Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: chansig op februari  8, 2015, 15:32:50
Ik los mijn akoestische problemen met kabels op...

Gr Hans
Dat is idd van een hogere orde. :worship:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Zijn er ook maar weinig die snappen hoe dit werkt. Dus als je het niet erg vindt ga ik het ook niet uitleggen. Is een proces van jaren...en het belangrijkste: Je moet kennis hebben van audiologica.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op februari  8, 2015, 16:00:22
Zijn er ook maar weinig die snappen hoe dit werkt. Dus als je het niet erg vindt ga ik het ook niet uitleggen. Is een proces van jaren...en het belangrijkste: Je moet kennis hebben van audiologica.

Gr Hans
Maar da's logisch.....sniff. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

drevox

Audiologica. Das een vak. :D
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

chansig

#2204


Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

ziet er gelikt uit hans
nu nog een bass shaker in je stoel en je set kan weg  :smile:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

chansig

 :D

Nee muziek via de set heeft ook wel wat hoor. Ik denk dat mijn vrouw wel blij zou zijn als het zou gebeuren. Een mooie Stax is mijn volgende doel...eerst ergens zien te beluisteren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

br@m

Wat zit er in die doos? Lagavulin 12 Years single malt? Doe-mij-dan-die-maar :-D

Ik heb hier een Stax liggen trouwens. Eén van de goedkopere van destijds, dat wel.

Ik vind hem super klinken, al gebruikte ik hem de laatste 15 jaar eigenlijk zelden en nu helemaal nooit meer.

Vergelijken met zo'n dure dynamische zou ik wel eens leuk vinden.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

chansig

Dan kom je gezellig een keer met de Stax langs...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

br@m

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

chansig

Deze week kan ik alleen woensdagavond en dan anderhalve week niet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

br@m

Dan wordt het daarna want ik kan woensdag niet.

Maar wat in t vat zit...

Ik stuur je wel een PM
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cardas49

Mooi die LCD-2 en LCD-3 naast elkaar.

Ook handig ophangsysteem.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

chansig

The tegel (Suzy Wong) has landed, i repeat the tegel has landed. Direct onder de set en tsjemig wat een geluid...lijkt wel een compleet andere set. Wat nu inwerken...direct de eerste noot.

Tsja...dat zou mooi zijn. De tegel is inderdaad landed, zit onder de set en nu ben ik aan het luisteren. Ik meen wel verschil te horen...maar laat hem maar gewoon lekker liggen. Die gaat zijn ding wel doen. Komt helemaal goed. De kleine tegels liggen nu onder de speakers. Puntjes omhoog/goede kant op zou Geile Geert zeggen.

Daarnaast een Elite abo afgesloten bij Deezer...kosten 35 euro voor een jaar voor FLAC ipv MP. Ach voor dat geld wil ik het wel proberen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

35 euro? dat is een stuk goedkoper dan de 20 euro p/maand van Qobuz..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Aanbieding omdat ik een Sonos heb. Ik kreeg een gratis abo (van 1 jaar op Deezer) toen ik de Sonos kocht en van daaruit deze aanbieding. Mijn gratis abo liep nog wel 9 maanden..maar goed voor 35 euro naar FLAC (al is het alleen maar voor het gevoel) is niet verkeerd. Daarna gewoon 12 x 20 euro hoor. Dus dan gaan we weer over naar MP.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ah zo :) Veel luisterplezier ermee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Zodiac

Citaat van: chansig op maart  7, 2015, 12:07:04
Aanbieding omdat ik een Sonos heb. Ik kreeg een gratis abo (van 1 jaar op Deezer) toen ik de Sonos kocht en van daaruit deze aanbieding. Mijn gratis abo liep nog wel 9 maanden..maar goed voor 35 euro naar FLAC (al is het alleen maar voor het gevoel) is niet verkeerd. Daarna gewoon 12 x 20 euro hoor. Dus dan gaan we weer over naar MP.

Gr Hans
He, die aanbieding heb ik gemist......Heb ook een sonos. Kreeg je een mail van Sonos?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Je moet de Sonos tussen een bepaalde tijd gekocht hebben. De mijne heb ik afgelopen december gekocht. Nu kreeg ik een mail van Deezer.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Aha! Ik was namelijk ook al op zoek op de site van Deezer hoe ik een Elite abonnement kan afsluiten. Kon dat niet vinden (er zijn 2 levels, gratis en premium dacht ik).
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Goed...vanavond op naar Rhenen. Een interessante speaker zien staan. Top spul van Scan Speak. Mooie kasten. Even hoog als de huidige speakers alleen iets breder en wat dieper. Pest is alleen dat er geen filter in zit. Tsja...wat doe je dan ?

Dan pm je Andre, Baardman, Martijn en Jerry. Aan de eerste 2 heb je niet zoveel..maar goed. ;D

Jerry had wel mee willen werken, maar Martijn was net even eerder. Dus ik ga met Martijn een filter in elkaar zetten. Martijn stond erop dat ik mijn eigen kennis ook zou inzetten, dus ik ga ook echt wat doen. Spannend. Volgens Martijn moet het lukken. Wat een druk op mijn schouders. ;D

Vanavond eerst maar eens luisteren. De verkoper gebruikt een actief filter. Volgens hem klinkt het erg goed.

Tweede stap is kopen en dan met Martijn in de overlegmodus: Wat moet ik gaan kopen ? Plan is om het filter buiten de speaker te houden..in ieder geval tot het moment dat het helemaal naar smaak is. Boel (minidsp) zal hier ook opnieuw ingesteld moeten worden.

Zo en ik was zo lekker klaar met de set. ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sailor Jan

Interessant!

Is het geen idee om het ook actief te filteren? Volgens mij moet dat tegenwoordig ook net zo audiofiel zijn als passief filteren.
Wees lief voor jezelf

chansig

Heb ik het net met Martijn over via de mail.

Digitale crossover...pest is alleen dat ik er dan ook nog een versterker bij moet gaan kopen (het is namelijk een drieweg). Qua kosten plaatje is dat gewoon niet interessant. (lees te duur) En waar moet die derde versterker gaan staan, nog 2 x 2 speakerskabels erbij. Ga zo maar door.

Wel een boeiende optie..

Gr Hans



Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

#2224
Zou ik geen digitale crossover pakken (of een hele hele goede en dan in het digitale domein blijven) maar als je in het analoge domein zit bv een Bryston 10b achtig ding. Inderdaad komt er per speaker een versterker er bij.
Volgens mij hoeven die dan niet allemaal gelijk te zijn, buikgevoel zegt me dat je voor de woofers meer vermogen nodig hebt dan voor een tweater. Maar daar weet ik het fijne niet van. Wel is het theoretisch beter dan met een filter in de speaker die 1 signaal moet gaan filteren met alle verliezen en onnauwkeurigheden van dien.
Interessant topic eigenlijk wel.