Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

chansig

Dubberdebud.....wat aan het kijken voor een 4 kanaals versterker. Ik zie bv een QSC PLD 4.2. Hier zit ook een dsp in. Dan kan ik de minidsp verkopen + 2 Crown versterkers. Enige nadeel is dat ik dan vanuit de SONOS weer het signaal moet gaan splitsen (naar de QSC en de D&D speakers). Daarnaast benieuwd wat de fan in deze versterker voor lawaai maakt.

Dus ik ben er nog niet helemaal uit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Een fan is toch vaak wel aan te passen? Dan heb je opeens ook veel meer keuze....s/n, dsp en een stabiele voeding zijn m.i. belangrijker dan een luidruchtige fan.

chansig

Klopt....maar in dat aanpassen heb ik niet zoveel zin.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

 :) Eerlijk. Hopelijk valt de herrie deze keer mee want het blijft interessant spul.

op eigen verzoek verwijderd.

#3729
Hans... Wil C. een kleiner dressoir op die plek ofzo?

chansig

 :D

Nee...ik wil gewoon ruimte. Kan het playmobile van mijn jongste erin. Zou ook fijn als mijn cd's allemaal verkocht zijn. Scheelt ook weer 2 lades.

Maar vandaag effe met Martijn geappt.....mijn twijfels zijn ws te groot. Daarnaast maakt de amp op harder geluidsniveau een behoorlijk lawaai. En is de Sonos niet gebalanceerd.

Andere optie zou zijn om 2 subs te gaan gebruiken en het signaal van de D&D speakers te laten komen.

Wat ik ws ga doen is het volgende. De D&D als front inregelen zonder subs en met subs. En dan maar gaan luisteren. Mogelijk dat ik er dan achter kom dat ik de subs helemaal niet ga missen. Ik verwacht van wel...maar wie weet.

Dat zou wel lekker opruimen...van het geld wat ik over hou ga ik dan een Audeze LCD 4 kopen... :D

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op oktober 27, 2016, 19:05:03
Wat ik ws ga doen is het volgende. De D&D als front inregelen zonder subs en met subs. En dan maar gaan luisteren. Mogelijk dat ik er dan achter kom dat ik de subs helemaal niet ga missen. Ik verwacht van wel...maar wie weet.

Dat zou wel lekker opruimen...van het geld wat ik over hou ga ik dan een Audeze LCD 4 kopen... :D

Wauw!

Wat een goed plan zeg!

  ;D

Je tackelt met die multisubs natuurlijk een hoop akoestische ellende. Maar het is wel een gedoe. Dat is ook echt wat mij tegenhoudt... En ik denk dat als je echt goed DSP't op je luisterpositie het nog best eens mee kan vallen.

Dat het zeg maar een kwestie van smaak wordt...

:shaun: :clapping:

chansig

 :D

Popte zo in me op....dit geweldige plan.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: Baardmannetje op oktober 27, 2016, 19:22:04
Wauw!

Wat een goed plan zeg!

  ;D

Je tackelt met die multisubs natuurlijk een hoop akoestische ellende. Maar het is wel een gedoe. Dat is ook echt wat mij tegenhoudt... En ik denk dat als je echt goed DSP't op je luisterpositie het nog best eens mee kan vallen.

Dat het zeg maar een kwestie van smaak wordt...

:shaun: :clapping:


Prima idee.

Ht viel me alleszins mee om een maandje met alleen fronts te spelen (zonder subs, met DSP). Met subs is de impact toch anders en uiteindelijk vind ik het met twee subs fraaier klinken. Ik kan hier wisselen tussen twee configuraties. Met twee goede fronts kan je een heel eind komen. Zeker als je een tijdje zonder subs luistert, raak je weer helemaal gewend en lijk je niets te missen.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Klopt....vraag is of het dan toch gaat knagen naar verloop van tijd. We gaan het ervaren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ja het is alleen maar leuk dat je kan wisselen. En jouw DSP kan toch ook wel meerdere configuraties opslaan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Kijk aan. Was je recent nog bij Maz geweest?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nee...hij moest iets doen met zijn vriendin of zo. Beetje een lame excuus.. :D

Hij krijgt alleen maar meer Karma's. Ws gaat ie zelf dealer worden oid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Oke....er zijn dus gewoon omzetters van RCA naar XLR. Dat lost dus een mogelijk niet aanwezig probleem op. De fan zou niet te horen moeten zijn volgens BAX. Nu nog even wat geld sparen.

Of wacht...dit wordt stap 1:

Citaat van: chansig op oktober 27, 2016, 19:05:03
Wat ik ws ga doen is het volgende. De D&D als front inregelen zonder subs en met subs. En dan maar gaan luisteren. Mogelijk dat ik er dan achter kom dat ik de subs helemaal niet ga missen. Ik verwacht van wel...maar wie weet.

Dat zou wel lekker opruimen...van het geld wat ik over hou ga ik dan een Audeze LCD 4 kopen... :D

Gr. Hans

Mocht ik toch bij de 4 subs blijven dan is de QSC een optie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Grappig spul die PA dingen. IMG Stage Line heeft een paar leuke nieuwe (STA-400D/800D) met een zeer acceptabele s/n van 110dB. Ik had Monacor gemaild over de zgn Hypex module die erin zou zitten. Antwoord: "Onze technische dienst verwacht dat de UcD400HG module in de STA-400D zit.". Van het woordje 'verwacht' word ik niet heel blij maar dat is geen verkeerde module.

chansig

Inderdaad een goed antwoord... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Kwam tot een verschrikkelijke ontdekking:

Hififorum: 12.000 posts
Audiofreak: 9.000 posts
HTforum: 15.000 posts
Hear forum: geen idee
Hifi.nl: geen idee
Stereoforum: 700 posts

En dat ws in een jaar of 12. Hoe ziek ben ik dan ? :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Wat vind je er zelf van?

:blink:

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op oktober 28, 2016, 19:11:19
Antwoord: "Onze technische dienst verwacht dat de UcD400HG module in de STA-400D zit.".

En dat voor €299!

Damn...

chansig

Citaat van: Baardmannetje op oktober 28, 2016, 19:29:03
Wat vind je er zelf van?

:blink:

Ik merk dat ik een beetje in de war ben door de harde cijfers. Mijn gevoel zegt namelijk iets anders. Grootste voordeel is dat ik er leuke/aardige/vriendelijke/gezellige mensen door heb leren kennen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Dat laatste lijkt mij pure winst. Dat stukje waar je in de war bent is misschien wel een nieuw draadje waard. Het is toch goed om over zulke dingen te praten...

Ik steun je, dat weet je!

DofN

Is er niet ergens een grijs gebied waar je je toevlucht kan zoeken nu de cijfers je verwarren? Dat schijnt een doel te hebben.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Ik heb een grijs gebied op mijn hoofd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.