Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 26, 2018, 15:47:56
Waar kom je niet onderuit?

Gr. Hans

::)

Het beinvloeden waar een ander al voor gekozen heeft.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 26, 2018, 15:51:48
::)

Het beinvloeden waar een ander al voor gekozen heeft.
kan wel een uitgangspunt zijn.

Citaat van: scrutinizer op maart 26, 2018, 15:48:58
Ik denk dat je hier teveel vraagt, Hans.

Er is geen situatie bedenkelijk waar geen twijfel over bestaat.
Eerder minder...Meer is een utopie ;)

Snap ik......daarom noem ik zelf al een utopie. Maakt voor het geven van een antwoord toch niet uit ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#6127
De processen vanaf het kapsel tot aan het beluisteren vanaf d(je)e sweetspot is een glijdende schaal........
En die zit hem niet 'alleen' in het staartje. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Ik vergeet.. nog geen staande golven.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op maart 26, 2018, 12:53:41
De hamvraag blijft...... Wat ligt er daadwerkelijk binnen een recording besloten?

En welke geluidsdrager en/of gebruikte gear is instaat deze los te weken? ;)

Ik ken sets die mensen die deze beluisteren dingen laten horen die ze met hun enorme audiofiele kennis en ervaring nog nooit hebben waargenomen. Bijvoorbeeld vervorming in een stem die eerder nooit was opgevallen. Maar nu plots bij een set die dit probeert:

Citaat van: doorofnight op maart 26, 2018, 13:13:07
Laten we eens beginnen met een akoestisch goede ruimte, een goede opstelling van je luidsprekers en MLP, luidsprekers die (samen) vanaf 20Hz tot 20.000Hz kunnen weergeven, luidsprekers die goed meten in een anechoic room, en een technisch goede versterker die de luidsprekers kan aansturen zonder te clippen. Kabels die niet stuk zijn en een CD-speler of een streamer of een tuner (allemaal technisch in orde). De rest is esoterie.

Toen viel het ineens wel op. Zo veel zelfs dat de eigenaar ervan werd verteld dat zijn set misschien wel kapot was!

Bijzonder en bizar hè?

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op maart 26, 2018, 18:06:51
Ik ken sets die mensen die deze beluisteren dingen laten horen die ze met hun enorme audiofiele kennis en ervaring nog nooit hebben waargenomen. Bijvoorbeeld vervorming in een stem die eerder nooit was opgevallen. Maar nu plots bij een set die dit probeert:

Toen viel het ineens wel op. Zo veel zelfs dat de eigenaar ervan werd verteld dat zijn set misschien wel kapot was!

Bijzonder en bizar hè?

Wat probeer je nu te vertellen, Beardy?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op maart 26, 2018, 18:21:22
Wat probeer je nu te vertellen, Beardy?

Dat staat er toch?

Voel je je aangesproken?

;D

chansig

Zit me net te bedenken dat wanneer de set naar boven gaat ik ook de 8c van Dutch & Dutch kan gaan aanschaffen. Mijn WAF maar eens lief aankijken....anders een extra krantenwijk gaan lopen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Ik vermoed dat je dan de kranten bij mensen uit de bus moet halen inplaats van erin te doen. ;)

AudioEnZo

Citaat van: chansig op maart 26, 2018, 19:02:48
Zit me net te bedenken dat wanneer de set naar boven gaat ik ook de 8c van Dutch & Dutch kan gaan aanschaffen. Mijn WAF maar eens lief aankijken....anders een extra krantenwijk gaan lopen. :D

Gr. Hans
Kan dat niet als ze beneden staan? Ze zijn qua maatvoering even groot.

chansig

De c komt het beste tot zijn recht als ze met de achterkant dicht tegen de wand geplaatst kunnen worden. Zou hier beneden ook kunnen maar dan moet de hele woonkamer aangepast gaan worden. Mijn vrouw geeft me ws eerder 10.000 euro dan dat gebeurt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Haha, op die fiets, okè dank voor de toelichting. Dan maar naar boven  ;D

DofN

Citaat van: scrutinizer op maart 26, 2018, 18:21:22
Wat probeer je nu te vertellen, Beardy?

Citaat van: scrutinizer op maart 26, 2018, 18:21:22
Wat probeer je nu te vertellen, Beardy?

Ik heb over het algemeen waardering en respect voor de kennis en vaardigheden van vakmensen en ben in principe goed vertrouwen, maar daarin heeft Scrutinizer mij wel teleurgesteld. En het is precies zoals BM kort en krachtig noteerde.

Mijn fout die avond was dat ik er vanuit ging dat Scrut wist waar hij het over had (achteraf denk ik, waarom?), en dat hij oprecht was in z'n op- en aanmerkingen. De dag erop na nog eens goed geluisterd te hebben was ik er weer.. Niets aan het handje. Onhandig van me om me op de kast te laten jagen. Uitgebreid onderzoek gedaan naar de opname en de vervorming: die zit in de master. Er bestaan geen (vinyl) versies zonder die vervorming (dat was Scrut zijn verhaal achteraf).

En dan achteraf nog zulke zinnetjes als "als jij daar genoegen mee neemt" terwijl mijn set goddorie de eerste set is die hem liet horen wat er echt aan vervorming in die opname zit die hij naar eigen zeggen door en door kende en zelfs thuis vaak luisterde,  waarmee mijn set (op dat punt) met kop en schouders uitsteekt boven waar hij gewend is naar te luisteren. Een andere conclusie is lastig te trekken.

Al met al vind ik het nog steeds een bizarre ervaring. Maar ik til er niet te zwaar aan, heb Scrut later nog weleens gesproken bij Maz en dat was verder prima :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Wat vindt D&D van die 3x3 ruimte?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 26, 2018, 20:03:04
Wat vindt D&D van die 3x3 ruimte?

Martijn bedoel je ? Die kan er wel wat mee.

De speakers zijn overigens prima geschikt voor nearfield gebruik. Is ook mijn ervaring. Qua driehoek zal het wat kleiner worden, qua demping beter en de vraag is of de subs nog nodig gaan zijn voor het laag, of dat ze ingezet moeten gaan worden tegen vervelende oneffenheden in het laag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Heren,

Even tussendoor;

Er is best een interessante documantaire op RTLZ "Zicht op geluid".

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Zeker allemaal over feiten enzo!!!!

:D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Kunnen zien door geluid....gat in de markt binnen het audio gebeuren.

Gr. Hans
Citaat van: Markus2 op maart 26, 2018, 21:05:37
Heren,

Even tussendoor;

Er is best een interessante documantaire op RTLZ "Zicht op geluid".


Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: chansig op maart 26, 2018, 21:06:35
Zeker allemaal over feiten enzo!!!!

:D

Gr. Hans

Het neigt ernaar. Maar het is een breed georiënteerd verhaal, dus voor alle leeftijden.

:P
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: scrutinizer op maart 25, 2018, 12:46:22
Herkenning van eigenschappen binnen de gegeven akoestiek van het instrument.

.....en de resultante van hetgeen vastgelegd en weergegeven.

Vanwege minder "vreemde" geluiden en daardoor een kleine ontlasting v.w.b. de complexiteit van het signaal? Of bedoel je anders?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Sirius666 op maart 25, 2018, 22:29:05

Waar Huub-13 min of meer op doelt dus?
Dat denk ik wel ja. Maar dat is een gegeven.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

#6147
Citaat van: doorofnight op maart 26, 2018, 20:02:11
Ik heb over het algemeen waardering en respect voor de kennis en vaardigheden van vakmensen en ben in principe goed vertrouwen, maar daarin heeft Scrutinizer mij wel teleurgesteld. En het is precies zoals BM kort en krachtig noteerde.

Mijn fout die avond was dat ik er vanuit ging dat Scrut wist waar hij het over had (achteraf denk ik, waarom?), en dat hij oprecht was in z'n op- en aanmerkingen. De dag erop na nog eens goed geluisterd te hebben was ik er weer.. Niets aan het handje. Onhandig van me om me op de kast te laten jagen. Uitgebreid onderzoek gedaan naar de opname en de vervorming: die zit in de master. Er bestaan geen (vinyl) versies zonder die vervorming (dat was Scrut zijn verhaal achteraf).

En dan achteraf nog zulke zinnetjes als "als jij daar genoegen mee neemt" terwijl mijn set goddorie de eerste set is die hem liet horen wat er echt aan vervorming in die opname zit die hij naar eigen zeggen door en door kende en zelfs thuis vaak luisterde,  waarmee mijn set (op dat punt) met kop en schouders uitsteekt boven waar hij gewend is naar te luisteren. Een andere conclusie is lastig te trekken.

Al met al vind ik het nog steeds een bizarre ervaring. Maar ik til er niet te zwaar aan, heb Scrut later nog weleens gesproken bij Maz en dat was verder prima :)

Je tilt er niet zwaar aan maar haalt volgens mij een oude koe uit de sloot om iets duidelijk te maken? Je zou m'n vriendin kunnen zijn :D

Scrutinizer hoorde geen vervorming bij hem thuis? Logisch dan toch dat hij dat prefereert, jouw set is in zijn optiek misschien wel kapot  :tounge2:

scrutinizer

#6148
Citaat van: doorofnight op maart 26, 2018, 20:02:11
Ik heb over het algemeen waardering en respect voor de kennis en vaardigheden van vakmensen en ben in principe goed vertrouwen, maar daarin heeft Scrutinizer mij wel teleurgesteld. En het is precies zoals BM kort en krachtig noteerde.

Mijn fout die avond was dat ik er vanuit ging dat Scrut wist waar hij het over had (achteraf denk ik, waarom?), en dat hij oprecht was in z'n op- en aanmerkingen. De dag erop na nog eens goed geluisterd te hebben was ik er weer.. Niets aan het handje. Onhandig van me om me op de kast te laten jagen. Uitgebreid onderzoek gedaan naar de opname en de vervorming: die zit in de master. Er bestaan geen (vinyl) versies zonder die vervorming (dat was Scrut zijn verhaal achteraf).

En dan achteraf nog zulke zinnetjes als "als jij daar genoegen mee neemt" terwijl mijn set goddorie de eerste set is die hem liet horen wat er echt aan vervorming in die opname zit die hij naar eigen zeggen door en door kende en zelfs thuis vaak luisterde,  waarmee mijn set (op dat punt) met kop en schouders uitsteekt boven waar hij gewend is naar te luisteren. Een andere conclusie is lastig te trekken.

Al met al vind ik het nog steeds een bizarre ervaring. Maar ik til er niet te zwaar aan, heb Scrut later nog weleens gesproken bij Maz en dat was verder prima :)

Misschien gezien de eenzijdigheid of ervaring van Abel en zijn verhaal een aanvullende toedracht van mij zijde:

Na Abel wat gevolgd te hebben op het forum en zijn bevlogen verhaal over hoe goed zijn akoestiek, set up maar vooral zijn manier van luisteren was, ging ik met enthousiasme in op Maz zijn voorstel bij Abel te gaan luisteren.
Na wat korte gesprekken en enkele tracks vanuit zijn sweetspot beluisterd te hebben viel het mij, na alles wat er geroepen was en werd door Abel, wat tegen.
Ik denk niet dat Abel dat ontgaan was......
Anyways ....... Gezien Abel nogal strak in het jasje zit, voor waar zijn gehoor en setup toe in staat zou zijn, bedacht ik mij een test dit te toetsen.
'Wetende' ::) dat Hurt van Johnny Cash digitaal overstuurt halverwege, en dit de bandjes in de speakers flink zouden laten vervormen ( wat dus ook gebeurde,) Abel niet reageerde.
Pas nadat ik hem erop wees, en hem vertelde dat het 'orgineel' (NIN ;) ) bij mij op vinyl niet vervormde, raakte hij wat in paniek.

Ben ik het gezien de reaktie van Abel eens met mijn aanpak ......Ik was jolig en achteraf kijk je een koe in de kont.

Heb hem daarna nog gesproken en eea uitgelegd ...Maar gezien het hier weer opduikt, en de steekjes onderwater, zit het hem schijnbaar hoog.


Tja, Abel .....'t was geen openbaring voor me en ik was niet onder de indruk.
Je teleurstelling daarover is, in je keuze zowel als tekst, overduidelijk.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Citaat van: Sirius666 op maart 26, 2018, 22:28:35
Je tilt er niet zwaar aan maar haalt volgens mij een oude koe uit de sloot om iets duidelijk te maken? Je zou m'n vriendin kunnen zijn :D

Scrutinizer hoorde geen vervorming bij hem thuis? Logisch dan toch dat hij dat prefereert, jouw set is in zijn optiek misschien wel kapot  :tounge2:

Omdat ie nooit goed geluisterd had, of omdat zijn set niet goed is.. Niet omdat er geen vervorming in de opname zit :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software