Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

HuubF

#6700
Citaat van: Baardmannetje op april 26, 2018, 21:22:05
Je had ze niet ingezet als eindversterkers?

Jawel. Ik had gelezen dat die ATC SCM11's wel wat power konden gebruiken dus 400 watt per kanaal leek me een mooie start. Maar op de ATC's klonken de Ncores als makke lammetjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

GOOS88

Citaat van: HuubF op april 26, 2018, 21:31:02
Jawel. Ik had gelezen dat die ATC SCM11's wel wat power konden gebruiken dus 400 watt per kanaal leek me een mooie start. Maar op de ATC's klonken de Ncores als makke lammetjes.

Ze klonken zeker ook te "digitaal"?  :D
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

HuubF

Citaat van: GOOS88 op april 26, 2018, 21:45:17
Ze klonken zeker ook te "digitaal"?  :D

Nee dat niet. Ik heb jaren geleden al een setje UCD400 ev"s gehad maar die klonken prima. Waren ook behandeld met gehakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: Markus2 op april 26, 2018, 15:01:54
Het emotionele aspect ter zijde; Er zijn onderzoeken gedaan naar wat luisteraars, in de mix, als meest prettige of beste weergave ervaren. Daaruit blijkt tot dusver, dat de meest neutrale weergever door (ik meen) een ieder in die test als favoriet bestempeld wordt.

Heb je misschien wat linkjes? Interessant.

Ik doelde overigens niet op de weergave hoor. Het ging over hoe men die info (muziek horen) verwerkt ;)






Timvg

Citaat van: Sirius666 op april 26, 2018, 23:00:22
Heb je misschien wat linkjes? Interessant.

Ik doelde overigens niet op de weergave hoor. Het ging over hoe men die info (muziek horen) verwerkt ;)

http://seanolive.blogspot.be/2008/12/loudspeaker-preferences-of-trained.html


Timvg


Sirius666


op eigen verzoek verwijderd.

Net even Hans zijn rukbunker besnuffeld...

Het klinkt prachtig detailrijk, superstrak. Misschien iets te naar mijn smaak... Akoestiek en smaak. Ik ben er nog niet helemaal uit wat daar van te vinden. Eerst nog maar eens wat nadenken en lezen...

:satisfied:

Kjelt

Citaat van: Baardmannetje op april 27, 2018, 15:10:00
Net even Hans zijn rukbunker besnuffeld...
teveel informatie

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 27, 2018, 15:10:00
... Eerst nog maar eens wat nadenken en lezen...

Of wat beter naar anderen luisteren!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op april 27, 2018, 15:44:57
Of wat beter naar anderen luisteren!

Richt je nu ook een sliep uit vingertje naar het scherm ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het is jammer dat er geen standaard is qua akoestiek. Ik denk wel dat er een aantal algemeenheden zijn die in/voor iedere situatie gelden. Misschien moet het voorbeeld van de Mona Lisa met de roze bril bekijken wel aangepast worden in: Hang de Mona Lisa in een andere kamer met andere lichtinval, je past het origineel niet aan, alleen de omgeving.

De mensen in het Louvre hebben ws ook gezocht naar de beste manier van belichten, ophangen, etc....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

#6712
Citaat van: HuubF op april 27, 2018, 15:44:57
Of wat beter naar anderen luisteren!

Als de ander iets nuttigs te melden heeft, heb ik aandacht.

Dus doe je best, Huub!

:hehe:

HuubF

Citaat van: chansig op april 27, 2018, 15:52:30
Richt je nu ook een sliep uit vingertje naar het scherm ?

Gr. Hans

Onder invloed van 3 LaChouffe's op een terras in het (op dit moment) zonnetje in het centrum van Leiden: ja.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#6714
Drank brengt in de meest volwassen man, het kleinste kind naar boven.  :D

Ik aan de Rochfort 10...nummer 2 gaat nu het glas i. Op de koning.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#6715
Leve de koning!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

4 en 5 zitten er ook al in ???:D

Ik steek nu een arm omhoog en roep driemaal: HOERA!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: Sirius666 op april 27, 2018, 11:28:17
Dit is een hele leuke, thnx!

Ik zie dat je al bediend bent. Zo had ik nog enkele links, maar heb mijn favorietenlijst enige tijd geleden opgegeven. Zal eens kijken of ze nog vindbaar zijn.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: HuubF op april 27, 2018, 15:44:57
Of wat beter naar anderen luisteren!

Waar doel je dan op, Huub?

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 27, 2018, 18:53:43
Waar doel je dan op, Huub?

Op datgene wat sommigen onderscheidt van degenen van anderen die niet vinden dat weer anderen onderscheidt van weer sommigen definiëren als onderscheidend van degenen die het niet eens zijn met de anderen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 27, 2018, 20:13:31
Op datgene wat sommigen onderscheidt van degenen van anderen die niet vinden dat weer anderen onderscheidt van weer sommigen definiëren als onderscheidend van degenen die het niet eens zijn met de anderen!

Jij dacht; Flauwe vraag, flauw antwoord?! 

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 27, 2018, 21:18:51
Yep.

Maar BM heeft toch ook een verleden van wisselingen achter de rug?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 27, 2018, 21:43:42
Maar BM heeft toch ook een verleden van wisselingen achter de rug?

Zeker! En als de Grote Verwisselaar ermee ophoudt omdat Hij het zat is gaat Hij anderen bekritiseren. Dat gebeurt regelmatig. Kijk maar naar Twani en Raphie. De eerzame burger die gewoon doorgaat moet het vervolgens ontgelden. Geeft niet, allemaal aardige gasten. Ook jij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 27, 2018, 21:54:54
Zeker! En als de Grote Verwisselaar ermee ophoudt omdat Hij het zat is gaat Hij anderen bekritiseren. Dat gebeurt regelmatig. Kijk maar naar Twani en Raphie. De eerzame burger die gewoon doorgaat moet het vervolgens ontgelden. Geeft niet, allemaal aardige gasten. Ook jij.

Toen was er een mening en nu ook, die is enkel anders. De huidige mening wordt vervolgens anders ervaren doordat ze niet meer strookt met de jouwe (los van het feit dat het ook een andere mening is)?

Is dat mogelijk?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1