hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ivo1986

Inderdaad wanneer komt de hicap?

Gefeliciteerd met de spullen.
De versterker ken ik best goed en die vind ik ook erg goed.

ps Jullie kunnen bij mij geld inzetten hoe lang Ronald tevreden blijft. Quotes komen vanavond ;D ;D ;D.

)p(

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten...ik hoop dat deze set je zal brengen waar je naar op zoek bent en je vooral veel zorgeloos luisterplezier zal bieden :)
Moet zeggen, ik krijg ook wel een beetje een nostalgische gevoel bij het zien van deze jongere telgen uit hetzelfde geslacht als mijn eerste speakers...

peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Alvast gefeliciteerd.......van complete set veranderen (in 1 keer) blijft een unicum 8)...

Er wordt wat naar binnengedragen in huize Audioloog........maar goed wel de beste (enige) manier om praktijkervaring op te doen... ;D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ChrisV

Misschien interessant: de nieuwe versie van deze speakers kan elk moment door Harbeth worden geintroduceerd... 8)

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?t=495

En: die ecalypthus uitvoering is toch verreweg de mooiste!


garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op april 20, 2009, 19:39:02
Hoi

Alvast gefeliciteerd.......van complete set veranderen (in 1 keer) blijft een unicum 8)...

Er wordt wat naar binnengedragen in huize Audioloog........maar goed wel de beste (enige) manier om praktijkervaring op te doen... ;D :-X

Wat een cynisme (snobisme?)... ::) 

garmtz

Citaat van: ChrisV op april 20, 2009, 20:12:21
Misschien interessant: de nieuwe versie van deze speakers kan elk moment door Harbeth worden geintroduceerd... 8)

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?t=495

En: die ecalypthus uitvoering is toch verreweg de mooiste!

Als je 6 maanden levertijd niet erg vindt... ;)  En de BBC heeft de nieuwe gehoord en voor de oude gekozen... ;)

hifiman

Citaat van: garmtz op april 20, 2009, 20:21:41
Als je 6 maanden levertijd niet erg vindt... ;)  En de BBC heeft de nieuwe gehoord en voor de oude gekozen... ;)
Had je er net over gemaild Garmt  ;) Wel frappant inderdaad dat de BBC voor de oude gekozen heeft.
Volgens Alan Shaw is de P3R vanaf 9 mei leverbaar lees ik op het Harbeth forum?

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 20, 2009, 19:39:02
Alvast gefeliciteerd.......van complete set veranderen (in 1 keer) blijft een unicum 8)...
Ken je joris1971 niet?  ;D  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: garmtz op april 20, 2009, 20:20:38
Wat een cynisme (snobisme?)... ::) 

Hahahahaha...niet cynisch hoor....een mensenwil is een mensen leven...dit blijven leuke ervaringen om te lezen maar zeker ook om te overkomen.....dus gewoon leuk bedoeld... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op april 21, 2009, 08:31:17
Hahahahaha...niet cynisch hoor....een mensenwil is een mensen leven...dit blijven leuke ervaringen om te lezen maar zeker ook om te overkomen.....dus gewoon leuk bedoeld... ;D

O.k. Gelukkig maar... :)

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op april 20, 2009, 20:46:21
Had je er net over gemaild Garmt  ;) Wel frappant inderdaad dat de BBC voor de oude gekozen heeft.
Volgens Alan Shaw is de P3R vanaf 9 mei leverbaar lees ik op het Harbeth forum?

De vraag is altijd enorm bij Harbeth, dus beschikbaar vanaf 9 mei, betekent dat de hele wereld vanaf dan zijn bestelling krijgt uitgeleverd.
De vraag vanuit Azie is altijd enorm, dus het aanbod is gewoon erg laag.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 11:33:33
In Azie is het toch ''Habeth''? ;D

Volgens mij keek je graag naar het tv-programma 'De Leukste Thuis...' ::)

ChrisV

Citaat van: Audioloog op april 20, 2009, 20:46:21
Wel frappant inderdaad dat de BBC voor de oude gekozen heeft.

In zoverre: de BBC heeft een bedrijfsmatige afweging te maken. Die afwegingen zien er anders uit dan die van een individuele consument. Dat de BBC blijkbaar er niet voor kiest de bestaande speakers in bezit te vervangen zegt mij zonder nadere info daarom weinig.

celerontje

Citaat van: bmateijsen op april 21, 2009, 11:38:54
Volgens mij keek je graag naar het tv-programma 'De Leukste Thuis...' ::)
Heee, ik ben HTforumlid, ik ga geen genoegen nemen met shaky-VHS opnames! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Citaat van: ChrisV op april 21, 2009, 11:45:35
In zoverre: de BBC heeft een bedrijfsmatige afweging te maken. Die afwegingen zien er anders uit dan die van een individuele consument. Dat de BBC blijkbaar er niet voor kiest de bestaande speakers in bezit te vervangen zegt mij zonder nadere info daarom weinig.

De BBC vindt het belangrijk dat hun monitoren niet van klank veranderen. Dat is de voornaamste reden voor ze om voor de 'oude' variant te kiezen. Ze zullen zowiezo niet hun bestaande monitoren allemaal vervangen, hoogstens als ze kapot zijn (vandaar nogmaals de keuze voor de oude modellen).

scrutinizer

 "Confused? You won't be, after this week's episode of...Soap". ???

Ik was in de veronderstelling dat de Lyngdorf heilig was in jouw setup!!

Ik neem aan dat je de Avalon monitor ook even op de NAIM aangesloten en beluisterd heb?

Feli

Anton.

Nb. Op naar de volgende bladzijden ....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 21, 2009, 13:21:06
Ik neem aan dat je de Avalon monitor ook even op de NAIM aangesloten en beluisterd heb?
Yep, klonk nergens naar (mijn mening), de match met de Lyngdorf was dan stukken beter!

(helaas nog geen tijd voor mijn verslagje)

celerontje

En de Harbeth's op de Lyngdorf?
Klonk dat wel een beetje goed?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 13:46:03
En de Harbeth's op de Lyngdorf?
Nou vooruit laat ik dat ook alvast verklappen, dat was ook geen goede match.

Ralph71

Citaat van: Audioloog op april 20, 2009, 17:07:49
Haha klopt, verslagje van mijn bevindingen volgt binnenkort, het zetten van de advertenties had even voorrang  ;D

We mogen Garmt en Bjorn dus feliciteren met weer een tevreden klant of is dat nog te voorbarig?  ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

hifiman

Citaat van: Ralph71 op april 21, 2009, 14:01:10
We mogen Garmt en Bjorn dus feliciteren met weer een tevreden klant of is dat nog te voorbarig?  ;D
Ik was al jaren een tevreden klant  ;D

JeKa


Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 21, 2009, 13:21:06
Ik was in de veronderstelling dat de Lyngdorf heilig was in jouw setup!!
Ik had inderdaad niet de intentie deze weg te doen, echter zoals iedereen ondertussen wel geraden zal hebben was de combinatie Harbeth/Naim  een zoveel betere match als de combinatie Harbeth/Lyngdorf dat ik daar gewoon weg niet om heen kon.

Interessant was om sterker dan ooit te hebben ervaren dat de ene luidspreker duidelijk beter matchte met de ene versterker en de andere luidspreker met de andere versterker. In beide gevallen in een dusdanige mate dat dit direkt duidelijk was (niet subtiel dus).

Groetjes,

Ronald