Het Dynaudio topic

Gestart door the limp man, juni 9, 2011, 20:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Audiofiel op november  2, 2015, 09:10:01
Ik wou dat ik ook geen verschil in versterkers hoorde. Zou me een hoop geld schelen. :D
Zou wel saai zijn....[emoji12]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Roeru117

Citaat van: Audiofiel op november  2, 2015, 09:10:01
Ik wou dat ik ook geen verschil in versterkers hoorde. Zou me een hoop geld schelen. :D

Mij ook. Ik dacht dat de c390dd de juiste versterker voor mij was, maar ik heb nu een hypex eindversterker er aanhangen en dat speelt weer mooier. Gaan we weer....  ::)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

cccp

Citaat van: Audiofiel op november  2, 2015, 09:10:01
Ik wou dat ik ook geen verschil in versterkers hoorde. Zou me een hoop geld schelen. :D
Doe eens een blinde luistertest zou ik zeggen. Of lees dit eens door:  http://www.hififorum.nl/index.php?topic=10074.0

Er is geen verschil. Je kunt wel denken dat je verschilt hoort maar dat is autosuggestie. Enfin ik wil dit topic niet kapen. Dynaudio is in ieder geval een merk wat mij zeer aanspreekt vanwege zijn neutrale weergave.

djoeri

CitaatEr is geen verschil. Je kunt wel denken dat je verschilt hoort maar dat is autosuggestie. Enfin ik wil dit topic niet kapen. Dynaudio is in ieder geval een merk wat mij zeer aanspreekt vanwege zijn neutrale weergave   

Welke versterkers heb dan gehoord? Dynaudio's zijn naar mijn mening een van de moeilijkste speakers en laten daardoor veel versterkers hetzelfde klinken.
In dat stukje vinden ze beide niet uitblinken, maar zegt misschien meer over de speakers.

Ik merk op mijn zelfbouw atc heel snel wat een verkeerde versterker doet, maar misschien wil ik dat ok wel.

Gr Djoeri

cccp

Citaat van: djoeri op november  2, 2015, 21:38:11
Welke versterkers heb dan gehoord?
Genoeg.

Citaat van: djoeri op november  2, 2015, 21:38:11
Dynaudio's zijn naar mijn mening een van de moeilijkste speakers en laten daardoor veel versterkers hetzelfde klinken.
Onzin.

djoeri

CitaatOnzin 
Tja, als het onzin is dan had jij mogelijk ook verschil gehoord.

CitaatGenoeg 
Kennelijk de verkeerde.

Maar misschien is het interessanter om te discussiëren welke verschillen men hoort dan wel of niet want dat laatste heeft geen meerwaarde.

Gr Djoeri

advr



Citaat van: cccp op november  2, 2015, 22:32:20
Onzin.

In deze moet ik Djoeri gelijk geven. Dynaudio's zijn best moeilijk om echt goed aan de gang te krijgen.
Vele malen gehoord en slechts een enkele keer pas met echt goed tastbaar en meeslepend geluid.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Citaat van: cccp op november  2, 2015, 20:53:10
Doe eens een blinde luistertest zou ik zeggen. Of lees dit eens door:  http://www.hififorum.nl/index.php?topic=10074.0

Er is geen verschil. Je kunt wel denken dat je verschilt hoort maar dat is autosuggestie. Enfin ik wil dit topic niet kapen. Dynaudio is in ieder geval een merk wat mij zeer aanspreekt vanwege zijn neutrale weergave.

Die test geeft alleen maar aan dat die mensen tussen die versterkers geen verschil hoorde. Er is zoveel gezegd en geschreven in dat draadje....ws kan je nog wel een post van Jacco waarin hij het zelf ook aangeeft.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cccp

Citaat van: chansig op november  3, 2015, 09:07:13
Die test geeft alleen maar aan dat die mensen tussen die versterkers geen verschil hoorde. Er is zoveel gezegd en geschreven in dat draadje....ws kan je nog wel een post van Jacco waarin hij het zelf ook aangeeft.

Gr Hans
Ja die test geeft aan dat er geen hoorbare verschillen zijn tussen een ASR versterker van 10.000 euro en Sony van 200. Waar ligt dat aan?
- Is de ASR zo slecht?
- Is de Sony zo goed?
- Zijn alle luisteraars doof?
- Zijn de B&W 801's niet goed genoeg om de verschillen te laten horen?
- Of zijn er geen verschillen?

Ik kan ook nog wel meer blinde abx luistertesten geven waar precies dezelfde uitkomsten zijn. Maar dat ligt natuurlijk allemaal aan de oren van de luisteraars of de 'verkeerde' versterkers want er zijn toch echt verschillen... ;) Waarom hoort niemand ze dan in zulke situaties als er zulke grote verschillen zijn?

Citaat van: djoeri op november  3, 2015, 07:15:57
Tja, als het onzin is dan had jij mogelijk ook verschil gehoord.
Kennelijk de verkeerde.

Ik heb de volgende versterkers gehad:
- Musical Fidelity X80
- Musical Fidelity X100
- Musical Fidelity X150
- Musical Fidelity A3.2
- Musical Fidelity A3.2cr pre + power
- Denon PMA 520AE
- Denon PMA 1560
- Pioneer A30
- Audio Analogue Primo
- Sony TA-F3000ES
- Sony TA-FA3ES
- Sony TA-FA5ES
- Sony TA-FA777ES
- Yamaha Ax-890

Allemaal 'verkeerd' natuurlijk.

Citaat van: advr op november  3, 2015, 07:38:41

In deze moet ik Djoeri gelijk geven. Dynaudio's zijn best moeilijk om echt goed aan de gang te krijgen.

Want wat is hier zo moeilijk aan? Ze zakken nauwelijks onder de 4 ohm. Hoeveel vermogen je nodig bent ligt dus puur aan hoe hard je wil draaien.

alexj

Dat is dus ook niet waar. Om de bas goed te laten klinken op lage volumes heb je wel degelijk een grote en stabiele voeding nodig.
Ga je niet redden met je Sony van 200euro op een C2...
Musical Fidelity Nu-Vista M3 (JSAudio stage 2) & Nu-Vista CD-Player, Dynaudio Confidence C2 mkII Signature, Cambridge Azur 851n, Sony 65x85c

cccp

Citaat van: alexj op november  3, 2015, 10:12:12
Dat is dus ook niet waar. Om de bas goed te laten klinken op lage volumes heb je wel degelijk een grote en stabiele voeding nodig.
Ga je niet redden met je Sony van 200euro op een C2...
Weet jij wel hoeveel watt een luidspreker vraagt op lage volumes? 0,5 tot 1 watt. Waarom heb je dan een monsterversterker nodig? Waarom zou die Sony op lage volumes niet stabiel zijn? De luidspreker vraagt dan toch nauwelijks vermogen.

WillyP

Bij een demonstratie heb ik Kharma luidsprekers gehoord op twee verschillende versterkers van Moon. De overeenkomsten waren groter dan de verschillen maar het was niet moeilijk om beide versterkers uit elkaar te houden.

Het zou me dus absoluut niet verbazen als luidsprekers van het niveau van de Dynaudio C2 mk 2 de verschillen tussen versterkers ook laten horen.

Groet,

WillyP

advr

#512
Citaat van: cccp op november  3, 2015, 09:44:37

Want wat is hier zo moeilijk aan? Ze zakken nauwelijks onder de 4 ohm. Hoeveel vermogen je nodig bent ligt dus puur aan hoe hard je wil draaien.

Het gaat niet alleen om die belastbaarheid en of iets hard kan maar om het gevoel, muzikaliteit. Slecht aangestuurd is het geluid kil en afstandelijk.

Ik heb Esotec tweeters in mijn speakers en die kunnen zingen met een enorme detaillering een diepte...Maar dezelfde tweeters in de Dynaudio luidsprekers zijn vaak doods en van die enorme diepte en detaillering is dan niets te merken...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Kunnen we in dit topic misschien gewoon bij het onderwerp blijven?

Een discussie over het niet horen van verschillen tussen versterkers, cd-spelers of andere apparatuur op dit forum is als het uitschelden voor snorfietsers wanneer je een motorclub binnen komt... uitlokking van de bovenste plank.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cccp

Citaat van: Audiofiel op november  3, 2015, 11:58:12
Kunnen we in dit topic misschien gewoon bij het onderwerp blijven?

Een discussie over het niet horen van verschillen tussen versterkers, cd-spelers of andere apparatuur op dit forum is als het uitschelden voor snorfietsers wanneer je een motorclub binnen komt... uitlokking van de bovenste plank.
Een vergelijking van niks. Daarnaast is het hebben van een afwijkende mening, die in ieder geval gestoeld is op wetenschappelijk bewijs, blijkbaar niet gewenst. Ik hoef overigens niet het laatste woord te hebben. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen.

Audiofiel

Citaat van: cccp op november  3, 2015, 13:54:16
Ik hoef overigens niet het laatste woord te hebben.

Yeah, right. :yawnee:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Of een apart topic openen ? Of 1 van de bestaande weer uit het stof trekken ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

djoeri

Naar mijn mening vergt het horen van verschillen in geluid tussen bv versterkers gewoon training net als een taal. Ga maar eens 5 jaar lang elke dag in een audiozaak werken dan gaat het vanzelf.

Ik bedoel met moeilijk niet dat een versterker gaat clippen want dan ben je gewoon dom om die versterker te kopen, maar juist het goed muzikaal aansturen.


Deleted User

Citaat van: djoeri op november  3, 2015, 16:58:31
Naar mijn mening vergt het horen van verschillen in geluid tussen bv versterkers gewoon training net als een taal. Ga maar eens 5 jaar lang elke dag in een audiozaak werken dan gaat het vanzelf.

Zeer goede bewering, ik spreek uit ervaring..

bert50

Ik speel hier met een Accuphase E600 30 watt klasse A  en hiervoor had ik de E450 2 keer 180 watt maar de E600 speelt echt mooier dan de E450 maar dat is mijn mening
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

carlo

Het is veel handiger om een Dynaudio xd luidspreker te kopen..dan heb je deze discussie helemaal niet nodig  ;) ;)
...en ik hoor ook verschillen tussen versterkers..vandaar mijn MF KW 500 ..
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

WillyP

Ik betwijfel of de 600 XD op het niveau kan komen van de C2 MKii en daarin sta ik niet alleen, dat is ook de mening van de Nederlandse importeur met wie ik een tijd heb staan praten. Ik geef hieronder in het kort zijn mening weer.

De 600 XD is inderdaad eenvoudig aan te sturen en te plaatsen. Het systeem zal dan goede resultaten opleveren. Voor de C2 mK ii heeft Dynaudio betere eenheden gebruikt dan in de 600 XD. Met de juiste aansturing zal deze tot betere resultaten komen, maar dat vereist wel een zorgvuldige selectie van versterking, bekabeling en plaatsing.

Groet,

WillyP

cccp

Citaat van: carlo op november  3, 2015, 19:33:00
Het is veel handiger om een Dynaudio xd luidspreker te kopen..dan heb je deze discussie helemaal niet nodig  ;) ;)
Daar zit geen esotar2 tweeter in. Actief + esotar2 = Dynaudio Air 20.



Maar dat is weer voor near field weergave en het ziet er ook niet zo mooi uit.


carlo

Het gaat er helemaal niet om wat het 'beste' klinkt..het gaat om de knipoog naar de discussie die in dit topic over het al dan niet horen van verschillen tussen versterkers wordt gevoerd.
Ik ken de C2 niet, zou hem ook niet kunnen plaatsen en kan er dus geen oordeel over geven. Wat een ander beter of slechter vindt klinken doet er totaal niet toe: het gaat om jouw beleving  en of dat wetenschappelijk verantwoord is, is ook niet belangrijk. Je luistert tenslotte naar MUZIEK en dat is het enige dat er werkelijk toe doet.
Muziekbeleving laat zich niet in cijfers uitdrukken maar in emotie.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

raindog

Zojuist zag ik, mij of meer bij toeval, op de Dynaudio website dat er onlangs een aantal nieuwe modellen zijn gelanceerd in de Excite lijn. Ze hebben een X18 en een X44 toegevoegd aan het gamma. Mogelijk om de gaten te vullen die zullen ontstaan wanneer de voorraden van de (passieve) Focus opgedroogd zijn. Ik vond beide lijnen al dicht tegen elkaar liggen en ben dan ook benieuwd hoe een Excite X18 zich verhoudt tot een Focus 160. Qua prijsstelling zit de X18 tussen een X14 en een Focus 160 in.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)