Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2016, 21:19:30
Geweldig zo!

Nu nog even Eelco er overheen a.u.b.! :D

Ik kom er nooit meer overheen ben ik bang....

:(  ;D

dre73

Ik denk dat ik ook maar subs ga bouwen! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2016, 21:21:57
Dat iemand nog irritanter als Hans kan zijn is heel bijzonder trouwens! :D

Irritanter dan...

;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

Lekker bezig weer, Dre!

8)

chansig

Citaat van: Contour op augustus  9, 2016, 21:17:58
Hallo Hans,
Dit heeft allemaal niks negatiefs in zich, dat jij dat zo ervaart zegt denk ik vooral dat je niet goed tegen kritiek kan...  ;D

Groetjes Walter

Prima houden we het daarop..geen probleem.

Citaat van: Contour op augustus  9, 2016, 21:20:32
Ondanks dat Hans nu boos is,

Ik ben niet boos.

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2016, 21:21:57
Dat iemand nog irritanter dan Hans kan zijn is heel bijzonder trouwens! :D

Beetje jammer dat dit het geval is maar ik ga weer beter mijn best doen.

Citaat van: Baardmannetje op augustus  9, 2016, 21:26:24
Lekker bezig weer, Dre!

8)

Altijd toch ?

Dames ik ga dames turnen kijken...lenige vrouwen die lenige dingen doen....altijd goed om naar te kijken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Hou ons op de de hoogte a.u.b.!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Dames vielen een beetje tegen op de vloer...

De huidige OL doen me overigens opnieuw weer terugdenken aan de posts van Abz.

Topic over Mart Smeets ...."Mag ik dat zeggen ja dat mag ik". Een hilarisch hoogtepunt op dit forum. Ooooowww........wat deed ik toen irritant. :D

Ik wil dat Abz weer terugkomt...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Beste Hans,

Ik begrijp uit de reacties dat mijn adviezen niet worden gewaardeerd, ik begrijp niet waarom, maar om het niet verder te laten escaleren zal ik niet meer posten in dit topic. Ik wens je verder wel veel succes in je zoektocht naar een goed geluid.

Groetjes Walter

VlisChris

Waar abz opeens naar toe is.
Die is vaker langer weggeweest. Maar nu is die er NOOIT meer :(
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

dre73

Je 3e geweldige post in een week! :pompom: :pompom:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Nahpets

Citaat van: chansig op augustus  9, 2016, 21:35:25
Ik wil dat Abz weer terugkomt...

1 van de weinigen die ik echt mis.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Citaat van: Contour op augustus  9, 2016, 21:37:46
Beste Hans,

Ik begrijp uit de reacties dat mijn adviezen niet worden gewaardeerd, ik begrijp niet waarom, maar om het niet verder te laten escaleren zal ik niet meer posten in dit topic. Ik wens je verder wel veel succes in je zoektocht naar een goed geluid.

Groetjes Walter

Dank je. Laat ik even duidelijk zijn dat ik je kennis niet in twijfel wil trekken. Maar zoals aangegeven vind ik dat je met je posts over het algemeen een negatieve insteek lijkt te hebben. Dat kan absoluut aan mij liggen...dat zij dan maar zo.

Aan de andere kant als je snapt wat ik bedoel ben je wat mij betreft (niet dat ik daar iets over te zeggen heb) in dit topic meer dan welkom. Anders overigens ook...is echt niet aan mij om je te zeggen/vragen hier niet/wel te posten.

Ik zal er dan alleen selectief op reageren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Het is de toon die de muziek maakt  8)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op augustus  9, 2016, 21:35:25
Dames vielen een beetje tegen op de vloer...

De huidige OL doen me overigens opnieuw weer terugdenken aan de posts van Abz.

Topic over Mart Smeets ...."Mag ik dat zeggen ja dat mag ik". Een hilarisch hoogtepunt op dit forum. Ooooowww........wat deed ik toen irritant. :D

Ik wil dat Abz weer terugkomt...

Gr. Hans

Misschien moet je dan naar filmpjes van die ex-turnster kijken. Wellicht is dat wat voor jou?  ::)

Maar goed, ik ben ook wel benieuwd naar het waarom die subs bij jou zo ingesteld zijn. DSP tot 200 Hz kan nog wel maar een geluidsbron van 200 Hz achter je lijkt mij wat vreemd. Van de andere kant heb ik je set redelijk uitgebreid gehoord toen jij je vorige luidsprekers nog had en dat klonk best prima. Zeker voor zo'n k*t-set.

Groeten...

MAW

#3316
Citaat van: Martijn M op augustus  9, 2016, 14:41:17
De adviesprijs voor een setje Dutch & Dutch 8M is €5950, voor de 8C komt het op €9950. Dat zijn hogere prijzen dan waar we oorspronkelijk op mikten, maar relatief gezien nog steeds een koopje als je kijkt naar hoeveel luidspreker je voor dat geld krijgt. De concurrentie met de Kii die Holco noemt en de modellen die MAW noemt durf ik zeker aan (overigens moet ik zeggen dat het stuk voor stuk mooie luidsprekers zijn). Sterker nog, ik durf te stellen dat de 8M en 8C beter presteren dan veel luidsprekers die beduidend meer kosten.

Andere actieve monitoren in dat prijssegment zijn ATC SCM45A en ME Geithain RL922K. Dat zijn overigens gelijk ook de duurste mid-field monitors in de markt. Een koopje zou ik het dan ook niet willen noemen. Het is in ieder geval enkele malen duurder dan ik had verwacht.

Voor die prijs koop je overigens flawless performance. De midrange driver in de 8C lijkt nogal op de midwoofer in de 8M.
Een 8" OEM woofer lijkt me eerlijk gezegd eerder geschikt als goede midbass unit (in de 8M) dan als midrange driver (in de 8C) die moet concurreren met de ATC SM75-150S midrange dome in de SCM45A.

Maargoed, zeg nooit nooit... Ik wordt in elk geval met de dag benieuwder naar de 8C! :)
Gr. Martijn

holco

Beste Martijn,

De cijfers (per Speaker) zoals een ieder ze online kan zien.


D&D 8C 48x26x38cm (Berken blanke lak)

2x LF 8"
1x MF 8"
1x HF 1"

Totaal 4 units

Frequentiebereik: 30Hz > 20KHz +/- 1,5dB

LF: 500W / type ?
MF: 250W / type ?
HF: 250W / type ?

Totaal: 1000W aan vermogen

DA/AD converters ? (Vermoed 3x)

DSP: ? (Vermoed 3x)


Kii Three 20x40x40cm (Hoog glans wit)

4x LF 6,5"
1x MF 5"
1x HF 1"

Totaal 6 units

Frequentiebereik: 20Hz > 25KHz +/- 0,5dB

6x 250W Ncore Amp

Totaal: 1500W aan vermogen

AD/DA converters: 6x

DSP: 6x

Mvg, Mario


Citaat van: Martijn M op augustus  9, 2016, 16:31:40
Beste Mario,

Onze luidsprekers worden gemaakt voor de best mogelijk geluidskwaliteit in normale kamers. Omdat we geen concessies willen doen, worden zeer hoogwaardige onderdelen gebruikt en die zijn helaas duurder dan minder hoogwaardige onderdelen. Dat vertaalt zich in een hogere verkoopprijs. Volgens mij is het lastig om op basis van de informatie die je hebt te concluderen dat onze productie en inkoop te duur zijn.

Ik vind de Kii een heel mooi product, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Het is een innovatieve, compacte luidspreker die ongetwijfeld heel goed klinkt. Je opmerking dat de Kii onmiskebaar de betere cijfers heeft begrijp ik echter niet. Als je echt puur naar specificaties en meetresultaten gaat kijken, zou ik niet weten op welk aspect de Kii Three betere cijfers heeft dan de Dutch & Dutch 8C. Vervorming? frequentielineariteit? Diepgang van het laag? Dynamisch bereik? Fasevervorming? Gelijkmatigheid van het afstraalgedrag.... Ik zou mijn geld op de 8C zetten.

Veel interessanter is wat mij betreft hoe producten als de Kii Three en the Dutch & Dutch 8C zich verhouden tot traditionele luidsprekers. Ik geloof dat DSP-gebaseerde luidsprekers met een geoptimaliseerde afstraling in de komende jaren door steeds meer audiofielen erkend worden als high-end luidsprekers van de toekomst. Ze klinken gewoonweg beter!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Staaled

Citaat van: doorofnight op augustus  9, 2016, 19:37:09
Leuk, ik geef een seintje als ik ervoor klaar ben, dat heeft vooral met een drukke agenda te maken en ik wil er de tijd voor nemen als je (samen met Hans?, en misschien komt Koen ook nog even langs, gezellig) langskomt.

Ben nu erg benieuwd hoe hoog de subs bij Hans gecrossed staan.

Ik wil zelf binnenkort een experiment uitvoeren met een hoge crossover (120Hz bijvoorbeeld) en dan de fronts uitsluiten van DSP. Behalve DIRAC en Lyngdorf gebruikt volgens mij niemand DSP voor het volledige frequentiebereik.
Trinnov ,Audyssey en ARC doen op hun beurt min of meer hetzelfde.
Correctie tot een bepaalde range om vervolgens de resterende range/respons ,buiten het matchen aan een targetcurve in zijn geheel, niet te corrigeren.






"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Lyngdorf gebruikt met zijn boundary woofers x-overs tot wel 800 Hz.
Bij mijn weten staan die echter altijd tegen de voorwand juist om lokalisatie en timingproblemen te voorkomen.

150 en 200 lijkt mij ook te hoog voor normale subs.
Ik heb ooit met 120 gespeeld.
Die stonden zeer kort op de voorwand , dat wel.
Uiteindelijk na meting bleek 80 voor mijn ruimte de beste setting.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Zojuist de minidsp aangepast en 2 nieuwe configuraties (100 125 en 80 100) opgeslagen.

Later vandaag gaan we eens luisteren. Nu eerst even ruzie maken met de oudste, eten en zorgen dat de jongste wat anders gaat doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ruzie...check
Jongste wat anders doen...check
Eten...nog niet gedaan.

Toch maar even luisteren. Ja...dat is wel een verschilletje. Minder deken van laag dat zeker. Meer alleen van voren. Impact lijkt dynamischer..klinkt wel weer wat feller. Maar die onrust zit in de fronts. Komt nu mogelijk nog meer naar voren ?

Nu eerst even eten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

 :coffee:  Eet smakelijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ook maar even boodschappen gedaan en nu aan het eten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

ben benieuwd naar de rest van jouw dagindeling :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2