Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

remco320

Dat ziet er goed uit. Ik begrijp er geen hol van maar het ziet er goed uit;) mocht het meegenomen kunnen worden dan is dat ideaal!

chansig



Outrigger...8 stuks. Tot nu toe 10 euro.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Flink aan de knutsel zo :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

larsonator

Citaat van: doorofnight op mei 13, 2015, 23:23:06
Flink aan de knutsel zo :)
idd.... knutsel ;)
misschien kan eddy135 voor ons een powerbuy verzorgen  :D

chansig

Citaat van: doorofnight op mei 13, 2015, 23:23:06
Flink aan de knutsel zo :)

Zijn nog niet klaar. Zojuist 2 spuitbussen besteld. Van het weekend even spuiten en dan in de oven om even uit te harden. Nog wat andere moeren erop en dan zijn ze klaar.

Al met al rond de 40 euro...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: larsonator op mei 13, 2015, 23:26:45
idd.... knutsel ;)
misschien kan eddy135 voor ons een powerbuy verzorgen  :D
Ik zal me er eens in verdiepen... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

lynch1979

Goed bezig Hans  :thumbs-up:

Hoelang moeten ze in de oven voor de gaar zijn?  :D

chansig

3 x 3 uur en niet vergeten rond te draaien en te overgieten met zijn eigen sap.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Arroseren. Dus....wijntip sjattoo neuf du paap.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

lynch1979

Citaat van: chansig op mei 14, 2015, 09:22:30
3 x 3 uur en niet vergeten rond te draaien en te overgieten met zijn eigen sap.

Gr Hans

Klinkt goed, hopelijk is het te vreten  :D

chansig



Gebakken en gebraden. Totale kosten: 11 euro voor de metalen plaatjes, 15 euro voor de verf, 6 euro voor de losse moeren en afdekmoeren. De spikes had ik nog liggen dus dat is mazzel. Anders waren dat de grootste kosten geweest.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op mei 16, 2015, 12:06:34


Gebakken en gebraden. Totale kosten: 11 euro voor de metalen plaatjes, 15 euro voor de verf, 6 euro voor de losse moeren en afdekmoeren. De spikes had ik nog liggen dus dat is mazzel. Anders waren dat de grootste kosten geweest.

Gr Hans

Wat is het nut hiervan, zorgt het voor stabiliteit van de tweeters?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

Komen onder de andere/nieuwe speakers zodat deze stevig staan. Zogenaamde outriggers. Zijn nauwelijks te vinden en als ze te vinden zijn kosten ze een vermogen (vind ik dan).

Dus zelf gemaakt...kost goedkoper.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rovinggecko

Leuke DIY oplossing, ga ik onthouden.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

chansig

Ik heb ze nu gespoten. Gisteren bedacht ik me dat ik ze ook had kunnen wrappen. Waren de kosten nog minder geweest en daarnaast strakker. Misschien dat ik dat nog ga doen.

Of bijvoorbeeld een 30mm brede krimpkous gebruiken.

Enige zorg is dan de kopse kant.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larsonator

Niet lullig bedoeld maar ik vind t er maar cheap-knutsel-werkje uitzien. Ik zou zelf informeren bij een metaal bewerkingsbedrijf met goede machines. Is vast een leuk dealtje mee te maken. Nou ziet het eruit als een metalen strip van 30x6 met gaatjes erin en een bouwmarkt afdekdopje erop. Bijna zonde van je speakers :(

tompj

Citaat van: chansig op mei 16, 2015, 12:26:43
Ik heb ze nu gespoten. Gisteren bedacht ik me dat ik ze ook had kunnen wrappen. Waren de kosten nog minder geweest en daarnaast strakker. Misschien dat ik dat nog ga doen.

Of bijvoorbeeld een 30mm brede krimpkous gebruiken.

Enige zorg is dan de kopse kant.

Gr Hans
Dan heb ik nog een goed idee Hans: noem ze dan de II ES Ultimate... ;D
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

chansig

Citaat van: larsonator op mei 16, 2015, 13:06:12
Niet lullig bedoeld maar ik vind t er maar cheap-knutsel-werkje uitzien. Ik zou zelf informeren bij een metaal bewerkingsbedrijf met goede machines. Is vast een leuk dealtje mee te maken. Nou ziet het eruit als een metalen strip van 30x6 met gaatjes erin en een bouwmarkt afdekdopje erop. Bijna zonde van je speakers :(

De gaatjes zijn straks niet meer zichtbaar. Je ziet dan dus alleen 5 cm van het plaatje en een spike en een bouwmarkt afdekdopje.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larsonator

We zien het wel op de foto ;)

chansig

Ik kan niet wachten totdat je gaat vertellen wat je ervan vindt.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

ik denk dat het heel mooi uit gaat zien als je ze zou monteren. nice work hans...misschien iets voor mij ook.
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

#2296


Omdat ik echt niet heel lang wil wachten totdat Larsonator zijn oordeel kan vellen. :D

Een soort van proef opstelling. Zitten dus niet helemaal op de juiste plek en hoek...maar gewoon om een nog beter oordeel te vellen.

De schotels heb ik net even gespoten zodat deze ook weer mooi zwart zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op mei 16, 2015, 13:48:34


Omdat ik echt niet heel lang wil wachten totdat Larsonator zijn oordeel kan vellen. :D

Een soort van proef opstelling. Zitten dus niet helemaal op de juiste plek en hoek...maar gewoon om een nog beter oordeel te vellen.

De schotels heb ik net even gespoten zodat deze ook weer mooi zwart zijn.

Gr Hans

en dat witte onder de speakers is dat permanent piepschuim? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

Ik heb een beetje teveel zwart in mijn geluidsbeeld..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Ik kan mij niet voorstellen dat de strips niet (enigermate) doorbuigen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)