hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart  8, 2010, 09:12:07
:)

;)

Anton.
Had ik inderdaad gelijk even VET moeten afdrukken  :thumbs-up:  :pompom:

Groetjes,

Ronald

hifiman

En na een probleemloos dagje muziek luisteren gisteren, wederom vanavond meerdere dropouts (rebuffering)  :( Ik ben natuurlijk nog steeds heel erg blij dat mijn P500 het weer doet, maar dit soort gezeur is wel een domper op het luisterplezier.  :hmmm: Gelukkig gebeurd het maar heel af en toe.  ^-^

Heb zojuist mijn oude switch maar weer neergezet, eens kijken of dat helpt.  :baaa:

Voor alle duidelijkheid, ik luister nu toch al een paar jaar naar een squeezebox cq transporter en heb dit dus in al die tijd NOOIT gehad. Frappant is dan wel weer dat als je op slimdevices forum leest er meer mensen zijn die er last van hebben.  :-X

Edit: bedenk me net dat ik de realtime upsampling ook niet moet uitsluiten!

Hopelijk is het niet de transporter zelf die een (hardware) probleem heeft. Ik kan natuurlijk eens een tijdje mijn squeezebox beneden zetten om te kijken of het dan ook gebeurd. Maar eerst even afwachten of de switch wissel wat uit gaat maken.

Tegelijkertijd het logging level verhoogd van squeezeboxserver, hopelijk is er dan, als het weer gebeurd, iets te zien in de logs (met default logging levels is dat niet het geval). Het zou fijn zijn om te kunnen vaststellen of het probleem al dan niet aan de software kant zit.

De spetters heb ik in elk geval niet gehoord vanavond.  :sarcasm:

To be continued...

BuSpu

Citaat van: Audioloog op maart  8, 2010, 21:41:02
De spetters heb ik dan weer niet gehoord vanavond. 

je moet ze niet horen maar zien  :D

Icarus314

Wet van behoud van ellende. Eerst hadden we krassen en tikken in de platen. Toen kregen we jitter in de cd klokjes. Nu hebben we spetters en plopjes. Ik hoor ze ook nu en dan vanwege upsampelen maar misschien zijn het andere?

hifiman

Citaat van: Icarus314 op maart  9, 2010, 14:46:27
Wet van behoud van ellende. Eerst hadden we krassen en tikken in de platen. Toen kregen we jitter in de cd klokjes. Nu hebben we spetters en plopjes. Ik hoor ze ook nu en dan vanwege upsampelen maar misschien zijn het andere?
Die wet ken ik maar al te goed  :D

De spetters heb ik al 2 dagen niet meer gehoord, mijn vermoedden dat dit een externe storing betreft wordt steeds groter.

De dropouts (rebuffering) is een ander verhaal, dit duidt op een software of hardware probleeem dat hoe dan ook opgelost moet/zal worden  ;)

Edit: vanavond paar uurtjes geluisterd en geen last gehad....

Groetjes,

Ronald

hifiman

Vandaag is het P500 deel II  ;)

Opamps vervangen door betere, de 2 grote elco's gaan vastgezet worden met klemmen ipv met tie wraps en er moet nog een ventilator ingebouwd (lees: op de achterkant gemonteerd) worden.

PS. Er zit nu ook een (exact de juiste maat) mica plaatje onder de tor in kwestie Anton  :thumbs-up:

Work in progress!   :headbanging:

hifiman

De 2 grote condensatoren nu met klemmen vast ipv met tie wraps  :notify:

hifiman

En nu dus een ventilator op de achterkant gemonteerd  :headbanging:

hifiman

En als we dan toch bezig zijn  >:D Een plank met vilt bekleed en tussen scherm en plafond gemonteerd: much better!  :pompom:

Davey

Mooi hoor allemaal. Ik wou dat ik zo handig was om condensatoren, etc te vervangen. Merk je het nou echt goed Arjan als je dat geupgrade hebt?

hifiman

Citaat van: Davey op maart 13, 2010, 17:50:20
Mooi hoor allemaal. Ik wou dat ik zo handig was om condensatoren, etc te vervangen. Merk je het nou echt goed Arjan als je dat geupgrade hebt?
Ik denk niet dat als ik een condensator vervangen dat Arjen dat 70 km verderop gaat horen  :withstupid:  ;)

Het vervangen van de condensatoren was overigens in eerste instantie vanwege een reparatie/restauratie en omdat deze een veel hogere max werkspanning hebben, niet om het beter te laten klinken, dat het dat wel doet is mooi meegenomen  :thumbs-up:

Davey

Citaat van: Audioloog op maart 13, 2010, 17:52:08
Ik denk niet dat als ik een condensator vervangen dat Arjen dat 70 km verderop gaat horen  :withstupid:  ;)
:-[ sorry Ronald  :D. Was effe in de war denk ik.

Citaat van: Audioloog op maart 13, 2010, 17:52:08
Het vervangen van de condensatoren was overigens in eerste instantie een reparatie en niet om het beter te laten klinken, dat het dat wel doet is mooi meegenomen  :thumbs-up:

Ok, dus het is niet zomaar gezegd wanneer je onderdelen vervangt voor kalitatief "betere" dat het ook mooier gaat klinken?


hifiman

Citaat van: Davey op maart 13, 2010, 17:57:11
Ok, dus het is niet zomaar gezegd wanneer je onderdelen vervangt voor kalitatief "betere" dat het ook mooier gaat klinken?
Klopt, soms wordt het alleen maar "anders" en niet persee beter, het is een beetje als met koken, zomaar wat peper en zout in een gerecht donderen is geen garantie voor een betere smaak. Maar als je wat weet van koken en je weet waar en hoeveel dan...   :coffee:

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op maart 13, 2010, 21:13:39
Klopt, soms wordt het alleen maar "anders" en niet persee beter, het is een beetje als met koken, zomaar wat peper en zout in een gerecht donderen is geen garantie voor een betere smaak. Maar als je wat weet van koken en je weet waar en hoeveel dan...   :coffee:
Dan is de vraag natuurlijk op welke parameter(s) je de opamps hebt gekozen...
slew rate, impedantie, offset ???
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Zojuist even getest of de ventilator wel echt aangaat bij 62 graden, effe de TV erop aangesloten en jawel daar ging die  :D

Om het helemaal af te maken nog even een metalen grille op de fan gemonteerd  8)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart 14, 2010, 07:48:20
Koel! 8)
Als je eens in de gelegenheid bent moet je maar weer eens een audiofiel bakkie komen doen Arjen.  :coffee: Het klinkt nu echt heel anders dan de laatste keer dan je hier was en ik kan je verzekeren dat het er niet slechter op geworden is  ;)

hifiman

Citaat van: squadra op maart 14, 2010, 08:23:35
Dan is de vraag natuurlijk op welke parameter(s) je de opamps hebt gekozen...
slew rate, impedantie, offset ???
Het ligt in dit geval nog wat simpeler dan dat ;-) Er zaten TL082 opamps in, in het schema echter stonden de NE5532, die qua specs beter zijn. Ik had er dus gisteren NE5532 in gestopt. Gek genoeg kwam ik toen opeens 20 volt tekort, das raar want de gain wordt tenslotte niet door de opamp zelf bepaald (gain oneindig in theorie) maar door de toegepaste schakeling. Afijn, in elk geval heb ik toen de TL082's maar weer teruggezet.

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk dat Ferarri-rode kleurtje... 8)
Dankbare projectjes met goede afloop... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 14, 2010, 09:04:02
Leuk dat Ferarri-rode kleurtje... 8)
Inderdaad, net effe jammer dat er geen knipperende blauwe leds in zitten  :-X  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 14, 2010, 09:21:27
:inlove:
Ik zit nu trouwens voor de derde keer deze week naar de 4 jaargetijden te luisteren van Vivaldi. Deze "stijl" van klassiek spreekt me erg aan, is alles van Vivaldi zo Erik? Wat mij aanspreekt is het dynamische erin, ik vind veel andere klassiek al gauw wat "saai" zeg maar :satisfied:

tiptop

Doet de P500 het nu weer goed?

Vivaldi de vier jaargetijden was het eerste stuk klassiek waar ik mee in aanrakingan kwam. veel mensen beginnen met dit soort "licht" klassiek. beetje barok enzo.

Als je van dynamiek houd moet je bij de jongens uit het oostblok zijn. Tchaikovski, Rachmaninov enz...
heb ik ook wat van en erg mooi. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op maart 14, 2010, 10:03:49
Doet de P500 het nu weer goed?
Die doet het weer uit de kunst  :) Was echt even afzien zonder, de 220V die mijn huis inkomt is echt bedorven, het stinkt nog net niet  ;)

Citaat van: tiptop op maart 14, 2010, 10:03:49
Vivaldi de vier jaargetijden was het eerste stuk klassiek waar ik mee in aanrakingan kwam. veel mensen beginnen met dit soort "licht" klassiek. beetje barok enzo.
Ik dus eigenlijk ook, had natuurlijk wel eens wat klassiek opgezet, maar de interesse begint nu voor het eerst echt te komen.

Citaat van: tiptop op maart 14, 2010, 10:03:49
Als je van dynamiek houd moet je bij de jongens uit het oostblok zijn. Tchaikovski, Rachmaninov enz...
heb ik ook wat van en erg mooi. :)
Tchaikovski had ik ook al "ontdekt" inderdaad, bedankt voor de tip!

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik weet niet welke uitvoering je luistert daar zit nl ook weer verschil in....maar een hele mooie "andere Vivaldi" is de japanse versie van Denon op HQ van Vivaldi met het Fagot Concert door I Solisti Italiani.....heb ik net binnen...TOPPER !!! (ook weer te bestellen bij het Enya-adres  :-X).....
Verder kun je je helemaal uitleven met Vivaldi want hij heeft veel enorme mooie dingen gemaakt maar slechts een handvol mensen weten meer te noemen dan de 4 jaargetijden... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!