ik een Db9 OD db11 in mijn ruimte zetten dan lijkt als of ik in een subwoofer zit ,,te groot voor de ruimte en gaat de ruimte als een klankkast werken(wat die toch all doet) alleen in een negatieve zin...

Ieder geval gebrek aan laag herken ik absoluut niet in de kharmas mits je de verkeerde kharma in de verkeerde ruimte zet.

Ik begrijg  midcal wel als die  zegt ;  voor die prijs koop je waanzinnige speakers, echter zijn het vaak grote systemen welke niet in mij Ruimte kunnen..

De kharmas s7 signiture is zoeen waanzinnige speaker midcall ;) anders had ik ze niet gekocht nieuw....heb haast alle opties in die prijs range alleen wat deze kleine speakers in mij. Ruimte deden was toch heel erg bijzonder te nomen.
Had ik een grotere ruimte dan had ik misschien overwogen om de grote vivids te nemen bv de B3 of b4 want die staan samen met de kharmas op nummer 1 ,,, ja ik heb twee nummer 1 s waar ik niet uit kan kezen..hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Midcall

#897
Jullie verwarren te veel laag met diep laag. Dit heeft niets met elkaar te maken, veel gemaakte fout overigens. Met die basreflex poorten krijg je al heel snel problemen in de gemiddelde huiskamer, daar is Kharma niet uniek in. Maar voor zoveel geld (vind ik) mag je verwachten dat ze dat beter onder controle zouden hebben.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#899
Citaat van: Midcall op april  6, 2015, 01:18:31
Jullie verwarren te veel laag met diep laag. Dit heeft niets met elkaar te maken, veel gemaakte fout overigens. Met die basreflex poorten krijg je al heel snel problemen in de gemiddelde huiskamer, daar is Kharma niet uniek in. Maar voor zoveel geld (vind ik) mag je verwachten dat ze dat beter onder controle zouden hebben.
Ik hoop niet dat ik na all deze tijd hobbyen ,de grootste high ends shows te hebben bezocht en bij uber audiofiele kennissen met sets welke ver over tonnen heen rijken die door fabrikanten ingemeten ,ingeregeld en opgesteld staan, te veel lag en diep laag niet van elkaar kan onderscheiden..

Ik heb opstellingen meegemaakt in "kamers" (voor ons begrippen complete huis plus tuin en buren erbij )  welke met meerdere subs spelen  van 2 bij twee , ter aanvulling op speakers  die op papier geen enkel frequentie gebied missen in het hoorbare gebied ,  toch stonden er meerdere subs van 30+k enkel om de staande golven te doven zodat de metingen goed zouden zijn om ren PERFECTE laagweegave te realiseren  .

Als je in die kamer een meting doet heb je nagenoeg de PERFECTE frequentie lijn (OP PAIER) maar goed kost ook wat +- half miljoen inclusief kabels en apparatuur.

Maar goed vond ik het geld zijn waard en mooi klinken???

Laat maart zo zeggen ,vond de kleine kharmas in mij kamer  met de  basreflexpoortje nog lang niet zo slecht.. ;)

Mij gaat niet zozeer om de specs welke op papier staan , het moet me boeien en kippenvel geven...of het nou onnatuurlijk en boemrig  klinkt volgens een studio engineering als die een meting verricht in mijn kamer zal me r..t roesten....ik heb ZOVEEL sets van ver in de tonnen gehoord welke op speacs  nagenoeg perfect waren maar om te zeggen het was boeiend geluid????  NIET VOOR MIJ IEDER GEVAL...

Een lekkere BUMP in het midgebied welke muziek luisteren en stemmen net een tikkie levendiger  maakt is bij mij welkom...als ik maar een kippenvel gevoel van krijg... ;)
**UNDER CONSTRUCTION**