Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Martijn is net een half uurtje weg...het is een hele bevalling geweest en nu eigenlijk te moe om echt goed te luisteren. Laat staan hoe Martijn zich voelt, die heeft al het denkwerk moeten doen.

Het multi sub programma was/is nieuw voor Martijn dus hij werd er doorheen gepraat. Het leek allemaal goed te gaan totdat de minidsp niet helemaal mee ging werken. Invoeren van correcties (n de minidsp en voortkomend uit multisubsprogramma) en vervolgens meten gaven niet de juiste, overeenkomstige resultaten. Ws een software ding van de minidsp. Uiteindelijk gelukt en toen bleek het geheel wel zacht te spelen. Dus daar naar gekeken. Is nog steeds niet helemaal zoals het zou kunnen/moeten zijn.

Al met al een hoop gedoe op een warme dag. Wel enorm tof van Martijn dat hij dit doet. Toch bijna (effectief) 9 uur bezig geweest...Volgende week zaterdag ga ik ze terugbrengen. Morgen en woensdag maar eens aandachtig gaan luisteren.

Gr. Hans



Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Heb je een voorzichtige eerste indruk van de speakers of is dat te voorbarig?

chansig

Neuhhh...vooral rustig. Bepaalde relaxheid die ik ook bij Doorofnight, Jean en Staaled heb gehoord.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Ik heb nog 2 xlr kabels liggen deze dus gesloopt. De minidsp heeft een phoenix blok achterop zitten...dus bare kabels. De 2 xlr kabels gaan op de subs met de minste verzwakking en dan de rest 6dB harder....gaat in ieder geval wat meer power geven.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Hoe hard kun je nu dan?

chansig

Nog een aantal stappen van burenruzie hard af. Volgens de meter nu rond de 90 dB.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Net niet dus....

;D

Zal ik zo even een bakkie komen doen?

Ben wel benieuwd eigenlijk...

flakkees

Citaat van: chansig op augustus 27, 2016, 23:08:13
Neuhhh...vooral rustig

Gr. Hans
Citaat van: chansig op augustus 28, 2016, 09:22:21
Nog een aantal stappen van burenruzie hard af. Volgens de meter nu rond de 90 dB.

Gr. Hans
;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Carrol

Hey Hans,
Kun je ff een foto maken van jouw huidige situatie?
Ben wel benieuwd naar de hele set!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Inderdaad, foto tijd!

Mr.M

Foto!!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Later...nu effe op bezoek bij moeders.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#3413
Picture time:


De sub rechtsachter de luisterstoel


De sub linksachter de luisterplek


De fronts incl sub rechtsvoor


De apparatuur: 2 x Crown 1x minidsp, Ifi koptelefoonversterker, Hifiman koptelefoon, SONOS en de sub linksvoor.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Aparte opstelling zo midden in de kamer, waarom is dat als ik vragen mag?

Ik zou er zelf zeker andere staanders onder zetten, dit ziet er m.i. raar uit en het lijkt me ook niet erg stabiel zonder instelbare spikes?

Er lijkt ook een kleur verschil tussen beide D&D monitors, of is dat optisch bedrog?

Groetjes Walter

yorkie13

#3415
Slechts een kleine kritische noot , zoals gewoonlijk  :D

Kleur, stands en opstelling niet goed.

Contour

Het zijn gewoon een paar vragen, meer niet hoor... 

chansig

Citaat van: Contour op augustus 28, 2016, 13:21:59
Aparte opstelling zo midden in de kamer, waarom is dat als ik vragen mag?

Ik zou er zelf zeker andere staanders onder zetten, dit ziet er m.i. raar uit en het lijkt me ook niet erg stabiel zonder instelbare spikes?

Er lijkt ook een kleur verschil tussen beide D&D monitors, of is dat optisch bedrog?

Groetjes Walter

1) Omdat het kan. Wat is er apart aan ?
2) Speakers kunnen vast gemaakt worden aan de stands.
3) Geen idee...het zijn overigens prototypes.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: chansig op augustus 27, 2016, 23:08:13
Neuhhh...vooral rustig. Bepaalde relaxheid die ik ook bij Doorofnight, Jean en Staaled heb gehoord.

Gr. Hans

:clapping:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Bedankt voor de toelichting Hans.

chansig

Niets te danken...maar wat vind je apart aan de opstelling ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op augustus 28, 2016, 12:48:22
Picture time:


De sub rechtsachter de luisterstoel


De sub linksachter de luisterplek


De fronts incl sub rechtsvoor


De apparatuur: 2 x Crown 1x minidsp, Ifi koptelefoonversterker, Hifiman koptelefoon, SONOS en de sub linksvoor.

Gr. Hans

Is dat niet gevaarlijk met al die losliggende stroomkabels midden in een kinderdagverblijf Hans? :D

Contour

Speakers midden in de ruimte lijkt mij niet handig, mensen die er continu langs lopen, gevaar op omvallen etc.

De D&D staanders hebben 4 poten, maar geen in hoogte instelbare spikes, dan heb je heel snel de kans dat het niet stabiel staat, met 3 poten heb je goed contact met de grond, maar als de grond niet goed vlak is staat de 4e poot min of meer los.

Groetjes Walter

chansig

Dat omvallen is inderdaad wel eens gebeurd. Vandaar dat er met de vorige speakers is gekozen om staanders eronder te plaatsen. Die vallen in ieder geval niet meer om.

De stands welke nu onder de D&D staan, zullen niet de stands worden die uiteindelijk gebruikt gaan worden. Of de andere stands van D&D of een ander paartje.

De kinderen zijn inmiddels groot genoeg om nergens tegenaan te lopen. Gevaar is groter dat ik in een dronken bui er tegenaan loop. :D

De kabels zullen allemaal nog een plek moeten gaan krijgen...nu is het inderdaad een puinzooi.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Zijn meestal vriendjes die de schade aanrichten  :D