Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

chansig

#5550
Paar dagen verder. Mn vrijdag en vandaag behoorlijk wat muziek kunnen luisteren. En hoe het nu klinkt ? De vermeende verdwijnende neutraliteit is er gelukkig gewoon nog. Pffff....was even bang dat Frank2 gelijk zou hebben. Maar gelukkig.

Ze voegen mooi in de set en geven precies net dat extra laag wat ik lekker vind. Overall klinkt het ook allemaal net even wat steviger.

Subs staan op 40Hz/45Hz en volume net iets over de helft. De kans is groot dat het na inmenging van Martijn het nog even beter gaat klinken.

Even snel zonder subs geluisterd. Begin van een nummer van Korn Unplugged met die Japanse Drums. Nou dat is met drums toch echt wel een stukje beterder/fijner. Smart move Hans. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Als je dan ergens in een hoekje gaat staan Hans, kun je dan je subs aanwijzen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Dan moet ik me eerst gaan schamen. Dat gebeurt niet heel snel maar net even gedaan en en nee..niet echt of echt niet is dan beter. Maar dat zegt niets..anders zouden zomaar kunnen zeggen waar de subs staan en het laag dus vandaan komt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Citaat van: chansig op oktober  1, 2017, 15:39:14
Paar dagen verder. Mn vrijdag en vandaag behoorlijk wat muziek kunnen luisteren. En hoe het nu klinkt ? De vermeende verdwijnende neutraliteit is er gelukkig gewoon nog. Pffff....was even bang dat Frank2 gelijk zou hebben. Maar gelukkig.

Ze voegen mooi in de set en geven precies net dat extra laag wat ik lekker vind. Overall klinkt het ook allemaal net even wat steviger.

Subs staan op 40Hz/45Hz en volume net iets over de helft. De kans is groot dat het na inmenging van Martijn het nog even beter gaat klinken.

Even snel zonder subs geluisterd. Begin van een nummer van Korn Unplugged met die Japanse Drums. Nou dat is met drums toch echt wel een stukje beterder/fijner. Smart move Hans. :D

Gr. Hans

zonder drums, klinkt het inderdaad nergens naar.... :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sirius666

#5554
.

Sailor Jan

Citaat van: Pjotr27 op september 29, 2017, 11:50:15
Zonde van die mooie speaker....
Waarom levert D&D geen oplossing zoals bij Grimm?
Een subwoofer onder de monitor? Geïntegreerd, ziet er mooier uit en klinkt wellicht ook beter.
Er zal alleen een ander prijskaartje aanhangen.

Omdat je dan vaak niet de juiste plaatsing van de subs hebt terwijl je wel een heel mooi stereobeeld hebt. Deze oplossing van D&D vind ik best elegant.
Wees lief voor jezelf

Tjeb


Sirius666


MAW

Citaat van: Pjotr27 op september 29, 2017, 11:50:15
Zonde van die mooie speaker....
Waarom levert D&D geen oplossing zoals bij Grimm?
Een subwoofer onder de monitor? Geïntegreerd, ziet er mooier uit en klinkt wellicht ook beter.
Er zal alleen een ander prijskaartje aanhangen.

https://dutchdutch.com/8c
Gr. Martijn

chansig

#5559
Ooit in een grijs verleden onder invloed van het toenmalige vriendinnetje in aanraking gekomen met de andere kant van de muziek. Tot die tijd was ik voornamelijk bezig met pop muziek. REM, Pixies, Dead, can Dance, Nick Cave, Gavin Friday......never heard of. De eerste live aanraking met Nick Cave is dan ook redelijk onbewust geweest. Ik ging gewoon mee met mijn vriendin naar Werchter.



Bijna 30 jaar geleden alweer. Met die vriendin is het nooit wat geworden. De liefde voor Nick moest ook nog groeien. Dat gebeurde ws een jaar of 20 later pas echt. Vanaf die tijd redelijk gecharmeerd van zijn muziek. Ik hoorde wel dat het niet de meest vrolijke man was, maar aangezien ik weinig aan tekst laat binnenkomen geen idee waar hij over zingt. Dat is eigenlijk niet veranderd. Sommige vinden dat een gruwel....sommige en in het bijzonder dan Doorofnight. Sorry Doorf. :D


Nick Cave

Op het forum las ik een maand of wat geleden dat Nick naar Nederland zou komen. Paar jaar terug was hij er ook al, maar ik was toen al naar Dead can Dance, The XX en nog wat anderen concerten geweest. Werd een beetje te gortig. Dus gelijk kijken, broer gebeld en kaarten besteld. Moesten alleen nog een half jaar wachten..oid.

Gisteren was het dan zover. Nog nooit in de Ziggodome geweest, dus geen idee wat te verwachten. Toen we aankwamen was het half 8 en waren ws net de deuren open gegaan. Stond een enorme rij. Om iets over 8 waren we binnen. Tweede ring bijna recht tegenover het podium. Rond half 9 klonken de eerste klanken. Vanaf het eerste nummer een enorme intensiteit. Echt bizar om te zien en te horen. Mooie opbouw in de setlist. Het 2e nummer ging bij mij door merg en been. Echt wat een stem en wat een charisma. Gelukkig miste ik hier de essentie van de woorden niet. Moet toch schoorvoetend gaan toegeven dat wanneer je naar de teksten luistert het nummer harder kan binnenkomen.

From her to Eternity was een explosiviteit aan energie. Hard, ook weer door merg en been, man met open mond echt. Nick zelf was lekker bezig met het publiek, liet zich er half invallen, zat op nog geen meter van de mensen. Op een aantal videoschermen was hij goed te zien. Mooi dat deze beelden in zwart/wit waren. Vanaf de 2e ring zie je weinig dus die beelden zijn een welkome aanvulling. Helemaal op het einde van het concert viel zelfs te zien dat Nick kon lachen.

Goed de rustige nummers waren ook werkelijk geweldig. Die man en de slechte zaadjes zijn intens zowel in energie als ook in overbrengen van rust. Knap om te zien dat ze dat op mij weten over te brengen. Ship song, into my arms, wheeping song, push the sky away, distant sky...juweeltjes.

In de encore werd een van de mooiste murderbalads gespeeld: Stagger Lee....Nick maakte er een feestje van voor de mensen op de vloer. Een groot aantal mensen mochten het podium up. Op het einde een redelijke jonge jongen die het volgens mij allemaal niet zo kon geloven. Kreeg een dikke vette knuffel van Nick. Stagger Lee was sowieso 1 van de hoogste, hoogtepunten van de avond.

Na ruim 2 uur was het gedaan. Ik heb mijn beste concert ever gezien. Blij dat ik dit heb mogen zien, horen en ervaren. Nick is een held, de band is geweldig. Warren Ellis springt er wat mij betreft uit.


Warren Ellis

Hieronder de playlist....

Anthrocene
Jesus Alone
Magneto
Higgs Boson Blues
From Her to Eternity
Tupelo
Jubilee Street
The Ship Song
Into My Arms
Girl in Amber
I Need You
Red Right Hand
The Mercy Seat
Distant Sky
Skeleton Tree

Encore:

The Weeping Song
Stagger Lee
Push the Sky Away

https://oor.nl/concerten/nick-cave-de-intensiteit-voorbij/

Weet nog mooier in woorden te pakken wat ik met mijn recensie wilde overbrengen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Leuke recensie!

Vandaag maar weer eens een Cave album draaien, het weer is er in ieder wel naar. Of is het er weer naar, wordt het weer naar.

felix01

Citaat van: chansig op oktober  7, 2017, 09:47:33
Ooit in een grijs verleden onder invloed van het toenmalige vriendinnetje in aanraking gekomen met de andere kant van de muziek. Tot die tijd was ik voornamelijk bezig met pop muziek. REM, Pixies, Dead, can Dance, Nick Cave, Gavin Friday......never heard of. De eerste live aanraking met Nick Cave is dan ook redelijk onbewust geweest. Ik ging gewoon mee met mijn vriendin naar Werchter.



Bijna 30 jaar geleden alweer. Met die vriendin is het nooit wat geworden. De liefde voor Nick moest ook nog groeien. Dat gebeurde ws een jaar of 20 later pas echt. Vanaf die tijd redelijk gecharmeerd van zijn muziek. Ik hoorde wel dat het niet de meest vrolijke man was, maar aangezien ik weinig aan tekst laat binnenkomen geen idee waar hij over zingt. Dat is eigenlijk niet veranderd. Sommige vinden dat een gruwel....sommige en in het bijzonder dan Doorofnight. Sorry Doorf. :D


Nick Cave

Op het forum las ik een maand of wat geleden dat Nick naar Nederland zou komen. Paar jaar terug was hij er ook al, maar ik was toen al naar Dead can Dance, The XX en nog wat anderen concerten geweest. Werd een beetje te gortig. Dus gelijk kijken, broer gebeld en kaarten besteld. Moesten alleen nog een half jaar wachten..oid.

Gisteren was het dan zover. Nog nooit in de Ziggodome geweest, dus geen idee wat te verwachten. Toen we aankwamen was het half 8 en waren ws net de deuren open gegaan. Stond een enorme rij. Om iets over 8 waren we binnen. Tweede ring bijna recht tegenover het podium. Rond half 9 klonken de eerste klanken. Vanaf het eerste nummer een enorme intensiteit. Echt bizar om te zien en te horen. Mooie opbouw in de setlist. Het 2e nummer ging bij mij door merg en been. Echt wat een stem en wat een charisma. Gelukkig miste ik hier de essentie van de woorden niet. Moet toch schoorvoetend gaan toegeven dat wanneer je naar de teksten luistert het nummer harder kan binnenkomen.

From her to Eternity was een explosiviteit aan energie. Hard, ook weer door merg en been, man met open mond echt. Nick zelf was lekker bezig met het publiek, liet zich er half invallen, zat op nog geen meter van de mensen. Op een aantal videoschermen was hij goed te zien. Mooi dat deze beelden in zwart/wit waren. Vanaf de 2e ring zie je weinig dus die beelden zijn een welkome aanvulling. Helemaal op het einde van het concert viel zelfs te zien dat Nick kon lachen.

Goed de rustige nummers waren ook werkelijk geweldig. Die man en de slechte zaadjes zijn intens zowel in energie als ook in overbrengen van rust. Knap om te zien dat ze dat op mij weten over te brengen. Ship song, into my arms, wheeping song, push the sky away, distant sky...juweeltjes.

In de encore werd een van de mooiste murderbalads gespeeld: Stagger Lee....Nick maakte er een feestje van voor de mensen op de vloer. Een groot aantal mensen mochten het podium up. Op het einde een redelijke jonge jongen die het volgens mij allemaal niet zo kon geloven. Kreeg een dikke vette knuffel van Nick. Stagger Lee was sowieso 1 van de hoogste, hoogtepunten van de avond.

Na ruim 2 uur was het gedaan. Ik heb mijn beste concert ever gezien. Blij dat ik dit heb mogen zien, horen en ervaren. Nick is een held, de band is geweldig. Warren Ellis springt er wat mij betreft uit.


Warren Ellis

Hieronder de playlist....

Anthrocene
Jesus Alone
Magneto
Higgs Boson Blues
From Her to Eternity
Tupelo
Jubilee Street
The Ship Song
Into My Arms
Girl in Amber
I Need You
Red Right Hand
The Mercy Seat
Distant Sky
Skeleton Tree

Encore:

The Weeping Song
Stagger Lee
Push the Sky Away

https://oor.nl/concerten/nick-cave-de-intensiteit-voorbij/

Weet nog mooier in woorden te pakken wat ik met mijn recensie wilde overbrengen.

Gr. Hans

mooi geschreven!! :colgate: :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Martin!!!

Je hebt echt genoten zo te lezen. Gaaf  :thumbs-up: :thumbs-up:
mainly British stuff

solitaire

Leuk te lezen !! (tijd voor meer concert recensies ?!)

Mooi dat het je zo goed is bevallen.

En als je nu thuis zijn muziek beluisterd  .... ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Klinkt hetzelfde... :D

Nee...maar wat ik gister hoorde wil je niet in de huiskamer. Ook qua intensiteit niet...veel te heftig en ws door mij niet vol te houden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Mooi verslag, leuk Hans!!

MarkD

Nick Cave is echt gruwelijk goed! Mooi dat ie weer op tournee is na het drama wat ie heeft meegemaakt. Ik heb hem helaas nog maar 1 keer live gezien en had toen ook zo'n 'beste concert ooit' ervaring. Indrukwekkende performer, fantastische muziek.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

chansig

Zit nu te dubben om wel/niet naar Depeche Mode te gaan. Zijn natuurlijk ook wel helden en het waard om een keer live gezien te hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BuSpu

Citaat van: chansig op oktober  7, 2017, 18:03:15
Zijn natuurlijk ook wel helden en het waard om een keer live gezien te hebben.

Gr. Hans

Je geeft zelf het antwoord  ;)

raindog

Mooi verslag Hans!

Ben zelf ook nog aan het bijkrabbelen van het concert van gisteren, intens was het zeker.. :worship:

Wij zaten op de tweede ring en helaas was daar het geluid belabberd. Ziggo-dome is sowieso een sfeerloos groot hok, dat soort hallen vermijd ik meestal maar voor Cave maak je gewoon een uitzondering. Het was mijn derde concert van hem. Hoogtepunt voor mij was Barcelona in 2015. Totaal ander concert, veel intiemer, omarmend lief. Gisteren wilde hij het publiek bij de strot grijpen en soms zelfs pijn doen, op een goede manier. Stagger Lee zit nog steeds in mijn oren..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Martijn M

Mooi om te lezen Hans! Ik zet Nick zo ook maar even op.
Dutch & Dutch

chansig

Geluid slecht ??? Oke...op de 2e ring waar ik zat vond ik het concertwaardig. Dat bij de strot grijpen is zeker gelukt. Stagger Lee was geweldig, amazing, top of the top.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

#5573
Ik sluit me aan bij de anderen. Ontzettend mooi geschreven verslag, Hans!

Het begint donker te worden, het regent, ook hier dan maar luisteren naar een album van Nick Cave

Rudi64

Citaat van: chansig op oktober  7, 2017, 09:47:33
Ooit in een grijs verleden onder invloed van het toenmalige vriendinnetje in aanraking gekomen met de andere kant van de muziek. Tot die tijd was ik voornamelijk bezig met pop muziek. REM, Pixies, Dead, can Dance, Nick Cave, Gavin Friday......never heard of. De eerste live aanraking met Nick Cave is dan ook redelijk onbewust geweest. Ik ging gewoon mee met mijn vriendin naar Werchter.



Bijna 30 jaar geleden alweer. Met die vriendin is het nooit wat geworden. De liefde voor Nick moest ook nog groeien. Dat gebeurde ws een jaar of 20 later pas echt. Vanaf die tijd redelijk gecharmeerd van zijn muziek. Ik hoorde wel dat het niet de meest vrolijke man was, maar aangezien ik weinig aan tekst laat binnenkomen geen idee waar hij over zingt. Dat is eigenlijk niet veranderd. Sommige vinden dat een gruwel....sommige en in het bijzonder dan Doorofnight. Sorry Doorf. :D


Nick Cave

Op het forum las ik een maand of wat geleden dat Nick naar Nederland zou komen. Paar jaar terug was hij er ook al, maar ik was toen al naar Dead can Dance, The XX en nog wat anderen concerten geweest. Werd een beetje te gortig. Dus gelijk kijken, broer gebeld en kaarten besteld. Moesten alleen nog een half jaar wachten..oid.

Gisteren was het dan zover. Nog nooit in de Ziggodome geweest, dus geen idee wat te verwachten. Toen we aankwamen was het half 8 en waren ws net de deuren open gegaan. Stond een enorme rij. Om iets over 8 waren we binnen. Tweede ring bijna recht tegenover het podium. Rond half 9 klonken de eerste klanken. Vanaf het eerste nummer een enorme intensiteit. Echt bizar om te zien en te horen. Mooie opbouw in de setlist. Het 2e nummer ging bij mij door merg en been. Echt wat een stem en wat een charisma. Gelukkig miste ik hier de essentie van de woorden niet. Moet toch schoorvoetend gaan toegeven dat wanneer je naar de teksten luistert het nummer harder kan binnenkomen.

From her to Eternity was een explosiviteit aan energie. Hard, ook weer door merg en been, man met open mond echt. Nick zelf was lekker bezig met het publiek, liet zich er half invallen, zat op nog geen meter van de mensen. Op een aantal videoschermen was hij goed te zien. Mooi dat deze beelden in zwart/wit waren. Vanaf de 2e ring zie je weinig dus die beelden zijn een welkome aanvulling. Helemaal op het einde van het concert viel zelfs te zien dat Nick kon lachen.

Goed de rustige nummers waren ook werkelijk geweldig. Die man en de slechte zaadjes zijn intens zowel in energie als ook in overbrengen van rust. Knap om te zien dat ze dat op mij weten over te brengen. Ship song, into my arms, wheeping song, push the sky away, distant sky...juweeltjes.

In de encore werd een van de mooiste murderbalads gespeeld: Stagger Lee....Nick maakte er een feestje van voor de mensen op de vloer. Een groot aantal mensen mochten het podium up. Op het einde een redelijke jonge jongen die het volgens mij allemaal niet zo kon geloven. Kreeg een dikke vette knuffel van Nick. Stagger Lee was sowieso 1 van de hoogste, hoogtepunten van de avond.

Na ruim 2 uur was het gedaan. Ik heb mijn beste concert ever gezien. Blij dat ik dit heb mogen zien, horen en ervaren. Nick is een held, de band is geweldig. Warren Ellis springt er wat mij betreft uit.


Warren Ellis

Hieronder de playlist....

Anthrocene
Jesus Alone
Magneto
Higgs Boson Blues
From Her to Eternity
Tupelo
Jubilee Street
The Ship Song
Into My Arms
Girl in Amber
I Need You
Red Right Hand
The Mercy Seat
Distant Sky
Skeleton Tree

Encore:

The Weeping Song
Stagger Lee
Push the Sky Away

https://oor.nl/concerten/nick-cave-de-intensiteit-voorbij/

Weet nog mooier in woorden te pakken wat ik met mijn recensie wilde overbrengen.

Gr. Hans

Kan bijna niet wachten tot het vrijdag is..
Een eerste keer Cave live.. 8)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.