Hanss Acoustics RC20 platenwasmachine

Gestart door Rowdy, april 30, 2024, 07:44:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowdy

Op marktplaats zie ik een advertentie van de Hanss Acoustics RC20 platenwasmachine voorbijkomen:
https://link.marktplaats.nl/m2107664961?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Wie heeft ervaring met dit type platenwasmachine?
Hoe verhoudt deze zich tot de platenwasmachine's van Okki Nokki en Watson?
Wat ik belangrijk vind is gebruiksgemak, degelijkheid en het geluidsniveau.

Rob_Dingen

Hij maakt herrie maar werkt prima, maar nooit kunnen vergelijken met Okki Nokki en Watson

Rob

Barry2001

Had door omstandigheden de Hanss en de Okki Nokki hier, heb de Hanss uieindelijk verkocht.
In performance weinig verschil, allebei stijgen op met afzuigen (herrie), doorslag was voor mij de bekendheid van de Okki, en de verkrijgbaarheid van reserve onderdelen.

Rowdy

Heb nu twee keer een bod gedaan. Bij de eerste bod wou hij zakken naar 350 euro, bij de tweede bod wou hij zakken naar 340 euro. Hij is de tweede eigenaar.

Wat ik heb gelezen op het internet is het een goede platenwasmachine, beter dan de Okki Nokki, maar ik lees alleen maar recensies tussen 2009 en 2011. In 2009 kostte de Hanss Acoustics RC20 750 euro en in 2011 499 euro, maar nu lees ik er niets meer over. Zelfs de website gaat tot 2019. Weet ook niet of er reserve onderdelen zijn, daarom is mijn tweede bod het maximale wat ik bied.

Barry2001

Een platenwasser is eigenlijk een simpel ding; hij moet de aangebrachte vloeistof opzuigen.
Die vloeistof, daar zit het performance verschil in, niet de machine, dat afzuigen doen ze allebei prima, en vast ook meer machines.
Als er wat defect raakt heb je een probleem met de Hanss; de Okki kun je bijna in onderdelen kopen.
Aan de andere kant, dat defect raken zal ook niet zo'n vaart lopen.

chansig

Er ooit 1 gehad. Die ging helaas lekken. Geen idee meer wat er mee was. Misschien nog op AF terug te vinden. Ik heb hem volgens mij aan wijlen KT88 verkocht/gegeven.

Ook geen duidelijke herinnering meer aan het gebruik.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Barry2001

Beetje off-topic, er worden ook goede resultaten met de ultrasoon wassers gehaald, maar heb daar zelf geen ervaring mee.