Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Contour

Zal wel inbeelding zijn, de tweeters zijn niet ineens anders.

Ralf67

Maar de tweeters zijn wel meer (beter) op oorhoogte in deze opstelling.

Ongeveer op 90 cm denk ik

chansig

Zoiets. Topkast is 30 cm volgens mij, stands 60.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Citaat van: chansig op december 18, 2021, 17:58:50
Want ?

Gr. Hans

Omdat de ervaring blijkbaar is dat bij een schuin dak die opstelling qua akoestiek gunstiger is dan in lengterichting. Op advies van een gigantische perfectionist hier ook een paar maal getest in een paar kamers incl de woonkamer en idd. steeds dezelfde conclusie.
Maar goed, ervaring telt niet, metingen is het einde.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

ProgRocker

Citaat van: minplus op december 23, 2021, 17:03:25
Omdat de ervaring blijkbaar is dat bij een schuin dak die opstelling qua akoestiek gunstiger is dan in lengterichting. Op advies van een gigantische perfectionist hier ook een paar maal getest in een paar kamers incl de woonkamer en idd. steeds dezelfde conclusie.
Maar goed, ervaring telt niet, metingen is het einde.

Maar hij heeft de set toch 180 graden gedraaid en geen 90...?

minplus

Dan had ik het mis. Ik dacht 90 graden.
Heb bij Hans wel in zijn woonkamer geluisterd maar nooit in zijn mans-cave.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

chansig

Citaat van: minplus op december 23, 2021, 17:03:25
Maar goed, ervaring telt niet, metingen is het einde.

Ik had de gedachte om te reageren. Maar gezien de laatste zin: Laat maar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Tsja. Zo kijken enorm veel mensen tegen geluid aan.
Als je het (nog) niet kunt meten bestaat het niet. Ik kijk er heel anders tegen aan op grond van mijn ervaringen met geluid de laatste 60 jaar.
Maar gezien je reactie jij dus wel?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

chansig

Wat ik al schreef: laat maar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

OK.
Duidelijk.
Jouw keuze, niet de mijne.
Jammer.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

mmuetst

Mocht je weet 180 graden gaan draaien, zet dan de top eens op de bas unit met de tweeter naar onderen, dan zit die ook lager, benieuwd of dan het beeld ook anders is.  De tweeter wordt dan op die manier ingeklemd tussen de mid unit en de laag units...Maar misschien had je dat al een keer geprobeerd.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

Had ik ook al een keer voorgesteld.

chansig

Citaat van: mmuetst op december 23, 2021, 21:24:14
Mocht je weet 180 graden gaan draaien, zet dan de top eens op de bas unit met de tweeter naar onderen, dan zit die ook lager, benieuwd of dan het beeld ook anders is.  De tweeter wordt dan op die manier ingeklemd tussen de mid unit en de laag units...Maar misschien had je dat al een keer geprobeerd.
Gaat niet meer terug. Mijn binnenfiets komt ook op zolder te staan. En die kan alleen op die plek waar de speaker eerst stonden. Maar even voor de clearness: ik ben tevreden over hoe het was en hoe het nu is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Het is ook een mooi stukje vakmanschap wat Koen heeft geleverd. Grolsch was zeker niet aan te slepen  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

 :D

Er komen ergens ook nog ringen om de woofers. Het stoort me nu niet, maar ws wordt het dan nog mooier.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

chansig

#10916
Vandaag wat lopen schuiven met de panelen. Want er moesten wat spullen naar boven.

BAM!!! Lekker hoor. Kan toch altijd weer een stapje anders/beter.



Vanvond de derde prik halen. Weekje werken nog en dan een week vrij.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kappa9

Zijn het zelfgemaakte panelen?

Groeten Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Citaat van: chansig op december 27, 2021, 16:51:59
Vandaag wat lopen schuiven met de panelen. Want er moesten wat spullen naar boven.

BAM!!! Lekker hoor. Kan toch altijd weer een stapje anders/beter.



Vanvond de derde prik halen. Weekje werken nog en dan een week vrij.

Gr. Hans

Ziet er goed uit Hans!

Klinkt het nu beter dan met de topkasten op een stand ipv op de baskasten?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Neuh..zeker niet beter. Misschien anders maar het staat al ruim een week zo. Net na de switch kon ik het niet zeggen en nu helemaal niet meer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Citaat van: chansig op december 27, 2021, 21:15:47
Neuh..zeker niet beter. Misschien anders maar het staat al ruim een week zo. Net na de switch kon ik het niet zeggen en nu helemaal niet meer.

Gr. Hans

Oke, dus dan blijven esthetische en praktische overwegingen over, lijkt me. Of spelen die ook niet? Maw. er is geen voorkeur?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Praktische overwegingen zijn heersend in deze. Esthetisch is er weinig aan de hand zoals je kan zien. :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Subs moeten toch op strategische plaatsen in de kamer ipv midden tussen de fronts?

Kwabbernoot

Deze stralen niet rondom af als ik het goed heb begrepen vanwege de twee woofers aan de achterkant. Dus de standaard woofer regels zullen hier niet zomaar gelden, denk ik. Daarnaast zijn het geen echte subs maar zullen ze al meespelen vanaf 100 Hz (gokje) en naar beneden.

Groeten...