Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

MAW

#5050
Citaat van: frank2 op mei 17, 2017, 08:00:10
Speakers zijn nog niet geheel ingespeeld, met name de electronica, dat heeft 500 uur nodig. En soms denk ik inderdaad perfect, totdat ik iets probeer wat

Om het bullshitgehalte van dit soort statements even inzichtelijk te maken. 500 uur inspelen betekent betekent 170 miljoen uitslagen bij 100hz en 1,7 miljard uitslagen bij 1Khz.
Gr. Martijn

chansig

#5051
Citaat van: frank2 op mei 17, 2017, 08:12:14
Ik snap alles, maar de plinius heb ik gekocht om de ushers in toom te houden, een goede ev die veel minder kost zou waarschijnlijk ook goed zijn. (Nu met deze speakers)

Je lijkt het niet te snappen gezien het vervolg van je reactie. Dan koop je een versterker van 2000 euro. Zit je ook op ruim 6000 euro. En dan nog lopen rommelen met zaken omdat het niet optimaal klinkt. Bijzonder toch ?

Je doet dus niets anders dan mij...alleen voor jezelf vind je het normaal voor mij vind je het bijzonder dat ik een dekbed ophang en Arc gebruik.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: MAW op mei 17, 2017, 08:38:10
Om het bullshitgehalte van dit soort statements even inzichtelijk te maken. 500 uur inspelen betekent betekent 170 miljoen uitslagen bij 100hz en 1,7 miljard uitslagen bij 1Khz.


:D :D

Best veel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: MAW op mei 17, 2017, 08:38:10
Om het bullshitgehalte van dit soort statements even inzichtelijk te maken. 500 uur inspelen betekent betekent 170 miljoen uitslagen bij 100hz en 1,7 miljard uitslagen bij 1Khz.
Tja, als dat de aantallen zijn die nodig zijn dan moet dat maar. Wat ik wel vervelend vind is dat ik dan eerst een kwart jaar moet wachten voordat de luidsprekers eindelijk lekker klinken.
Nu weet je ook gelijk waarom de bouwers dat niet "in da house" doen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Groeten...

chansig

Of de bouwers doen het niet omdat het niet echt nodig is qua uren aantal. Is ook nog een optie. Het inspeelfenomeen heb ik nog niet mogen ervaren. Ook niet toen ik helemaal in kabels, stroom ed was.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 08:50:51
Of de bouwers doen het niet omdat het niet echt nodig is qua uren aantal. Is ook nog een optie. Het inspeelfenomeen heb ik nog niet mogen ervaren. Ook niet toen ik helemaal in kabels, stroom ed was.

Gr. Hans

Ik heb het wel ervaren, bij speakers, bij kabels ik hoor het verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

MAW

#5056
Als ik met een a/b (vrijwel instantly) switch vergelijk hoor ik verschillen die met een tussenpose van 10 sec. niet te horen zijn maar jij hoort verschilen ontstaan in 500 uur luisteren (wat een half jaar is bij enkele uren luisteren per dag).

Daarbij beleef ik ook verschillen in tweedehands apparatuur zonder dat er uberhaubt iets wijzigt. Dat komt gewoon doordat je went aan geluid en/of je mening wijzigt.

Doe niet zo absurd superieur alsof je gehoor zo betrouwbaar is. In een half jaar verandert je psychische en lichamelijke conditie continu. Je gaat naar je werk, wordt ziek, bent fit, moe, net wakker, bent op momenten vrolijk en andere momenten minder vrolijk. Er is van alles dat invloed heeft op je gemoedstoestand waardoor het totaal niet geloofwaardig is om zulke onzin te verkondigen.
Gr. Martijn

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 08:50:51
Of de bouwers doen het niet omdat het niet echt nodig is qua uren aantal. Is ook nog een optie. Het inspeelfenomeen heb ik nog niet mogen ervaren. Ook niet toen ik helemaal in kabels, stroom ed was.

Gr. Hans
Ah, ik begrijp dat mijn sarcasme niet helemaal is overgekomen? Hmm. Jammer.

Groeten...

MAW

#5058
Ik heb wel eens een fact-based onderbouwing gezien dat de prestatie van drivers verandert in de eerste periode na gebruik. Maar een driver die miljoenen keren moet uitslaan om in 'bedrijfscondities' te komen is defect.

Dat lijkt me juist een reden om een speaker 'ingespeeld' uit te leveren, als je inspelen als fabrikant nodig acht. Als je hoogwaardige producten wilt leveren is het onzinnig om dat het probleem van de gebruiker te maken. Een goede speaker is werkt gewoon goed als je hem uit de doos haalt en aanzet. Als dat niet het geval is, is hij niet in goede staat uitgeleverd..

Als fabrikant een instructie meegeven aan de gebruiker dat een speaker ingespeeld moet worden en hoe(lang) is mi een teken van incompetentie. Dan lever je blijkbaar een product uit dat (nog) niet goed werkt.
Gr. Martijn

frank2

#5059
Jouw mening. Ik vind het compleet nergens op slaan.
En ik zou eerst eens lezen. Had het over het filter niet over de units.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op mei 17, 2017, 09:10:31
Ah, ik begrijp dat mijn sarcasme niet helemaal is overgekomen? Hmm. Jammer.

Groeten...

Helaas...sarcasme vind ik niet bij jou passen...maar word door mij zeer gewaardeerd dus met terugwerkende kracht:  :worship: :worship:

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: frank2 op mei 17, 2017, 09:58:12
Jouw mening. Ik vind het compleet nergens op slaan.
En ik zou eerst eens lezen. Had het over het filter niet over de units.

De mening van MAW kan zeker met steekhoudende argumenten onderbouwd worden. Jij hebt alleen een ervaring er tegenover staan en dat anderen het ook horen.

Maar laat het gaan levert jullie niets op....mij ook niet. Behalve een leuke middag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Net door Hobo gebeld. Goede service...dat als eerste. Het is een betrekkelijk jong systeem (DTS Play Fi...jaartje oud) dat betekent dat er hard gewerkt wordt aan de software. De klachten die ik ervaar zijn niet onbekend en hier wordt hard aan gewerkt. Dat betekent dus een stukje geduld en ergernis management. Dichterbij de router zou kunnen helpen, CAT7 kabel zou kunnen helpen, vast IP adres zou kunnen helpen.

Ik heb er wel vertrouwen in...er komen ook regelmatig updates qua software. Dus afwachten...de stabiliteit van een Sonos hebben ze nog niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 11:07:03
Wat er bij DHCP reserveringen staat heb ik nu gedaan...

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/het-beste-thuisnetwerk-deel-2-router-instellen-63456/

Gr. Hans

Dat is op zich handig, maar een vast IP-adres stel je het beste in het apparaat zelf in, zie daarvoor de netwerkinstellingen van de streamer.
Groeten,
Edwin

chansig

Gevonden...maar dan ? Waar kan ik onderstaande gegevens vinden ?

IP address:



Subnet mask:



Default gateway:



Preferred DNS server:



Alternative DNS server:



Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

IP-adres: bedenk je zelf, binnen de reeks die je router aanbiedt. Neem bijvoorbeeld het huidige (door de router uitgedeelde) IP-adres over.

Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: het IP-adres van je router
Preferred DNS: 8.8.8.8 (DNS-server van Google) of  208.67.222.222 (Open DNS)
Secondary DNS: het IP-adres van je router
Groeten,
Edwin

chansig

Thanks....

Wat is het verschil tussen die 2 bij prefferd DNS ? Is er een voorkeur ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

Nee, op zich niet. Die van Google is uitstekend, maar mocht je niet willen dat Google er tussen zit, kun je OpenDNS gebruiken.

Je zou ook Google DNS als preferred kunnen instellen en OpenDNS als secondary, of andersom.
Groeten,
Edwin

chansig

Oke....geen idee of het gelukt is overigens.. :D

We gaan het meemaken.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Ik krijg er geen zicht op....maar ik zie het straks als ik even weg ben wat er dan vervolgens gebeurt. Er speelt nu muziek.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

Als de streamer muziek speelt na je aanpassingen van de netwerkinstellingen, dan is het dus goed gegaan  :clapping:
Groeten,
Edwin

chansig

Dat wel...nu maar hopen dat de boel gewoon normaal opstart wanneer er even geen muziek is gespeeld.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Inspelen van speakers en kabels etc. doet mij denken aan de jaren '70 toen auto's moesten inrijden.
Die tijd is reeds lang geweest.

De mijne moet elke 25.000 of 1x per jaar naar de garage. Inrijden, wasda?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70