vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henkjan_O

vaag probleem..

bij mij is mn SB classic overleden, ineens totaal geen muziek meer.  gelukkig had ik nog een touch als reserve liggen  :colgate:
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Alco

Citaatbij mij is mn SB classic overleden, ineens totaal geen muziek meer.  gelukkig had ik nog een touch als reserve liggen
Ik zou dan eerder de SB classic als reserve houden dan een Touch. De Touch klinkt aanmerkelijk beter.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Henkjan_O

Citaat van: Alco op november  8, 2014, 16:41:12
Ik zou dan eerder de SB classic als reserve houden dan een Touch. De Touch klinkt aanmerkelijk beter.
dat merkte ik ook  :D

de touch was niet echt reserve, maar stond werkeloos in de wacht om in mn luisterruimte/HT te komen. als die eindelijk gereed is kan die daarheen, en gaat de duet naar de woonkamer.  en als ik weer tijd heb voor een zelfbouwprojectje, ga ik aan de slag met een Raspberry Pi om daar zelf een SB mee te maken
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Alco

#1303
Nou,...heb als laatste poging, zowel de SB terug gezet naar fabrieksinstellingen en een nieuw account aangemaakt bij mysqueezebox.com.
Helaas,...zoals al verwacht... dezelfde problemen blijven.  :dozingoff:

Steeds als ik een internetradio station uit m'n favorieten wil afspelen krijg ik de melding:
"Connect timed out: de aangevraagde naam is geldig, maar er zijn geen gegevens van het aangevraagde type gevonden."  :dontgetit:  :plain:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Henkjan_O

probeer eens een nieuw station (waar je dus van weet dat die het doet) toe te voegen aan de favo's en check dan of je met dat het zelfde probleem hebt?  want bij die foutmelding denk ik aan "url verlopen"
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kingpin

Citaat van: Henkjan_O op november  9, 2014, 13:31:23
probeer eens een nieuw station (waar je dus van weet dat die het doet) toe te voegen aan de favo's en check dan of je met dat het zelfde probleem hebt?  want bij die foutmelding denk ik aan "url verlopen"
:withstupid:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

Citaatprobeer eens een nieuw station (waar je dus van weet dat die het doet) toe te voegen aan de favo's en check dan of je met dat het zelfde probleem hebt?  want bij die foutmelding denk ik aan "url verlopen.
Bedankt voor de suggestie Henkjan, maar dat had ik al geprobeerd... maakt geen verschil.  :unhappy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#1307
Ik heb nog steeds geen idee wat de oorzaak van de problemen was, maar... ZE ZIJN VOORBIJ!!  :colgate: :pompom: :bigsmile:

Ik dacht, het zal vast niks uithalen, maar 't is te proberen...
Heb eerst LMS van m'n PC verwijderd, en daarna opnieuw geïnstalleerd.
Vervolgens niets aan de instellingen veranderd, alleen moest ik in het configuratiescherm de gehele collectie even opnieuw laten scannen. Dat was ik amper 10 minuten gebeurd. That's all folks. :)

Vervolgens met de Ipeng app de SBT opgestart.
Toen de radiozenders die ik voorheen in m'n favorieten had staan weer opnieuw opgezocht en opgeslagen.
En nu.... kan ik heel simpel weer als vanouds switchen van muziek vanaf PC naar internetradio en terug net zo makkelijk! :colgate:

Nu hoop ik maar dat 't voorlopig zo blijft, maar goed... always look on the bright side of life, eh ?!  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Henkjan_O

 :pompom:  een dronken bit in de cache ofzo  :coffee:
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kingpin

Nou mooi !
Altijd irritant als iets niet werkt.

Heb je wel de settings aangepast wbt volume fixed enzo?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

CitaatHeb je wel de settings aangepast wbt volume fixed enzo?
Nee, maar dat had ik voorheen ook niet.  (wel eens geprobeerd overigens)
Een regelbaar volume is voor mij een absolute must, en klankmatig maakt het voor mij geen hoorbaar verschil.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

road rebel

Ik lees nu net jouw bericht maar had precies hetzelfde vorige zomer, internetradio deed het niet meer, ongeacht de instellingen enz. Het werd opgelost met een nieuwe installatie van LMS. Het was trouwens niet de eerste keer dat ik dergelijke problemen tegenkwam, misschien een foutje in de serverscript? Dat is niet onwaarschijnlijk omdat het hele SB gebeuren al een hele tijd enkel in beta vertoeft.

Kingpin

Citaat van: road rebel op november 11, 2014, 10:08:45
Dat is niet onwaarschijnlijk omdat het hele SB gebeuren al een hele tijd enkel in beta vertoeft.
Gebruik dan de laatste officiële release. Heb er nooit last van.
Wat voegt de laatste beta toe tov de officiële release?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

road rebel

Ik ben naar 7.9 gegaan voor  ondersteuning op Yosemite en DSD

martin778

Draait LMS goed op Linux? Mijn HDD's zijn in NTFS geformateerd en opnieuw formateren is geen optie (2.0tb+ data).
Mijn servertje met windows 7 is allemaal rare fratsen aan het uithalen en ik dacht om er Linux op te gooien.

jvanhambelgium

Citaat van: martin778 op november 11, 2014, 21:05:06
Draait LMS goed op Linux? Mijn HDD's zijn in NTFS geformateerd en opnieuw formateren is geen optie (2.0tb+ data).
Mijn servertje met windows 7 is allemaal rare fratsen aan het uithalen en ik dacht om er Linux op te gooien.
LMS draait het beste op Linux natuurlijk!
Je NTFS disk gaat prima gelezen kunnen worden onder Linux ook...Ik zou echter toch dan overstappen op een filesystem...2TB copy'ke nemen naar een USB disk en erna terugzetten geen optie?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

martin778

Ik heb helaas geen backupdisks van 2TB.

Ik vraag me af of ik dan nog steeds mijn shares vanuit een windows machine kan benaderen, aka "map a network drive" in Windows.

jvanhambelgium

Citaat van: martin778 op november 12, 2014, 17:29:56
Ik heb helaas geen backupdisks van 2TB.

Ik vraag me af of ik dan nog steeds mijn shares vanuit een windows machine kan benaderen, aka "map a network drive" in Windows.

Uiteraard, met SAMBA kan elke Linux server perfect een Windows fileserver functie uitvoeren en "shared" zichtbaar maken voor Windows machines op het netwerk terwijl je eigenlijk met een Linux machine spreekt...

Elke NAS die je koopt werkt zo. Dat is een Linux machine met EXT3/4 "filesystem" (geen NTFS) en de bovenliggende SAMBA "service" laten je toe een "share" etc aan te maken, permissies in te stellen etc.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

martin778

Dank voor de tip, het is gelukt.
Kost wel aardig wat tijd en moeite, je moet nl. de schijfrechten van je NTFS schijf aanpassen anders wordt hij niet gezien door de LMS.

jvanhambelgium

Citaat van: martin778 op november 13, 2014, 21:20:13
Dank voor de tip, het is gelukt.
Kost wel aardig wat tijd en moeite, je moet nl. de schijfrechten van je NTFS schijf aanpassen anders wordt hij niet gezien door de LMS.

Inderdaad, verwacht niet altijd plug & play met dit soort dingen  :colgate:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

martin778

#1320
Het is eigenlijk geniaal simpel als je eerst de NTFS rechten voor elkaar hebt, gewoon eerst een user + wachtwoord aanmaken en dan een paar regeltjes code toevoegen in de config file van Samba = done.

Vind het alleen jammer dat ik nu gezeik heb over een systeemprobleem, elke keer dat ubuntu opstart. Geen idee wat het is.

jvanhambelgium

Citaat van: martin778 op november 13, 2014, 21:35:27
Het is eigenlijk geniaal simpel als je eerst de NTFS rechten voor elkaar hebt, gewoon eerst een user + wachtwoord aanmaken en dan een paar regeltjes code toevoegen in de config file van Samba = done.

Vind het alleen jammer dat ik nu gezeik heb over een systeemprobleem, elke keer dat ubuntu opstart. Geen idee wat het is.

Wel euh ... wat zijn de foutboodschappen dan ?
Persoonlijk zou ik echt globaal van de NTFS afstappen en een "native" filesysteem gebruiken (ext3/ext4/reiser/btrfs) en daarop je 2TB library zetten. Ja het is wat over-en-weer gecopy maar dat is het einde van de wereld niet.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

martin778

Nog niet, ik ben nog en totale leek met linux en als ik weer terug wil naar Windows dan moet ik de hele boel weer opnieuw formatteren.
Voorlopig draait het en alleen ik kan bij de shares = prima :)

AirTimeDMC12

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is alle uitgangen tegelijkertijd aan te sturen van de Touch? Ik wil graag de Touch snel kunnen switchen tussen Analoog, COAX en USB om mn irDAC te testen.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

jvanhambelgium

#1324
Citaat van: AirTimeDMC12 op november 14, 2014, 09:26:19
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is alle uitgangen tegelijkertijd aan te sturen van de Touch? Ik wil graag de Touch snel kunnen switchen tussen Analoog, COAX en USB om mn irDAC te testen.

Analog en digitale poorten werken simultaan op de "stock" SB Touch. Er zit output op alletwee tenzij je dit met de toolkit effectief disabled.
Volume zou je op 100% (=vast) moeten zetten om correct digitaal uit te sturen.

De *usb* interfacing is eerder via de EDO-app (Enhanced Digital Out) dus een "stock" Touch gaat dat niet ondersteunen.
Met de EDO-app is er ook slechts 1 uitgang tegelijk actief : indien er een USB-DAC aanhangt heb je geen digital-out of analoog => mischien heeft de ontwikkelaar dit al aangepast, effe zoeken op EDO-plugin oid.




HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)