Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudi64

Citaat van: garmtz op mei 25, 2018, 16:06:59
En zijn laminaat, parket of houten vloerdelen dan 'zacht' of 'hard'? Bij steen en tapijt/vloerbedekking weet ik het antwoord wel... ;)

Touché..
Zoals ik het las op de Linn fora was dit vooral tapijt vloerbedekking.. ;)
Ik weet alleen dat bij me thuis de soundcares de voorkeur kregen en hadden ze gepast op de stands
van de Akudoriks gebruikte ik ze nog.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Citaat van: Rudi64 op mei 25, 2018, 16:13:16
Touché..
Zoals ik het las op de Linn fora was dit vooral tapijt vloerbedekking.. ;)
Ik weet alleen dat bij me thuis de soundcares de voorkeur kregen en hadden ze gepast op de stands
van de Akudoriks gebruikte ik ze nog.

Op tapijt/vloerbedekking is het gebruik van Skeets of Soundcare wel erg gek... Spikes hebben een stevige basis nodig en die moet je dus dwars door het tapijt/vloerbedekking heen drukken tot ze op/in iets stevigs staan. Op een houten vloer vind ik Skeets bijzonder goed klinken. Geven harmonie. Weet niet zeker hoe Soundcares presteren op hout tov Skeets.

Rudi64

Citaat van: garmtz op mei 25, 2018, 16:18:50
Op tapijt/vloerbedekking is het gebruik van Skeets of Soundcare wel erg gek... Spikes hebben een stevige basis nodig en die moet je dus dwars door het tapijt/vloerbedekking heen drukken tot ze op/in iets stevigs staan. Op een houten vloer vind ik Skeets bijzonder goed klinken. Geven harmonie. Weet niet zeker hoe Soundcares presteren op hout tov Skeets.

Op een houten vloer zeker, maar tapijt ook.

http://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=339&start=25
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op mei 22, 2018, 09:06:10
Gezien, maar ik dacht misschien is er meer kennis, vragen staat vrij :)


Ik zie dat ik overigens niet duidelijk was hierboven... Je kan dus niet een Exaktbox-I als eindversterker gebruiken.
Dus als je naar Akurate Exaktbox gaat, dan moet je ook andere eindversterkers nemen.

garmtz

Citaat van: Rudi64 op mei 25, 2018, 16:35:27
Op een houten vloer zeker, maar tapijt ook.

http://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=339&start=25


Ben bepaald niet overtuigd... Als je een STABIELE houten vloer hebt (dus met beton eronder), zijn Skeets een goed idee. Als je houten vloer instabiel is? All best are off en zal het bij de een beter MET, bij de ander beter ZONDER klinken. Hoe harder de vloer overigens (dat begint al bij hard laminaat en geldt dus ook voor iedere steensoort) zouden Superspikes wel eens beter kunnen klinken, omdat de interne spike shoe van een vrij zacht metaal is gemaakt.

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op mei 25, 2018, 16:43:00
Ik zie dat ik overigens niet duidelijk was hierboven... Je kan dus niet een Exaktbox-I als eindversterker gebruiken.
Dus als je naar Akurate Exaktbox gaat, dan moet je ook andere eindversterkers nemen.

Clear :) dat was mijn gedachtegang idd, AEB eraan en de MEB als EV gebruiken, maar dat gaat niet op.... klinkt nu al geweldig dus ook wederom geen drang tot upgraden.....  :) Exaktlink heb ik nu een Belden tussen hangen, enig advies of upgraden zin heeft of lekker zo laten?

Citaat van: garmtz op mei 26, 2018, 13:16:09
Ben bepaald niet overtuigd... Als je een STABIELE houten vloer hebt (dus met beton eronder), zijn Skeets een goed idee. Als je houten vloer instabiel is? All best are off en zal het bij de een beter MET, bij de ander beter ZONDER klinken. Hoe harder de vloer overigens (dat begint al bij hard laminaat en geldt dus ook voor iedere steensoort) zouden Superspikes wel eens beter kunnen klinken, omdat de interne spike shoe van een vrij zacht metaal is gemaakt.

Ik heb het idee dat ze met de Superspikes stabieler staan, mijn vloer is straks super stabiel, beton ondervloer en PVC topvloer, zou je dan toch nog Skeet aanbevelen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op mei 27, 2018, 12:45:55
Clear :) dat was mijn gedachtegang idd, AEB eraan en de MEB als EV gebruiken, maar dat gaat niet op.... klinkt nu al geweldig dus ook wederom geen drang tot upgraden.....  :) Exaktlink heb ik nu een Belden tussen hangen, enig advies of upgraden zin heeft of lekker zo laten?

Ik heb het idee dat ze met de Superspikes stabieler staan, mijn vloer is straks super stabiel, beton ondervloer en PVC topvloer, zou je dan toch nog Skeet aanbevelen?
Ik denk dat het verschil tussen de twee puur academisch is... Don't worry...

Mitch--

Citaat van: garmtz op mei 27, 2018, 13:00:05
Ik denk dat het verschil tussen de twee puur academisch is... Don't worry...

Top!  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Citaat van: garmtz op mei 27, 2018, 13:00:05
Ik denk dat het verschil tussen de twee puur academisch is... Don't worry...

Weet je toevallig welke threadsize gaat passen? Ik denk M8 maar kan er maar weinig over vinden op internet...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

#2609
Maar even terug... Ik zeg dus dat het allemaal academisch is, maar snap dan niet de keuze voor superspikes opeens... Waarom niet gewoon een setje Skeets kopen? Jouw aanname dat superspikes stabieler zijn is namelijk onjuist.

Rudi64

#2610
Citaat van: Mitch-- op mei 27, 2018, 21:53:37
Weet je toevallig welke threadsize gaat passen? Ik denk M8 maar kan er maar weinig over vinden op internet...

Ik dacht dat het bij de M140 M8 was,  bij de isobarik kan dit hetzelfde zijn maar daar kan Garmtz je beter over informeren. ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Citaat van: garmtz op mei 27, 2018, 22:07:41
Maar even terug... Ik zeg dus dat het allemaal academisch is, maar snap dan niet de keuze voor superspikes opeens... Waarom niet gewoon een setje Skeets kopen? Jouw aanname dat superspikes stabieler zijn is namelijk onjuist.

Ik vond in ieder geval dat de speakers gemakkelijker waterpas waren te zetten met Superspikes, wel wat handiger.
En ze staan ook best stabiel hoor met Superspikes..absoluut. ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Citaat van: Rudi64 op mei 27, 2018, 22:24:05
Ik vond in ieder geval dat de speakers gemakkelijker waterpas waren te zetten met Superspikes, wel wat handiger.
En ze staan ook best stabiel hoor met Superspikes..absoluut. ;)

Nooit moeite met stellen met de normale spikes... En ik zeg niet dat ze instabiel staan met Superspikes, alleen dat ze niet persé stabieler staan.

Mitch--

Citaat van: garmtz op mei 27, 2018, 22:07:41
Maar even terug... Ik zeg dus dat het allemaal academisch is, maar snap dan niet de keuze voor superspikes opeens... Waarom niet gewoon een setje Skeets kopen? Jouw aanname dat superspikes stabieler zijn is namelijk onjuist.

Ook prima hoor, staan nu op muntjes dus alles is beter.... ;) heb jij nog Skeets?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op mei 28, 2018, 09:14:33
Ook prima hoor, staan nu op muntjes dus alles is beter.... ;) heb jij nog Skeets?

Net op... Kunnen we wel weer bestellen...

Brammus

Beste forumgenoten,

Nu een Linn streamer ook voor mijn portomonee betaalbaar wordt op de 2e hands markt twijfel ik tussen hetvolgende;

Een sneaky DSM of een Majik DSM. (HDMI is een must)

Wat gaat het beste klinken? Of, beter gezegd, is er klankmatig verschil?

In acht houdende dat de interne versterker niet gebruikt gaat worden. Hiervoor heb ik een Musical Fidelity A5 staan. Speakers zijn Wilson Benesch Arc's.

Hoofdbron zal een streamingservice zijn Tidal of Qobuz.

B.v.d. Gr. Bram.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

i2Paq

Dan is een Sneaky DSM toch prima?

Tenzij de versie van de HDMI belangrijk is maar ik weet niet hoe dat zit bij een Sneaky DSM.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Achiel

Zou voor de Majik dan gaan, denk dat die zelfs de A5 overbodig maakt, heb je mooi een apparaat minder nodig en de verkoop financieerd mooi het prijsverschil.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Brammus

#2618
Citaat van: Achiel op juni  5, 2018, 15:10:45
Zou voor de Majik dan gaan, denk dat die zelfs de A5 overbodig maakt, heb je mooi een apparaat minder nodig en de verkoop financieerd mooi het prijsverschil.
Dit is één van de opties die ik overweeg.

De A5 (foto is van mijn voormalige A3.5) heeft echter wel ,om en nabij, 4 keer zoveel vermogen en het blijft een plaatje om te zien naar mijn mening.

Wat ik eigenlijk wil weten is of de voorversterker van een sneaky t.o.v. een majik klankmatig vergelijkbaar is.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

bmateijsen

Wij hebben nog een mooie ex-demo beschikbaar in zwart (met Exakt aansluitingen, dus laatste generatie) (hdmi 1.3) of zo meteen een iets oudere Majik DSM zwart (HDMI 1.3) ;).

Majik DSM klinkt in ieder geval veel beter dan de Sneaky DSM.

Citaat van: Brammus op juni  5, 2018, 13:49:11
Beste forumgenoten,

Nu een Linn streamer ook voor mijn portomonee betaalbaar wordt op de 2e hands markt twijfel ik tussen hetvolgende;

Een sneaky DSM of een Majik DSM. (HDMI is een must)

Wat gaat het beste klinken? Of, beter gezegd, is er klankmatig verschil?

In acht houdende dat de interne versterker niet gebruikt gaat worden. Hiervoor heb ik een Musical Fidelity A5 staan. Speakers zijn Wilson Benesch Arc's.

Hoofdbron zal een streamingservice zijn Tidal of Qobuz.

B.v.d. Gr. Bram.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk



Brammus

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2018, 17:14:51
Wij hebben nog een mooie ex-demo beschikbaar in zwart (met Exakt aansluitingen, dus laatste generatie) (hdmi 1.3) of zo meteen een iets oudere Majik DSM zwart (HDMI 1.3) ;).

Majik DSM klinkt in ieder geval veel beter dan de Sneaky DSM.
PM

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Achiel

Volgens mij matched Linn mooi met Wilson Benesch Arc's. Denk dat de Majik ook ruim voldoende vermogen heeft, maar daar heeft Bjorn vast wel antwoord op. Je kan altijd nog upgraden later richting exact of gewoon een tweede eindversterker.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Kerkhoffd

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2018, 17:14:51
Majik DSM klinkt in ieder geval veel beter dan de Sneaky DSM.

^^
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Brammus



Citaat van: Achiel op juni  5, 2018, 17:49:26
Volgens mij matched Linn mooi met Wilson Benesch Arc's. Denk dat de Majik ook ruim voldoende vermogen heeft, maar daar heeft Bjorn vast wel antwoord op. Je kan altijd nog upgraden later richting exact of gewoon een tweede eindversterker.

Deze combi heb ik gehoord bij aanschaf van de speakers. Had idd niet het idee dat de Majik vermogen tekort kwam.

Tussen mijn oren moet het veel hogere vermogen van de A5 bijdragen aan een beter eindresultaat maar dat zal ik waarschijnlijk gewoon zelf moeten testen.

Helaas, zou ik dit van te voren kunnen bepalen dan kan het budget omhoog [emoji6]





Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

Citaat van: Kerkhoffd op juni  5, 2018, 18:04:22
^^
Vanwaar heft U Uw wenkbrauwen? [emoji41]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.