Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyrus·

#2275
Citaat van: Rob Eric Blank op november 21, 2013, 16:59:49
De lange termijn is voor mij ook Adobe. Daar draai ik immers al jaren mee.....Aperture zou kunnen, want ik draai op Mac. Alleen werk ik al jaren met Adobe. Alleen wel balen is dat ik eerder al Lightroom had afgerekend.....maarja, is nu even niet anders.


Daar heb je wel een goed punt. Ik gebruik ook al jaren PS en wil met LR aan de gang. Dus zal het voor mij ook geen bezwaar zijn om ook voor de lange termijn aan Adobe vast te zitten. Je hebt mij bijna overstag  ;D


Let wel: los van mijn persoonlijke bedenkingen t.a.v. het CC-licentiemodel is deze aanbieding van Adobe natuurlijk echt heel scherp, heel veel waar voor je geld!
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Citaat van: CyrusOne op november 21, 2013, 19:50:00

Daar heb je wel een goed punt. Ik gebruik ook al jaren PS en wil met LR aan de gang. Dus zal het voor mij ook geen bezwaar zijn om ook voor de lange termijn aan Adobe vast te zitten. Je hebt mij bijna overstag  ;D
Ik heb geen aandelen Adobe.....
Werk inhoudelijk was het geen upgrade ;)

Rob Eric Blank

De Synology 414 is besteld, + 4 x 3T WD Red schijven.

Cyrus·

Citaat van: Rob Eric Blank op november 22, 2013, 11:06:16
Ik heb geen aandelen Adobe.....

Ik ook niet. Je hebt  een heldere argumentatie gegeven, die mij aan het denken heeft gezet ;)
Groeten,
Edwin

skyfox

Goede deal! Ik zat al even te kijken om alleen PS CC te nemen, maar heb deze nu voor de helft van het geld. Helaas had ik twee weken eerder m'n Lightroom licentie van 4 naar 5 geüpgrade... Ach ja, niets aan te doen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Cyrus·

Jongensdroom vervuld, door de opnieuw aangewakkerde interesse in analoge fotografie:


(snelle iPhone-foto, excuus voor matige kwaliteit)

Nikon F3 - een Rolls-Royce onder de analoge camera's. Near-mint en voelt als nieuw. Aankoop voor het leven.

Morgen meteen in bedrijf tijdens een fototrip naar Luik.
Groeten,
Edwin

Madhouse

#2281
En dat door een zonnekapje :D

Mooie aanschaf, veel plezier er mee.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Cyrus·

Citaat van: Madhouse op november 24, 2013, 07:43:42
En dat door een zonnekapje :D

:D :D :D

Citaat van: Madhouse op november 24, 2013, 07:43:42
Mooie aanschaf, veel plezier er mee.

Dank je!

Vandaag twee rollen Tri-X 400 volgeschoten in Luik, rond station Guillemins en tijdens een wandeling door Luik. Op zich voor mij bekend terrein, maar eerste keer niet-digitaal én zwart-wit. Ben dus erg benieuwd naar de resultaten.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 24, 2013, 15:40:44
Wel ook zelf gaan ontwikkelen hoor ;)

Ontwikkelen ga ik laten doen, er zit in mijn woonplaats een uitstekend fotolab, zo heb ik vernomen van een aantal mensen, waaronder een professional. Daar levert men erg hoge kwaliteit voor een uiterst aanvaardbare prijs (rond de EUR 6 per rol, ex BTW). Hoe leuk ik het zelf ontwikkelen ook zal vinden, daar kan ik zelf geen doka voor inrichten (als ik de ruimte al had).

De negatieven ga ik vervolgens scannen, normaal formaat afdrukken (tot 20x30) kan ik zelf doen. Eventuele vergrotingen (meer dan 20x30) ga ik vanaf negatief door datzelfde fotolab laten afdrukken.
Groeten,
Edwin

J.A.F._Doorhof

Je hebt geen donkere kamer nodig voor ontwikkelen.
Gaat erg makkelijk in je eigen wasbak, enige dat belangrijk is, is een wisselzak.
Ik doe zelf zowel c41,e6 als zwart wit, goedkoper dsn het lab en een stuk Meer Magie ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Dat is interessante info! Ga mij er toch eens in verdiepen...
Groeten,
Edwin

Madhouse

Citaat van: CyrusOne op november 24, 2013, 22:39:41
Vandaag twee rollen Tri-X 400 volgeschoten in Luik, rond station Guillemins en tijdens een wandeling door Luik. Op zich voor mij bekend terrein, maar eerste keer niet-digitaal én zwart-wit. Ben dus erg benieuwd naar de resultaten.
Ik zie de resultaten wel op het Nikon forum voorbij komen. Ik neig ook nog steeds om er een analoge body bij te kopen maar durf er nog niet echt aan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Mooi, zelf al mijn analoge bodies weggedaan op mn middenformaat na. Twee jaar geleden veel mee in de weer geweest, misschien toch weer eens iets mee gaan doen.

Cyrus·

Het was wel weer even wennen, vooral met de F3 - die is volledig handmatig. Nou ja, hij heeft een A-stand, maar goed: dat is het dan verder ook. Ik heb een deel met 28mm en een deel met 50mm geschoten.

De F100 is qua gemak gelijk aan mijn D600: alles automatisch met een heel erg goede AF. Schiet je een stuk nonchalanter mee. De F100 heb ik gebruikt met de AF-S 50 F/1.4.

@Madhouse: zeker zul je daar de resultaten zien, ook op LC. Zal wel even duren, kan pas vrijdag de rollen wegbrengen naar het lab, dus volgende week pas scannen.

@Rob: ik vond het heel erg leuk om weer met film aan de slag te gaan. Je bent veel bewuster bezig met fotograferen. Niet alleen qua compositie, maar ook qua belichting. Wil dat met digitaal ook meer gaan doen. Uiteraard kun je met digitaal van alles nog achteraf rechttrekken, maar de lol (voor mij) is om in ieder geval de belichting alvast zo correct mogelijk te hebben bij het maken van de foto.
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Citaat van: CyrusOne op november 25, 2013, 11:20:16

@Rob: ik vond het heel erg leuk om weer met film aan de slag te gaan. Je bent veel bewuster bezig met fotograferen. Niet alleen qua compositie, maar ook qua belichting. Wil dat met digitaal ook meer gaan doen. Uiteraard kun je met digitaal van alles nog achteraf rechttrekken, maar de lol (voor mij) is om in ieder geval de belichting alvast zo correct mogelijk te hebben bij het maken van de foto.
In de praktijk vind ik film wat toleranter kwa belichting. Steekt minder nauw.

Analoog denk je beter na over de plaat, in plaats van spray en pray.

Analoog schieten helpt mij bij het beter nadenken. Hoewel ik het steeds meer doe. Ik wil niet zoveel uitzoeken na een sessie. Dus liever in 1 keer goed....beetje de analoge gedachte. Voordeel van digitaal is dat je altijd je instellingen weet, als leermoment is dat altijd aangenaam.

Cyrus·

@Rob: je verwoordt exact de gedachten die ik gisteren had, tijdens de terugreis uit Luik.
Groeten,
Edwin

Madhouse

#2292
Mooi verwoord Rob! Natuurlijk zijn de mogelijkheden met digitaal ook veel groter dan met analoog maar terug naar de basis en beter nadenken over je foto is natuurlijk pure fotografie. Ik betrap mijzelf er ook vaak genoeg op dat een paar keer meer klikken geen probleem is. Maar ok, ik ben niet zo heel goed (ben er een tijdje tussenuit geweest en heb nog genoeg te leren) en daarom is digitaal voor mij op dit moment meer geschikt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Cyrus·

Gisteravond op de valreep nog Lightroom 5 gekocht - direct bij Adobe, met 40% korting. Ik wil graag met LR aan de slag; deze aanschaf bvan de software is voor mijn gevoel een prettiger idee dan een CC-abonnement waar je feitelijk nooit meer van af komt, ondanks de erg scherpe prijs daarvan voor het eerste jaar (d.w.z.: de PS en LR combi).

Vandaag is LR5 nog met 30% korting aan te schaffen.
Groeten,
Edwin

Erik

Ik heb 100 betaald een paar maanden terug is die prijs nog steeds of nog lager?
Idd goede aanschaf leuk pakket en vooral intuïtief.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Cyrus·

Ik heb vandeweek in de actie EUR 63 ex BTW (ongeveer EUR 78 incl BTW) betaald.
Groeten,
Edwin

Erik

Netjes dat is een behoorlijke prijsdaling zeker als je bedenkt dat het een half jaar terug 150 euro koste. Voor 80 euro ga je ook niet meer kopiëren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

snopper

Een Lumix FZ200 hier. (naar aanleiding van mijn andere topic) Bediening echt enorm eenvoudig. Videos op 1080p met gebruik van zoom ... Zelfs de vrouw in huis is enthousiast en heeft al de eerste fotos en videos gemaakt .... Hoge WAF!!

Die lichtsterke lens is echt goed! Blij met de keuze ....

Snopper

svmnb

#2298

Leica Summicron-R 50mm f2 voor gebruik op Canon 6D en EOS-M. Vroeger veel analoog mee gewerkt, dus blij dat ik er weer eentje terug heb voor een mooie prijs.
Een Novoflex adapter zonder AF chip. Duur kreng, maar schijnt erg goed en duurzaam te zijn.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Madhouse

Mijn laatste aanschaf: Nikon 50mm f1.8 AF-D overgenomen van CyrusOne (via Nikon forum) en Adobe Lightroom 5 voor de actieprijs.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub