Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

chansig

Elac heeft leuke kleine actieve speakers en een drieweg. Tweeduizend euro.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: chansig op januari  6, 2019, 15:45:31
Elac heeft leuke kleine actieve speakers en een drieweg. Tweeduizend euro.

Gr. Hans

Maak ze gek!

;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

 :D

Elac Navis ARB 51

Druk al bijna op de bestelknop.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Zo!

Net terug van Hans. En natuurlijk even aan zijn rukbunker geroken. Klinkt goed, misschien wel beterder dan in zijn 1-persoons hok, iets natter...

Ik ben benieuwd hoe het hok er uitziet als het wat opgefluft is met gordijnen enzo. Als Hans even zijn WAF erover heeft laten schijnen.

Goed bezig, ouwe!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op januari  6, 2019, 15:52:25
Elac Navis ARB 51

Druk al bijna op de bestelknop.

Doen!

Kun je atmos! Erg tof speakertie, wil het eigenlijk wel eens ergens gaan beluisteren. Wel spijtig dat er geen DSP inzit...

;D

RalphH

Leuk!
De bijgeleverde bekabeling naar de speaker is wel een dingetje hoor, erg luchtig. 8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Contour

Ik zou die D&D gewoon te koop zetten en kijken wat ze opbrengen, dan beide subs ook verkopen en van de totale opbrengst iets moois uitzoeken, nieuwe start.

chansig

Top idee.....wel fijn dat ik me heb voorgenomen om anderen voor me te laten denken. Het is 6 januari en het begint al zijn vruchten af te werpen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Nou inderdaad, dit topic kent ineens een zeer positieve wending!  :clapping:

Zou een setje ATC ook niet perfect zijn voor jouw ruimte?

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Toch weer die latente D&D haat van Contour die zich hier manifesteert.

Blijft sluimeren hè?

chansig

Citaat van: Contour op januari  6, 2019, 16:30:00
Nou inderdaad, dit topic kent ineens een zeer positieve wending!  :clapping:

Zou een setje ATC ook niet perfect zijn voor jouw ruimte?

Groetjes Walter

Zijn die actief of vind je dat ik daar ook maar van af moet stappen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Huh, begeijp ik het nou verkeerd, jij gaf toch zelf aan de D&D te gaan verkopen? Dan is de reactie van baardmannetje tamelijk ongepast...  ???

Verder zou ik passief gaan met gewoon een mooie eindtrap. Lees eens terug in Huub zijn topic, zit bomvol goede info over het samenstellen van een mooie high end set.

Groetjes Walter

chansig

#7537
 :D :D :D

Serieus ?

Dacht dat je het wel doorhad dat het een grote goede grap (een ggg) was. Maar goed...ergens maakt het ook wel weer sense dat je erin meeging.

En Huub zijn topic staat zeker in de top 10 van laatste (allerlaatste is die van Frank) topics die ik zou lezen voor advies. Maar dat lijkt me wel weer logisch.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Citaat van: chansig op januari  6, 2019, 08:54:23
Mijn verbaast het een beetje (erg) dat er slecht gelezen wordt. Laat maar eens zien waar ik schrijf dat ik deze stap heb genomen om ergens vooruitgang te boeken in de weergave.

Succes.

Gr. Hans

Mijn welgemeende excuses dat ik je stoor met deze vervelende en vooral domme vraag, het valt me op dat je inderdaad niet goed leest..

Waar schreef ik dat het alleen om deze laatste ingreep ging dan, als je dat even aangeeft gaan we weer verder..
Mijn idee klopt dus niet dat je al langere tijd bezig bent met tipi's, scheidingswanden en noem de aanpassingen maar op?
En dit heb je allemaal gedaan omdat je al tevreden was met het geluid?


Als we op deze kinderachtige manier op elkaar moeten reageren en moeten comuniceren dan houd het voor mij wel even op Hans...  :sleep:

chansig

Oke...no problemo.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op januari  6, 2019, 16:47:56
... Dan is de reactie van baardmannetje tamelijk ongepast...  ???

Tuurlijk...

chansig

#7541
Citaat van: Tjeb op januari  5, 2019, 23:49:51
Ik blijf me toch wel een beetje verbazen hoor, je tikt doodleuk 6K voor een paar luidsprekers af maar moet daarna je complete hut verbouwen met schermen, tipi's van linksgeweven kaasdoek en god mag weten wat nog meer omdat het maar blijft jeuken aan de " heb het gevoel dat het beter kan klier"

Ik geloof dat ik eigenlijk heel gelukkig ben met mijn ouwe afgetrapte Sonusjes aangestuurd door een hotseknotsbegonia Marantz en vooral geen behoefte heb aan al dat geknutsel... :)

Gewoon zomaar een vraag waar ik echt oprecht nieuwgierig naar ben;

Hans, denk je dat je ooit berusting vindt of vindt je het tweaken en bezig zijn met de set gewoon te leuk?

Dit is de post waar het over ging. Ik heb hem gelezen in de context van de huidige verbouwing. Daarnaast heb ik in de afgelopen verschillende keren aangegeven dat de verandering niet voor het geluid was, maar voor de ruimte. Dus op die manier.

Als je doelt op de afgelopen maanden/jaar, dan valt het qua apparaten wissel allemaal wel mee (2 subs zijn er dit jaar gekocht, daarvoor staat de rest er bijna 2 jaar). Is het met alle akoestische dingen allemaal gepland geweest om het geluid naar een hoger niveau te tillen. Dat is goed gelukt al zeg ik het zelf. Dit is incl tipi etc. Daarom ook de stap naar zolder gemaakt. Maar dat is allemaal wel redelijk goed terug te lezen. Hier zat overigens geen onrust onder. Als C. had gezegd: De set blijft beneden want.... Dan was het ook prima geweest.

Wat de 6 k ermee te maken heeft weet ik niet.

Maar hier geen onrust. Al jaren niet meer. Nu al weer content met het geluid. Kwestie van ruimte beetje fatsoeneren en dat is het dan.

Tweaken betekent voor mij overigens groene randjes langs cd's, stekkers aan netsnoeren, zekeringen in apparaten. Een paneel plaatsen is voor mij niet tweaken. Maar deze betekenis geving kan verschillen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

#7542
Kijk daar kan ik iets mee, het topic volg ik niet dagelijks en aangezien er zoveel in geschreven wordt gaat het vaak hard met het aantal posts en mis ik weleens het een en ander. Vandaar mijn nieuwschierigheid.
De 6k sloeg op alle aanpassingen die je in de ruimte hebt gedaan om "het klinkend" te krijgen.
Het verbaast me dat je zoveel moet doen en in een (voor mij) optische vreselijkheid moet zitten voordat het je naar de zin is en dat probeer ik dus te begrijpen..

Dus geen achterbakse steken vanaf mijn kant maar gewoon zoeken naar jouw idee erachter niets meer, niets minder.. ;)
Je kent me hopelijk beter en je weet dat ik wel duidelijk schrijf als ik iets op mijn lever heb zonder omtrekkende bewegingen.. :tounge2:

chansig

Akoestiek kijkt niet naar prijs. Ben ook eerlijk gezegd ietwat verbaasd dat jij een link legt tussen prijs en hoe iets klinkt.

En die optische vreselijkheid...tsja.....je hoeft er gelukkig zelf niet te zitten toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

En weer een antwoord vanuit de verdediging...

Nogmaals, er is geen aanval alleen vragen!!

chansig

Tsjemig Tjeb...sinds wanneer ben je zo gevoelig.  :D

Ik ervoer in ieder geval geen gevoel tot moeten verdedigen toen ik de post schreef.

Wat wil je dat ik zeg op bv je optische vreselijkheid ? Is toch niet mijn probleem ? Moet ik zeggen: Vervelend voor je dat het niet mooi vindt. Lijkt me redelijk onzinnig.

Begrijp dat er niet uit ziet...maar dat is het mooie van een ruimte waarin verder niet geleefd wordt. Dus heb ik er geen problemen mee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Als je hetzelfde geluid kon bereiken met een normale opstelling, zou dat dan je voorkeur hebben?

Tjeb

Het is iig duidelijk dat je geen zin hebt in vragen, prima ook weer helder..

Even een reactie waar je wel op zit te wachten;

Goh Hans, gaaf man echt top zo.....
We kunnen weer verder met jouw topic..

chansig

Citaat van: Contour op januari  6, 2019, 18:14:48
Als je hetzelfde geluid kon bereiken met een normale opstelling, zou dat dan je voorkeur hebben?

En dan weer beneden ? Nee....hoef niet meer. Boven is echt top. En als het kan klinken zoals nu zonder panelen etc ? Lijkt mij niet verkeerd maar is een utopie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Tjeb op januari  6, 2019, 18:17:33
Het is iig duidelijk dat je geen zin hebt in vragen, prima ook weer helder..

Even een reactie waar je wel op zit te wachten;

Goh Hans, gaaf man echt top zo.....
We kunnen weer verder met jouw topic..

Tsjemig...ben je ongesteld of zo ?

Het is toch onzinnig om tegen iemand op een forum te zeggen dat je bv een fiets niet mooi vindt ? Tsja en dan ? Ga je hem weer inleveren ? Nee toch ? Kan er helemaal niets mee.

Nou dat is het enige wat ik zeg. Ben niet boos of wat dan ook. Zeg alleen dat ik er niets mee kan. En dat vind je dan erg ? Nee toch ?

Overigens heb ik tot nu toe geantwoord op je gestelde vragen. Of heb ik er 1 gemist ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.