Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: LPlover op december 20, 2014, 12:06:42
ja dat is waar staat los van het versterker volume want de Ndac heeft uiteraard een vast uitgangssignaal. Had je dat probleem ook met de 112 voorversterker?  Het ligt ook niet aan de download neem ik aan want anders zou je het analoog ook hebben.

Maar analoog geen probleem dus ligt het ergens in het digitale domein van knijpdoos naar Ndac?

Wellicht heeft de NDAC een hogere uitgangsspanning dan de SB, waardoor deze de ingang van de voorversterker overstuurt.

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op december 20, 2014, 12:06:42
ja dat is waar staat los van het versterker volume want de Ndac heeft uiteraard een vast uitgangssignaal. Had je dat probleem ook met de 112 voorversterker?  Het ligt ook niet aan de download neem ik aan want anders zou je het analoog ook hebben.

Maar analoog geen probleem dus ligt het ergens in het digitale domein van knijpdoos naar Ndac?

tot en met ndac

sebassie

Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat het mogelijk is om m'n Hicap2 te upgraden naar DR. Maar kan de info zo 1-2-3 niet terugvinden. Weet iemand of dit inderdaad mogelijks is en wat de kosten daarvan ongeveer zijn?
Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Robiwan

Citaat van: sebassie op december 20, 2014, 12:55:00
Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat het mogelijk is om m'n Hicap2 te upgraden naar DR. Maar kan de info zo 1-2-3 niet terugvinden. Weet iemand of dit inderdaad mogelijks is en wat de kosten daarvan ongeveer zijn?
Gr
Sebas

is mogelijk maar naar verhouding wel een stuk prijziger. Garmt heeft daar wel antwoord op.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

Vanmiddag ff testplannetje maken en experimenteren
Ik denk dat tm nDAC alles ok is, aangezien op normaal volume alles ok is.
Voorversterker zou een probleem kunnen hebben.
Eindversterker niet, want wisselen heeft niets opgelost
1 speaker zou probleem kunnen hebben.
Speakerkabel en verbinding met connectoren zou kunnen.

Dus ga alsvolgt te werk:
Speakers wisselen, als probleem dan links is het de speaker
L-r wisselen van uitgangen eindversterker, als het wisselt is het de bekabeling
Als ik het dan nog niet heb gevonden ga ik de 202 ingangen wisselen, spelen met uitgangsniveas bron, etc.

Robiwan

#14680
Citaat van: jpmoree op december 20, 2014, 13:08:19
Vanmiddag ff testplannetje maken en experimenteren
Ik denk dat tm nDAC alles ok is, aangezien op normaal volume alles ok is.
Voorversterker zou een probleem kunnen hebben.
Eindversterker niet, want wisselen heeft niets opgelost
1 speaker zou probleem kunnen hebben.
Speakerkabel en verbinding met connectoren zou kunnen.

Dus ga alsvolgt te werk:
Speakers wisselen, als probleem dan links is het de speaker
L-r wisselen van uitgangen eindversterker, als het wisselt is het de bekabeling
Als ik het dan nog niet heb gevonden ga ik de 202 ingangen wisselen, spelen met uitgangsniveas bron, etc.

soldeerverbindingen speaker filters checken. De baskast van de ene speaker verwisselen met de andere enz. Hou ons op de hoogte.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Goedzo! Systematisch elimineren! :)

jpmoree

ik heb veel mogelijke oorzaken uit kunnen sluiten. Het ligt niet aan speakers, bekabeling, nDAC, Squeezebox.
Als het aan de eindversterker ligt, dan zit het misschien wel in het ontwerp, want zowel de NAP 150x als de NAP 200 vertoonden hetzelde euvel bij ongeveer gelijke volumes. Lijkt me niet waarschijnlijk als er zoveel mensen tevreden zijn met deze eindversterkers. Mogelijk is het gewoon de beperking van steile transients bij hogere vermogens. Of een andere oorzaak, gewoon te weinig vermogen? ik heb bijna 10 meter NACA5 tussen eindversterker en elke Allae zitten, mogelijk dat dat een rol speelt.

Ook bij varierende ingangsspanningen aan de voorversterker treedt het bij een bepaalde geluidssterkte op. Dus ingangstrap van de pre amp heeft geen problemen. Wel zou het aan de uitgang van de pre-amp kunnen liggen. Doorgaans clipt deze niet, maar mogelijk zit er een defect(je) in de eindtrap van de 202. Lijkt me overigens niet heel waarschijnlijk aangezien vrijwel alle muziek tot op behoorlijk luide volumes prima klinkt!

LPLover gaf al aan dat ik mogelijk naar een PA versterker van 5000W moet gaan kijken, haha!

Ben bang dat ik het er maar mee moet doen.

Iemand nog tips, Garmt misschien?

Robiwan

#14683
Citaat van: jpmoree op december 20, 2014, 17:23:50
ik heb veel mogelijke oorzaken uit kunnen sluiten. Het ligt niet aan speakers, bekabeling, nDAC, Squeezebox.
Als het aan de eindversterker ligt, dan zit het misschien wel in het ontwerp, want zowel de NAP 150x als de NAP 200 vertoonden hetzelde euvel bij ongeveer gelijke volumes. Lijkt me niet waarschijnlijk als er zoveel mensen tevreden zijn met deze eindversterkers. Mogelijk is het gewoon de beperking van steile transients bij hogere vermogens. Of een andere oorzaak, gewoon te weinig vermogen? ik heb bijna 10 meter NACA5 tussen eindversterker en elke Allae zitten, mogelijk dat dat een rol speelt.

Ook bij varierende ingangsspanningen aan de voorversterker treedt het bij een bepaalde geluidssterkte op. Dus ingangstrap van de pre amp heeft geen problemen. Wel zou het aan de uitgang van de pre-amp kunnen liggen. Doorgaans clipt deze niet, maar mogelijk zit er een defect(je) in de eindtrap van de 202. Lijkt me overigens niet heel waarschijnlijk aangezien vrijwel alle muziek tot op behoorlijk luide volumes prima klinkt!

LPLover gaf al aan dat ik mogelijk naar een PA versterker van 5000W moet gaan kijken, haha!

Ben bang dat ik het er maar mee moet doen.

Iemand nog tips, Garmt misschien?

Raar probleem en hoogst irritant :crazy:

post deze test op het engelse naim forum kijken of dit bij meer mensen optreedt. volgens naim zijn naca5 kabellengtes tot 20 m per kant geen probleem. De allaes hebben een heel gemakkelijk impedantieverloop van gemiddeld iets van 5-8 ohm mag geen probleem geven.

zijn de filters (soldeerverbindingen) ook allemaal oke?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: jpmoree op december 20, 2014, 17:23:50
ik heb veel mogelijke oorzaken uit kunnen sluiten. Het ligt niet aan speakers, bekabeling, nDAC, Squeezebox.
Als het aan de eindversterker ligt, dan zit het misschien wel in het ontwerp, want zowel de NAP 150x als de NAP 200 vertoonden hetzelde euvel bij ongeveer gelijke volumes. Lijkt me niet waarschijnlijk als er zoveel mensen tevreden zijn met deze eindversterkers. Mogelijk is het gewoon de beperking van steile transients bij hogere vermogens. Of een andere oorzaak, gewoon te weinig vermogen? ik heb bijna 10 meter NACA5 tussen eindversterker en elke Allae zitten, mogelijk dat dat een rol speelt.

Ook bij varierende ingangsspanningen aan de voorversterker treedt het bij een bepaalde geluidssterkte op. Dus ingangstrap van de pre amp heeft geen problemen. Wel zou het aan de uitgang van de pre-amp kunnen liggen. Doorgaans clipt deze niet, maar mogelijk zit er een defect(je) in de eindtrap van de 202. Lijkt me overigens niet heel waarschijnlijk aangezien vrijwel alle muziek tot op behoorlijk luide volumes prima klinkt!

LPLover gaf al aan dat ik mogelijk naar een PA versterker van 5000W moet gaan kijken, haha!

Ben bang dat ik het er maar mee moet doen.

Iemand nog tips, Garmt misschien?

Heb je de verbinding tussen de voor- en eindversterker al gewisseld (L - R) of is dat zo'n
din-ding waardoor je niet kan wisselen?

jpmoree

Citaat van: Onder013 op december 20, 2014, 19:36:25
Heb je de verbinding tussen de voor- en eindversterker al gewisseld (L - R) of is dat zo'n
din-ding waardoor je niet kan wisselen?
DIN

Deleted Member 2


Robiwan

Citaat van: Onder013 op december 20, 2014, 19:36:25
Heb je de verbinding tussen de voor- en eindversterker al gewisseld (L - R) of is dat zo'n
din-ding waardoor je niet kan wisselen?

je kan hem omdraaien en er is geen betere kabel dan dat, maar dat even terzijde.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

fireman

Is het mogelijk om de range van je volume aan te passen op de SN2?

Net als op de uniti's van 0-100 of 0-60

Dit om de gevoeligheid van het volume op de app controleerbaar te houden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

De volume regeling is analoog... dus nee.

Citaat van: Fireman op december 21, 2014, 12:01:10
Is het mogelijk om de range van je volume aan te passen op de SN2?

Net als op de uniti's van 0-100 of 0-60

Dit om de gevoeligheid van het volume op de app controleerbaar te houden.

fireman

Thx!!

Moet zeggen dat mijn huidige combi tov de uniti's vele stappen vooruit is. Het spettert en swingt uit mijn speakers!!!

Super mooie combi!!!
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

#14691
Zomaar uit nieuwsgierigheid: heeft iemand al eens de SuperNait 1 vergeleken met de Nait XS2 ?

Ben benieuwd of een wijziging van SN1 naar XS2 een stap vooruuit is of meer een zijwaardse stap  :bigsmile:
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op december 22, 2014, 10:01:42
Zomaar uit nieuwsgierigheid: heeft iemand al eens de SuperNait 1 vergeleken met de Nait XS2 ?

Ben benieuwd of een wijziging van SN1 naar XS2 een stap vooruuit is of meer een zijwaardse stap  :bigsmile:

Met een ND5XS en als je speakers geen enorm vermogen nodig hebben, dan heb je een waanzinnige combi.

Klout10

Bedankt voor je snelle reactie, maar deze geeft geen antwoord op de vraag: SN1 of XS2?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op december 22, 2014, 10:42:59
Bedankt voor je snelle reactie, maar deze geeft geen antwoord op de vraag: SN1 of XS2?

Dat ligt dus aan de rest van de combi... ;)

Klout10

Citaat van: bmateijsen op december 22, 2014, 10:55:04
Dat ligt dus aan de rest van de combi... ;)

Dat begrijp ik, staat onderaan iedere post van mij  :D
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

En is ook smaak gerelateerd... maar ik vind de Nait XS2 een fijnere versterker dan de SN1...

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op december 22, 2014, 11:08:39
In welk opzicht?

Speelt fijnzinniger, meer Naim's, dus meer PRaT

Klout10

Ah, OK - duidelijk!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's