KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LABO

Citaat van: maz op januari 17, 2014, 01:07:59
http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?7487-2014%E5%B9%B4-CES-and-T-H-E-SHOW-%E5%AF%A6%E6%B3%81%E5%A0%B1%E5%B0%8E/page2

Even voor de duidelijkheid deze links heeft nog tig paginas welke je doorheen kan blanderen , rechts boven en rechts onder kan je door de bladzijdes heen bladeren.

Kharma staat op bladzijden 5 of 6...

Ik zie het zelf ook maar net. Hahaha 

Maz jouw link verwijst naar pagina 2, maar als je op pagina 1 kijkt dan zie je een soort van index haha. Kharma staat op pagina 3, 8 en 39 :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

chansig

Kharma mag je me uitnodigen voor volgend jaar. Zeker als ze dan ook het verblijf betalen...doe ik de reis wel.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Citaat van: LABO op januari 17, 2014, 03:00:39
Maz jouw link verwijst naar pagina 2, maar als je op pagina 1 kijkt dan zie je een soort van index haha. Kharma staat op pagina 3, 8 en 39 :-)

Ik hoop dat het Kharma virus niet tot slapeloosheid leidt?! posting om 03.00 uur............... :sleep:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Raymond187

WOW dat is nog eens mooi spul. Die kant op gaan met een budget van 300K is nog eens de moeite.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op januari 17, 2014, 08:20:29
WOW dat is nog eens mooi spul. Die kant op gaan met een budget van 300K is nog eens de moeite.

Staat gelukkig ook nog genoeg tussen wat nog wel "betaalbaar" is  ;D Maar goed heb je zoveel geld dat je van gekkigheid niet meer weet wat je ermee moet kan je hier je lol op. Alleen sommige dingen die er staan zijn echt vreselijk LELIJK!

Raymond187

Die Stapel Passlabs  :wub: of de Don Artigo ofzo. WOW


Nahpets

Dan D'Agostino, met daarboven dCS.

Maar die stapel Pass Labs zie ik even niet staan. Welke stapel/foto bedoel je?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op januari 17, 2014, 09:49:58
Die Stapel Passlabs  :wub: of de Don Artigo ofzo. WOW

Passlabs heb ik een zwak voor, de EV's met die meter is erg gaaf! Alleen de PRE's vind ik niet zo mooi matchen met de EV's. Esoteric zag erop de foto's ook goed uit!

Dan D'agostino bedoel je denk ik ;) die heeft ook hele eigenzinnige versterkers.

Maar beetje bladerend door de foto's staat er ook vreselijk spul tussen met waarschijnlijk belachelijke prijzen. Of specs waar ik mij inwezen afvraag van wat moet je ermee?

De Boulder die gepost is door Maz is een gaaf stukje techniek, maar specs komen neer op bijv. een 3Kw op 8Ohm  :wacko: ik weet niet wat voor een luidspreker dat nodig heeft? Maar ik ken ze niet.

LABO

Citaat van: sultankat op januari 17, 2014, 07:54:31
Ik hoop dat het Kharma virus niet tot slapeloosheid leidt?! posting om 03.00 uur............... :sleep:
Haha, nee hoor Rogier (had gewoon een slechte nacht en wat doe je dan .... :-)

Wat het topic betreft denk ik dat het zo langzamerhand weer tijd wordt om on topic te gaan danwel het topic te splitsen :-) (dus eens met Bama)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Nahpets

Citaat van: LABO op januari 17, 2014, 03:00:39
Maz jouw link verwijst naar pagina 2, maar als je op pagina 1 kijkt dan zie je een soort van index haha. Kharma staat op pagina 3, 8 en 39 :-)

Typevoudje, pagina 39 moet pagina 29 zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Former member 78

Tof dat je de nieuwe Ushers gezien hebt, heb je ze ook nog gehoord?

Raymond187

Citaat van: Nahpets op januari 17, 2014, 09:53:14
Dan D'Agostino, met daarboven dCS.

Maar die stapel Pass Labs zie ik even niet staan. Welke stapel/foto bedoel je?
Pagina 11.

http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?7487-2014%E5%B9%B4-CES-and-T-H-E-SHOW-%E5%AF%A6%E6%B3%81%E5%A0%B1%E5%B0%8E/page10

Wel geinig. Ik heb voor me werk een reisje moeten marken naar LV. Zat toen ook in the Venetian. Ik moest toen een week voor de CES terug naar huis :( Jammer was dat.

Nahpets

OK, dacht dat je de foto's van Maz bedoelde.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

#613
Citaat van: ArjanR1 op januari 17, 2014, 10:19:05
Tof dat je de nieuwe Ushers gezien hebt, heb je ze ook nog gehoord?

Ja im heb ze uitbundig beluisterd en ze klinken heel mooi.de grotere dan.die kleine klonk droog ,futloos en saai.
Maar die grote was een heeele mooie.
Peter  van kharma had ze ook beluisterd en zei ook dat klonk zeker niet verkeerd. Een van de betere op die gangpad.


Citaat van: Nahpets op januari 17, 2014, 09:53:14
Dan D'Agostino, met daarboven dCS.

Maar die stapel Pass Labs zie ik even niet staan. Welke stapel/foto bedoel je?


D agostinos waren prachtig echt prachtig. Ben verliefd op.... geintegreerdekost 25000
En set monoblok is 40.000 ofzo.... pfffff keek me ogen uit daar....  je loopt een kamer uit  en je denkt dit  is  niet meer te verslaan,  loop je twee kamers verder en je mond valt weer open en je zegt weer hetzelfde. Eind van de gang heb je all 6 keer dat geroepen. Hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Raymond187

Heb je de Revel studio 2 ook beluisterd? Wat vond je daar van?

D agostino's zijn wel wat voor de Ushers van Arjan :D

Mr.M

Citaat van: Raymond187 op januari 17, 2014, 13:08:05
Heb je de Revel studio 2 ook beluisterd? Wat vond je daar van?

D agostino's zijn wel wat voor de Ushers van Arjan :D
Heb de d agustino op verschillende settings gehoort en bij de een klonkbhet beter dan de ander.
De d agustino is een prima versterker zonder "fouten"
Een van de beste solid state versterkers welke ik heb gehoord..
Als het niet aangenaam klinkt dan ligt het probleem echt aan een ander onderdeel van  je componenten.

Nou moet ik zeggen dat ik in vegas zoveel mooi spul zag dat ik bijna draaierig werd en nu pas besef hoe klein onze keuzes hier zijn.

De revel heb ik gehoord denk ik want foto komt me bekend voor(heb even gegoogled) maar weet niet meer in welke opstelling.
En het was niet een van de speakers welke mij zijn bijgebleven van de ces.
Voor de prijs kan je betere speakers halen.(nieuwprijs)
Vind je het ergens voor een koopje dannis dat natuurlijk mooi meegenomen want het zijn gooie speakers.
Mijn keuze zal het niet zijn mocht ik rond 15000 dollar willen besteden aan een ls.
Gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

ruud2

heb "even" alle pagina's met foto's doorgekeken, kwijl, kwijl,...
maar die  gruwelijke vloerrrrrrrrbedekkkingenennnnn.....brrrrrrr....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Mr.M

#617
even een klein update betreft gang van zaken..

mijn kharmas zijn vandeweek verkocht aan een gelukkige belg.. net bij kharma geweest en de nieuwe serie luidsprekers gehoord..
moet zeggen dat de nieuwe kharma woofers toch anders vaqn geluid zijn dan de ouwe ceramic.. stuk warmer.. icm de berrylium tweetere klinken ze heeel erg mooi....

alleen nadeel is de prijs... vanaf 14000 instap met voeten.... ???

voorlopig zit ik met noodoplossing.. een set harbeth shl5 wat overigens me favoriete ls is in die prijsklasse....

heb ook een set kharma matrix voor eindtrap meegenomen met een audio note buize voortrap om te proberen want ik wil beetje ruimte creeren en als ze beetje in de buurt komen van de asr dan stap ik over naar een kleinere minder krachtige versterker..
ik weet dat ze de kwaliteit van asr niet halen maar dat maakt niet uit mijn speakers zijn ook niet zo kracht gierig...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

En wat een opstelling bij khama..
En een fototje van een enkel duizenden euros aan kabel in een hoek...om precies te zijn 13000.haah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#619
En een totaalplaatje van me test opstelling.met de shl5...

Wat een speaker is dit voor de prijs....


Heb all twee gasten die morgen komen theetje doen.. want hoevaak krijg je de kans dit te horen naast elkaar  in een thuis setting..
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

En je foto's zin ook beter aan het worden  :clapping: :clapping: :worship: :worship: ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: sultankat op februari 24, 2014, 16:42:55
En je foto's zin ook beter aan het worden  :clapping: :clapping: :worship: :worship: ;D ;D
heb een en ander aangepast aan de instellingen van de tel,,, en het ziet er beter uit,, hahahah

was jullie gez.... zat... hahahah :clapping:

trouwens sultan ben even aan luisteren en wat een verschil tussen de asr / audinote m3 pre (buize)icm kharma klasse d en kharma voor eind combi..

pffffff allemaal mooi maar anders,, de een kharma voor eind  is heel  krachtig in het laag(impactvol) en zeer transparant ,scherp wil ik het niet noemen maar heeft een heel anders weergave dan de buize en asr... je hoort meteen dat er wat anders aan de harbeth hangt,,, , de audio note /kharma  is lekker  luchtig en heeel warm van geluid en de asr zit er  tussen in ,  ietss minder (impact) in het laag dan de kharma voor -eind combi de asr neigt meer naar de buize wat rust en luchtigheid  betreft alleen met een strakker laag weergave , de impact van een drum is bij kharma combi te voelen in je buik ,bij de audio note bijna niet en bij asr een beetje....

kharma is misschien een jong bolide te noemen met een fel gedrag ,hij  gooit alles krachtig en kraakhelder na je toe,,,

de audionote is de layback chill oudje die rustig op de bank zit met glaasje single malt heel relax te luisteren zonder teveel afleiding in het muziek..

de asr lijkt net een vent in midlife crisis... hij wil fel en jong en transparant zijn en indruk maken  ,terwijl die ook heel  relax en chill met zijn maat JACK op de bank wil zitten en genieten van muziek ...

drie totaal andere opstellingen...

nadeel van audio note is dat er geen ab bij zit,,en extra interlink.

nadeel kharma is de prijs plus nog een godsgruwelijk dure interlink.

nadeel asr   formaat.... 

ik ga eens ieder versterker paar dagen beluisteren zonder te wisselen kijken of er geen vermoeiheid ontstaat of saaiheid...

ben benieuwd..


gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

#623
Van de beschrijving van jouw vergelijking tussen de drie amps kan een recensent nog heel wat leren. Beeldend zonder audiofiele prietpraat. Blijf ons verrassen zou ik zeggen! :worship: :pompom: :clapping: :headbanging:

Oh ja: in een poging om jouw niveau te halen zou ik de Sonus Faber Amati Anniversario als volgt willen typeren:
is als een dieprode wijn van een chateau met historie. De afdronk is lang en blijft in het geheugen gegrift. Dit is niet een wijn voor een snelle slok, maar om bij weg te dromen, zonder dat hij je in slaap sust. Daarvoor is hij weer te fruitig en speels.
"Helling, maar toch wangetjes" zei Rijk de Gooijer eens in een drinkgelag met Peter van Straaten en Oek de Jong.
Oei dat is echt voor de pensionado's, lang lang geleden  ;) Ik ga maar weer een cd'tje draaien (en het glas bijvullen)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#624
tnx rogier..

weet je wat grappig is aan de kharma voor eind combi...

ongeacht dat ik met harbeths speel ze toveren de harbeths tot mijn oude ce 2.3 kwa geluid....

de kharma geluids signiture zit echt in de amp... af en toe denk ik god dit klinkt  een beetje als de 2,3 alleen erstaat een doos te spelen die niet uitziet, hahah...wat impact betreft en aanwezigheid.....maar dan weer met ietsjes , ietsjes  minder emotie dan de andere 2 versterkers.. gewoon de kharma die ik ken aanwezig zoals de uiterlijk .. solide geluid met mega nadruk op de grootheid van geluid en iets minder nadruk op emotie,,,

grappig dat en fabrikant een bepaalde sound kan creeren welke te herkennen is,,, ook al heb ik een ander speakers aan de kharma hangen...

ik herken meteen het geluid..zonder een sec na te denken...

hier staan 3 sets te spelen allemaal in dezelfde prijsklasse van rond 12k..

allemaal mooi maar anders...
**UNDER CONSTRUCTION**