KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patsijb

DB9 en vooral DB11 zijn flinke jongens en voor mij ook te groot..
qua geluid ligt mij de S7 en DB7 het best
midi ook wel maar die is te duur haha
misgien na 80 jaar sparen haha

toevallig ook in Leiden geweest maar wat ik daar erg miste was de passie die je bij kharma wel ziet
vb.. vraag stellen aan de mensen die daar lopen en niet eens weten wat ze hebben staan..(toch wel slecht)
maar ok..

Mr.M

#826
Oeps. Verkeerd geplaats .moest in me egen topic.. Maargoed laat het staan er staat kharma op. :)Kijk dit ziet er beter uit.zo heb je in een klap een ultra high end graniet plaat..nu resoneert die nog minder denk ik....ik hoor het verschil nu all.
:clapping: O0
:tongue2:
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Ik zou ze ook op die deurstoppers plakken als ik jou was en op die pioneers, misschien knappen die er ook van op >:D

Mr.M

#828
Ontkoppeling/platen speler met Kharma schijven
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#829
Leuk om je ervaring te lezen over de exquisits... Hele mooie speaker met een mooie prijskaartje....voor mij ook een droom...
Ik wacht rustig af totdat Jan Rotterdam zijn rear speakers zat is....;)

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Bama op december 15, 2014, 16:18:41
Ik zou ze ook op die deurstoppers plakken als ik jou was en op die pioneers, misschien knappen die er ook van op >:D
Nee dat zijn geen kharma plaatje waardig....hooguit een stikker.. :tounge:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#831
Citaat van: WickedGame op december 15, 2014, 12:11:42
Aha, op zondag deed men dat niet, althans het is niet gebeurd. Mogelijk als het gevraagd zou worden was het vast wel gedaan. Want gastvrij en vriendelijk was het bij Kharma zeer zeker. Ook de charmes en de passie waarmee de mensen over het product/merk praten en discussieren is aanstekelijk. Ik vind het persoonlijk een erg mooi merk, en eindelijk eens beluisterd (stond op wishlist). Is het mogelijk dat ik mijn 803D erop inruil? Euhm... ik denk het niet. De haalbare lijn is de Elegance, en zoals ik al heb beschreven vind ik het laag daarvan niet mijn smaak.
Je kan zeker gerust inruilen bij Kharma. Daar moet je Peter bats voor spreken. Aardig vent en als je echt interesse heb wilt die meestal de oude speakers terugnemen voor een goed ruilprijs...
Ik zou gewoon lekker bellen als je zover bent...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik ben deze topic met deze speakers begonnen.

En nu weer in huis....alleen met zilver filtering en enigma intern bekabeling.

Kreeg de kans om ze te kopen en kon het niet laten staan..mijn eerste liefde...in prachtig bronz kleur.....
**UNDER CONSTRUCTION**

jan-rotterdam

Citaat van: maz op december 15, 2014, 23:25:43
Ik ben deze topic met deze speakers begonnen.

En nu weer in huis....alleen met zilver filtering en enigma intern bekabeling.

Kreeg de kans om ze te kopen en kon het niet laten staan..mijn eerste liefde...in prachtig bronz kleur.....

Haha, kon je het weer niet laten 😄😄😄

Groeten Jan

LABO

Helemaal TOP Maz  :clapping:  Ik wist dat je hier weer zou terugkeren. Nu niet meer vreemd gaan en gewoon genieten. Ze zijn prachtig  :inlove: :inlove: :inlove:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

jan-rotterdam

Citaat van: maz op december 15, 2014, 16:38:58

Ik wacht rustig af totdat Jan Rotterdam zijn rear speakers zat is....;)

Pffffff..... Maz, wat moet ik dan ?
Midi's als surrounds 😂😂😂

Nee ik denk dat deze nog heel wat jaartjes blijven staan, heel tevreden mee 👍

Groeten Jan


eddy135

Citaat van: LABO op december 15, 2014, 23:33:56
...Nu niet meer vreemd gaan en gewoon genieten...
Wat heeft dat nou weer met nieuwe luidsprekers te maken?   :D  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LABO

Citaat van: eddy135 op december 15, 2014, 23:39:13
Wat heeft dat nou weer met nieuwe luidsprekers te maken?   :D  :D
Kharma was altijd zijn grote liefde en vroeg of laat zou hij daar terugkeren :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

koen1985

Oude liefde roest niet . Gezien de kleur van de speakers misschien niet helemaal waar  ;)
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

michel69

Haha ik zei het verleden keer al......toen je er een paar op visite had............Kharma is jouw Kharma ;) :headbanging:
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

#840
Citaat van: jan-rotterdam op december 15, 2014, 23:31:21
Haha, kon je het weer niet laten 😄😄😄

Groeten Jan
Nee Jan.. Kon het niet laten...moet toch wat in de jaren dat ik aan wachten ben op jouw...
Citaat van: LABO op december 15, 2014, 23:33:56
Helemaal TOP Maz  :clapping:  Ik wist dat je hier weer zou terugkeren. Nu niet meer vreemd gaan en gewoon genieten. Ze zijn prachtig  :inlove: :inlove: :inlove:
Dit is   absoluut een  mooie kleur om te zien (de roest kleur.  )
Citaat van: jan-rotterdam op december 15, 2014, 23:37:36
Pffffff..... Maz, wat moet ik dan ?
Midi's als surrounds 😂😂😂

Nee ik denk dat deze nog heel wat jaartjes blijven staan, heel tevreden mee 👍

Groeten Jan
Kan makkelijk Jan... Go for the Galileo of de grand exquisit voor fronts...;)

Citaat van: LABO op december 15, 2014, 23:46:42
Kharma was altijd zijn grote liefde en vroeg of laat zou hij daar terugkeren :-)
Ja maar ik keer steeds terug op zelfde niveau...klote Kharma!  Upgrade is een ellende bij deze merk...
Citaat van: koen1985 op december 15, 2014, 23:50:26
Oude liefde roest niet . Gezien de kleur van de speakers misschien niet helemaal waar  ;)
Hahaha.. Inderdaad. Het heet officieel roest bruin...mooie gezegd bronze...
Een van de mooiste kleuren in speaker land op de sinus Faber viool rood.
Citaat van: michel69 op december 16, 2014, 00:07:21
Haha ik zei het verleden keer al......toen je er een paar op visite had............Kharma is jouw Kharma ;) :headbanging:
Heb veel speakers gehoord en kharma s blijven me boeien.

En dat uit ons eigen kikkerlandje ! Huip holland... Chapo..
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

patsijb


eddy135

Citaat van: LABO op december 15, 2014, 23:46:42
Kharma was altijd zijn grote liefde en vroeg of laat zou hij daar terugkeren :-)

Duh, staan smileys achter, hè... :hehe:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WickedGame

Citaat van: maz op december 15, 2014, 17:06:37
Je kan zeker gerust inruilen bij Kharma. Daar moet je Peter bats voor spreken. Aardig vent en als je echt interesse heb wilt die meestal de oude speakers terugnemen voor een goed ruilprijs...
Ik zou gewoon lekker bellen als je zover bent...

Zeker aardige man! Even mee staan praten.

Inruil is een leuke optie, maar zoals ik al had beschreven vind ik de Elegance niet helemaal top. Het laag was in de demo voor mij te aanwezig en wat boomerig. Ik mist de snelheid en het strakke laag wat de Exquisite wel had. Tuurlijk is dat geen vergelijk als je naar prijs kijkt. Dus dan zou ik een exquisite midi moeten kopen. Leuke optie, maar dan mag de staatsloterij mij wel gaan sponsoren  ;D

En gefeliciteerd met de Kharma's, nu de hamvraag! Zijn de kharma's beter dan de Pioneers (TAD)? En waarin uiten de verschillen zich?

koen1985

Nu kan ik de elegance lijn niet beoordelen maar misschien  zou je is moeten kijken naar de uitlopende ceramiqe modellen .
Ik heb destijds mijn 803d weggedaan voor de 3.2 fe . Ook nog een tijdje met de 2.2  gespeeld en vond deze bijzonder prettig qua laag .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

WickedGame

Citaat van: koen1985 op december 16, 2014, 09:16:20
Nu kan ik de elegance lijn niet beoordelen maar misschien  zou je is moeten kijken naar de uitlopende ceramiqe modellen .
Ik heb destijds mijn 803d weggedaan voor de 3.2 fe . Ook nog een tijdje met de 2.2  gespeeld en vond deze bijzonder prettig qua laag .

Kijk de 803D wegdoen kan natuurlijk, maar heb nog een ander "probleempje". En dat is dat mijn hele 5.1 set B&W 8xx serie is. 5.1 doe ik nog regelmatig, en dan een switch maken naar een nieuwe front speaker zou betekenen dat ik het 5.1 uit zijn verband ga trekken. Enige wat zou kunnen, en een optie kan zijn is dat ik 5.1 laat varen en 2.1 ga doen. MAar dat zou dan iets zijn voor het nieuwe huis.

Bama

Ik kijk zelf momenteel ook weer met een scheef oog naar een 2.1 opstelling maar dat is puur omdat ik een optie heb genomen op een setje Kharma mp150. Anders zou ik eigenlijk niet goed weten wat ik er mee moet. :blush:

Weet dan alleen niet welke voorversterker ik er bij moet nemen en dat is dan echt wel een probleem als je ook je beamer moet "voeden" e.d.
Komt toch wel iets meer bij kijken als alleen een vv met pre out.

koen1985

Het is natuurlijk ook smaak gebonden de 803 is net als de 3.2  een top speaker , de 1 vindt de 803 beter de ander de kharma .
Je kan in mijn ogen bij dit soort speakers ook niet van een slechte speaker praten .
Mijn overweging zat gedeeltelijk ook in de looks van de speaker . En vond hem simpelweg beter klinken in mijn woonkamer.
Dit kan iemand anders natuurlijk geheel anders ervaren .
En Om nou een mooi geheel als een 5.1 set van de b&w 8xx serie uit elkaar te gaan halen voor 2 andere speakers , zou ik nooit doen

 
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

#849
Citaat van: cz79 op december 16, 2014, 07:16:44
Gefeliciteer Maz! :pompom: :pompom: :pompom:


Pioneers in de opslag?
Ik weet het niet , mijn broertje wilt een HIFI  set opstellen en vroeg me of ik een beetje rond wil kijken voor hem gezien ik meer ervaring heb in audio. ik kwam de kharmas tegen en ik heb ze gekocht ,in principe voor hem, maar goed hij weet nog niet dat ik ze heb. ;)

Ik ben zelf toe van deze Kharma afgestapt omdat ik ze in mij kamer niet breed genoeg kon opstellen voor optimaal soundstage. mijn luister plek zit op 4 meter en bij juist opstelling  kwamen ze dan te dichtbij de zij muur.+-20 cm. En dat is echt tekort op de zij muur (akoestisch onbehandeld) voor een rechtstralend speaker met een breed afstraalgedrag.
De breede  afstraalgedrag zorgt dan ook voor een groot beeld.

Tegen het plaatsing " probleem " hikte ik gister avond weer ..

Mooiste is de bank naar voren trekken ,+- 1.5 meter(onmogelijk) of in de breedte van kamer spelen.(onmogelijk)

Het klinkt overigens heel mooi zo , Alleen kan mooier...

Citaat van: patsijb op december 16, 2014, 08:08:17
mooier dan die andere maz
Ik vind van wel ,vriendin lief niet. Die zweert bij de pioneers..
Citaat van: WickedGame op december 16, 2014, 09:28:41
Kijk de 803D wegdoen kan natuurlijk, maar heb nog een ander "probleempje". En dat is dat mijn hele 5.1 set B&W 8xx serie is. 5.1 doe ik nog regelmatig, en dan een switch maken naar een nieuwe front speaker zou betekenen dat ik het 5.1 uit zijn verband ga trekken. Enige wat zou kunnen, en een optie kan zijn is dat ik 5.1 laat varen en 2.1 ga doen. MAar dat zou dan iets zijn voor het nieuwe huis.
Ik snap je punt maar als je opzoek bent naar fronts anders dan b&w, dat  je dan  een "samenhangend "geheel kan  vergeten.
Want bij een merk als Kharma is een ht niet bepaald goedkoop.
Dus je moet keuzes maken... Ik zelf vind het absoluut niet erg als me rears en center niet zelfde merk zijn als me fronts want ik zit nooit audiofiel film te kijken en een explosie met veel  gebroken glas zal niet ineens slecht gaan klinken op je rears omdat je fronts verandert zijn.
Ik ben meer een stereo junkie dan ht dus voor mij is keuze snel gemaakt.
Maar ik snap zeker wat je bedoelt met samenhang van je set.. Kwa zicht is een set natuurlijk velen malen mooier dan allemaal verschillende merken in een kamer.
Ik heb hier de ceramic 2 serie van kharma en ik vond hem toen beter klinken zelfs dan de 802/ of (1)d's..dacht ik..

Citaat van: WickedGame op december 16, 2014, 08:59:19
Zeker aardige man! Even mee staan praten.

Inruil is een leuke optie, maar zoals ik al had beschreven vind ik de Elegance niet helemaal top. Het laag was in de demo voor mij te aanwezig en wat boomerig. Ik mist de snelheid en het strakke laag wat de Exquisite wel had. Tuurlijk is dat geen vergelijk als je naar prijs kijkt. Dus dan zou ik een exquisite midi moeten kopen. Leuke optie, maar dan mag de staatsloterij mij wel gaan sponsoren  ;D

En gefeliciteerd met de Kharma's, nu de hamvraag! Zijn de kharma's beter dan de Pioneers (TAD)? En waarin uiten de verschillen zich?
Je moet zoeen speaker als kharma eigenlijk thuis horen. Anders is beoordelen heel moeilijk omdat ieder kamer zich heel anders gedraagt.
Bas is nou net dat vervelende geluidsgolf die je moet tweaken met plaatsing tov je sweet spot . anders zou je net als HANS 4 subs in een ruimte moeten Zetten . dan heb je overall een vlak respons..
Citaat van: koen1985 op december 16, 2014, 09:16:20
Nu kan ik de elegance lijn niet beoordelen maar misschien  zou je is moeten kijken naar de uitlopende ceramiqe modellen .
Ik heb destijds mijn 803d weggedaan voor de 3.2 fe . Ook nog een tijdje met de 2.2  gespeeld en vond deze bijzonder prettig qua laag .
Ben met je eens,de 3 en 2 series zijn mooie speakers. Voor mij was de 2 de betere want dan heb je een dedicated hoog/mid en laag unit.
Heb toen de tijd Marco van Kharma gesproken (,techneut van Kharma) en vroeg hem welke speakers van de ceramic lijn zou hij zelf  kiezen.

Hij zei:

De 3  serie voor de kleinere kamer
De 2   serie voor de gemiddeld kamer
De 1  is voor de grote kamers
Dat was de plan vanuit Kharma.

Maar  zonder twijfel is mijn lieveling de  2 serie .
Dit omdat hij het meest in balans is, kwam formaat en geluid!  juiste afmeting kast (niet te klein ,niet te groot) en dat er voor ieder spectrum een dedicated unit staat waardoor je beter resultaat krijgt.
Kortom de 2 serie was voor hem het meest in balans.

Alleen die zijn schaars Te vinden tov de 3 serie.
**UNDER CONSTRUCTION**