hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 16:14:31
Let the quantum purifying experiment begin!  ;)
Hmmmm nog niets op teletekst te vinden, so far so good  :D

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 19:17:17
Belden Special..... ::)
PHYSICAL CHARACTERISTICS:
CONDUCTOR:
Number of Conductors 3
Total Number of Conductors 3
AWG 12
Stranding 41x30
Conductor Material BC - Bare Copper
Type of Cordage SJT

AWG 12 oftewel 3,3 mm2 (maal 3 uiteraard)  :headbanging:

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 19:17:17
Anyway, ik was vanmiddag nog even met 2 cilinders/wielen bij je aan de uhh ..tuin, maar geen Ronald making Bybees te bekenen.
;)

Anton.
Klopt, die was direkt na posten van de bybee foto vertrokken richting een familie BBQ  :popcorn: :coffee:
Heb er dan ook nog geen seconde naar geluisterd en dat zal er heel de rest van het weekend ook wel niet van komen, maar dat geeft niet , kunnen die dingen effe tot rust komen  :hehe:

Jammer dat we je gemist hebben, altijd welkom voor een  :coffee: en een  :popcorn:

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  4, 2009, 19:28:09
Count me in! ;D ;)
Hoi Arjen,

Wat mij betreft kunnen we wat afspreken hoor, warme weer is na morgen toch voorbij  ^-^

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: riwi op juli  4, 2009, 19:09:20
Wat is een labtop? Is dat een speciale versie van een laptop die in laboratoria gebruikt wordt?
Hmmm toch maar eens stoppen met dat goedkope C1000 bier  :D

hifiman

Ik kon het natuurlijk niet laten dus net toch nog effe snel geluisterd met en zonder bybees (tussen P500 ultimate outlet en versterker)  :P

Eerste indruk: klinkt iets anders maar ik weet niet of het nou persee beter is.

Dit in tegenstelling tot de ervaring een week geleden bij forumlid 993. Echter verbazen doet mij dit niet, "P500 ultimate outlet + bybees + netfilter in de versterker" is wellicht net iets teveel van het goede.

Eerst maar eens in laten "spelen" die hap, dan gaan we eens wat combi's uitproberen, ik zal proberen te wachten tot wij een afspraak hebben Arjen  :D


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 20:54:17
PHYSICAL CHARACTERISTICS:
CONDUCTOR:
Number of Conductors 3
Total Number of Conductors 3
AWG 12
Stranding 41x30
Conductor Material BC - Bare Copper
Type of Cordage SJT

AWG 12 oftewel 3,3 mm2 (maal 3 uiteraard)  :headbanging:
Klopt, die was direkt na posten van de bybee foto vertrokken richting een familie BBQ  :popcorn: :coffee:
Heb er dan ook nog geen seconde naar geluisterd en dat zal er heel de rest van het weekend ook wel niet van komen, maar dat geeft niet , kunnen die dingen effe tot rust komen  :hehe:

Jammer dat we je gemist hebben, altijd welkom voor een  :coffee: en een  :popcorn:

I was presumtious :-X ...... ging er eigenlijk automatisch vanuit dat het om Belden 19364 ging. :-X

Anton.

Ps. Ronald voor je de bybees in gebruik gaat nemen .....oefff (crosspost) :hehe: .... zou je aanraden eerst eens wat uurtjes zonder de Ultimate outlet ertussen te luisteren, dus straight from the socket.
En daar je vergelijk met of zonder Bybees in the line and neutral mee doen.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 22:36:52
Ps. Ronald voor je de bybees in gebruik gaat nemen zou ik je aanraden eerst eens wat uurtjes zonder de Ultimate outlet ertussen the te spelen, dus straight from the socket.
En daar je vergelijk met of zonder Bybees in the line and neutral mee doen.
Dat was mij ook al door het hoofd geschoten en zal ik binnenkort eens gaan proberen!  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 22:41:16
Dat was mij ook al door het hoofd geschoten en zal ik binnenkort eens gaan proberen!  ^-^

Ik hoor het straks wel. :devil:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 22:44:11
Ik hoor het straks wel. :devil:

Anton.
Haha, je kent me al iets te goed zo te horen  :D
Maar nee ditmaal toch niet, de set is reeds in rust-toestand en dat ga ik zometeen ook  ;)

Tenslotte moet ik morgen al om  7:00 (ivm getij) op mossel en krabben jacht  :-X

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 22:48:47
Haha, je kent me al iets te goed zo te horen  :D
Maar nee ditmaal toch niet, de set is reeds in rust-toestand en dat ga ik zometeen ook  ;)

Tenslotte moet ik morgen al om  7:00 (ivm getij) op mossel en krabben jacht  :-X

Ronald
Daar gaat weer een varken.

Have a nice day and ....
Succes

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 22:51:42
Daar gaat weer een varken.
Mijn ogen mogen ietwat achteruit gaan, het verschil tussen een mossel en een varken zie ik nog wel  :-X

Edit: de speklapjes waren in de aanbieding deze week  ;)

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 22:52:47
Edit: de speklapjes waren in de aanbieding deze week  ;)
:D(of krijg ik nu Marianne Thieme achter me aan? :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 22:36:52
I was presumtious :-X ......
Even invallen voor Arjen: presumptuous  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

...een taalfoutje/typo verbeteren is een beetje...aanmatigend....zelfs ook naar Arjen toe......... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juli  5, 2009, 22:10:42
...een taalfoutje/typo verbeteren is een beetje...aanmatigend....zelfs ook naar Arjen toe......... ;D

ROTFLOL ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  5, 2009, 22:10:42
...een taalfoutje/typo verbeteren is een beetje...aanmatigend....zelfs ook naar Arjen toe......... ;D
Ik vond het zo een raar woord (lees: mij onbekend) dat ik het even opgezocht had of het wel bestond, dus zo doende  :D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  5, 2009, 19:24:32
Even invallen voor Arjen: presumptuous  :D

:(

Ik had even vlug presumtious ingetikt in google: [Obama is not a presumtious person, he probably has his choice in .....]


Maar Ronald, we kunnen elkaar natuurlijk op kleine tikfoutjes attenderen :police:, zullen we het dan ook maar bij tikfoutjes houden. :sneaky2: ;) ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  5, 2009, 23:45:24
Maar Ronald, we kunnen elkaar natuurlijk op kleine tikfoutjes attenderen :police:, zullen we het dan ook maar bij tikfoutjes houden. :sneaky2: ;) ;D
Ehhhh, deal  :D  ;)


hifiman

Nog even kort over de Bybees.

Gisteravond wilde ik even een eerste vergelijk doen met de versterker respectievelijk op de rauwe AC, op de Ultimate outlet van de P500 en op de Bybees. Echter toen na de tweede maal de aardlek schakelaar eruit vloog (dit heeft niks met de bybees te maken maar komt waarschijnlijk omdat de versterker in uit stand toch spanning op de trafo heeft staan) ben ik ermee gestopt. Ik vind dat maar niks (voor de gezondheid van de apparatuur en van mijn muziek library filesystem), tevens is het dan lastig vergelijken als ik elke keer 10 minuten moet wachten tot ik weer geluid heb (pc doet dan filesystem checks).

Dit gecombineerd met het feit dat ik zowiezo geen schokkende verschillen heb waar kunnen nemen en ik eigenlijk gewoon tevreden ben stop ik dit experiment per direkt. Daarnaast had ik de indruk dat op de ultimate outlet (zonder bybees) zowiezo het beste klonk.  :P Daarbij nog even opmerkend dat bij Walter thuis het effect vele malen groter was, hetgeen ik (met name) verklaar uit het feit dat Walter verder geen netfiltering toepast.

De bybees liggen dus voorlopig even in ruste. Wellicht zet ik ze in als lichtnetfilter voor de surround receiver. Of om bij geinteresseerde forumleden eens te kijken hoe het uitpakt (Arjen?). Of misschien probeer ik ze in de toekomst toch eens tussen de speakers. Afijn geen haast mee, dus de komende 10 minuten gebeurd er even niets  :devil:  ;D  ;)

Kjelt

Hi Ronald,
ik snap je uitleg niet waarom de aardlek eruit zou vliegen als
Citaatwaarschijnlijk omdat de versterker in uit stand toch spanning op de trafo heeft staan
.
Je aardlek vliegt er uit als er meer als 35mA aan stroom niet in het net terugstroomt, oftewel die lekt ergens weg naar aarde/omgeving. Dat blijft de moeite waard om uit te zoeken welk apparaat hiervoor verantwoordelijk is. Ik heb een zelfde situatie gehad en dit bleek mijn Monster powerfilter te zijn in combinatie met alle aangesloten apparatuur. Ik ben toen wel even bezig geweest om een combinatie te vinden waarbij het goed bleef gaan (fases omdraaien etc.). Uiteindelijk toch gelukt.

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli  6, 2009, 10:32:00
Hi Ronald,
ik snap je uitleg niet waarom de aardlek eruit zou vliegen als .
Je aardlek vliegt er uit als er meer als 35mA aan stroom niet in het net terugstroomt, oftewel die lekt ergens weg naar aarde/omgeving. Dat blijft de moeite waard om uit te zoeken welk apparaat hiervoor verantwoordelijk is. Ik heb een zelfde situatie gehad en dit bleek mijn Monster powerfilter te zijn in combinatie met alle aangesloten apparatuur. Ik ben toen wel even bezig geweest om een combinatie te vinden waarbij het goed bleef gaan (fases omdraaien etc.). Uiteindelijk toch gelukt.
Hoi Wicher,

Je hebt helemaal gelijk! Mijn aanname zou alleen van toepassing zijn als de groep eruit vloog en niet de aardlek.

Ik denk dat ik de schuldige wel weet , de LCD TV! (deze staat analoog aangesloten op de versterker en ik krijg altijd een schokje als ik de rca uitgangen van de TV aanraak).

Bedankt voor de correctie!  :)

hifiman

Even een pizza instralen  :popcorn:

Blijft toch een fijn ding zo'n halogeen oventje  :inlove:

Audiofiel

Draai je halverwege de pizza even om voor een krokante bodem? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  6, 2009, 12:26:04
Draai je halverwege de pizza even om voor een krokante bodem? ;D
Dat is niet nodig dankzij de ingebouwde ventilator die zorgt voor een luchtwerveling in deze oven  :)

Edit: de pizza bevind zich overigens ondertussen al in mijn spijsverteringskanaal  :crazy:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  6, 2009, 09:49:28
Afijn geen haast mee, dus de komende 10 minuten gebeurd er even niets  :devil:  ;D  ;)
En.....?

:pompom:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....