De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Jack van Dijk op juli 16, 2009, 13:42:58
Kan je nagaan, je krijgt nog niet eens de helft mee van de zinloze discussies tussen moderators. We hebben zelfs een heel eigen board voor, waar we dat tot in het oneindige kunnen doen ;D

Ik heb er wel eens wat van meegekregen, die discussies. Gaat er 'achter de schermen' soms verhit aan toe. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Jack van Dijk op juli 16, 2009, 13:43:43
Daarom heb ik die nu bij mij ook opgehanen ipv op een standaard. Inderdaad grote verbetering (en het ziet er ook nog eens een stuk fraaier uit).

En dit vind jij dus niet in het geluidsbeeld hangen bij surround? :lookaround: :-X




Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Die 30cm zal ongetwijfelt effect hebben, die standaard niet of nauwelijks. Feit blijft dat je een groot, glad, reflecterend vlak in je geluidsbeeld hebt en dat die de centerimage verstoord. Uiteraard nog meer bij een phantom center dan bij een echte center. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#3678
Citaat van: Audiofiel op juli 16, 2009, 13:41:45
Helaas hebben de meeste mensen die zonder center draaien een veel groter obstakel in het midden zitten dan een 5e/centerspeaker... ;)

Dat is hun ego wat tot voorbij de speakers uitsteekt  ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sr7000

[zit-met-een-griepje-thuis-dus-ik-verveel-me-modus]Eigenlijk zou je dus een geluidsdempend materiaal op je plasma moeten plakken, maar dat kijkt ook weer zo moeilijk ;)[/zit-met-een-griepje-thuis-dus-ik-verveel-me-modus]

sr7000

Neuh: gewoon heel saai een oerhollands griepje. Zit hier gewoon aan de thee, en niet aan de tequila ;)

blue-eyes

Citaat van: sr7000 op juli 16, 2009, 14:32:11
[zit-met-een-griepje-thuis-dus-ik-verveel-me-modus]Eigenlijk zou je dus een geluidsdempend materiaal op je plasma moeten plakken, maar dat kijkt ook weer zo moeilijk ;)[/zit-met-een-griepje-thuis-dus-ik-verveel-me-modus]

Wanneer kom je langs?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Citaat van: sr7000 op juli 16, 2009, 14:32:11
[zit-met-een-griepje-thuis-dus-ik-verveel-me-modus]Eigenlijk zou je dus een geluidsdempend materiaal op je plasma moeten plakken, maar dat kijkt ook weer zo moeilijk ;)[/zit-met-een-griepje-thuis-dus-ik-verveel-me-modus]
Oei, heb je niet toevallig Groningse Bronchitis? :baaa: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sr7000

Citaat van: Blue-Eyes op juli 16, 2009, 14:39:04
Wanneer kom je langs?

Om eierdozen op je plasma te plakken? Any time ;) Kun je komend weekend? Maar ik zou inderdaad nog eens langskomen  O0

Audiofiel

Citaat van: sr7000 op juli 16, 2009, 14:32:11
Eigenlijk zou je dus een geluidsdempend materiaal op je plasma moeten plakken, maar dat kijkt ook weer zo moeilijk ;)

Volgens mij heb je die griep zwaar te pakken. Hoe ga jij kijken naar het beeld van een volgeplakte plasma? Of plak je er lichtdoorlatend, geluiddempend materiaal op? :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sr7000

Ha Ha!  ;) Was ook niet volledig serieus bedoeld  :angel:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Gisteravond het beuken paartje weggebracht naar Eindhoven en achtergelaten bij een echte liefhebber: hij had nog meer TIK speakers, dus dat klikte direct :P

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Voor surround moet je een volledig dempende muur achter je voor speakers hebben. Daar moet niet eens wat kunnen reflecteren  :devil:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

tiptop

Nu weer even iets wat Eisse aan gaat ::) :P

Hoe is het inmiddels met je vrouw? :yin-yang:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

Ze kan alles, maar niet alles tegelijk.

Ze is nog niet de oude. Maar doet wel alles, ding voor ding ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#3691
vandaag is het oude meubel verwijderd. Met grof geweld, maar alles is weg ;)

Morgen geen tijd, maar volgende week de gehele muur opnieuw verfen. Nu de meubel weg is heb ik een wit vlak van 2,5 * 2 meter, dan de hele muur va 9 meter lengte maar verfen.

Eerst plamuren, dat kan wel op een avondje voor volgende week zaterdag.


De levering van het nieuwe meubel duurt wellicht nog 2 maand. Ik kan dus de vloer niet afmaken (op de plek van het oude meubel moet nog laminaat), de kabels nog niet onder de vloer leggen en de plintjes nog niet afmonteren.
De TV staat tot die tijd op de sub, tussen de speakers in.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Lekker trillend beeld :D
Citaat van: Blue-Eyes op juli 17, 2009, 20:35:18
Ze kan alles, maar niet alles tegelijk.

Ze is nog niet de oude. Maar doet wel alles, ding voor ding ;)

Fijn dat er toch progressie is ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Oracle

Citaat van: Blue-Eyes op juli 18, 2009, 22:00:48
De TV staat tot die tijd op de sub, tussen de speakers in.

Wees dan maar blij dat je een iets grotere sub hebt dan ik...

(Een Rel Quake2, van 40x40x40... ;D)

Gr,
Mark

blue-eyes

#3694
L * B * H = 60 * 45 * 60 (ongeveer).
Maar misschien zijn de officiele maten kleiner :P

Geeft nu wel een beter idee hoe het straks gaat worden, maar de TV komt nog lager te hangen. Zo'n 15 lager.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: jowi op juli 19, 2009, 11:19:52
Wordt veel rustiger zo zonder die constructie er achter... mooi kleurtje op de muur, mooi ophangding voor de tv maken, en klaar 8)

De gehele muur wordt in de huidige kleur geverfd.

De sub gaat nog weg, naar de zijkant. De UPC en BD (BD staat nog ergens op zolder) wellicht achter de TV, met IR verlengkabeltjes.
Zodat alleen de mooie componenten overblijven: de Classe :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, de speakers komen zo'n 1,30 meter de kamer in te staan. Ze zijn nu even tijdelijk naar achteren geschoven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Dit begint er meer op lijken!! Fijn dat je zo open staat voor goed advies ;) O0

blue-eyes

#3699
En nog een foto vlak voor de definitieve verwijdering, de apothekerslades en voorplaten zijn reeds verwijderd.





@R: ik ben nog steeds overtuigd van het vorig idee, maar had domweg GEEN zin meer om dat netjes af te maken. Ik ben het met jullie eens dat onafgemaakt is het geen gezicht, valt negatief op, etc. Maar afgewerkt was het een veel beter geïntegreerd met de woonkamer.
Vergeleken kwa hoeveelheid werk is het huidig idee (bekend bij Jowi en Raymen) een makkie kwa werk voor mij.
Die paar meter verfen is zo gedaan. Kwestie van goed afplakken en raggen met de roller :P .
Het nieuwe meubel monteren is ook niet zoveel werk. De kabels onder vloer door is ook al voor 80% gereed.
Nu alleen wachten op de levering ;)
Komende zaterdag verfen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey