Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LABO

Leica X2 (incl. Grip en EVF 2). Fantastische camera en muisstil. Heerlijk voor straatfotografie en sneaky opnames :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

eric_audio

Citaat van: grendel op november 10, 2012, 18:00:00
Eindelijk kunnen kopen vandaag een Nikon 70-200mm 2.8 vr1
Een mooie aanbieding 2 de hands
Van iemand gekocht die er heeeel erg zuinig op was, lijkt wel nieuw uit de doos te komen

Ben er super blij mee, nu nog een camera upgrade

Gefeliciteerd, erg mooie lens!!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Citaat van: grendel op november 10, 2012, 18:00:00
Eindelijk kunnen kopen vandaag een Nikon 70-200mm 2.8 vr1
Een mooie aanbieding 2 de hands
Van iemand gekocht die er heeeel erg zuinig op was, lijkt wel nieuw uit de doos te komen

Ben er super blij mee, nu nog een camera upgrade
Lekkere lens, heb dat stuk glas nu ook alweer enkele jaren en ben er nog steeds blij mee. Hoewel mijn lens al de nodige nieuwe onderdelen bevat.

J.A.F._Doorhof

Flits WAS bij Nikon beter, met het nieuwe RT systeem is Canon een zevenmijlsstap vooruit gegaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 12, 2012, 21:32:07
Flits WAS bij Nikon beter, met het nieuwe RT systeem is Canon een zevenmijlsstap vooruit gegaan.

Weet niet sinds wanneer dat is, maar vond de flits nooit prettig, ook niet indirect, te flets, onnatuurlijk.

Een beter forum begint bij jezelf.

J.A.F._Doorhof

Als je de "look" bedoeld dan is dat gewoon een instelling of modifier kwestie, ken beide systemen en op zich bij gelijke instellingen zien ze er beide gewoon goed uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Ik vind de ingebouwde flits van mijn nikon inderdaad ook heel natuurlijk licht geven.  Zo erg zelfs dat je nagenoeg niet eens ziet dat je een flits hebt gebruikt, dit heb ik met geen enkele camera nog nooit gezien (niet dat dat veel cameras zijn maar toch).

Ook wel grappig dat Frank van anti-Sony naar pro Sony switched.  Was paar jaar geleden bij hem in de winkel en hij was in discussie met een klant en Frank haalde alles uit de kast om te vertellen dat hij geen sony moest kopen.  Wat je ook doet,koop geen sony.....  Ja niet dat die klant dat bij hem wilde kopen was gewoon soort advies dat ie vroeg denk ik want volgens mij verkoopt frank geen cameras zover ik het weet.

Haha, nu koopt ie zelf een sony.  :popcorn:

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Een nieuw stukkie glas.

Een Nikkor 14-24 f2.8.

TheSpeedSkater

Citaat van: Rob Eric Blank op december 20, 2012, 12:34:39
Een nieuw stukkie glas.

Een Nikkor 14-24 f2.8.
Die is zo mooi. Heb hem nu twee jaar en nog geen seconde spijt. Onwijs veel plezier ermee!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Hootie

Rob
CitaatEen nieuw stukkie glas.

Een Nikkor 14-24 f2.8.

Mooi hoor.
Die heb ik even overwogen voor op mijn Canon 5D Mark III.  :omg:
Maar vanwege de prijs toch voor de Sigma 12-24 II gegaan.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

vtuinen

Twee oudjes

Canon 200 f/2.8L



Canon 28-80 f/2.8-4.0L



en een wat recentere

Canon 85 f/1.8
Equipment check my avatar

R


Gaeje

Citaat van: Hootie op december 20, 2012, 23:18:28
Rob
Mooi hoor.
Die heb ik even overwogen voor op mijn Canon 5D Mark III.  :omg:
Maar vanwege de prijs toch voor de Sigma 12-24 II gegaan.

Hootie

Waarom geen 16-35 f2.8 van canon?

Rob Eric Blank

Citaat van: Hootie op december 20, 2012, 23:18:28
Rob
Mooi hoor.
Die heb ik even overwogen voor op mijn Canon 5D Mark III.  :omg:
Maar vanwege de prijs toch voor de Sigma 12-24 II gegaan.

Hootie
Ik weet dat redelijk wat mensen met Canon deze lens gebruiken. Is wel een beest...1 kg glas.

eddy135

Citaat van: Hootie op december 20, 2012, 23:18:28
Rob
Mooi hoor.
Die heb ik even overwogen voor op mijn Canon 5D Mark III.  :omg:

Hootie
Past dat dan?? ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hootie

Eddy
Citaat
Citaat van: Hootie op Gisteren om 23:18:28

Rob
Mooi hoor.
Die heb ik even overwogen voor op mijn Canon 5D Mark III. 

Hootie



Past dat dan??

Ja, dat kan.

Gaeje
CitaatWaarom geen 16-35 f2.8 van canon?

Prijs
Ik heb geen F2.8 nodig
Extra mm's van de Sigma
Geen overlap met mijn Canon 24-105

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

eddy135

Citaat van: Hootie op december 21, 2012, 21:25:56
Eddy
Ja, dat kan.

Hootie

Maar waarom dan niet meteen een Canon lens aanschaffen?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Starred

Citaat van: eddy135 op december 21, 2012, 22:47:24
Maar waarom dan niet meteen een Canon lens aanschaffen?

Omdat betreffende Nikkor een vd beste wa objectieven is

svmnb

#2020
Vanmiddag een Canon EOS 6D (full frame) met 24-105 objectief gekocht.
Binnenkort eens goed aan de tand voelen. De Wi-fi functie getest met tablet en smartphone en dat werkt alvast prima.

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

VlisChris

Ik loop geloof ik achter op het gebied van camera's ;) Maar FF is altijd een goede zaak.

Have fun en post mooie foto's!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

@svmnb
Ik ben zelf al in het bezit van 24 105 lens in combinatie met een 60d. Zit echter stevig na te denken over een 6d als de prijs zometeen een beetje gezakt is.

Ik ben dan ook benieuwd naar jouw ervaringen met dit toestel. Veel plezier ermee!
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

svmnb

#2023
Citaat van: Geert op december 22, 2012, 21:20:37
@svmnb
Ik ben zelf al in het bezit van 24 105 lens in combinatie met een 60d. Zit echter stevig na te denken over een 6d als de prijs zometeen een beetje gezakt is.

Ik ben dan ook benieuwd naar jouw ervaringen met dit toestel. Veel plezier ermee!

Wat de lens betreft, ben ik erg verwend met mijn Canon EF 100mm f/2.8 USM IS Macro en 17-55mm f/2.8 IS USM objectieven. De 24-105 zit niet in deze klasse qua lichtsterkte en prestaties, maar is een prima walkaround zoom.
Ik sta echt te kijken van de beelden op hoge iso. De lage ruis op iso 6400 en 12800 is opzienbarend, wat mij betreft.

De body voelt solide aan en heeft voldoende massa, wat ik wel prettig vind. Ik heb ook nog een EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM . Eens kijken of deze op FF een beetje presteert. Op crop is het i.i.g. een erg goede telezoom tot ca. 200mm.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Geert

Ik had de testresultaten al gezien op hoge iso bij een review. Deze resultaten waren zeer goed te noemen. In zat me echter af te vragen of het verschil in de praktijk ook zo goed was. Interessant om te lezen dat dit door jou bevestigd wordt.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF