Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

chansig

Lijkt erop. De sub is in ieder geval beterder dan de BK. Mag ook wel gezien het prijsverschil. Sneller/dynamischer..kan je dat zo zeggen ?

Steviger laag in ieder geval, ook strakker...maar dat zal met dat dynamischer te maken hebben.

Erg tevreden dus.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#8001


Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: chansig op maart 16, 2019, 15:38:49
Lijkt erop. De sub is in ieder geval beterder dan de BK. Mag ook wel gezien het prijsverschil. Sneller/dynamischer..kan je dat zo zeggen ?

Steviger laag in ieder geval, ook strakker...maar dat zal met dat dynamischer te maken hebben.

Erg tevreden dus.

Gr. Hans

Sommigen zullen het als muzikaler omschrijven. Maar met die term had je moeite  :D

tonv


chansig

Geen moeite met de term muzikaal of iets in die richting. Alleen niet voor een dood ding zoals een set. Dat anderen dat wel trekken is alleen maar fijn...dat blijkt maar weer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#8005
Wat bedoel je dan met dynamisch/sneller? Het laag van buis tegenover klasse D (even heel grof vergeleken met je BK's en Arendal)? Is de grootte van de driver samen met de versterking daar enkel verantwoordelijk voor?

Ik heb enkel gespeeld met een Rel Quake en Rhytmik F12. Zat te denken aan een kleinere BK dus ben benieuwd naar jouw ervaring.

Staaled

Ik heb ook een 400 gehad in een kleine ruimte.
Klinkt relatief soft en heeft niet de dynamiek van een forse mepper.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fluissie

Xxls400 vond ik een fijn subje maar komt niet in de buurt
Van de arendal

Appels en peren

Staaled

Wat je ervaart is dan ook niet zozeer muzikaliteit ;), maar minder dynamische compressie.

Vaak een unknown unknown. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Of ja, een nieuw speeltje, en daar ben je blij mee  ;)

chansig

Klopt zeker waar....sluit dat ook niet uit.

De BK is zeker geen verkeerde sub...maar sluit ook zeker niet uit dat de Arendal verder gaat.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Gefeliciteerd Hans fraaie sub veel plz!

Ook een uitstekende prijs kwaliteit verhouding en idem afwerking.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Thanks...gaat zeker lukken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik weet dat je mij liever niet ziet posten hier, maar wil je toch even feliciteren met je aankoop, zeer fraaie subwoofer.

Gr. Walter

Timvg

Citaat van: chansig op maart 16, 2019, 18:51:29
Klopt zeker waar....sluit dat ook niet uit.


Niks mis mee hé trouwens. Nieuwe speeltjes zijn leuk. 't Is absoluut een fijne sub, ik ga het over een andere boeg gooien, anders had ik ze zeker gehouden.

chansig

Zeker niets mis mee. Pride of owner ship is een mooi gegeven.

Zit helaas niet in mijn hoofd welke andere boeg je gaat gebruiken om het over heen te gooien. Maar jouw kennende zal het goed komen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

mooie aanwinst Hans, ik heb hem ook serieus bekeken en het is dat ik de Hypex/JL combi hier heb staan anders  ........

veel luisterplezier maar, aan je enthousiaste reacties, komt dat helemaal goed !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

fluissie

#8017
Citaat van: vik op maart 16, 2019, 19:00:15
Gefeliciteerd Hans fraaie sub veel plz!

Ook een uitstekende prijs kwaliteit verhouding en idem afwerking.

Zeer fraaie sub mee eens ..

Uitstekende prijs kwaliteit verhouding niet zo mee eens
Als ik hem nieuw ipv 2e hands had gekocht was hij dezelfde week waarschijnlijk al retour gegaan voor 1700 euro

vik

In welk opzicht ben jij het er niet mee eens? 


Citaat van: fluissie op maart 16, 2019, 19:42:27
Zeer fraaie sub mee eens ..

Uitstekende prijs kwaliteit verhouding niet zo mee eens
Als ik hem nieuw ipv 2e hands had gekocht was hij dezelfde week waarschijnlijk al retour gegaan voor 1700 euro
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fluissie

Nou ik schrijf het misschien verkeerd..... :ohmy:

Afwerking, gebruikt materiaal, amp , drivers is echt top dus
in dat opzicht is de prijs kwaliteit verhouding best goed,
Zeker kijkend naar andere merken

Tis alleen tsja de prestatie .... Ja hij klinkt goed maar dat doen een aantal subs voor best wat geld minder ook
Zet er dan 2 van neer en je gaat als alles meewerkt
qua akoestiek enzo de arendal weer voorbjj

Timvg

Degelijk ontworpen hebben nu eenmaal geen eigen geluid, wat je hoort in dat gebied is de ruimte.. Qua afwerking, bouw en output capaciteit voor een (vrij compact) gesloten systeem is de Arendal een topsub.

Heb ondertussen al alles gehad van een kleine BK XLS 200, tot JTR captivators, en heel wat daartussen. Goed afgesteld klinkt dat, binnen de limieten van de sub, voor mij allemaal vrij gelijk. Die limieten zijn natuurlijk voor elke sub anders.

In mijn nieuwe bescheiden ruimte van 4,3m op 3m ga ik opnieuw aan de slag met een aantal subs op basis van de (na vele jaren uit productie gehaalde) Peerless XLS 10 aangevuld met een SVS CS ultra en wat buttkickers.

RalphH

Stil hier..Klaar met de hobby na deze laatste aankoop, het summum bereikt? Alles al op MP? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

 :D

Op dit moment ben ik wel even klaar. Genoeg geklooid in de afgelopen week.

Oh nee....op zoek naar een goede luie stoel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De stoel ook gevonden. Zaterdag ophalen. Kan gewoon weer lekker lui gaan liggen en mijn ogen dicht doen tijdens het muziek luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Oren nog wel op tweeterhoogte?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software