Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

chansig

Het een sluit het ander voor jou dus uit. DSP is geen wonderapparaat hoor.

Wat is de gedachte achter het benoemen van de speakers als peperduur ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

De gedachte is je koopt voor paar duizend euro speakers, gebruikt geen dsp, en om ze mooi meer pinpoint te laten klinken heb je een dekbed nodig. Ik vind dat absurd, of ze staan straal verkeerd, of ze zijn slecht wat ik mij niet kan voorstellen ik ken Martijn, dus dat zal het niet zijn, of je had verder moeten kijken.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ah oke....dan staan ze straal verkeerd. Laten we het daar maar op houden.

Ik vind het dan weer absurd dat je een x aantal jaar met speakers speelt, keer op keer (na switch kabel, voeding, andere bron, versterker) het ultieme geluid hebt om vervolgens tot de conclusie te komen dat je speakers het eigenlijk niet zo goed deden. Daarnaast last had van een bult van ruim 20 dB in je laag, de huidige speakers dat ook hebben maar er geen last meer van hebt.

We leven in een absurde wereld.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#5028
Niet absurd, gewoon niet kunnen geloven dat speakers van 15000€ zo slecht zijn, dat een speaker van 3800€ ze er gemakkelijk uitspeelt. Oorzaak een zeer slecht middentoongebied bij de be10.
Jarenlang gedacht dat het aan apparatuur of bekabeling lag.... Speakers konden het toch niet zijn......


Heb nooit last gehad van een bult in het laag. Hij is er wel maar geen last van.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Oke....dat je geen last hebt van een bult van over de 20 dB vind ik echt absurd. Maar dat noemen we voor de lieve vrede smaak.

Dat middentoon gebied ben je jaren mee bezig geweest. De meting van Martijn liet volgens mij ook iets eigenaardigs zien rond dat gebied. Maar dat was de ruimte/plaatsing...als ik me niet vergis. Is alweer een tijdje geleden.

Daarnaast zijn mijn speakers misschien wel duur...maar voor 6000 euro + 400 voor een bron, 300 voor de stands en wat kleingeld aan kabels en dekbed...valt het allemaal te overzien. Hoe duur is jouw set en presteert deze volgens jou optimaal ?

En je laatste zin geeft de absurditeit aan van je opmerking richting mijn speakers/dekbed (die zich echt gekwetst voelen). Voor jezelf kan je het allemaal prima plaatsen, maar een ander is absurd bezig. Zal wel een audiofiele kronkel zijn.

In de afgelopen maanden heb ik het al regelmatig geschreven: De speakers zijn goed, de akoestiek is redelijk, de plaatsing is de enige plek waar ik ze nu kwijt kan. Binnen deze mogelijkheden vind ik dat de set op een behoorlijk niveau presteert. De Arc meting laat dat ook wel zien. Dat het beter kan weet ik zeker...alleen die mogelijkheden heb ik niet. De ARC was een welkome aanvulling, evenals het dekbed.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Zoals vaker geschreven de bult zit op 35 Hz, en velen beweren dat in stereo onder de 40 Hz niet veel gebeurd, dus daarom heb ik er geen last van.
Afgezien van de plinius, is mijn set niet veel duurder dan die van jou. 700€ streamer, 600€ dac, 1000€ VV.en 3800€ speaker.

De set presteert stuk beter dan met de ushers, maar ik kan nog paar dingen bijschaven waardoor de set nog mooier kan spelen, een stukje plaatsing waar ik nog mee bezig ben en wat kleinere dingen.


Ik denk dat er nog veel meer uit jouw set te halen is, maar op een of andere manier hoor jij het niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#5031
En je ev kost ? Beetje raar om die niet mee te nemen in het totaal plaatje toch ?

Volgens jou gebeurt er wel heel veel onder de 40Hz. Wat ander vindt boeit niet zo...wel bijzonder dat je schrijft omdat anderen het zeggen heb ik er geen last van. En op jouw kleine dingen na klinkt jouw set dan optimaal ?

En waarom denk je dat er veel meer uit mijn set te halen is ? En wat maakt dat je denkt dat ik geen verbeteringen hoor ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

Citaat van: frank2 op mei 16, 2017, 18:01:08
Zoals vaker geschreven de bult zit op 35 Hz, en velen beweren dat in stereo onder de 40 Hz niet veel gebeurd, dus daarom heb ik er geen last van.
Ik heb geprobeerd er iets van te maken wat ik begrijp/kan volgen:
1. Omdat anderen iets zeggen heb jij er geen last van, of:
2. Je hebt een bult op 35Hz en in stereo gebeurt er onder 40 Hz niet veel dus heb jij er geen last van, of:
3. Zowel 1 als 2
Help me even als je wilt?

Citaat van: frank2 op mei 16, 2017, 18:01:08
Ik denk dat er nog veel meer uit jouw set te halen is, maar op een of andere manier hoor jij het niet.
Of jij leest niet goed, ik volg Hans nl. wel maar jou niet zoals je hier boven kunt lezen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

Geen idee of Frank een keer stiekem hier is komen luisteren en daardoor denkt dat het er veel meer uit te halen is. Misschien omdat ik zelf een soort van zeg ? Want ik weet dat het beter kan...dat ga ik hier alleen never, nooit, niet voor elkaar krijgen. Dat is een gegeven wat ook wel weer rust geeft...gek genoeg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Grrrrr...de internet verbinding blijft een zorgelijk kindje. Maar zit dit dan in de Paradigm of kan een app hier ook invloed op hebben ?

Heeft het zin om de Paradigm dicht bij de router neer te zetten of gaat dat geen verschil maken ? Is er binnen de router instellingen iets wat ik kan doen ? En wat zou dit dan zijn. Ben geen noob op router gebied..maar net noob af om het maar zo te zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Baard heeft deze streamer ook, maar gebruikt de DTS Paly Fi app niet omdat hij Spotify luistert.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Kun je hem niet bedraad aansluiten? Dan kun je daar gelijk een mooie UTP-kabel voor gebruiken.

Groeten...

chansig

Hij is bedraad...was de Sonos ook. Kan natuurlijk wel via de wifi proberen...wie weet zit het in de kabel ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: chansig op mei 16, 2017, 18:14:37
En je ev kost ? Beetje raar om die niet mee te nemen in het totaal plaatje toch ?

Volgens jou gebeurt er wel heel veel onder de 40Hz. Wat ander vindt boeit niet zo...wel bijzonder dat je schrijft omdat anderen het zeggen heb ik er geen last van. En op jouw kleine dingen na klinkt jouw set dan optimaal ?

En waarom denk je dat er veel meer uit mijn set te halen is ? En wat maakt dat je denkt dat ik geen verbeteringen hoor ?

Gr. Hans

Frank2: Vergeet je niet te antwoorden?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#5039
Citaat van: chansig op mei 16, 2017, 22:26:40
Frank2: Vergeet je niet te antwoorden?

Gr. Hans

Mijn ev is nu eigenlijk te zwaar, zou eenvoudiger kunnen met deze speakers, maar ik heb m en ben er zeer tevreden mee. Prijs 6500€.

Velen zullen het weten, mensen die er verstand van hebben, dat er onder  de 40 Hz weinig gebeurd, het zal. Ook al zou er veel onder de 40 Hz gebeuren, geen last van de bult omdat het strak klinkt, geen dreun e.d. meer een eigen ingebouwde subwoofer.

Dat er meer uit jouw set gehaald kan worden weet ik zeker, geen optimale bekabeling, Sonos en nu paradigm zijn zeker niet de betere streamers. Vele sonossen worden niet voor niets door Magna gemodificeerd..
Door geen optimale bekabeling zul je veel dingen die een verbetering zouden moeten zijn niet of nauwelijks opmerken.

( Zoals aparte audiogroep, beter Stekkerblok, goede bekabeling en interlinks. En nee dat hoeft niet duur te zijn, mijn Stekkerblok kost 150€ en klinkt beter dan de furutech van 1000€)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Heb je de Paradigm al een vast IP-adres gegeven Hans?

chansig

Citaat van: frank2 op mei 17, 2017, 06:55:19
Mijn ev is nu eigenlijk te zwaar, zou eenvoudiger kunnen met deze speakers, maar ik heb m en ben er zeer tevreden mee. Prijs 6500€.

Velen zullen het weten, mensen die er verstand van hebben, dat er onder  de 40 Hz weinig gebeurd, het zal. Ook al zou er veel onder de 40 Hz gebeuren, geen last van de bult omdat het strak klinkt, geen dreun e.d. meer een eigen ingebouwde subwoofer.

Dat er meer uit jouw set gehaald kan worden weet ik zeker, geen optimale bekabeling, Sonos en nu paradigm zijn zeker niet de betere streamers. Vele sonossen worden niet voor niets door Magna gemodificeerd..
Door geen optimale bekabeling zul je veel dingen die een verbetering zouden moeten zijn niet of nauwelijks opmerken.

( Zoals aparte audiogroep, beter Stekkerblok, goede bekabeling en interlinks. En nee dat hoeft niet duur te zijn, mijn Stekkerblok kost 150€ en klinkt beter dan de furutech van 1000€)

Dus jouw set kost tegen de 11.000 euro. Dan nog lopen rommelen met stekkers, kabels omdat het nog niet goed is...bijzonder. Speakers toch niet helemaal in orde ? Of plaatsing niet oke ? Ik ken Ronald niet maar een Scan Speak Reference plus is al zo vaak gemaakt dat er genoeg terug te vinden is op het net...en zal hij dus geen rommel maken.

Ook ik denk dat jouw set nog niet optimaal presteert. Denk je bv dat het nog meer pin point zou kunnen of heb je je optimum bereikt ? Je laag kan in ieder geval strakker en zal daardoor dynamischer en gelaagder worden. Staat los van of je nu geen probleem ervaart.

Wat ik wil zeggen Frank, is dat een ieder aan het rommelen in de marge. Er zijn er maar weinig die weten hoe een simpele set kan klinken in een erg goede akoestiek. Misschien goed, want als je het weet dan weet je dat het allemaal niet zoveel zin heeft.

Daarnaast beleven we de hobby op een compleet andere wijze en handelen we ook op een compleet andere wijze en dichten we veranderingsmogleijkheden aan andere zaken toe. Jij zit meer op de lijn van Huub.

Als je ooit weer eens in de buurt bent dan ben je welkom.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#5042
Citaat van: twani op mei 17, 2017, 07:06:44
Heb je de Paradigm al een vast IP-adres gegeven Hans?

Geen idee...niet bewust in ieder geval.  :D

Lijkt er niet op als ik zou in de router kijk. De static list is leeg. Er wordt gevraagd om: Netwwork/host ip   netmask   Metric  Interface.

Waar vind ik wat ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 07:41:49
Dus jouw set kost tegen de 11.000 euro. Dan nog lopen rommelen met stekkers, kabels omdat het nog niet goed is...bijzonder. Speakers toch niet helemaal in orde ? Of plaatsing niet oke ? Ik ken Ronald niet maar een Scan Speak Reference plus is al zo vaak gemaakt dat er genoeg terug te vinden is op het net...en zal hij dus geen rommel maken.

Ook ik denk dat jouw set nog niet optimaal presteert. Denk je bv dat het nog meer pin point zou kunnen of heb je je optimum bereikt ? Je laag kan in ieder geval strakker en zal daardoor dynamischer en gelaagder worden. Staat los van of je nu geen probleem ervaart.

Wat ik wil zeggen Frank, is dat een ieder aan het rommelen in de marge. Er zijn er maar weinig die weten hoe een simpele set kan klinken in een erg goede akoestiek. Misschien goed, want als je het weet dan weet je dat het allemaal niet zoveel zin heeft.

Daarnaast beleven we de hobby op een compleet andere wijze en handelen we ook op een compleet andere wijze en dichten we veranderingsmogleijkheden aan andere zaken toe. Jij zit meer op de lijn van Huub.

Als je ooit weer eens in de buurt bent dan ben je welkom.

Gr. Hans

Correctie, het is goed, maar als het door simpele ingrepen nog mooier kan...

Maar verder het rommelen is grotendeels voorbij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#5044
Dit bedoel ik Frank...bij mij noem je het bijzonder...bij jezelf vind je het normaal. Zie je de discrepantie niet ?

Over dat klaar zijn...ik hoop het voor je...maar er komt een nieuwe DAC aan toch ? Daarnaast heb je de afgelopen jaren al zo vaak geschreven dat je klaar was en het ultieme geluid was bereikt. Zelfs met de aanschaf van de nieuwe speakers. Het was helemaal goed zo, mooier kon niet, geen geklooi meer met kabels etc. Je was helemaal blij. Nu blijkt dat het toch nog beter kan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

#5045
Citaat van: frank2 op mei 16, 2017, 18:01:08
Zoals vaker geschreven de bult zit op 35 Hz, en velen beweren dat in stereo onder de 40 Hz niet veel gebeurd, dus daarom heb ik er geen last van.


Wat onder 40hz zit is altijd de onderkant van een geluid (bv. kick of bassline). De uiteinden van de frequentieband van een geluid zijn altijd relatief zacht en bevatten relatief weinig info. 40hz gaat ook al aardig richting 20hz, en dus richting de uiteinden van wat we kunnen horen. Ons gehoor is het minst gevoelig tegen de uiteinden van het bereik. Dus in die zin 'gebeurt' er niet zoveel onder 40hz.

Maar als je 35Hz versterkt met 20dB dan is dat relatief onbelangrijke en zachte geluid ineens 20dB harder. Met +20dB is het ineens heel goed te horen. Ook ook al blijft het qua informatie niet zo boeiend, dan gebeurt er ineens nogal wat onderin.
Gr. Martijn

frank2

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 07:55:26
Dit bedoel ik Frank...bij mij noem je het bijzonder...bij jezelf vind je het normaal. Zie je de discrepantie niet ?

Over dat klaar zijn...ik hoop het voor je...maar er komt een nieuwe DAC aan toch ? Daarnaast heb je de afgelopen jaren al zo vaak geschreven dat je klaar was en het ultieme geluid was bereikt. Zelfs met de aanschaf van de nieuwe speakers. Het was helemaal goed zo, mooier kon niet, geen geklooi meer met kabels etc. Je was helemaal blij. Nu blijkt dat het toch nog beter kan.

Gr. Hans

Speakers zijn nog niet geheel ingespeeld, met name de electronica, dat heeft 500 uur nodig. En soms denk ik inderdaad perfect, totdat ik iets probeer wat dan soms dusdanig goed uitpakt dat ik zelf ook verbaasd ben. Bijvoorbeeld ik gebruikte iego gold stekkers, nu blijkt dat rodium stekkers van jouw Hifi op mono kristal kabels nog mooier klinkt, meer open strakker...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Prima....maar je set kost ruim 11.000 euro en dan is het nog niet goed ? Snap je dat je post van gisteren niet uit jouw pen zou moeten komen ?

Wel begrip voor je zelf en niet voor de ander. Zelf wel iets doen en als een ander iets doet dan vind je het raar...snap ie ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: frank2 op mei 17, 2017, 08:00:10
Speakers zijn nog niet geheel ingespeeld, met name de electronica, dat heeft 500 uur nodig.

Met dit soort specifieke statements die nergens op slaan en nergens op gebaseerd zijn creeer je alleen maar onnodig verwarring.

Als speakers volgens de fabrikant uberhaubt lang ingespeeld moeten worden, toont dat mi alleen maar incompetentie aan. Kunnen ze dat niet even doen voor ze ze uitleveren? Lijkt me niet meer dan normaal om iets te ontvangen dat out of the box werkt. Vooral als het zo duur is..
Gr. Martijn

frank2

Citaat van: chansig op mei 17, 2017, 08:02:22
Prima....maar je set kost ruim 11.000 euro en dan is het nog niet goed ? Snap je dat je post van gisteren niet uit jouw pen zou moeten komen ?

Wel begrip voor je zelf en niet voor de ander. Zelf wel iets doen en als een ander iets doet dan vind je het raar...snap ie ?

Gr. Hans

Ik snap alles, maar de plinius heb ik gekocht om de ushers in toom te houden, een goede ev die veel minder kost zou waarschijnlijk ook goed zijn. (Nu met deze speakers)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren