Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

1. Hè? Die mag je uitleggen.

2. Je doelt op de ASR review? Daar wordt alleen gereviewd op metingen, niet op gehoor. Dus het lijkt mij sterk dat zo'n review een positieve vibe geeft bij jou. Eerder zoiets als: ik zal dat ding eens testen en afschieten, heb ik weer leuke ammunitie in de volgende discussie. Maar ik geef toe, dit is een aanname.

Groeten...

HuubF

Citaat van: i2Paq op februari 17, 2021, 15:10:40
Ik dacht even dat ik in het topic van HuubF zat  :crazy:

:D

Ja erg hé? Ik trek me weer terug hoor, ik moet boodschappen doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Paar jaar terug weer eens in mijn geboortedorp geweest. In mijn herinnering voetbalde ik daar op een gigantisch veld. Niets bleek minder waar. Het gevoel van plezier, vrijheid en verlangen kwam wel weer terug. De werkelijke grote van het veld deed hier niets aan af.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: i2Paq op februari 17, 2021, 15:10:40
Ik dacht even dat ik in het topic van HuubF zat  :crazy:

:D

:laugh: :laugh:

Als wij niet meer bij Huub komen, komt Huub wel naar ons. Huub, de SRV audiofiel. 8)

Groeten...

NAF

#9954
Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 15:11:15
Dat geldt ook voor mezelf; ik kan weer niet geloven dat een ABX goed werkt. Anders zou ik moeten erkennen dat een Sony TA-FE370 versterker van 180 euro (nieuw) een topversterker is.

Eng idee niet..

Maar dat zou zomaar het geval kunnen zijn als jij in een juist opgezette ABX test geen onderscheid kan maken tussen jouw Roksan Blak en die SONY TA-FE370 versterker.  :devil:

Ik zeg niet dat jij dat niet zou kunnen maar het zou wel een mogelijke uitkomst kunnen zijn.
Ik denk dat dit ook de reden is dat ABX testing niet geliefd is bij een gedeelte van de audio community.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Koen K

#9955
Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 15:11:15
Ik moet wel in een cirkel van inbeelding en zelfbevestiging zitten anders krijg je je eigen wereldbeeld niet kloppend.

Ik wacht nog steeds op de eerste aanleiding om te geloven dat bijvoorbeeld netwerkkabels iets doen met het geluid. Het is lang wachten. Een weldenkend mens verheft anekdotes, hoe smakelijk ook, niet tot waarheid. In andere opzichten (ook binnen de audio) wijzigt mijn wereldbeeld voortdurend, dus daar zal het niet aan liggen.

Zo weet ik inmiddels dat er mensen zijn die wel degelijk consequent het verschil tussen 320 kbps van Spotify mp3 en lossless muziek kunnen identificeren. Zelf heb ik daar gelukkig geen last van. En dan nog: zolang de woonkamer zonder enige moeite pieken en dips van tientallen dB's tevoorschijn tovert ga ik me geen zorgen maken om een verschil dat vrijwel onhoorbaar is. Kwestie van prioriteiten en je tijd, geld en energie besteden aan dingen die er toe doen.

Citaat
Dat geldt ook voor mezelf; ik kan weer niet geloven dat een ABX goed werkt. Anders zou ik moeten erkennen dat een Sony TA-FE370 versterker van 180 euro (nieuw) een topversterker is.

Dus het feit dat dat moeilijk te erkennen is maakt het minder aannemelijk? Dat is raar, want de realiteit trekt zich doorgaans niet veel aan van meningen.

Overigens sluit ik niet uit dat er wel degelijk een verschil hoorbaar zou kunnen zijn tussen die Sony en de destijds geteste ASR, maar dat de opzet van de test (lange samples, lange schakeltijden) het heel lastig maakte om het te identificeren.

Koen K

#9956
Ik begrijp trouwens niet waarom het zo onbegrijpelijk is dat men na een ruime eeuw aan technologische ontwikkeling in staat is apparaten te maken die beter presteren dan het menselijk gehoor nog kan onderscheiden. Vanaf de uitvinding van de CD is het wel zo'n beetje gedaan met de hoorbare verbeteringen in geluidskwaliteit van alles wat er vóór de spreekspoel gebeurt.

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 14:57:00Maar alleen door mensen die er ervaring mee hebben. Vinologen proeven blind maar daar moeten ze dan wel voor zijn opgeleid. Dat jij een keertje een ABX'je hebt gedaan maakt nog niet dat je het kunt inzetten bij je dagelijkse beslissingen in de Albert Heijn of je hifi setje.
Niemand die vraagt dat je via een ABX test bepaalde apparatuur kan identificeren. De enige vraag die ik telkens zie terugkomen is aan te tonen dat je bij bepaalde producten met hoog 'snake oil' gehalte wel betrouwbaar verschillen kan waarnemen. Hoe dan ook kan een keertje een ABX doen je veel leren over bias en waarnemingstresholds.

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 14:57:00Waarom heb jij trouwens een Teddy Pardo voeding?
Omdat ik alles waar ik uitspraken over doe ook via een praktijktest geverifieerd wil hebben. Kennis + ervaring dus. Ik zie veel subjectivisten denken dat het kiezen is tussen beide, om dan tot een bepaald 'kamp' te moeten horen.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Koen K

En godzijdank is er geen verplichting om alles 100% rationeel aan te pakken, dan konden we deze hele hobby wel opdoeken.

HuubF

Citaat van: gvc op februari 17, 2021, 15:52:47
Niemand die vraagt dat je via een ABX test bepaalde apparatuur kan identificeren. De enige vraag die ik telkens zie terugkomen is aan te tonen dat je bij bepaalde producten met hoog 'snake oil' gehalte wel betrouwbaar verschillen kan waarnemen. Hoe dan ook kan een keertje een ABX doen je veel leren over bias en waarnemingstresholds.
Omdat ik alles waar ik uitspraken over doe ook via een praktijktest geverifieerd wil hebben. Kennis + ervaring dus. Ik zie veel subjectivisten denken dat het kiezen is tussen beide, om dan tot een bepaald 'kamp' te moeten horen.

Een keertje een ABX doen leert je dat je heel vaak ABX'en moet doen om de test goed te kunnen gebruiken. Verder ben ik totaal niet geïnteresseerd in de vraag of iets snake oil is of niet. Als ik het heb liggen probeer ik; als het iets goed doet mag het blijven, als het iets vernaggelt gaat het de deur weer uit.

Ik zit lang genoeg op forums om beide kanten te kunnen zien. Maar door al die discussies ben ik wel een beetje dogmatisch geworden, dat klopt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

#9960
Die discussies zwengel je zelf elke keer weer aan.

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2021, 16:38:55
Die discussies zwengel je zelf elke keer weer aan.

Er is opvallend weinig voor nodig om anderen te laten reageren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

#9962
Je moet ervoor uitwijken naar een ander topic. Maar verder heb je gelijk.
Het doet denken aan een comedy uit de jaren tachtig(?) waar een blanke stuntman met een helmpje op naar de Bronx gaat en daar heel hard nikker roept.

Groeten...

NAF

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 16:34:12
Een keertje een ABX doen leert je dat je heel vaak ABX'en moet doen om de test goed te kunnen gebruiken. Verder ben ik totaal niet geïnteresseerd in de vraag of iets snake oil is of niet. Als ik het heb liggen probeer ik; als het iets goed doet mag het blijven, als het iets vernaggelt gaat het de deur weer uit.

Ik zit lang genoeg op forums om beide kanten te kunnen zien. Maar door al die discussies ben ik wel een beetje dogmatisch geworden, dat klopt.

Volgens mij gaat deze stelling alleen op zo lang jij ervan uit gaat dat er bij een ABX goede en foute antwoorden zijn.
Dit is nu volgens mij net het punt.
Als jij, onbeinvloed door enige andere impuls dan de audio weergave zelf, een keuze maakt dan is die keuze puur op jouw auditieve beleving gebaseerd en dus op dat moment jouw "goede" antwoord.


New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2021, 16:55:01
Je moet ervoor uitwijken naar een ander topic. Maar verder heb je gelijk.
Het doet denken aan een comedy uit de jaren tachtig(?) waar een blanke stuntman met een helmpje op naar de Bronx gaat en daar heel hard nikker roept.

Groeten...

Toevallig, aan exact dat zat ik ook net te denken.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#9965
En dat vervolgens de zwarte man naar de wijk van de witte stuntman gaat en daar iets kwetsends roept over de blanke stuntman en deze dan heel verontwaardigd reageert: He...maar dat is niet netjes !!!!!!

Vervolgens komt de buurman van de witte stuntman ook nog even duidelijk maken dat ze in deze buurt daar niet van gedient zijn. Hier mag alles gezegd worden door de witte stuntman. De zwarte man moet vooral zijn mond houden.

Wanneer de zwarte man maar besluit terug te gaan naar zijn eigen buurt en af en toe een gaat kijken in de buurt van de witte stuntman houdt hij verder zijn mond om vervolgens een paar maanden aangenaam verrast te worden door een bezoekje van de witte stuntman in zijn buurt alwaar de beste stuntman het wederom lukt om...

Is bovenstaande nu oke (niet rasisisch) geformuleerd ? Jawel toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 17:07:18
Toevallig, aan exact dat zat ik ook net te denken.  :clapping:
History of the World was het?

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2021, 17:37:07
History of the World was het?

Kweenie, maar toen het nog gezegd nog worden was het een duidelijk statement.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

En de JBL 305 is besteld. Zullen er morgen wel zijn. Van het weekend even neerzetten. Erg benieuwd.

De sub wordt morgen opgehaald, de speakers vrijdag. Byby...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 18:07:56
En de JBL 305 is besteld. Zullen er morgen wel zijn. Van het weekend even neerzetten. Erg benieuwd.

De sub wordt morgen opgehaald, de speakers vrijdag. Byby...

Gr. Hans

Gefeliciteerd.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

#9970
Was The Kentucky Fried Movie dacht ik :)

Edit, ja dus
https://youtu.be/Uwk6r8TJD2U

Kwabbernoot

Ah, uiteraard. Dank je.

Groeten...

oud_account_1

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 18:07:56
En de JBL 305 is besteld. Zullen er morgen wel zijn. Van het weekend even neerzetten. Erg benieuwd.

De sub wordt morgen opgehaald, de speakers vrijdag. Byby...

Gr. Hans
Niet de 308? Die zijn imho veel beter (niet blind getest :) )
Alhoewel, bij nader inzien, ik heb een wit paar 305's en een zwart paar 308's  :yin-yang:
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

NAF

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 18:07:56
En de JBL 305 is besteld. Zullen er morgen wel zijn. Van het weekend even neerzetten. Erg benieuwd.

De sub wordt morgen opgehaald, de speakers vrijdag. Byby...

Gr. Hans

Proficiat.
Lekker dat je nu toch alles verkocht hebt voordat jouw nieuwe speakers klaar zijn.

Tot die tijd een beetje met die JBL's spelen.  :headbanging:

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

chansig

Citaat van: squadra op februari 17, 2021, 18:57:56
Niet de 308? Die zijn imho veel beter (niet blind getest :) )
Alhoewel, bij nader inzien, ik heb een wit paar 305's en een zwart paar 308's  :yin-yang:

Nee de 305. Maar dat kon je al lezen. Het overbrugspeakers wilde er ook niet teveel aan uitgeven.

Nu alleen nog de stands (Liedtke) verkopen.

Verkopen.
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.