Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

chansig

#3175
Net even Radiohead geluisterd ( op de koptelefon)...erg veel galm maar geen vervelend hoog.

Citaat van: holco op augustus  6, 2016, 20:49:00
De D&D.


Dat kan Martijn denk ik het beste zelf uitleggen. Op zicht geen abacadabra...maar wel fijn als het goed uitgelegd wordt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Op de D&D site staan alleen computer renders, hebben de echte speakers ook daadwerkelijk een metalen dome?

Groetjes Walter

chansig

Ik hou me daar niet zo mee bezig. Mijn focus ligt op de klank en of ik het kan betalen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Je hebt toch ogen?

chansig

Ja...maar het is je niet duidelijk dat ik het dus niet weet ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Kiek...anderen letten wel op.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik ben wel benieuwd waarom de ontwerpers voor een metalen dome hebben gekozen, ook al zouden er meettechnisch geen nadelen zijn, veel mensen willen geen metal dome omdat deze de naam hebben het geluid een metalen randje te geven.

Groetjes Walter

chansig

 :D

En dan in combi met een DSP...metalen geluid en weg natuurlijkheid. Nu nog een zilveren kabel in de set en het is gedaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Zilver is prima, verzilverd koper is echter einde verhaal voor je set.

DofN

#3185
Ze moeten de dome een ander kleurtje geven, wég metalig geluid. Leuk dat ze zo goed bevallen Hans, had al wel gedacht (en hier opgetekend voor het nageslacht) dat ze je zouden bevallen!

Ik denk dat met het met subs een weergaloos klinkende set wordt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: Contour op augustus  6, 2016, 22:15:28
Zilver is prima, verzilverd koper is echter einde verhaal voor je set.

Ik zou het bijna direct gaan bestellen. :D

Om eerlijk te zijn ben ik een beetje klaar met die (voor)oordelen...koper klinkt rond, zilver scherp etc. Ik luister en bepaal dan wel of ik het wat vindt of niet.

Zoals gezegd ben ik doof en heb ik een k*tset...dus wat maakt het allemaal ook uit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op augustus  6, 2016, 22:07:50
Ik ben wel benieuwd waarom de ontwerpers voor een metalen dome hebben gekozen, ook al zouden er meettechnisch geen nadelen zijn, veel mensen willen geen metal dome omdat deze de naam hebben het geluid een metalen randje te geven.

De speaker heeft ook een waveguide, je weet wel zo'n toetertje, dusvooral trompetten klinken erg goed.

MAW

Ik mis even de relatie tussen de waveguide en de trompet :)
Gr. Martijn

Markus2

Even een flauwe anekdote, gedaan door twee mensen, onafhankelijk van elkaar;

Inmiddels bijna anderhalf decennium geleden had ik een stel Master Concept Four luidsprekers waarbij bij intensieve luister-testen, door beide heren, werd gehoord dat er toch wel een erg goede soft-dome tweeter toegepast was in deze luidspreker. Veel mooier en beter dan een metal-dome!

Laten dit nu Scan Speak metal-domes geweest zijn, met (inderdaad) zwart gekleurd dome-materiaal, dát wel.

Ik wil hiermee helemaal niets zeggen (voor elk ander), maar laat ik het "frappant" noemen.


Groet, Mark ;)




Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Baardmannetje op augustus  6, 2016, 22:34:43
De speaker heeft ook een waveguide, je weet wel zo'n toetertje, dusvooral trompetten klinken erg goed.

Alles met een "bekervorm" klinkt goed, de rest..

:ph34r:

Groet, Mark ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Staaled

De mijne gebruiken polyester.
Vandaar dat het zo kunstmatig klinkt. ;D

Des te exotischer, des te verfijnder en transparanter met als summum Diamond.

Tenzij er echt gekl**id wordt heb ik nooit 123 verschil in materiaal gehoord. Des te meer in afstemming.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Contour

Heeft er iemand al foto's van the real stuff? Op de D&D site staan alleen computer plaatjes. .

Groetjes Walter

chansig

In het topic van Doorofnight staan foto's. Laatste paar pagina's van zijn topic. Ik heb gisteren in ieder geval geen foto's gemaakt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Bedankt, beetje veraf maar geeft een beeld, zijn behoorlijk compact zo te zien! Dat is zeker een pluspunt wegens WAF.

chansig

Nou...38 cm diep, 27 cm breed en de hoogte weet ik dan weer niet. Maar het zijn geen kleine jongens. Ze vielen in ieder geval groter uit dan dat ik ze in mijn gedachten had zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Gisteren viel mij ook op dat het hoog scherp klonk bij de Cowboy Junkies, Kwabbernoot was niet de enige. We speelden op dat moment heel luid (ik gok op om en nabij 95 dB). Dat verbaasde me, want ik weet dat de speaker van zichzelf niet scherp klinkt. Daarna heb ik op een iets beschaafder volume geluisterd naar opnames die ik beter ken en toen viel het me totaal niet op. Ik dacht het te kunnen wijten aan de opname en heb de opname in de auto en thuis met de Sennheiser HD600 nog eens beluisterd. Volgens mij is het werkelijk gewoonweg de opname, gecombineerd met een oorverdovend geluidsniveau en een woonkamer met een voor een redelijke maar niet perfecte akoestiek. Op dit moment spelen de 8M's in mijn nogal lege galmbak van een woonkamer (vorig weekend verhuisd en er wordt nog volop geklust) en dat gaat verrassend goed! House of Cards van Radiohead klinkt ook prima.

Hans, bedankt voor de gastvrijheid, soepje, sapje, biertje en de stroopkoek na de koffie!
Dutch & Dutch

chansig

Jij ook weer bedankt voor je inzet etc.  Volgende keer krijg je direct bij binnenkomst een koek in je mik gedouwd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Wel erg fijne muziek (Cowboy Junkies). Zit nu met de koptelefoon op, serre deur open, gras net gemaaid, kopje koffie erbij heerlijk te luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.